Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 1:53 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2006 12:57 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Wanneer houden jullie eens op met dit kinderachtige gedrag en maak een einde aan deze zinloze discussie


Toch staat het idee mij wel aan...een vrijwilliger die tijdelijk in een circusverblijf zit "opgesloten". Wel gekkere dingen gezien. Pas is er nog een illusionist bijna verzopen in een aquarium... En wat betreft die Joop...is jouw achternaam soms toevallig van der Ende?...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2006 1:04 am 
Kiwi schreef:
joop schreef:
Wanneer houden jullie eens op met dit kinderachtige gedrag en maak een einde aan deze zinloze discussie

Deze discussie is zeker zinloos, omdat A3ana durft te ontkennen dat gevangenisstraf een straf is, want dat is nu dus wat ze beweert. Ze ontkent feiten. En dat heeft er totaal niets mee te maken wat ik wel of niet wil horen.
Maar goed, dit wetende hoeven we haar niet meer serieus te nemen, als ze deze feiten zelfs al niet toe durft te geven... :lol:



Mijn visie op de gevangenisstraffen en of dit een straf is laat ik ook hier kort over zijn. Ja ik durft te ontkennen dat gevangenisstraf een straf is.
Maar daar draait deze discussie niet om en zo wijken je af van het werkelijke onderwerp. Namelijk het welzijn van dieren in het circus en de verzorging van en door de circussen. Voor het onderwerp gevangenisstraffen en straffen zijn andere forums. o.a Politieke.
Dus wat moet ik nu eigenlijk toegeven?????????

Wanneer je mijn reacties als niet serieus, en kinderachtig ziet prima, maar hoe doe je dat eigenlijk als je, je visie bij de mensen van een circus over gaat brengen?
Luister je dan ook alleen maar naar jezelf?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2006 1:16 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Mijn visie op de gevangenisstraffen en of dit een straf is laat ik ook hier kort over zijn. Ja ik durft te ontkennen dat gevangenisstraf geen straf is.


En dat weet je uit ervaring? :)
Citeer:
Maar daar draait deze discussie niet om en zo wijken je af van het werkelijke onderwerp. Namelijk het welzijn van dieren in het circus en de verzorging van en door de circussen.


De discussie gaat over dat als jij in de positie van het dier zou zitten, dat je dan je snel zou gaan vervelen. De ene persoon kan het natuurlijk langer volhouden dan de andere, maar geen mens zou het kunnen uithouden zonder enige afleiding en 90% in de kooi en de rest van de tijd eventjes eruit voor een kunstje enzo. En dat voor vele maanden lang.

Citeer:
Wanneer je mijn reacties als niet serieus, en kinderachtig ziet prima, maar hoe doe je dat eigenlijk als je, je visie bij de mensen van een circus over gaat brengen? Luister je dan ook alleen maar naar jezelf?


Sowieso zie je niet echt dat circusmensen erg open staan voor wat wij zeggen, maar dat is meer omdat de tegenpartij niet wil veranderen en niet wil inzien dat dieren lijden etc. Daarom is het ook niet zozeer onze taak om circusmensen te bekeren, hoewel dat een aangename bijkomstigheid zou zijn, maar vooral om het publiek en politiek voor te lichten.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2006 10:06 am 
A3ana schreef:
Mijn visie op de gevangenisstraffen en of dit een straf is laat ik ook hier kort over zijn. Ja ik durft te ontkennen dat gevangenisstraf een straf is.

Vrijheid is het grootste goed wat we hebben, maar als je dat niet snapt is er inderdaad geen zinnige discussie met jou mogelijk en dus niet zo verwonderlijk dat je het oké vindt dat circusdieren mishandeld worden door ze hun hele leven in te kleine kooitjes op te sluiten. Dus dan laat ik het hier verder maar bij.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2006 1:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
CircusLeed.NL schreef:
Een sociaal dier in zijn eentje houden.. zelfs op de VNCO site staat geloof dat het niet ok is om 1 olifant te houden.


Laten we niet vergeten dat dit bij mannetjes olifanten een ander geval is, die leven in het wild ook alleen en komen alleen bij een groep om te paren.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2006 2:31 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
PH Out schreef:
Laten we niet vergeten dat dit bij mannetjes olifanten een ander geval is, die leven in het wild ook alleen en komen alleen bij een groep om te paren.


Ja zeker. Maar niet alleen sociale aspect is belangrijk. Ook de andere natuurlijke gedragingen moeten mogelijk zijn. Stofbaden e.d.
Erg belangrijk is dat de dieren enige vorm van vermaak hebben om de verveling te breken. Niet iets wat ze bij circussen doen. De kunstjes zijn niet iets om de verveling te breken, maar gewoon routine dingen, wat geen enkele stimulering geeft aan het dier.

Overigens worden er toch wel vooral vrouwtjes gebruikt.. makkelijk te beheersen...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2006 4:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Overigens worden er toch wel vooral vrouwtjes gebruikt.. makkelijk te beheersen...

beheersen...weer zo'n rotwoord, met een negatieve klank. ik zou zeggen dat vrouwtjes stabieler zijn, hebben geen last van "must".


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2006 4:33 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Ja zeker. Maar niet alleen sociale aspect is belangrijk. Ook de andere natuurlijke gedragingen moeten mogelijk zijn. Stofbaden e.d.
Erg belangrijk is dat de dieren enige vorm van vermaak hebben om de verveling te breken. Niet iets wat ze bij circussen doen

Was het maar overal mogelijk zoals in Hardenberg a/d Vecht (zie foto voorpagina Circusweb)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2006 4:42 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Sowieso zie je niet echt dat circusmensen erg open staan voor wat wij zeggen, maar dat is meer omdat de tegenpartij niet wil veranderen

Circusmensen staan best open voor zaken die het welzijn van dieren bevorderen. Circussen veranderen waar je bijstaat. Misschien dat Circusleed ooit wel eens opgeheven wordt bij gebrek aan doelstellingen, maar dat zal tijd kosten. En al dat gedemonstreer geeft alleen maar een hoop narigheid en heibel. Misschien dat de techniek de problemen oplost en hebben we over honderd jaar robofanten in het circus.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2006 5:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Was het maar overal mogelijk zoals in Hardenberg a/d Vecht (zie foto voorpagina Circusweb)


Een mooie 'voorstelling' van Renz Berlin... jammer genoeg gaan ze daarna weer lekker aan de ketting en worden ze bewerkt met de olifanthaken. Wat een mooi leven toch he.. circusdier :roll:

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2006 5:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Circusmensen staan best open voor zaken die het welzijn van dieren bevorderen.


Als ze daar open voor stonden, dan zouden ze dat eens doen. Nu er steeds meer druk komt in europa (ban in england, oostenrijk, 28 steden in kroatie, en sinds eind april de 1ste gemeente in griekenland) op circussen met dieren gaan ze opeens uit zichzelf regeltjes opstellen enzo. Maar dat zouden ze nooit uit zichzelf doen zonder druk van buiten. Daarnaast doen ze niets als dat enorm veel geld kost. Het is immers een 'bedrijf'. Welzijnsverbeteringen brengt niets beters voor de dieren. De enige verbetering zal zijn wanneer ze uit het circus zijn.

Wij gaan in ieder geval door totdat dat gebeurd.

Citeer:
Misschien dat Circusleed ooit wel eens opgeheven wordt bij gebrek aan doelstellingen, maar dat zal tijd kosten.


CircusLeed zal straks niet meer nodig zijn inderdaad als er een verbod is :)
Dan kunnen we ons weer meer richten op andere zaken.

Citeer:
En al dat gedemonstreer geeft alleen maar een hoop narigheid en heibel.

Soms als de circusmensen agressief worden idd, maar het gedemonstreer is meestal positief en mensen worden bewuster.

Citeer:
Misschien dat de techniek de problemen oplost en hebben we over honderd jaar robofanten in het circus.

Zoiets?
http://www.thesultanselephant.com
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/4971428.stm

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Pony circus Malford
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2006 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
CircusLeed gaat helemaal voorbij aan het feit dat er onlangs een pony is gestolen bij circus Malford en dat dit dier op een beestachtige wijze is misbruikt door een stel dierenbeulen en toen het circus de pony gelukkig weer in zijn bezit had is het daar liefdevol verzorgd en als ik nog even in het verleden duik kom ik al gauw terecht bij nog een triest geval van dierenkwelling door buitenstaanders en wel het doodslaan van een jong kameeltje bij het Circus Bongo. Maar CircusLeed reageert enkel en alleen maar naar het circus toe maar pak dan ook die "beesten", want zo noem ik ze, aan en ga niet eenzijdig te werk. Datzelfde geldt ook voor de kwestie Endemol/inzake circus Cardinali-Portugal, lees hierover mijn postings op de topic gastenboek onder circusnieuws. Benader hierover dan ook Endemol, voorzover jullie dat nog niet gedaan hebben. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2006 7:44 pm 
We hebben ook Endemol benaderd hoor, wees maar niet bang.
Maar ja, dat weet je natuurlijk niet als je alleen maar de Privé leest. :lol:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Kiwi
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2006 7:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Je valt wel telkens in herhaling omtrent dat met de Prive, toevallig hoorde ik dat over genoemde kwestie een artikel in dit blad stond, want normaal gesproken lees ik deze lectuur dan ook niet, maar hebben jullie van Endemol al opheldering gekregen in deze kwestie en hebben jullie het circus Cardinali hierover ook soms al benaderd. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie Kiwi
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2006 8:02 pm 
max schreef:
Je valt wel telkens in herhaling omtrent dat met de Prive

Nee hoor, ik reageer alleen op jou als jij in herhaling valt. :)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.