Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 7:08 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2006 12:01 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Maar jongen daarvan... ??? Ik kan me het niet zo voorstellen want er zijn weinig voordelen aan wilde dieren, ook niet tweede generatie. De meeste reptielen zijn volgens mij 'overschot' van dierentuinen. Teveel jonge krokodilletjes geweest, hup, een paar verkopen. Vooral in Belgie moet je daarvoor wezen.

Echt uit het wild zijn natuurlijk niet goed te temmen, maar ze halen ze ook vaak eruit om mee te fokken. De kleine dieren kunnen ze (afhankelijk van diersoort natuurlijk) goed controleren.
In Belgie zit/zat ook een grote dierenhandelaar die een soort tussenpersoon was tussen dierentuinen en diegene die dieren zochten.
Maar goed.. er zijn er zat die handelen in dieren. Het is een goede bussiness natuurlijk. Er gaat zo ongeveer evenveel geld in als drugshandel (misschien wel meer).
Ook ken ik het verhaal van een belgische handelaar die gewoon dieren ophaalt in de haven in belgie. Kan van alles en nog wat krijgen. Het gaat maar door..

Citeer:
Wat katachtige roofdieren en beren en andere zoogdieren betreft heb ik meer overzicht. Met wilde dieren valt gewoon echt helemaal niets te beginnen. Vroeger deed men dat wel, maar dat waren dan ook compleet andere nummers, dat heette dan ook 'wilde dressuur' en was een grovve bende. Maar nu?


Tuurlijk. Ik geloof wel dat de dieren nu meestal wel gewoon al een x-generatie verder zijn en dat wilde dieren zeker niet te temmen zijn. Het gaat dan toch minimaal over jongen van uit wild gevangen dieren of een hoop generaties verder. Maar goed... het is een donker gebied die dierenhandel. Als vanuit overheid harder aangepakt zou worden, dan zou men toch een hoop er tegen kunnen doen, maar goed.. die doen niets.
Wat ook zou helpen is 100% openheid bij dierentuinen, maar dat zie ik ook niet zo snel gebeuren. Op korte termijn nog niet zo.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2006 2:04 pm 
De voorbeelden die je geeft uit het Belgische ken ik wel.
Maar je kunt me geloven of niet, en dit niet om het circus zo goed te maken ofzo, maar dit soort dierenhandel en circus komt elkaar echt heel weinig tegen. Zijn er (jonge) dieren in het circus, dan zijn daar altijd genoeg gegadigden in eigen kring voor, en heb je dieren nodig, dan lukt dat intern of met minder commercieele contactne ook wel.
Ook omdat, tja, je vergelijkt het met drugshandel, de prijzen zijn dan ook in die regio, en als je het niet nodig hebt...


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.