Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 4:17 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 05, 2006 3:35 am 
......en zo gaan we maar verder en verder..deze discussie zal nooit afgelopen zijn, zelfs niet als er echt regelgeving komt. Dan is er op die regelgeving wel weer wat aan te merken, of gaan er mensen zeuren over volgens hun andere misstanden binnen het circus. Voor sommigen blijven de mensen van het circus nu eenmaal zigeuners. En hun inziens zijn zigeuners slecht volk, die op allerlei manieren die ze maar kunnen bedenken een inkomen proberen te vergaren. JAMMER>>>die tijd ligt ver achter ons. Het circus is met zijn tijd meegegaan, onderwerpt zich aan regels en wetgeving, is een industrie geworden met respect naar de maatschappij. Dit alles met de doelstelling om het culturele erfgoed te behouden, het publiek kennis te laten nemen van wat hun voorvaderen ook beleefden in hun tijd. Alle respect heb ik voor mensen die in deze tijd een circus exploiteren. Dit zijn geen directeuren meer maar MANAGERS. Mensen met een ambitie en visie. Ook het woord strategie is hen niet vreemd, evenals woorden als werkoverleg-personeelstraining-vergaderen-functioneringsgesprek-CWI-WIA-loonstrook-belasting-en wat diens meer zij. Ze staan in deze tijd en proberen met hun passie en kennis,de traditie, die 'circus' heet door te geven en uit te dragen aan een volgende generatie. In de meeste gevallen zijn dit heren, maar ook wel dames, die langere tijd bij een of meerdere circussen hebben gewerkt. Zij weten dus dondersgoed waar zij over praten. Circusleed komt net kijken en moet zich nog maar bewijzen. :roll: Begrijp me goed...ik ben de laatste die zegt dat er GEEN misstanden plaatsvinden met dieren in circussen of entertainmaintbedrijven Tuurlijk moet dit worden opgelost. Maar in de meeste gevallen wordt er goed gezorgd voor het welzijn van de dieren, en is voor mij die ene uitzondering niet toepasselijk voor de hele wereld die circus heet. Circusleed, richt je op die uitzondering, kom hiervoor in het geweer, maar ga nu niet pronken met zaken als, ALLE DIEREN UIT HET CIRCUS. Bedenk dat je dan ook een traditie, die vele lezers van dit forum juist voor het nageslacht hoog dienen te houden aan het doden bent. En wat hierna??


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 05, 2006 10:15 am 
Hans schreef:
Voor sommigen blijven de mensen van het circus nu eenmaal zigeuners. En hun inziens zijn zigeuners slecht volk, die op allerlei manieren die ze maar kunnen bedenken een inkomen proberen te vergaren. JAMMER>>>die tijd ligt ver achter ons.

Als je denkt dat je om die reden tegen dieren in het circus zijn snap je het toch niet helemaal hoor! Ik heb niets tegen zigeuners, circusmensen, kermisklanten of wie dan ook, dat heeft er totaal niets mee te maken! We zijn ook op andere fronten tegen dierenleed actief, dat is namelijk het enige waar het ons om gaat; het welzijn van dieren.

Citeer:
Het circus is met zijn tijd meegegaan, onderwerpt zich aan regels en wetgeving, is een industrie geworden met respect naar de maatschappij.

Alleen snappen sommige eigenaars of werknemers van circussen dat blijkbaar nog niet helemaal, als ze keer op keer vreedzame demonstranten aanvallen.

Citeer:
Circusleed komt net kijken en moet zich nog maar bewijzen. :roll:

Alex is dan misschien wat jong, een groot deel van de mensen binnen CircusLeed heeft genoeg levenservaring om te weten waarover ze praten. En dat de actiegroep nog niet zo heel lang bestaat maakt niet uit, het gaat om de boodschap die we willen overdragen aan het publiek, en die boodschap is al langer bekend, ook toen CircusLeed nog niet bestond.

Citeer:
Begrijp me goed...ik ben de laatste die zegt dat er GEEN misstanden plaatsvinden met dieren in circussen of entertainmaintbedrijven Tuurlijk moet dit worden opgelost. Maar in de meeste gevallen wordt er goed gezorgd voor het welzijn van de dieren, en is voor mij die ene uitzondering niet toepasselijk voor de hele wereld die circus heet. Circusleed, richt je op die uitzondering, kom hiervoor in het geweer, maar ga nu niet pronken met zaken als, ALLE DIEREN UIT HET CIRCUS. Bedenk dat je dan ook een traditie, die vele lezers van dit forum juist voor het nageslacht hoog dienen te houden aan het doden bent. En wat hierna??

Zolang we bij ALLE circussen zien dat de roofdieren het grootset deel van hun tijd in veel te kleine transportkooien moeten doorbrengen, vinden wij niet dat er goed voor het welzijn van de dieren wordt gezorgd. Goed voor eht welzijn zorgen betekent namelijk niet alleen de dieren op tijd van voedsel voorzien, maar ook dat zij op natuurlijke wijze uiting kunnen geven aan hun instincten, en dat kan in een circus gewoon niet.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 05, 2006 12:10 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ik geloof dat Hans een beetje verkeerd beeld van ons wil creeeren. We hebben nog nooit het woord zigeuner in ons mond gehad. (overigens hebben we activisten in onze lijst met 'zigeunersbloed'.. Kortom.. onze groep is hartstikke diverse in afkomst etc. Zoals ik eerder al eens zei.)
We hebben totaal niets tegen de mensen op zich die in het circus werken, maar wel tegen het gebruik van dieren. Het circus mag wat mij betreft bestaan en de cultuur en traditie mag bewaard worden, maar wel alleen het deel zonder dieren. En vind het goed als overheid/gemeente zou helpen om het nederlands circus te laten blijven bestaan met subsidies etc (alleen als ze zonder dieren zijn). Het circus moet namelijk zeker niet verdwijnen. Het zou alleen op 1 punt moeten veranderen. En dat is het gebruik van dieren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 05, 2006 4:56 pm 
CircusLeed.NL schreef:
.... Het circus mag wat mij betreft bestaan en de cultuur en traditie mag bewaard worden, maar wel alleen het deel zonder dieren.


Dan is het dus GEEN traditie meer.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 05, 2006 5:50 pm 
Hans schreef:
CircusLeed.NL schreef:
.... Het circus mag wat mij betreft bestaan en de cultuur en traditie mag bewaard worden, maar wel alleen het deel zonder dieren.


Dan is het dus GEEN traditie meer.

Dat iets traditie is of dat iets al van oudsher gedaan wordt wil nog niet zeggen dat het dan ook meteen maar goed is en nooit veranderd kan of hoeft te worden.
Mensen worden namelijk steeds beschaafder, en passen hun gedrag daarop aan. Met radbraken en vierendelen zijn we tenslotte ook gestopt, ook al was dat een jarenlange traditie...


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mei 06, 2006 11:50 am 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Nee, Max ik ben het Groot Russisch staatscircus niet vergeten erbij te zetten!!! Dit circus heeft circusrijk Nederland niets te bieden. Misschien horen ze er wel bij, maar de helft van de tijd zit dat volk toch in Duitsland. Ik heb laatst alle foto's die ik in de loop der jaren van dit circus heb gemaakt bekeken en herrineringen opgehaald, maar de laatste voorstelling was het slechts van allemaal!!!!
Misschien vond jij het geweldig, ik niet. Ik hoop dat ze deze zomer een beetje met een nieuwe, goeie show komen want anders zeg ik DOEI tegen dit circus. Ik vind persoonlijk het staatscircus van Moskou leuker en beter dan dat circus. Ook kun je bij het staatscircus van Moskou een blik op de dieren werpen. Bij het ''Groot'' Russisch staatscircus kan dit niet, omdat er om het hele terrein van die goedkope hekken staan, die iedereen tegen houd: welkom bij het Groot Russisch staatscircus. :?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Warren
BerichtGeplaatst: zo mei 07, 2006 8:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Sjonge, jonge, de haat zit wel diep geworteld jegens het Groot Russisch Staatscircus, probeer nu zelf eens om zo'n groot circus draaiende te houden en kom dan pas met commentaar. Weet je, dit is echt misselijk makende kritiek, welke kant noch wal raakt, ik ben over jou postings v.w.b. dit circus diep en diep teleurgesteld en dat is nog netjes uitgedrukt.
Dan nog iets je noemde een rijtje met Nederlandse circussen, maar Belly-Wien is toch duidelijk geen Nederlands circus maar Oostenrijks.Je hebt voor wat dat betreft je huiswerk niet goed gemaakt. Het Russisch Staatscircus is wel terdege een Nederlandse circusproduktie van de fam. Smitt. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mei 07, 2006 9:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Er is helemaal geen haat voor het Russisch Staatscircus. Als ik mijn mening geef over een circus dan draai een of andere circufreak alles geleik om. En jij (Max) zei tegen mij dat ik zelf maar is moest proberen om zo'n groot circus moest houden. Ik doe dit niet dus... Misschien vind jij mijn kritiek onterecht, maar dit kan mij niet schelen... De manier waarop alles bij het Groot Russisch Staatscircus gaat. Kerst 2006- Het circus maakt reclame voor een topshow met o.a. tijgers, olifanten, lotusact enz. Mijn zus is naar de voorstelling geweest en er waren geen tijgers en geen lotusact. En zo circus maken hoeft van mij niet, buitengewoon triest. En van die circuslijst, het gaat er niet om of het circus Nederlands is, of niet. Het gaat er om hoe er met de dieren om word gegaanen hoe de kwaliteit is. Bij het Russisch Staatscircus heb ik niet het iedee dat dit goed gaat. Althans, dat gevoel geven ze mij, doordat er bij dit circus niet een blik achter de schermen mag worden gegooid. Bij een goed circus kan dit altijd. En weldegelijk heb ik mijn huiswerk goed gemaakt. Jij gaat mij toch niet vertellen dat jij de show de beste tot nu toe vind?!

Vrijwel alles is slecht onderhouden bij het Groot Russisch Staatscircus: het wagenpark, de kassawagen waar de alg al hoog tegen op zit, en dan als allerergste, het lelijke hekwerk dat slordig om het circus heen staat (hier kan het circus een goed voorbeeld nemen aan circus Renz, waar alles top is) Wel moet ik zeggen dat de tent heel mooi is, alleen word deze niet gesierd door het ECHTE circusgevoel: de lampjes. Ook gaan er al jaren sterk de geruchten (ik heb van iemand uit Rotterdam ook gehoord) dat de sfeer onderling in dat circus bijzonder slecht is. Tevens zouden de artiesten vaak niet goed en op tijd uitbetaald krijgen. En nog meer erge dingen die ik liever niet hier in dit bericht zet.

IK BEGRIJP ALLEMAAL HEEL GOED DAT HET ERG MOEILIJK IS OM HET GROOT RUSSISCH STAATSCIRCUS GOED TE ONDERHOUDEN EN MOOI TE HOUDEN, MAAR ALS DIT NIET LUKT EN NOOIT GELUKT IS, WAAROM REIS JE DAN ONDER DE NAAM ''GROOT'' RUSSISCH STAATSCIRCUS???? BIJ HET WOORD GROOT LEG IK AL SNEL WOORDEN ALS MOOI EN SUPER AAN. NAAR MIJN MENING IS DAT NIET ZO. OOK ADVERTEERD HET CIRCUS AL JAREN MET 150 MEDEWERKERS. WAAR ZITTEN DIE ALLEMAAL????? IN HET BUITENLAND??!!! TOEN IK VORIG JAAR BIJ DIT CIRCUS BEN GEWEEST DEDEN HEEL VEEL MENSEN MEERERE DINGEN. DIT IS NIET ERG MAAR ZEG DAN NIET DAT DIT CIRCUS 150 MEDEWERKERS TELT. DAT ZOU INHOUDEN DAT HET GROOT RUSSISCH STAATSCIRCUS 2 KEER ZO GROOT ALS CIRCUS HERMAN RENZ IS. :arrow: :?:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 07, 2006 11:25 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Deze discussie is dus een typisch voorbeeld dat er over smaak niet te twisten valt. Ook ik heb zo mijn voorkeuren. Het Groot Russisch Staats ben ik overigens al een tijdje niet meer geweest.

En de grens van wel-of-niet een Nederlands circus is intussen zo vervaagd dat we eigenlijk moeten spreken van europese circussen. Een buitenlands circus kan zo maar meer Nederlandse werknemers hebben dan een Nederlands circus.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Warren & Heuvels.
BerichtGeplaatst: ma mei 08, 2006 8:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Warren, het GROOT Russisch Staatscircus had afgelopen Kerst wel degelijk een topproductie staan in Den Haag, zoals ik reeds eerder schreef met b.v. niemand minder dan de wereldvermaarde en tevens beste clown ter wereld Oleg Popov en bovendien ook nog Hans Kazan & Magic Unlimited en de vele andere hoogtepunten. En hoe kom jer erbij dat de sfeer daar onderling slecht is, daar heb ik nog nooit iets van gemerkt bij mijn vele bezoeken aan dit circus en dat men het geld niet op tijd uitbetaald zou krijgen zijn wel behoorlijk grove aantijgingen en tevens pure laster. Je hebt zeker de leugens en roddels omtrent dit circus gelezen in de Nieuwe-Revu, maar weet dat Willem Smitt het kort geding wat hij had aangespannen tegen dit blad gewonnen heeft en dat Nieuwe-Revu e.e.a. moest rectificeren. Groot is het Russisch Staatscircus zeker, want het is zeker geen kindercircus, maar een puur proffesionele en kwalitatief hoogstaande productie. Ik was er dan ook byzonder trots op dat de landelijke premiere van de huidige productie dan ook vorig jaar oktober bij mij in Assen plaats heeft gevonden. Dat bepaalde artiestengroepen meerdere acts brengen dat is heel gewoon in de circuswereld, dat zie je bij de andere circussen ook, dus deze bewering raakt kant noch wal. Zoals ik reeds eerder schreef zie je bij het Groot Russisch Staatscircus niet alleen een algeheel verzorgd geheel, maar ook een byzonder goed ingerichte foyertent, voorzien van plankieren en hier op tapijt, waar zie je dit nu nog? en de publieksingang dus de facade is wel degelijk een plaatje en ook de inrichting van de grote tent met v.n. stoelen bekleed met stof als zitinrichting en zo kan ik nog wel meer opnoemen. Maar begrijp me goed ik vind dat ieder circus zo zijn eigen publieksvriendelijke uitstraling heeft en ik kom dan ook bij elk circus even graag. En Sjaak waarom ben je al een tijd niet meer bij het Groot Russisch Staatscircus geweest, geld dat misschien ook voor de andere circussen, dit is een vraag? Max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 08, 2006 9:53 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
En Sjaak waarom ben je al een tijd niet meer bij het Groot Russisch Staatscircus geweest, geld dat misschien ook voor de andere circussen, dit is een vraag? Max.

Voornamelijk tijdsgebrek Max. Ik heb een drukke baan en ook nog meer hobbies. Zo hebben we een boot, die moet onderhouden worden en het is leuk er af en toe ook mee te varen. Soms varen we wel naar een locatie waar een circus staat maar dat is natuurlijk lang niet altijd mogelijk. Onze vaarvakantie stemmen we er wel een beetje op af. En ik heb dit jaar misschien zo'n 10 voorstellingen bijgewoond bij diverse circussen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 09, 2006 8:41 am 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Beste Max,
Ik vind het erg vervelend dat jij telkens met het ''betweterige'' gedoe aan komt zetten.
Als ik zelf de productie van het Russisch Staatscircus niet goed vond, dan was het Groot kerstcircus den Haag dat ook niet. Mijn zus en ik hadden allebei een boekje met plaatjes van de show gekocht. Zij van het Groot kerstcircus den Haag, ik van de gewone show. Om precies te zijn stond er in het boekje van den Haag 3 nummers die er in de show waar ik ben geweest niet waren. Van die 3 nummers was er 1 niet, de tijgers. Als je dan Oleg Popov en de familie Kazan in jou show hebt kun je mij niet wijs maken dat de overige artiesten nou bepaald duur waren, en dus goed. En als het Groot Russisch Staatscircus denken dat zij met een bekende Nederlandse familie en de beroemde clown gelijk een goede show hebben ben je verkeerd bezig. ALLES moet goed zijn. Vele dingen zijn al jaren vastgeroesd bij dit circus. De spiderwoman, die man in dat bakje, de globe, de 2 handstand acrobaten, en de turnacrobaten.

En nee, van die slecht uitbetaalde mensen heb ik niet van de nieuwe-REVU(wanneer stond dit stuk er in dan???) Maar van persberichten en artiesten zelf. Een aantal jaren geleden stonden er ergens in Nederland een groep trapezewerkers op een parkeerplaats te ''camperen'', omdat zij er bij het Groot Russisch Staatscircus uit waren gegooid. Dit kwam omdat de artiesten niet uit werden betaald, de artiesten werden boos op de directie, er ontstond ruzie, en de artiesten werden ontslagen: Goede sfeer?????
Hoezo was jij er trots op dat de premiere in Assen was, het moet toch ergens gebeuren.

En het enige wat daar nog een beetje mooi is, is het tentencomplex. Geef toe dat met die hoge ijzeren, slordige hekken ziet er toch niet uit. Het circus heeft geen lampjes op de tent. Vorig jaar in de show hadden ze boven de ingang voor de artiesten de zelfde letters als in Amsterdam. Die letters hingen toen buiten, boven de kassa. Overigens was die show wel erg leuk.

En wat jij zei over stoelen met stoffen bekleeding is PURE onzin. Het circus had gewone stoelen, een soort van tuinstoelen in de hele tent staan. Het kan best zijn dat jij op een stoffen stoel zat, maar dan was deze waarschijnlijk niet goed schoon gemaakt. Nou en noem nog is wat meer op wat er zo mooi is!!!!!!!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2006 1:33 am 
Yes, Warren for circusdirector!!!!!!!!!!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2006 1:43 am 
Jammer dat deze discussie niet verder gaat over waar ik mee begonnen ben. Misschien is het een utopie van mij, maar ik denk dat er op dit forum alleen maar mensen komen die anderen als hun vijand zien, en hun tweestrijd proberen uit te vechten via het vrij onschuldige medium. Ik bemerkte dat ik ook hiervan deelgenoot was geworden en die criteria had aangenomen.....misschien maar beter dat wij ons allen wenden tot het algemeen en niet op de persoon te spelen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2006 10:40 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
misschien maar beter dat wij ons allen wenden tot het algemeen en niet op de persoon te spelen.


Tja, zoals ik al eerder zei: over smaak valt niet te twisten.
In dit geval kan Max blijkbaar niet tegen kritiek op het Groot Russisch. Best leuk als hij zijn favoriete circus verdedigt natuurlijk maar hij moet niet overdrijven.

Gelukkig zijn er ook nog bezoekers aan het forum die wat meer genuanceerd zijn.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.