Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 5:51 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2006 11:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Nou Ruben, je moet maar niet proberen die Circusleed mensen te begrijpen hoor. Zij denken nu eenmaal anders en dat mag gelukkig in Nederland.

Zo vinden zij dat dieren in het circus zielig zijn al wordt er goed voor gezorgd. En heb je die foto's gezien van die beer die een aapje opat? Nou dat vinden zij vast niet zielig want zo gaat het nu eenmaal in de natuur.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 12:06 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Citeer:
zij weeten niet eens wad er in harde wijk af speelt bij dolfienarjum


Dat weten we wel. Net als dat we weten hoe het er aan toe gaat bij het circus.

Citeer:
Nou dat vinden zij vast niet zielig want zo gaat het nu eenmaal in de natuur.


Is dat park natuur dan?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 1:56 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Is dat park natuur dan?


Waar trek jij de grens voor natuur? Ik moet bekennen dat ik dat safaripark niet echt ken. maar het is vast groot en de dieren zitten niet in hokken maar lopen vrij rond. Mijn voorstelling is dat het een stuk natuur is met een hek er om heen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 2:40 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Waar trek jij de grens voor natuur? Ik moet bekennen dat ik dat safaripark niet echt ken. maar het is vast groot en de dieren zitten niet in hokken maar lopen vrij rond. Mijn voorstelling is dat het een stuk natuur is met een hek er om heen.


Ben er wel diverse keren geweest. Is nu wel stuk groter geworden dan vroeger. Maar sowieso vind ik door wat punten uit verleden beekse bergen niet bepaald super. Ze zouden wel in de toekomst een goede rol kunnen spelen als een goede opvang plek, maar daar voor zouden ze hun instelling wel moeten veranderen.

Natuur is het hier niet, omdat deze dieren gewoon in gevangenschap leven voor vermaak van mensen. Zolang dat doel er is, kan ik het nooit natuur noemen. En deze dieren leven niet in een echte natuurlijke omgeving, dus de vraag is totaal wat er natuur aan is. Dan zou de reactie van de beer (welke normaal vooral vruchten en insekten eet) wel gewoon natuurlijk zijn, maar is de situatie waarin het gebeurd verre van natuurlijk.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 8:06 pm 
heuvels schreef:
Citeer:
Is dat park natuur dan?


Waar trek jij de grens voor natuur? Ik moet bekennen dat ik dat safaripark niet echt ken. maar het is vast groot en de dieren zitten niet in hokken maar lopen vrij rond. Mijn voorstelling is dat het een stuk natuur is met een hek er om heen.

Die aap zat vast in het schrikdraad van het gedeelte waar de beren moeten blijven, sjonge jonge, lekker natuurlijk zeg! :shock:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: hoi ale maal
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 3:41 pm 
ruben schreef:
ik fin het zeer leuk met het circus met dieren de dieren zien er elke dag er goed ver zorgt uit.


Ik ben een week geleden naar Belly Wien geweest. Ze hadden een programma met ontzettend veel dieren (wat ik wel jammer vond, mocht wel wat minder) Zo waren er kamelen, lama's, apen, honden, katten, paarden, geiten, tijgers en er was een giraf. Volgens mij heb ik nu wel alle dieren opgenoemd. Maar ik vond niet alle dieren er verzorgd uitzien. Ik vond vooral de kamelen er onverzorgd uitzien. Ze misten plukken haar (maar ik weet niet tot hoeverre dat normaal is.. als dat zo is) naja ik vond het er wel zielig uitzien. daar komt het op neer. Verder zagen de paarden er wel verzorgd uit. Het straalde er wel vanaf dat de honden er plezier in hadden dus dat vond ik neit zielig.

ciao


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: hoi ale maal
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 12:48 am 
ilovecircus schreef:
Het straalde er wel vanaf dat de honden er plezier in hadden dus dat vond ik neit zielig.

Die honden waren vast blij dat ze even uit hun kooitje mochten waar ze de rest van de dag in moeten doorbrengen. :roll:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 12:53 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Die honden waren vast blij dat ze even uit hun kooitje mochten

Jij gaat er blijkbaar bij voorbaat van uit dat ze na de show weer in hun veels te kleine hok worden getrapt?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 10:25 pm 
Daar ga ik niet alleen van uit, dat heb ik zelf gezien. Honden die hele dagen in veel te kleine, ongeschikte kooitjes zitten. Of durf je soms te beweren dat dat niet voorkomt, dat alle hondentrainers de dieren in hun woonwagen laten wonen?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 10:28 pm 
Ik weet niks van dieren of de natuur? Ik moet een reis maken? :lol: Je weet duidelijk niet tegen wie je het hebt. :lol: :D


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.