Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 10:01 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: reactie Circusleed
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 8:48 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Als jullie nou eens niet meer zouden gaan demonstreren dan was er helemaal niets aan de hand en hoefden gemeenten en politie ook geen extra maatregelen te treffen.


Zie je de cirkel niet?

Citeer:
Waarom is dit eigenlijk een tendens van de laatste jaren, want ik kan me herinneren dat we voor een jaar of 15 a 20 terug helemaal geen demonstraties hadden bij de dierencircussen,


Zelfs 100 jaar geleden hebben dierenbeschermingsorganisaties al aandacht gevraagd voor circusdieren.
Daarnaast worden steeds meer mensen bewuster van het dierenleed en is het in een lijn met de bewustwordingsproces van de mensen. Vroeger waren het slaven, vrouwen etc. en nu komen de dieren ook aan bod.

Citeer:
want het circus is een van de oudste vormen van cultuur en wordt nu eindelijk erkend als zodanig door de overheid.

In de EU ja.. net als andere dierenuitbuitende dingen.. als stierenvechten e.d. daar wil het circus vast naast genoemd worden.

Daarnaast... geen problemen mee als het circus blijft bestaan, maar dan moeten ze wel meegaan in het proces van bewustwording. Geen dieren straks meer is de toekomst van het circus.

Citeer:
Jullie akties tegen de dierencircussen, zijn dan ook volledig misplaatst, want dan had er in het verleden al akties gevoerd moeten worden en niet de laatste 4 a 5 jaar. max.


Acties tegen circussen zijn er al zo lang. Vormen van actie veranderen natuurlijk. Daarnaast zie ik niet wat er misplaatst is. Alleen maar omdat er vroeger minder actie was? Beetje rare vergelijking. Nu zijn er wellicht meer mensen bewuster bezig met het leed van dieren.
En als je jouw logica gaat gebruiken in andere zin, dan kan je net zo goed niet meer tegen legbatterijen, stierenvechten, vivisectie, etc. protesteren, omdat het vroeger ook minder gebeurden...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactieAssen
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2006 8:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wat zullen jullie het druk hebben de komende vijf dagen in Assen met jullie akties, pas maar op dat jullie niet overwerkt raken en in de stress zullen belanden, maar goed mocht het zo zijn, dan zijn jullie voorlopig wel even rustig. Trouwens de meeste circussen houden de maand juni toch een zomerpauze, echter alleen de kleine circussen gaan volgens mij nog gewoon door. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 25, 2006 1:08 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Bedankt circusleed!!!!!
Dankzij jullie acties zat de tent in Assen bij de premiere helemaal vol. Op een afstand van 300 meter stonden welgeteld 3 demonstranten in de regen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 25, 2006 4:19 pm 
magnum schreef:
Bedankt circusleed!!!!!
Dankzij jullie acties zat de tent in Assen bij de premiere helemaal vol. Op een afstand van 300 meter stonden welgeteld 3 demonstranten in de regen.


:D

Hihi


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 26, 2006 2:19 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
Bedankt circusleed!!!!!
Dankzij jullie acties zat de tent in Assen bij de premiere helemaal vol. Op een afstand van 300 meter stonden welgeteld 3 demonstranten in de regen.


Graag gedaan :P

We hebben echter honderduizend mensen bereikt met ons verhaal.

3 demonstranten.. tsja.. genoeg om wat flyers uit te delen. Zaterdag wordt het mooier weer ;) Tot morgen/vandaag neem ik aan? :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 26, 2006 3:37 am 
het lijkt wel ajax-feyenoord. Supportersgroepen die elkaar via internet gaan uitdagen om elkaar eens te ontmoeten om hun strijd uit te vechten. Ik denk dat dit niet de bedoeling is van dit forum, en zeker niet die van de circuswereld. Mensen hun mening laten doen via deze site OK, maar laten oproepen tot een lijfelijk treffen... ik heb hier mijn bedenkingen bij. En of het nu regent of mooi weer is....het is NOOIT goed. Circusliefhebbers beheers U. Respect naar elkaar en samen zoeken naar de beste oplossing is hierbij een pré. Dat de dieren en hun welzijn hierbij centraal staan mag niet worden vergeten . Dit kan met discussies, die soms hard zouden kunnen zijn, argumenten en foto's om te overtuigen, en een indenkingsvermogen naar de andere partij. Zo wordt deze strijd al decennias lang gevoerd en zal wat mij berteft ook nog decennias lang gevoerd worden. OOK DAT IS TRADITIE!!!!!!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 26, 2006 1:06 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
het is niet de bedoeling elkaar op die wijze te treffen. Ik heb circusleed getroffen in Assen en ze kunnen niet zeggen dat er agressief is gereageerd op hun aanwezigheid. Op de wijze zoals het in Assen geregeld is is er mijn insziens geen enkel probleem.
De discussie aangaan met circusleed doe ik echter niet meer gezien hun zwart/wit standpunt maar een ieder heeft het recht zijn mening te uiten.
Ik wens circusleed as zaterdag succes bij hun actie en hopenlijk hebben ze meer steun dan de afgelopen week.
De laatste berichten zijn echter dat er zaterdag niet zoveel demonstranten naar Assen komen. De bus uit Amsterdam is inmiddels al een busje geworden en ook de animo uit de rest van het land valt tegen. De actie mag ook niet beginnen op het Koopmansplein maar op een andere lokatie.
Alex, doe je best en ik hoop inderdaad op beter weer voor je. En mensen bereiken is iets heel anders dan mensen overtuigen, dat bleek jl woensdag wel in Assen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mei 26, 2006 6:31 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
De laatste berichten zijn echter dat er zaterdag niet zoveel demonstranten naar Assen komen.

30+

Citeer:
De bus uit Amsterdam is inmiddels al een busje geworden en ook de animo uit de rest van het land valt tegen.


Dat niet. Er komen vanuit Belgie, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Drenthe e.o. Dus genoeg animo. Jammer genoeg zijn minder activisten idd dan gehoopt, maar dat komt o.a. door andere actie morgen, door examens/tentamens, mensen zijn op vakantie, het weer, e.d.
Maar goed, dat mag de pret niet drukken :)

Citeer:
De actie mag ook niet beginnen op het Koopmansplein maar op een andere lokatie.


Heeft te maken met dat er al langer iets gepland stond daar blijkbaar voor morgen. Maar de andere plek is zelfs beter :)

Citeer:
Alex, doe je best en ik hoop inderdaad op beter weer voor je. En mensen bereiken is iets heel anders dan mensen overtuigen, dat bleek jl woensdag wel in Assen.


Wij krijgen zeer positieve reacties in Assen hoor :) We hebben ook in het centrum gestaan en dat is erg positief verlopen. Ook vele winkels hebben posters weggehaald e.d. En hebben een stroom aan e-mails gekregen met positieve geluiden, dus wat ons betreft is het al een succes.

Met bereiken dan creeer je bewustzijn. Weer of geen weer.. wij staan er keer op keer :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: demonstratie CircusLeed Assen
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2006 12:32 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wat een schertsvertoning was dat vandaag in Assen, met de demonstratieve tocht door Assen opgezet door Circusleed, inderdaad er was ook een afvaardiging uit Belgie van de dierenactivisten. Maar ongeveer 30 personen waren er aanwezig, ze hielden zelfs het verkeer op door midden op de rijbaan te gaan lopen, ook niet netjes en bij winkels en horeca waar nog een affiche hing van het circus bleven ze extra lang staan o.a. met het roepen van leuzen zoals "dierencircus, dierenleed" enz. Ook maakte ik op een afstand van zo'n 10 meter een foto van de groep en daar waren ze niet zo blij mee getuige de vele gebalde vuisten mijn richting, dat was in het centrum en bij het station heb ik nog wat foto's kunnen maken, enkele leden van Circusleed gingen bij het Veemarktterrein dan ook flink tekeer tegen mij, maar ja als je een zuiver geweten hebt, dan maakt het toch niets uit als er foto's van je gemaakt worden, maar de pers dook er in iedergeval wel bovenop, zowel de schrijvende alsook radio en tv en dan krijg je weer dat eenzijdige gezwets en dat is nu zo jammer. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2006 2:15 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Die 30 kan je wel wat hoger instellen :)
Ondanks dat het OV kut was gisteren is het toch nog gelukt dat men (een groot deel) aanwezig kon zijn. Dus dat is mooi geweest. We hebben veel persaandacht gekregen, dus wij zijn in ieder geval tevreden.

Wij zullen Belly Wien vaker een bezoekje brengen. :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2006 8:41 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Nogmaals bedankt circusleed voor de gratis reclame. Dankzij jullie is het bezoek in Assen erg goed te noemen. Vele mensen zijn nieuwsgierig geworden naar waar jullie je zo druk om maken. Eenmaal bij het circus gekomen zien de mensen het ongelijk van jullie en is iedereen enorm te spreken over de verzorging, leefomstandigheden en uiterlijk van de dieren. Alleen maar complimenten. GA ZO DOOR!!!!!

En Max had gelijk, tussen de 20 en 30 demonstranten waren er, hoofdzakelijk wereldvreemde mensen met als enige doel in het leven: het overal tegen aantrappen en demonsteren tegen alles.

Bij het circus was een flyer verkrijgbaar over een gearresteerde dierenbeschermer van Peta, die het niet zo nauw nam met de giften die men kreeg en een luxueus leventje leidde van dat geld. Deze flyer vond ook gretig aftrek bij het publiek.

Op deze manier zijn jullie altijd welkom en hoe meer pers er door jullie bijgehaald wordt hoe beter. Gratis aandacht ipv hoge kosten welke normaal voor de reclame moet worden betaald, super. Hoeven wij ook minder borden te plaatsen.

Alex en vrienden....tot de volgende keer.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2006 8:46 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
En Max.......misschien kun je die foto's hier even plaatsen. Komen die lui ook een keer herkenbaar in beeld zonder dat zij de kans hebben hun gezichten af te plakken.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2006 12:05 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
Bij het circus was een flyer verkrijgbaar over een gearresteerde dierenbeschermer van Peta, die het niet zo nauw nam met de giften die men kreeg en een luxueus leventje leidde van dat geld. Deze flyer vond ook gretig aftrek bij het publiek.


Iets over ene Eddy G? Of iets dergelijks. Vond dat wel grappig, dat men zo een vaag (zelfgeschreven) verhaal/artikel stond uit te delen. Stond iets in over dat we betaald worden om actie te voeren.. nou als dat zo was, dan hadden we allemaal geen baan nodig. :) Maar dat is dus niet zo.

Citeer:
Op deze manier zijn jullie altijd welkom en hoe meer pers er door jullie bijgehaald wordt hoe beter. Gratis aandacht ipv hoge kosten welke normaal voor de reclame moet worden betaald, super. Hoeven wij ook minder borden te plaatsen.


Woensdag was er wel redelijk wat bezoekers, maar bij onze telling waren de dagen erna toch wel vele minder mensen bij het circus.

Over de borden en kortingsbonnetjes.. het is wel heel vals om mensen te trekken met olifanten die er niet eens zijn. Zie ik bij circussen wel vaker. Afbeeldingen van dieren die er niet eens zijn.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2006 1:17 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Tsa er is altijd wel wat nu waren er geen olifanten Circus Belly heeft ze nog nooit gehad en ja dan die kortingsbonnen volgens mij gebruikt ieder circus dat maar ja jullie weten er altijd wel een negatieve draai aan te geven


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Assen
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2006 1:33 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Magnum, ik hou de foto's nog even voor mij, maar mocht zich eens de gelegenheid voordoen, dan kom ik er zeker mee voor de dag, ik geloof dat ze zich gisteren door mijn aanwezigheid voldoende geeergerd hebben, getuige de reacties die ik kreeg, zoals ik al schreef. Ik stond al niet best aangeschreven bij Circusleed en nu zeer zeker niet meer. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.