Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 9:50 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2006 5:18 pm 
Ik moet wel een beetje lachen hoor om "HET VOORSTEL"
Vooral de eis op het einde er maar niet al te uitgebreid op te reageren. hihi
De topic-starter trakteert ons zelf wel op een lap tekst: hahahah :shock:

Goed hoe het ook zij ik ga proberen het kort te houden. Het voorstel rammelt natuurlijk aan alle kanten.
Neem alleen al het voorbeeld van de honden en de katten dat ze nooit of te nimmer mogen worden in hokjes. Moet hier echt hartelijk om lachen hoor, een kat en hond krijgt echt niets van als hem of haar een tijdje in een hokje hebt. Enne tuurlijk moeten ze optijd eten en drinken krijgen en liefde maar denk je nu werkelijk dat de verzorger dat niet doet. En het dier niet uitlaat of verzorgt.
Mijn hond is dan wel geen circusartiest al denkt die soms van wel, maar ook haar sluit ik 's avond en als ik weg ga op in een hokje. En ook de kat.
En echt ze krijgen er niets van. Ze krijgen alle verzorging die ze nodig hebben.

Dan nog een opmerking over de olifant aan de ketting, ook hier mag ik wel even om lachen zeker. Of roofdieren etc,..
Wanneer je dieren niet de bescherming biedt kunnen ze ontsnappen he, nu heb ik niet zo'n problemen met een circusolifant in mijn tuin. Maar de buren hé!! Dit is mij al eens gebeurt, hahahaha Best leuk om mee te maken.

Oei, ik zie nu dat mijn stukje toch wat lang aan het worden is dus ik sluit maar af!

Ik hoop dat het duidelijk is dat ik uiteraard voor een goede verzorging ben voor dieren. Maar men kan ook door draven in je overtuiging , volgens mij moet je ook kijken naar de situatie die er is! En niet uitgaan van een Utopie!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2006 7:18 pm 
A3ana schreef:
een kat en hond krijgt echt niets van als hem of haar een tijdje in een hokje hebt

Mensen krijgen er (op wat stereotype gedrag na, mensen zijn ook maar dieren tenslotte) ook "niets" van als ze een tijdje in een hokje worden gestopt, en toch wil je dat zelf ook niet lijkt me.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Warren & Sjaak
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2006 8:08 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Laat ik maar de meest verstandige weg nemen, om de discussie maar te stoppen omtrent het Groot Russisch Staatscircus, want dit is toch vechten tegen de bierkaai. Want zoals Sjaak al schreef, smaken verschillen. Elk circus is mij even dierbaar, maar ik kijk zeker uit naar het najaar wanneer ik het Groot Russisch Staatscircus weer op vaderlandse bodem kan zien, een echte aanrader voor elke circusfan. Max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2006 10:08 pm 
Kiwi schreef:
A3ana schreef:
een kat en hond krijgt echt niets van als hem of haar een tijdje in een hokje hebt

Mensen krijgen er (op wat stereotype gedrag na, mensen zijn ook maar dieren tenslotte) ook "niets" van als ze een tijdje in een hokje worden gestopt, en toch wil je dat zelf ook niet lijkt me.


Vind het een rare vergelijking,.
Maar naar mijn inziens krijgt ook de mens niets van een hokkie hoor!
Waar leg jij je kinderen in om te spelen?
Ik leg ze in de speelbox! Voor de veiligheid,..
Mijn kind heeft er niets van gekregen in tegendeel.
Waar woon jij? In een huis mag ik hopen,..
Is een hokkie voor de mens toch??
Dat hokkie is mijn veiligheid,en bescherming tegen warmte en koude e.d!
Zo is dat hokkie waar de "zogenaamde dierenvriend" het dier uit of helemaal niet meer in wil hebben. Ook de veiligheid en bescherming voor dat beestje. Het heeft niets met opsluiting te maken, maar alles met juist de zorgen die het dier nodig heeft in de situatie die er op dat moment het beste is!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2006 10:35 pm 
Je kinderen hebben er vast nooit zelf voor gekozen om in een hokje te worden opgesloten. En ik vind een huis wat anders, daar kan ik namelijk ten allen tijde uit als ik dat zou willen, in tegenstelling tot de hokjes waar die dieren in worden opgesloten. Gevangenissen dus eigenlijk. Waarom denk je dat opsluiting (van mensen) in een hokje als straf wordt beschouwd, en niet als een euforische situatie van veiligheid? OPmdat je niet vrij bent om te doen wat je wilt, omdat je er niet uit kunt wanneer je wilt, en dat is dus net de grote overeenkomst met het opsluiten van dieren in een hokje, hoe goed bedoeld ook.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2006 10:55 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Vind het een rare vergelijking,.
Maar naar mijn inziens krijgt ook de mens niets van een hokkie hoor!


Ga jij maar eens jaar in jaar uit in voor meeste tijd in een hok zitten (zoals circusdieren), waar je geen afleiding hebt.

En zoals kiwi zegt. Een huis is anders. Dat is je huis en niet je kooi.
Tenzij je je 'opgesloten' voelt in je huis en/of je omgeving. Dan kan je natuurlijke psychische afwijkingen er van krijgen. Automutilatie e.d.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2006 11:47 pm 
CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
Vind het een rare vergelijking,.
Maar naar mijn inziens krijgt ook de mens niets van een hokkie hoor!


Ga jij maar eens jaar in jaar uit in voor meeste tijd in een hok zitten (zoals circusdieren), waar je geen afleiding hebt.




Ik ga de uitdaging graag aan hoor! Om in hok te zitten van een circusdier dit omdat ik ervan overtuigd ben dat ik me geen minuut verveel en me verzekerd weet van de goede zorgen van de verzorger. Dit integenstelling wat jij mij wil doen geloven. :lol:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 12:01 am 
CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
Vind het een rare vergelijking,.
Maar naar mijn inziens krijgt ook de mens niets van een hokkie hoor!



En zoals kiwi zegt. Een huis is anders. Dat is je huis en niet je kooi.
Tenzij je je 'opgesloten' voelt in je huis en/of je omgeving. Dan kan je natuurlijke psychische afwijkingen er van krijgen. Automutilatie e.d.




Ennuhm Automutilatie ,...hahahahahah! Men wat een dure woorden voor waar ik absoluut geen last van heb hoor! Of die andere enge aandoeningen.
Ik ben wel blij met mijn hokkie,...huis en dat is niet iets anders dan bij beestjes! Maar ik ga in herhaling vallen :? Lijkt me niet zinvol :!:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 12:20 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Ik ga de uitdaging graag aan hoor! Om in hok te zitten van een circusdier dit omdat ik ervan overtuigd ben dat ik me geen minuut verveel en me verzekerd weet van de goede zorgen van de verzorger. Dit integenstelling wat jij mij wil doen geloven. :lol:


Ok, dan ga je een jaar lang meereizen in een hok van een circus. Zit je +/- 90% van de dag in het hok (sommige dieren zitten zelfs nog langer vast :(). Waar je dan 2 a 3 meter ruimte hebt om te lopen. En kan je alleen soms wat drinken, soms wat eten en verder... verder eigenlijk niets. En dat denk jij dat je het volhoudt?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 12:28 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Ennuhm Automutilatie ,...hahahahahah! Men wat een dure woorden voor waar ik absoluut geen last van heb hoor! Of die andere enge aandoeningen. Ik ben wel blij met mijn hokkie,...huis en dat is niet iets anders dan bij beestjes! Maar ik ga in herhaling vallen :? Lijkt me niet zinvol :!:


Omdat jij de keuze hebt voor je 'hokkie'. Zoals ik zei is het anders als je niet lekker in je vel zit en je een opgesloten gevoel hebt. Of eigenlijk hele dag verveelt. Bij mensen komt dat ook in allerlei uitingen voor. En bij dieren zijn die uitingen van ververling, van niet lekker in zijn vel zitten en gewoon beperkingen te zien in gedrag als ijsberen, hoofdknikken en zwaaien met het lichaam of in apatisch gedrag. En dat is nou net wat we zien bij de dieren. Van katten, honden, paarden tot de wilde dieren tijgers, leeuwen en olifanten zien we dit gedrag. En biologen zien dit ook. Waarom doen circussen vaak zo erg aan het ontkennen van dit gedrag en zitten dit gedrag goed te praten met dat het dier in de natuur ook weleens heen en weer loopt etc.? Het moge duidelijk zijn dat waar de dieren nu in leven niet genoeg is voor het welzijn van de dieren. En dat zal het circus ook nooit lukken.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 10:01 am 
CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
Ik ga de uitdaging graag aan hoor! Om in hok te zitten van een circusdier dit omdat ik ervan overtuigd ben dat ik me geen minuut verveel en me verzekerd weet van de goede zorgen van de verzorger. Dit integenstelling wat jij mij wil doen geloven. :lol:


Ok, dan ga je een jaar lang meereizen in een hok van een circus. Zit je +/- 90% van de dag in het hok (sommige dieren zitten zelfs nog langer vast :(). Waar je dan 2 a 3 meter ruimte hebt om te lopen. En kan je alleen soms wat drinken, soms wat eten en verder... verder eigenlijk niets. En dat denk jij dat je het volhoudt?


Ja hoor ik houd dat wel vol! En langer dan jij denkt!
En om het feit zoals ik al eerder schreef en niet wat jij mij wil doen geloven. Maar goed ook hier val ik in herhaling :?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 10:21 am 
CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
Ennuhm Automutilatie ,...hahahahahah! Men wat een dure woorden voor waar ik absoluut geen last van heb hoor! Of die andere enge aandoeningen. Ik ben wel blij met mijn hokkie,...huis en dat is niet iets anders dan bij beestjes! Maar ik ga in herhaling vallen :? Lijkt me niet zinvol :!:


Omdat jij de keuze hebt voor je 'hokkie'. Zoals ik zei is het anders als je niet lekker in je vel zit en je een opgesloten gevoel hebt. Of eigenlijk hele dag verveelt. Bij mensen komt dat ook in allerlei uitingen voor. En bij dieren zijn die uitingen van ververling, van niet lekker in zijn vel zitten en gewoon beperkingen te zien in gedrag als ijsberen, hoofdknikken en zwaaien met het lichaam of in apatisch gedrag. En dat is nou net wat we zien bij de dieren. Van katten, honden, paarden tot de wilde dieren tijgers, leeuwen en olifanten zien we dit gedrag. En biologen zien dit ook. Waarom doen circussen vaak zo erg aan het ontkennen van dit gedrag en zitten dit gedrag goed te praten met dat het dier in de natuur ook weleens heen en weer loopt etc.? Het moge duidelijk zijn dat waar de dieren nu in leven niet genoeg is voor het welzijn van de dieren. En dat zal het circus ook nooit lukken.


Weet je biologen gaan uit van een utopie een situatie het meest ideale zou zijn en er nooit zou en nooit zal komen.
Circusmensen leven met en gaan uit van de realiteit . En gaat uit de situatie die er eenmaal is. Zoeken de oplossing die bij de situatie past en leven niet in een utopie. Daar is niemand mee geholpen zij zelf niet en het dier al helemaal niet. En dat heeft niets met ontkennen te maken maar leven met de realiteit de allerbeste zorgen geven met en voor aan de dieren in de situatie die er is.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 4:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Ja hoor ik houd dat wel vol! En langer dan jij denkt!
En om het feit zoals ik al eerder schreef en niet wat jij mij wil doen geloven. Maar goed ook hier val ik in herhaling :?


Ik weet iig 100% zeker dat je het niet volhoudt. Misschien maar eens uittesten? :) Misschien dat er een circus een mooi hok voor je ter beschikking wil stellen. :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 4:34 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Weet je biologen gaan uit van een utopie een situatie het meest ideale zou zijn en er nooit zou en nooit zal komen.

Nee hoor. Biologen zijn juist er opgericht aan te geven wat het natuurlijke instinct is van het dier en wat de behoeften zijn.
Deze zullen ook aangeven dat de dieren niet terugkunnen naar de natuur, maar wel dat ze een veel beter leven moeten krijgen. Zoals de dieren allerlei sanctuaries.

Citeer:
Circusmensen leven met en gaan uit van de realiteit . En gaat uit de situatie die er eenmaal is. Zoeken de oplossing die bij de situatie past en leven niet in een utopie. Daar is niemand mee geholpen zij zelf niet en het dier al helemaal niet. En dat heeft niets met ontkennen te maken maar leven met de realiteit de allerbeste zorgen geven met en voor aan de dieren in de situatie die er is.


Circussen zullen vooral zichzelf helpen en hun prioriteit ligt toch echt niet bij de dieren. Vertel me dan eens waarom bijvoorbeeld sommige circussen 1 olifant houden? Waarom deze dan ook op een klein stukje staat en amper kan bewegen en lopen? Waarom zie ik geen 'speelgoed' bij deze dieren? (zodat ze enig vermaak hebben). etc.
En tijgers... constant in hun vervoersverblijven? Normaal? Gewoon? Goed voor het welzijn? Dat zeker niet.

Ik hoor je nu zo het gebruik van dieren verdedigen. Maar zeg eens wat je vind dat er moet gebeuren qua regels en eisen aan de verblijven etc van de dieren? Wat binnen jouw 'realiteit' ligt. En op welke circussen heb jij kritiek qua dierenwelzijn?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 6:16 pm 
CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
Ja hoor ik houd dat wel vol! En langer dan jij denkt!
En om het feit zoals ik al eerder schreef en niet wat jij mij wil doen geloven. Maar goed ook hier val ik in herhaling :?


Ik weet iig 100% zeker dat je het niet volhoudt. Misschien maar eens uittesten? :) Misschien dat er een circus een mooi hok voor je ter beschikking wil stellen. :)


Kom maar op! :P :D


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.