Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 23, 2024 6:08 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circusdieren(HET VOORSTEL)
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2006 1:25 pm 
Mijn iedee:

Circusdieren moeten goed en netjes behandeld worden.

Olifanten- Moeten een eigen stuk gras tot hun beschikking hebben en moeten zelf kunnen bepalen of zij in een staltent of in de wei staan. Is hier geen plek voor moeten de dieren in een ruime staltent staan waar zij vrij kunnen lopen, Ketting mag in geen geval overdag, s' nachts misschien wel, al is dit voor de veiligheid van mens en dier. MOGEN IN GEEN GEVAL ALLEEN WORDEN GEHOUDEN!!!!!!!!!

Roofdieren- Mogen absoluut niet de hele dag in een transport zitten. Ook deze dieren moeten zelf keuze hebben of zij in binnen of buiten verblijf zijn. Ook moet er voor de dieren vermaak zijn; takken, krabpalen, boomstronken.

Paarden- Moeten plaats krijgen voor binnen en buitenloop. Als er geen plaats is voor een buitenloop, of dat de dieren niet buiten kunnen lopen moeten de dieren in mooie, nette, maar vooral ruime boxen worden gehuisvest.

Koeien- Moeten gebruik kunnen maken van zowel binnen als buitenverblijf(altijd!!!!!!!) De koeien moeten altijd gebruik kunnen maken van gras en/of hooi. Is het circus geparkeerd op een stenen bestrating dan moet er gezorgt worden dat de koeien erg veel hooi hebben.

Kamelen- Moeten ook gebruik kunnen maken van zowel binnen al buiten verblijf. Als binnenverblijf mag er geen box worden gebruikt maar gewoon een tent.

Kleindieren(ezels, eenden, duiven, geiten enz) Deze dieren(geiten) moeten altijd buiten een uitloop hebben met een aantal spullen waarmee de dieren zich kunnen vermaken. (duiven) moeten een gedeelte hebben waar zij kunnen vliegen en moeten gebruik kunnen maken van o.a. takken waarop zij uit kunnen rusten. (eenden) moeten een mooi stuk voor zich zelf hebben met als belangrijkste punt: WATER. (ezels) Moeten op dezelfde manier als paarden behandeld worden.

Giraffen- Moeten een binnenverblijf hebben waar de dieren(met hun lengte) goed kunnen staan. Het aller-aller belangrijkste is dat de dieren een heel mooi buiten verblijf hebben waar de dieren zich goed kunnen vermaken, een steuntje in de rug is daarbij bijv. takken waar zij aan kunnen knabbelen. Deze dieren mogen niet alleen worden gehouden, heeft het circus geen 2 giraffen dan moeten deze dieren bijv. worden gehuisvest met zebra's en lama's.

Zebra's en Lama's- Moeten allebei op dezelfde manier behandeld worden. Altijd buitenverblijf en moeten net als kameel een tent als binnen verblijf hebben. Misschien is het voor de dieren wel zo leuk dat zij met verschillende diersoorten worden gehuisvest: Zebra's, Kamelen, Lama's, Giraffen.

Honden en Katten- Moeten met meeste liefde gehouden worden door baasjes en mogen nooit of te nimmer worden opgesloten in hokjes!!!!

Zeeleeuwen- Moeten in het binnenverblijf optimaal water tot hun beschikking hebben en een nette uitrust plaats. Ook buiten moet de dieren buiten een groot opblaasbaar bad hebben en een mooie uitsrust plek. Als vermaak is het leuk dat de dieren een aantal ballen in hun verblijf krijgen.

Nijlpaarden- Moeten volop water hebben en een goed buitenverblijf.

Apen- Mogen in geen geval gehouden worden, we hebben het hier dan vooral over de mensaap. Kleine aapsoorten mogen wel ruim gehouden worden, moeten constant eten tot hun beschikking hebben en moeten vermaak als takken, autobanden hebben

Beren- Mogen net als mensapen eigenlijk niet gehouden worden. Gebeurt dit wel dan moeten de dieren een groot buiten verblijf hebben met een hele grote bak water waar de dieren zich goed in vermaken kunnen. Deze dieren mogen in de voorstelling niet gemuilkortft worden!!!! Het liefste zie ik deze dieren niet in een circus!!!!!!!

In geen enkel circus mag in de voorstelling een olifantenhaak worden gebruikt- Olifanten mogen wel een kleed over zich heen als dit niet te strak zit zodat de dieren hier geen last van krijgen- Roofdieren mogen niet door vuur springen. Al is dit niet op de eerste plek bijzonder zielig voor het dier zelf, het is gewoon een zwakken vertoning.(ook telt dit voor honden en katten)- Olifanten en beren mogen geen bal lopen. De dieren moeten in de show na het doen van hun ding een beloning krijgen. Gebeurt dit niet in de show dan voor of na de show.

Het aller belangrijkste is dat de dieren de hele dag voorzien worden van eten en drinken. Bij roofdieren is dit een ander verhaal, zij moeten met regelmaat gevoerd worden. Ook een belangrijk onderdeel is dat er voldoende zicht vanaf het circusbedrijf zelf is.

Wordt 1 van deze regels van het houden van circusdieren overtreden moet het circus een fikse boete betalen .
Ben je het eens of oneens met deze stelling zet dat dan onder dit kopje. A.u.b zonder al te lange verhalen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2006 5:55 pm 
zo kwam je ook weer even kijken.En hebben ze dit allemaal waar jij werkt.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2006 5:58 pm 
lijk me verstandiger om echte regels (wat nu ook al gebeurd )vast te leggen.En laat dit over aan de circussen en organisaties die er verstand van hebben


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2006 7:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Citeer:
En laat dit over aan de circussen en organisaties die er verstand van hebben


Lijkt me niet verstandig. Circussen gaan echt zichzelf niet op (enorme) kosten en verplichtingen jagen. En de pro-circusorganisaties gaan zeker niet tegen de circussen in.

Maar ben benieuwd naar wat ze opgesteld hebben. Zou dat niet rond deze tijd gelanceerd worden?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2006 8:02 pm 
het is niet alleen circussen die daar over beslissen .en de goede circussen willen echt wel het beste al is dat voor jullie niet goed genoeg.
ik heb geen idee waneer alles klaar moet zijn maar inderdaad geloof ik ook rond deze tijd


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2006 8:39 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Zover ik weet was er een subsidie van Veerman voor VNCO, WLCI en pantera. En zou pantera er later weer uitgestapt zijn.
Veerman is erg van de 'zelfregulering' en zal al het regels verzinnen een beetje uitbesteden aan de sector zelf. Daarom kan er ook geen betrouwbare regelgeving komen.
Van WLCI hoef ik ook niets te verwachten. Die vinden het ook best als een olifant in zijn eentje staat.

En volgens ons zullen de regels inderdaad niet goed genoeg bevonden worden. En dat is eigenlijk al van te voren te zeggen. Waarom? Omdat we al wel weten dat ze geen dieren de deur uit doen.

Maar of het afgezien van dat een goede stap gezet zal worden door de circussen, dat betwijfelen we ook zeer. Maar goed.. we wachten af wat de regels zullen zijn.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2006 9:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Maar of het afgezien van dat een goede stap gezet zal worden door de circussen, dat betwijfelen we ook zeer. Maar goed.. we wachten af wat de regels zullen zijn.

Het probleem van regels en en controle daarop is dat 1 en ander meetbaar dient te zijn. En de regels van Mami zijn heel mooi maar niet erg meetbaar. Wat is volop water voor een nijlpaard? een teiltje, een emmer? een zwembad? 5 meter? 10 meter? Kijk dat bedoel ik. Dat wordt een lastige zaak om al die regeltjes in meetbaar formaat te gieten. En straks lopen de controleurs met lineaaltjes langs de kooien en wagens. Maken zich druk om een centimeter in plaats van het welzijn van de dieren.
Misschien is een soort sociale controle wel het beste, waarbij de circussen hun best doen om hun dieren zo goed mogelijk te verzorgen. Een circus dat in een kwaad daglicht komt te staan zal klanten verliezen. Door deze marktwerking verdwijnen ze vanzelf en blijven de goeden over.
Zo gaat het nu eigenlijk ook al. Trouwens genoeg activisten die te pas en te onpas circussen proberen in discrediet te brengen. Teveel negatieve aandacht. Kritiek is goed, maar het moet wel opbouwend zijn.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2006 10:35 pm 
Nou, kom zelf eens met een voorstel!! Er zijn hier volgens mij alleen maar mensen bij die zeggen: Nee, hoeveel hooi is veel, nee, wat is een aantal takken??? 2???!!!

Kom zelf met een iedee!!!!

Persoonlijk vind ik dat circusweb en circusleed met een eindconclusie moeten komen(en dan niet kortaf zeggen weg er mee) er moet eens flink over gepraat worden!!! Niets pagina's lang die disscussie van: Nou ik vind dat zielig en circus renz dit en alberto althoff dat!!!! Die disscussie is al een hele poos bezig en er moet nu maar eens echt gepraat worden. Iedereen weet wel dat circusliefhebbers voor zijn en dierenbeschermers tegen, zover zijn we ondertussen ook wel!!! :!:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2006 10:42 pm 
Maria-miara Santagio(MAMI schreef:
Iedereen weet wel dat circusliefhebbers voor zijn en dierenbeschermers tegen, zover zijn we ondertussen ook wel!!! :!:

Dus waar wil je dan nog over praten? :wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2006 10:57 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Die disscussie is al een hele poos bezig en er moet nu maar eens echt gepraat worden

Er wordt gebroed op een regelgeving, die binnenkort het daglicht zal zien. Het zal niet gelijk 100% ideaal zijn, maar in ieder geval een begin. En de circussen moeten met hun billen bloot: controle!
:idea: Misschien moeten we naar een Circusweb Keurmerk toe. Net als de Michelingids doet bij restaurants: sterren uitdelen! Toch eens over nadenken!
:idea:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2006 11:04 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Maria-miara!!!!! Gefeliciteerd met de 2 blijde berichten!!!! Ik wens je veel succes met jou project en ik hoop dat je het uit kunt voeren en heel veel succes met het kindje!!!!!!!!

Als jij over 3 weken thuis komt, kom ik zeker even langs!!!!!

En ik vind dat idee van Mami best goed nu alleen nog de afmetingen en dan is het goed!!!!!

Ook ben ik razend benieuwd naar de nieuwe dierenregels, ik vind het idee van die sterren een goed plan!!!

Eigenlijk zijn er in nederland te veel circussen waaronder een aantal slechte, ik zeg niet dat dat bij alle zo is. Eigenlijk moeten deze circussen echt blijven.

Herman Renz
Belly-wien(moeten wel op hun aggresieve trekjes letten)
Althoff
Bongo
Moskou
Magic :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 02, 2006 11:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Maria-miara Santagio(MAMI schreef:
Persoonlijk vind ik dat circusweb en circusleed met een eindconclusie moeten komen(en dan niet kortaf zeggen weg er mee) er moet eens flink over gepraat worden!!!


Onze eindconclusie is er toch gewoon. En dat is dat het welzijn van de dieren binnen het circus nooit hoog genoeg komt, doordat de dieren te veel stress hebben en niet de ruimte en mogelijkheden hebben om zich voldoende te uiten. Met ruimere kooien bereik je niets, behalve dat het dier 2 meter kan lopen in plaats van 1, maar dan is het dier nog in een te kleine ruimte.
Daarom ook alle dieren uiteindelijk weg in het circus.

En over sterren en regels.. wat als een circus de regels overtreed? In Belgie hebben ze ook hele leuke wetgeving bedacht, maar daar zijn al zoveel overtredingen geconstateerd. De vraag is of men wel serieus er aan gaat houden.

En in het lijstje van Warren. Circus Moskou-holiday staat al bekend om niet voldoen aan regels. Diverse gemeenten willen dat circus voor 5 jaar ofzo niet meer hebben in hun gemeente door overtreding van afspraken e.d. Dus ik zie het nu al, dat er dezelfde dingen zullen gebeuren als in Belgie. Een hele set regels. Maar wel lekker overtreden.

Belly Wien moet gewoon niet welkom zijn in NL. Dit zouden de circussen die zeggen niet gewelddadig te zijn direct moeten aangeven als ze hun goede naam willen bewaren.
Ze zijn gewelddadig tegenover activisten en agenten. En al jaren lang. Denk niet dat ze dat afleren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Circusleed & Warren
BerichtGeplaatst: do mei 04, 2006 8:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Alex v.w.b. het Staatscircus van Moskou ben ik het niet eens met je, want als er 1 dierenleraar is die goed met zijn tijgers omgaat, dan is het Job Lijfering wel, zoals ik onlangs weer heb mogen constateren en ook David Kludsky gaat op een humane wijze met zijn paarden om. Trouwens bij alle circussen in Nederland is het byzonder goed geregeld met de huisvesting etc. v.w.b. de dieren.
Warren je bent nog 1 naam vergeten te noemen in het lijstje en wel het Groot Russisch Staatscircus, ook hier gaat men net als bij de andere circussen wel terdege goed met de dieren om. Schaar je het Groot Russisch Staatscircus dan onder de slechte zoals je dat al eens eerder schreef als reactie op mijn postings omtrent dit circus. Dus je hebt wel terdege iets op dit circus tegen, een zeer slechte en lage redenatie, hier heb ik dan ook wederom geen goed woord voor over. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do mei 04, 2006 9:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Alex v.w.b. het Staatscircus van Moskou ben ik het niet eens met je, want als er 1 dierenleraar is die goed met zijn tijgers omgaat, dan is het Job Lijfering wel, zoals ik onlangs weer heb mogen constateren en ook David Kludsky gaat op een humane wijze met zijn paarden om.


Ik had het niet eens over dierenwelzijnsregels ofzo.. Maar over veiligheidsregels e.d. waaraan circussen ook moeten voldoen e.d.

En Job.. tsja.. ik zie de dieren van hem alleen maar aan het ijsberen elke keer dat ik daar ben. En veel ruimte hebben ze niet.

Citeer:
Trouwens bij alle circussen in Nederland is het byzonder goed geregeld met de huisvesting etc. v.w.b. de dieren.

:roll:

Citeer:
Warren je bent nog 1 naam vergeten te noemen in het lijstje en wel het Groot Russisch Staatscircus, ook hier gaat men net als bij de andere circussen wel terdege goed met de dieren om.

Een sociaal dier in zijn eentje houden.. zelfs op de VNCO site staat geloof dat het niet ok is om 1 olifant te houden.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do mei 04, 2006 10:06 pm 
max schreef:
Trouwens bij alle circussen in Nederland is het byzonder goed geregeld met de huisvesting etc. v.w.b. de dieren.

Zeg je dat nou alleen om ons te stangen, of denk je echt dat dat zo is? :shock:


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.