Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:11 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 18, 2006 4:46 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Misschien dringt het niet helemaal tot je door maar ook die onschuldige folders zo als jij die noemt kunnen tot irritatie leiden. En is dus een vorm van geweld!


Als je dat zo vind, dan zijn de circussen zelf begonnen. Bij ons wekt het irritatie als mensen dieren mishandelen en opsluiten in kleine kooitjes en ze geen dierwaardig leven gunnen.

Dan is de enige optie voor de circussen om die cirkel te breken door te stoppen met diergebruik. :)

Citeer:
Bovendien doe je het op terrein van het circus! Ik zou het ook niet erg prettig vinden als mensen dit in mijn tuintje kwamen doen! Ik zou hier ook huis en haard verdedigen. Jij niet misschien!


Ten eerste is het altijd gehuurd van gemeente enzo, dus niet echt van het circus, daarnaast staan we op openbaar grond en niet 'binnen' het circus terrein. Daarnaast zit je fysiek geweld goed te keuren blijkbaar en dat doet je circuswereldje alleen maar slecht dan goed, maar dat moet je zelf weten. Ook is fysiek geweld nooit goed te keuren. Je ongenoegen kan je in dit democratisch land bevechten met woorden en niet met vuisten. Er zijn diverse middelen die men kan proberen. Bijvoorbeeld een bezwaar indienen of rechtzaak starten etc. als je het niet eens bent.

Citeer:
Van kom jongens we proberen het gewoon nog eens. Want folders is en zijn ook een onderdeel van geweld!


Kan je dat ook zelfreflecteren op het gebruik van dieren in het circus, dan zal je zien dat we een stap verder komen als maatschappij.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 18, 2006 5:08 pm 
CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
Misschien dringt het niet helemaal tot je door maar ook die onschuldige folders zo als jij die noemt kunnen tot irritatie leiden. En is dus een vorm van geweld!


Als je dat zo vind, dan zijn de circussen zelf begonnen. Bij ons wekt het irritatie als mensen dieren mishandelen en opsluiten in kleine kooitjes en ze geen dierwaardig leven gunnen.

Dan is de enige optie voor de circussen om die cirkel te breken door te stoppen met diergebruik. :)

Citeer:
Bovendien doe je het op terrein van het circus! Ik zou het ook niet erg prettig vinden als mensen dit in mijn tuintje kwamen doen! Ik zou hier ook huis en haard verdedigen. Jij niet misschien!


Ten eerste is het altijd gehuurd van gemeente enzo, dus niet echt van het circus, daarnaast staan we op openbaar grond en niet 'binnen' het circus terrein. Daarnaast zit je fysiek geweld goed te keuren blijkbaar en dat doet je circuswereldje alleen maar slecht dan goed, maar dat moet je zelf weten. Ook is fysiek geweld nooit goed te keuren. Je ongenoegen kan je in dit democratisch land bevechten met woorden en niet met vuisten. Er zijn diverse middelen die men kan proberen. Bijvoorbeeld een bezwaar indienen of rechtzaak starten etc. als je het niet eens bent.

Citeer:
Van kom jongens we proberen het gewoon nog eens. Want folders is en zijn ook een onderdeel van geweld!


Kan je dat ook zelfreflecteren op het gebruik van dieren in het circus, dan zal je zien dat we een stap verder komen als maatschappij.


Ik huur mijn huis ook van de woningbouw vereniging! Ik zie even niet een verschil hoor tussen mijn eigen huis en haard. En die van mensen in en om het circus. Wanneer je elkaar op wat voor reden geweld aanricht ga je te ver. Ook hier zijn regels voor!
En of je die nu huurt bij gemeente voor een circus of om te wonen. Lijkt me weinig verschil. En wanneer ik dit schrijf betekent dit niet dat ik geweld goed keur. Maar een mens heeft gewoon grenzen aan getreiter!
Je hebt je mond vol over een democratie zonder vuisten. Maar met woorden. Woorden die op papier staan zijn soms gelijk aan vuisten en staat dus gelijk aan geweld. Je stelling gaat echt niet op slaan doet zeer.
Je zegt dat de enige optie is om door te gaan dat circussen dieren gebruiken. Maar is dit werkelijk het geval?
Misschien in jou optiek wel. Misschien is de oplossig wel gewoon elkaar met rust te laten elkaar met respect te behandelen. Wanneer jij er van overtuigd ben dat de olifant in het wild moet leven. Zorg dan dat de olifanten die er nu nog het wil rond lopen dat die een goed leven hebben en houden. Even zo met de andere dieren waar je voor staat!
Dat heeft volgens mij meer zin dan de dieren die GOED verzorgd worden in de circussen daarvoor te pleiten dat ze terug moeten de vrije natuur in.
Want dat overleven die lieve diertjes niet. Of dat ze niet goed verzorgd worden want je jaagt mensen die het goed met de dieren voor hebben tegen je in het harnas. Ze verdedigen zich. Met hand en tand, Ze verdedigen huis en haard. Dat jij dit geweld noemt tja hetzij maar zo!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 18, 2006 7:15 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Ik huur mijn huis ook van de woningbouw vereniging! Ik zie even niet een verschil hoor tussen mijn eigen huis en haard. En die van mensen in en om het circus.


Het circus huurt publiek/gemeentelijk terrein af. Is wel een verschil in.
Het circus heeft meer mogelijkheden tot het verbieden van mensen op terrein als ze particulier terrein afhuren.

Citeer:
Wanneer je elkaar op wat voor reden geweld aanricht ga je te ver. Ook hier zijn regels voor!


Flyeren e.d. is geen geweld. Het is een recht volgens ons wetboek.

Citeer:
Je hebt je mond vol over een democratie zonder vuisten. Maar met woorden. Woorden die op papier staan zijn soms gelijk aan vuisten en staat dus gelijk aan geweld. Je stelling gaat echt niet op slaan doet zeer.


Tuurlijk kan woorden niet prettig zijn voor een partij. Zoals ik zei heeft iedereen recht om zijn mening te uiten en we hebben een demonstratierecht. Dus de tegenpartij kan ook zijn mening uiten.

Kijk jullie circusmensen vinden onze mening niet prettig. Begrijpbaar, maar dan snap je ook dat wij het gebruik van dieren niet prettig vinden en dat het ons zeer aan ons hart gaat en dat wij op willen komen voor de dieren.

[quote[Je zegt dat de enige optie is om door te gaan dat circussen dieren gebruiken. Maar is dit werkelijk het geval?[/quote]

Geen dieren gebruiken is iets wat we willen. En hopen dat circussen dat ook gaan doen.

Citeer:
Misschien in jou optiek wel. Misschien is de oplossig wel gewoon elkaar met rust te laten elkaar met respect te behandelen.

En dan mag dieren gebruiken door gaan. Waar is het respect voor de dieren dan? Elkaar met rust laten gaat dus niet lukken zolang men de dieren niet met rust laat.

Citeer:
Wanneer jij er van overtuigd ben dat de olifant in het wild moet leven. Zorg dan dat de olifanten die er nu nog het wil rond lopen dat die een goed leven hebben en houden. Even zo met de andere dieren waar je voor staat!

Wij en vele andere zijn ook aan het opkomen voor de dieren in het wild.

Citeer:
Dat heeft volgens mij meer zin dan de dieren die GOED verzorgd worden in de circussen daarvoor te pleiten dat ze terug moeten de vrije natuur in.

GOED lijkt erg subjectief te zijn. Wat is er goed aan de verzorging? Als je opsluiting in hokken voor lange tijd goed vind, dan is dat toch erg aparte manier van 'goed' vinden.

Citeer:
Want dat overleven die lieve diertjes niet.

Wilde dieren in gevangenschap kan ook niet de echte natuur in, maar ze kunnen wel degelijk een zeer goed beter leven krijgen waarbij ze echt veel ruimte hebben.

Citeer:
Of dat ze niet goed verzorgd worden want je jaagt mensen die het goed met de dieren voor hebben tegen je in het harnas. Ze verdedigen zich. Met hand en tand, Ze verdedigen huis en haard. Dat jij dit geweld noemt tja hetzij maar zo!


Dat is gewoon geweld. Men kan het ook oplossen met argumenten etc. Doen ze niet, want ze kunnen daar niet tegen op. Daarom gebruiken sommige erg snel fysiek geweld.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 18, 2006 8:05 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Laten we aub ophouden met deze discussie en niet meer te reageren op het ongedierte van circusleed. Want ook ongedierte vertoont stereotype gedrag door steeeds hetzelfde verhaal af te draaien.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 12:47 am 
magnum schreef:
Laten we aub ophouden met deze discussie en niet meer te reageren op het ongedierte van circusleed. Want ook ongedierte vertoont stereotype gedrag door steeeds hetzelfde verhaal af te draaien.

Ach ja, en als we de discussie niet meer kunnen winnen gaan we maar schelden, heeel volwassen weer. :roll:
Dit vind ik nu een vorm van agressie en geweld. En dan nog wat erger dan het op vreedzame wijze uitdelen van flyers. Maar blijkbaar hebben jullie dat zelf nog niet eens door. :?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 2:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
En dan nog wat erger dan het op vreedzame wijze uitdelen van flyers. Maar blijkbaar hebben jullie dat zelf nog niet eens door

Wie bedoel jij met "jullie"? De meeste mensen uit de circuswereld hebben e.e.a. uitstekend "door". Je moet niet iedereen over één kam scheren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 10:36 pm 
Er zijn op dit forum meerdere mensen die wel eens tegen mij of tegen CircusLeed.NL hebben gescholden, terwijl wij nog nooit 1 vlieg hebben kwaad gedaan. Vind je het dan gek dat we dat wel eens zat worden en wat minder genuanceerd reageren? Dat schijnt namelijk de gewoonte te zijn op dit forum, dus daar pas ik me dan maar aan aan.
En ik scheer niet alle circuslui over 1 kam, met "jullie" bedoelde ik die dappere dodo's die het nodig vinden om verbale agressie te gebruiken.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2006 10:22 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Sjeez, ben jij nog van de dappere dodo generatie? dan ken jij de vliegende knorrepot ook vast nog wel... :P


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2006 6:57 pm 
Volgens mij niet, dappere dodo is bij mij niet meer dan een uitdrukking. :P


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Kiwi
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2006 8:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Nou dat geloof ik ook graag,dat ze nog nooit 1 vlieg kwaad hebben gedaan, want dit is tegen hun principes, want als dat zo was dan komen ze al helemaal niet meer serieus over. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie Kiwi
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2006 8:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
max schreef:
Nou dat geloof ik ook graag,dat ze nog nooit 1 vlieg kwaad hebben gedaan, want dit is tegen hun principes, want als dat zo was dan komen ze al helemaal niet meer serieus over. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.