Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 6:35 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 7:49 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Weet u het nog? Komt u er nog wijs uit? Welk circus is nou weer Baronie?

Het heeft in ieder geval tijgers, of beter gezegd: Het hád tijgers. Althans, volgens http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=JQ2IQCS1

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 7:50 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5451
Locatie: Belgie
En ook hier komt het aan bod: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GM92IQLO2

'Mijn tijgers zijn mijn leven'
CIRCUSEIGENAAR VOELT ZICH GEBROODROOFD NADAT POLITIE DIEREN WEGHAALT
BREE - De politie liet gisteren in Bree twee tijgers weghalen bij een circus omdat er ontsnappingsgevaar zou dreigen. De circuseigenaar is boos en ontzet. 'Dit is broodroof.' Phillip Pergens

In 't Hasselt, een gehucht bij Bree, haalde het Natuurhulpcentrum van Opglabbeek op vraag van de politie twee Siberische tijgers weg. 'De circuseigenaar bleek niet in orde met de vergunningen en er was sprake van ontsnappingsgevaar', zegt Sil Janssen van het Natuurhulpcentrum. 'We deden de dieren eerst in slaap en vervoerden hen afzonderlijk naar het Natuurhulpcentrum. Het gaat om twee mannelijke tijgers van zo'n 300 kilo. Ze zagen er vrij gezond uit, al had een van hen wel een wondje, vermoedelijk na een scherpe uithaal van zijn soortgenoot. Nu zoeken we een nieuwe thuis. Een dierentuin staat vaak niet te springen om tijgers, maar misschien wil een ander opvangcentrum ze wel.'

Welke vergunning?

De circuseigenaar is nu zijn tijgers Ginger en Tengo kwijt. 'Dit is verschrikkelijk', zegt een zwaar aangeslagen Stephan Rotstjn van circus De Baronie. 'Wanneer we niet rondtoeren, bivakkeren we hier. Dat is nu al vijf jaar zo. Nooit hebben we klachten binnengekregen van de buurt of eender wie. En dan staan ze opeens aan je deur met een bevel dat ze je dieren mogen afnemen. Ik wist helemaal van niets en stond aan de grond genageld. Nu blijkt dat ik niet in orde ben met mijn milieuvergunning terwijl ik niet wist dat ik die moest hebben. Dat hebben ze mij ook nooit verteld.'

De Baronie, een circus dat nu al zeven generaties meegaat, staat voor donkere dagen. 'Ik hoop dat ik mijn tijgers terugkrijg wanneer ik mijn vergunning heb. Ginger en Tengo zijn zeer belangrijk voor ons. Ik heb enkel nog een paar paarden, maar daar lok je geen toeschouwers mee. De mensen komen voor de prachtige dieren die ze nu hebben afgepakt. In België zijn er misschien nog zes, zeven circussen en het is altijd weer bang afwachten of je voor een show de toestemming van de gemeente krijgt. We doen nog zo'n 30 tot 35 voorstellingen per jaar. Nu vrees ik ervoor.'

De man verwijt Gaia broodroof. 'Die mensen willen ons kapot en proberen iedereen, ook de politie, mee te sleuren in hun slecht-nieuws-verhaal. De dieren zouden in verschrikkelijke omstandigheden leven, maar ik verzeker je dat ze het heel goed hadden. Hun trailer was knus en warm en ze kregen veel liefde. Mijn vier kinderen, die ook gebeten zijn door de circusmicrobe, zijn ontroostbaar. Ook voor mijn vrouw is dit een verschrikkelijke periode. Ons gezin is onthoofd.'

Het leven gered

Rotstjn heeft overigens een bijzonder goede reden om echt van zijn tijgers te houden. 'Ginger heeft mijn leven gered. Onze oude tijger was 38 jaar en we moesten negen jaar geleden op zoek naar jongere dieren. We kozen uiteindelijk voor Ginger en zijn broer Tengo, allebei vijf jaar. Plots wilde de oudere soortgenoot mij in de rug aanvallen, maar Ginger sprong ertussen. Ik ben hem veel verschuldigd. Die tijgers zijn mijn leven.'


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 7:53 am 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Barones is het circus van Richard Koritnigg, Baroni is het circus van Stephan Rotstyn...

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 9:28 am 
Het gaat hier om Baroni, Barones gebruikt geen tijgers meer en dat al even ondertussen.

Goede zaak dat ze in beslag genomen werden hoor, de huisvesting bij Baroni was geen reclame....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 7:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za okt 25, 2008 8:55 pm
Berichten: 155
Locatie: As
Politie treft tijgers aan in cabine van oude vrachtwagen in Bree

Afbeelding

24/11 In Tongerlo (Bree) heeft de politie vandaag twee tijgers in beslag genomen. De wilde dieren leefden in de cabine van een oude vrachtwagen en zijn eigendom van een aan lager wal geraakte circusdirecteur, die met zijn circus verbleef op het erf van een boer.


De man kon geen afscheid nemen van de dieren. Een van de twee tijgers was gewond en wordt verzorgd. De dieren worden opgevangen in het Natuurhulpcentrum in Opglabbeek.

_________________
http://www.kermisvermaak.be


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 8:59 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Wat staat er in dat artkel? Leefden ze in de cabine van een vrachtwagen??? Dat kan ik nauwelijks geloven.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 10:58 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
sylvio schreef:
Wat staat er in dat artkel? Leefden ze in de cabine van een vrachtwagen??? Dat kan ik nauwelijks geloven.


Misschien een luxe slaapcabine en reden ze zelf over :)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 1:23 pm 
Dat is weer typisch de pers hoor...
Ze zaten in een oplegger, maar die was klein en verouderd. De tralies waren bijna volledig doorgeroest en sommige stukken werden samengehouden met ijzerdraad...

Persartikels altijd met een korrel zout nemen, tegenwoordig wordt er niets gecheckt, ze schrijven maar raak...

Zo hebben ze het over circus De Baronie....
Als ze er al niet in slagen om de naam juist weer te geven....

Dus voor alle duidelijkheid :

Het is Baroni.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 7:51 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En dus hebben we nu Barones, Baroness, Baronie en Baroni...

Waarbij Baronie op dit moment nog niet in het echt bestaat.

En inderdaad: De pers schrijft vaak zonder vooraf te controleren. Ze nemen soms zelfs ongecontroleerd e-mails van dieractivisten in hun publicatie op alsof dat de feiten weergeeft...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.