Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 3:14 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Pony circus Malford
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2006 10:33 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
CircusLeed gaat helemaal voorbij aan het feit dat er onlangs een pony is gestolen bij circus Malford en dat dit dier op een beestachtige wijze is misbruikt door een stel dierenbeulen en toen het circus de pony gelukkig weer in zijn bezit had is het daar liefdevol verzorgd en als ik nog even in het verleden duik kom ik al gauw terecht bij nog een triest geval van dierenkwelling door buitenstaanders en wel het doodslaan van een jong kameeltje bij het Circus Bongo.


Er zijn zieke mensen inderdaad. (en waarom ga ik voorbij aan het 'feit'?? snap je zinsopbouw even hier niet).
En wat betreft die pony.. wij zien steeds dat het enorm makkelijk is dieren te benaderen bij het circus en mensen met kwade bedoelingen kunnen dieren verwonden, kooien open zetten of zelfs meenemen. En niet alleen bij gedomesticeerde dieren, maar ook wilde dieren. Daarom ook levensgevaarlijk kan het zijn die circussen. Ontsnapte dieren etc.. kunnen zo mensen doden.

Citeer:
Maar CircusLeed reageert enkel en alleen maar naar het circus toe maar pak dan ook die "beesten", want zo noem ik ze, aan en ga niet eenzijdig te werk.


Hoe vaak moeten we nog uitleggen dat we naast circusleed nog tal van dingen doen tegen dierenleed?

En wat betreft Malford.. dat zijn volgens ons ook 'beesten'. Om het zo maar te noemen. Dieren misbruiken voor entertainment... tsja.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie Kiwi
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2006 10:35 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
maar hebben jullie van Endemol al opheldering gekregen in deze kwestie en hebben jullie het circus Cardinali hierover ook soms al benaderd. max.


Endemol reageert op de brieven enzo van de organisaties die schrijven een beetje standaard. Eigenlijk wat je in de Prive gelezen hebt.
Cardinali... tsja.. die keurt het goed dat steken van een olifant ok is enzo.. dus daar valt weinig mee te praten.
De portugese collega's hebben de actie gestart met ADI en het is succesvol doordat het een flop is geworden en alle sponsors van die show gestopt zijn na de rapporten en beelden van dat circus.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie CircusLeed
BerichtGeplaatst: ma mei 15, 2006 8:26 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Dat zijn inderdaad zieke mensen zoals jij ze noemt, die dieren wat aandoen, ook zoals b.v. op diverse plaatsen in het land is gebeurd met paarden, schapen etc. in de wei, om die met messen te bewerken, ik noem dit niet alleen heel erg ziek maar ook een stelletje beesten en dat is nog zacht uitgedrukt en dan betitelen jullie de circusmensen als beesten, jullie draaien de boel om. Dan nog iets, wat is er mis met het Dolfinarium, niks toch, de dieren hebben er volop de ruimte en de dolfijnen en zeeleeuwen hebben er volop zin in en niks gaat gedwongen, maar ja hier zijn jullie ook op tegen net zoals op de dierencircussen en dierentuinen. Jullie zijn gewoon een stelletje zielepoten en muggenzifters.
V.w.b. de terugkerende slotzin van Ruben, die gebruikt hij al een tijd en nu vallen jullie hier pas over, om het opeens niet meer goed te vinden, vreemd, maar dit is wel ieder zijn mening, ook ik prefereer net als Ruben en ik denk vele andere circusfans het circus met dieren boven het circus zonder dieren, begrijp me goed ik ben ook wel regelmatig naar het Chinees Staatscircus & Cirque du Soleil geweest en heb mij daar ook vermaakt. Zo gaan Ruben en ik ook naar Circus Roncalli op 10 juni in Amsterdam en dat brengt men ook zonder dieren. En als dat zo is met de kwestie van Endemol/circus Cardinali, dan is dat perfect, maar ik blijf erbij laat de ECA e.e.a eens uitzoeken bij Cardinali.max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie CircusLeed
BerichtGeplaatst: ma mei 15, 2006 9:50 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Dat zijn inderdaad zieke mensen zoals jij ze noemt, die dieren wat aandoen, ook zoals b.v. op diverse plaatsen in het land is gebeurd met paarden, schapen etc. in de wei, om die met messen te bewerken, ik noem dit niet alleen heel erg ziek maar ook een stelletje beesten en dat is nog zacht uitgedrukt en dan betitelen jullie de circusmensen als beesten, jullie draaien de boel om.


Wij zien circussen hetzelfde doen namelijk. Sommige dingen in lichtere mate, als je het in gradaties gaat zetten, maar hoe circussen met dieren omgaan is verschrikkelijk. En in circussen kan je natuurlijk spreken in termen welke erger is dan de andere, maar op een niveau is het wel zo ongeveer hetzelfde. En dat is dat dieren er niet op de goede plek zitten.

Citeer:
Dan nog iets, wat is er mis met het Dolfinarium, niks toch, de dieren hebben er volop de ruimte en de dolfijnen en zeeleeuwen hebben er volop zin in en niks gaat gedwongen, maar ja hier zijn jullie ook op tegen net zoals op de dierencircussen en dierentuinen. Jullie zijn gewoon een stelletje zielepoten en muggenzifters.

Wij zijn gewoon mensen die de maatschappij even vanuit een andere hoek bekijken en weten te bekijken, waardoor we het anders zien en ook op dingen veel kritischer zijn.
Wat er mis is met dolfinaria hoor je binnenkort wel, zoals ik zei. Je zou al eens een zoekopdracht kunnen doen via google naar Ric O'Barry, de trainer die flipper heeft getraind en zich nu verzet tegen dolfinaria.
Overigens heeft een van de flippers zelfmoord gepleegd.. zelfmoord is niet onbekend bij dolfijnen in gevangenschap.

Citeer:
En als dat zo is met de kwestie van Endemol/circus Cardinali, dan is dat perfect, maar ik blijf erbij laat de ECA e.e.a eens uitzoeken bij Cardinali.max.


Feiten liggen er gewoon, maar Endemol is een bedrijf dat ook eens wat meer onder druk gezet moet worden. Ook betreffende shows als Big Brother zorgen ze voor veel dierenleed.. en dat lijkt ze niet zoveel uit te maken.

Wat betreft ECA, ze weten dat er zulke circussen zijn enzo. En als ze gewoon opletten, dan lezen ze vast wel de rapporten die verschijnen over circussen vanuit anti-dierencircusorganisaties. En die Cardinali geeft het gewoon openlijk toe dat die zo dieren behandeld. Dus het is erg apart dat Endemol doet alsof ze niets zien en horen. Erg apart.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie CircusLeed
BerichtGeplaatst: ma mei 15, 2006 10:46 pm 
max schreef:
Jullie zijn gewoon een stelletje zielepoten en muggenzifters.

Of we hebben gewoon geen oogkleppen op.

Citeer:
ook ik prefereer net als Ruben en ik denk vele andere circusfans het circus met dieren boven het circus zonder dieren

In het onderschrift van ruben staat niet dat hij circus met dieren prefereert boven circus zonder dieren, in zijn onderschrift staat dat hij niet van circus zonder dieren houdt. Dan ben je dus wat mij betreft geen echte circusfan, als je alleen maar op die dierenmishandelingnummers afkomt.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Circusleed
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2006 8:07 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wat weer een hoogdraverij van Alex om te vermelden dat circusmensen hetzelfde doen als die lui met een zieke geest. Wat een grove aantijgingen. Nou dat zijn ze bij het circus zeker niet. Kiwi als je een leuke kwinkslag wil plaatsen doe dan eens origineel en pik geen materiaal van een ander, dat met die oogkleppen en je valt telkens zelf in herhaling en ruben gaat ook echt wel naar circussen zonder dieren, hij spreekt alleen zijn voorkeur uit, dat mag toch wel en hij is net als ik wel degelijk een echte circusfan, maar goed ik zal er het eens met hem over hebben . Ik ben het komend weekend toch bij hem. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie Circusleed
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 12:04 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Wat weer een hoogdraverij van Alex om te vermelden dat circusmensen hetzelfde doen als die lui met een zieke geest. Wat een grove aantijgingen.


Misschien even lezen, dan zie je dat ik er gradaties in maak en zeker niet direct gelijk stel, hoewel bij sommige circussen wel. Bij andere niet, maar in feite het mishandelen van de dieren gebeurd er wel. En daar gaat het nou juist om. Wij vinden het namelijk niet ok als een dier niet de ruimte krijgt die deze nodig heeft.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie Circusleed
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 8:12 pm 
max schreef:
Kiwi als je een leuke kwinkslag wil plaatsen doe dan eens origineel en pik geen materiaal van een ander, dat met die oogkleppen

Ik snap hier echt niet wat je bedoelt, hoezo, pik ik materiaal van een ander? Wat dan, en van wie dan?

Citeer:
en je valt telkens zelf in herhaling en ruben gaat ook echt wel naar circussen zonder dieren, hij spreekt alleen zijn voorkeur uit, dat mag toch wel en hij is net als ik wel degelijk een echte circusfan, maar goed ik zal er het eens met hem over hebben . Ik ben het komend weekend toch bij hem. max.

Nee, jij spreekt je voorkeur uit in je onderschrift, uit het onderschrift van Ruben spreekt alleen maar dat hij niet van circussen zonder dieren houdt. En ik herhaal mezelf misschien wel weer, maar dat komt omdat jij jezelf weer herhaalt...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 9:04 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
alle dieren bij de mensen weg te beginnen met nederland


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 18, 2006 12:15 am 
joop schreef:
alle dieren bij de mensen weg te beginnen met nederland


:shock:

Nu ook al de dieren weg uit Nederland.
Is dit wat er volgt,. Na het belachelijke bericht van gisteren,..
Misschien direct alle circussen, en daarna alle dierentuinen, en daarna alle pretparken in Nederland en dan alle theaters sluiten in Nederland sluiten,... Wordt er dan niet gezelliger van in Nederland.

Dieren weg bij mensen,..
En daar zijn alle dieren mee geholpen wou je zeggen???
Hoe denk dat dan de overlevings kansen zijn van onze "kleine"en "grote"dieren. In en om het circus. Thuis of op de boerderij. Wanneer je ze weer terug stuurt de vrije natuur in?

Waarschijnlijk net zo hoog als dat ze jou weer terug sturen naar ons oer leven!

Naar mijn persoonlijke mening horen mensen en dieren en vice versa al vanaf de schepping bij elkaar. En dieren zijn er voor de mens en vice versa!
Hoe je het keert of draait.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 18, 2006 12:35 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
ja dat bedoelde ik maar dan sarcastisch ik denk dat jij nog niet eens was geboren toen ik al bij een circus werkte ik heb het geluk gehad dat ik een paar groten in de dressuurkunst van nabij heb meegemaakt o.a Fred Petoletti,Gunther Gebel Williams, Franz Althoff,Jeanette Williams
en nog veel meer en als je zag met hoeveel respect de dieren werden behandeld kon je daar alleen maar bewondering voor hebben.
In de loop van jarren is wat de huisvesting van dieren heel wat verbeterd en veel exotische dieren zijn langzaam maar zeker uit het circus verdwenen b.v Chimpanees,Beren het laatste grote berennummer was van Ursala Botcher en bij mijn weten werkt alleen de Fam Probst nog met apen wat overbleef zijn hoofdzakelijk paarden,kamelen ,leeuwen en tijgers vergeleken met de huisvesting in de jaren zestig hebben ze nu een luizenleventje.
Wat de agressie van circusmensenbetreft waarbij vooral door circusleed het accent word gelegd misschien is het tijd om eens zelf in de spiegel te kijken de meeste dierenactivisten staan nou niet bekend dat ze altijd vredelievende methoden op na houden onlangs is er zelfs een veroordeeld tot 14 jaar cel wegens zijn dierenactivisme dat heeft zelfs een circusmedewerker nog niet gepresteerd


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 18, 2006 1:36 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
joop schreef:
Wat de agressie van circusmensenbetreft waarbij vooral door circusleed het accent word gelegd misschien is het tijd om eens zelf in de spiegel te kijken de meeste dierenactivisten staan nou niet bekend dat ze altijd vredelievende methoden op na houden onlangs is er zelfs een veroordeeld tot 14 jaar cel wegens zijn dierenactivisme dat heeft zelfs een circusmedewerker nog niet gepresteerd


Ik weet dat er ook enkele dierenactivisten zijn die gewelddadig zijn. Die willen we er ook niet bij hebben.

Daarnaast zijn de meeste dierenactivisten die in de cel zitten veroordeeld op bevrijden van dieren of saboteren van bedrijven door vernielingen.
Dat is niet gewelddadig naar mensen toe. Dat doen de meesten niet zo snel. Maar een klein percentage van de activisten doen dat. Vaak zijn die in gevangenis zitten ook behandeld als terroristen.

Echter wat circussen betreft hebben ze sowieso een gewelddadig imago. Natuurlijk zijn er circussen die zich niet gaan uiten met geweld, omdat ze wat slimmer zijn. Maar er zijn veel circussen die geweld niet schuwen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 18, 2006 11:39 am 
CircusLeed.NL schreef:

Echter wat circussen betreft hebben ze sowieso een gewelddadig imago. Natuurlijk zijn er circussen die zich niet gaan uiten met geweld, omdat ze wat slimmer zijn. Maar er zijn veel circussen die geweld niet schuwen.


Wat is geweld? en wat wordt er verstaan al dan niet onder wettige zelf verdediging van huis en haard? Wanneer je je bedreigt bent of voelt dan mag een mens zich verdedigigen. Nee dat moet een mens zich verdedigingen en alles wat bij hem of haar hoort. Dat hier harde woorden of zelf klappen vallen tja dat is nu eenmaal zo. Mensen met dieren, en dieren met mensen en dieren hebben nu eenmaal grenzen aan andermans getreiter. Ongeacht wie er wel of niet begint. Dat is volgens mij al sinds die'verboden vrucht' zo. Wanneer de een de ander niet respecteert daarin komt daar inderdaad mot van. Je gaat immers opkomen voor je eigen huis en haard. Heel normaal! En de een zal dit inderdaad zachter oplossen als de ander maar dit heeft niets met slimheid te maken. Maar meer met de aard van de mens of van het dier om maar bij en voor jouw wereld te blijven.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 18, 2006 1:43 pm 
A3ana schreef:
Wat is geweld? en wat wordt er verstaan al dan niet onder wettige zelf verdediging van huis en haard? Wanneer je je bedreigt bent of voelt dan mag een mens zich verdedigigen.

Als vreedzaam demonstrerende dierenrechtenactivisten gewoon flyers staan uit te delen en het publiek informeren (waar ze gelukkig het volste recht toe hebben!) en ze worden dan dooe circuslui laf aangevallen, in elkaar geslagen en -geschopt, dan vind ik dat onder geen enkele voorwaarde meer onder verdediging vallen, dat is gewoon een agressieve aanval!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 18, 2006 2:12 pm 
Kiwi schreef:
A3ana schreef:
Wat is geweld? en wat wordt er verstaan al dan niet onder wettige zelf verdediging van huis en haard? Wanneer je je bedreigt bent of voelt dan mag een mens zich verdedigigen.

Als vreedzaam demonstrerende dierenrechtenactivisten gewoon flyers staan uit te delen en het publiek informeren (waar ze gelukkig het volste recht toe hebben!) en ze worden dan dooe circuslui laf aangevallen, in elkaar geslagen en -geschopt, dan vind ik dat onder geen enkele voorwaarde meer onder verdediging vallen, dat is gewoon een agressieve aanval!


Misschien dringt het niet helemaal tot je door maar ook die onschuldige folders zo als jij die noemt kunnen tot irritatie leiden. En is dus een vorm van geweld! Bovendien doe je het op terrein van het circus! Ik zou het ook niet erg prettig vinden als mensen dit in mijn tuintje kwamen doen! Ik zou hier ook huis en haard verdedigen.
Jij niet misschien!
Het is immers iets waar de ander niet echt op zit te wachten! Recht of geen recht. Je moet weten wanneer je de grens bereikt hebt met actie voeren. Wanneer je bij de ander irritatie opwekt en of zelf aggresie moet dat een teken zijn dat je te ver bent gegaan en moet je er niet een schep boven op gooien. Van kom jongens we proberen het gewoon nog eens. Want folders is en zijn ook een onderdeel van geweld!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.