Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:25 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: circus in Assen
BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2006 7:34 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wat een commotie heerst er al in Assen omtrent het bezoek van circus Belly-Wien vanaf komende woensdag in Assen. De Gemeente stelt rond het Veemarktterrein, de circuslokatie in Assen een complete bufferzone in om de voor-en tegenstanders van dierencircussen uit elkaar te houden.
De afdeling Dierenbescherming in Assen, heeft middels een mailing een oproep gedaan aan de winkels en horeca welke een poster van het circus voor het raam hebben hangen, deze met onmiddelijke ingang te verwijderen om zodoende hieraan niet mee te werken. Naast Circusleed en de Dierenbescherming zet ook o.a. stichting Aap zich in voor dierenvrije circussen. Ook de landelijke politiek doet in deze kwestie van zich spreken en wel de SP, die allereerst in Assen een poging wil doen om geen vergunning meer te verlenen aan dierencircussen en ook landelijk willen ze dit zover krijgen. Er worden op 27 mei heel wat dierenactivisten verwacht in Assen, voor de grote landelijke demonstratie. De gemeente Assen alsook de politie zullen alles streng in de gaten gaan houden dat het niet tot vechtpartijen zal gaan komen, zoals in Nijmegen is gebeurd. Dus met andere woorden, de mensen die naar het circus toe zullen gaan in Assen en laten we hopen dat dat velen zullen zijn, worden goed beschermd door de politie, die er tijdens alle voorstellingen in Assen zal zijn. De bufferzone zal duren vanaf woensdag 24 t/m zondag 28 mei, zolang als het circus er speelt. Ik hoop niet dat dit een tendens zal worden in Nederland, want volgens mij heeft zoiets nog nooit plaatsgevonden ergens in Nederland. Ik hoop als Assenaar en tevens circusfan dat dit in de toekomst nooit meer zal hoeven voorkomen, niet in Assen maar ook elders niet. Wanneer zijn wij in Nederland dan eindelijk eens verlost van dergelijke groeperingen, laten we hopen vrij spoedig! Het Dagblad van het Noorden staat de laatste dagen al bol van deze berichten en ik vond dat elke circusliefhebber in Nederland hiervan wel even via Circusweb in kennis gesteld mocht worden. De gemeente Assen heeft in een vergadering vorige week met alle betrokken partijen dus zowel met Circusleed alsook met het circus keiharde afspraken gemaakt. waaraan een ieder zich dient te houden. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus in Assen
BerichtGeplaatst: za mei 20, 2006 1:02 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Ook de landelijke politiek doet in deze kwestie van zich spreken en wel de SP, die allereerst in Assen een poging wil doen om geen vergunning meer te verlenen aan dierencircussen en ook landelijk willen ze dit zover krijgen.


SP Assen heeft van zich laten horen inderdaad. Ook SP Groningen weer.

Citeer:
Ik hoop niet dat dit een tendens zal worden in Nederland, want volgens mij heeft zoiets nog nooit plaatsgevonden ergens in Nederland.


We zullen regelmatiger bij circussen gaan staan en het zal ook intensiever worden. Zolang men dieren gebruikt blijft het, dat kan ik je nu wel zeggen.
Het is niet alleen Nederland. Kijk naar bijvoorbeeld Griekenland waar nu ook een zeer intensieve campagne en lobby is opgestart (en met succes). En kroatie die nu bijna in elke stad een verbod heeft op dierencircussen. Zie England en Schotland. Het is een kwestie van tijd, Max. De vraag is wat circussen gaan doen... failliet gaan of willen ze blijven bestaan.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus in Assen
BerichtGeplaatst: za mei 20, 2006 1:30 pm 
CircusLeed.NL schreef:

We zullen regelmatiger bij circussen gaan staan en het zal ook intensiever worden. Zolang men dieren gebruikt blijft het, dat kan ik je nu wel zeggen.
Het is niet alleen Nederland. Kijk naar bijvoorbeeld Griekenland waar nu ook een zeer intensieve campagne en lobby is opgestart (en met succes). En kroatie die nu bijna in elke stad een verbod heeft op dierencircussen. Zie England en Schotland. Het is een kwestie van tijd, Max. De vraag is wat circussen gaan doen... failliet gaan of willen ze blijven bestaan.




Wel ja,..Rokertje pesten, Dikke mensen de les lezen, Allochtoontje treiteren,..
Werknemertje een oor aannaaien, en cirussen het werk en leven onmogelijk maken.

Is dit wat je noemt succes!

Goed wat mij betreft succes ermee, ik hoop alleen niet dat ooit wat jij succes noemt .Dit jezelf ooit tendeel zal vallen en je met de gevolgen hiervan zal moeten leven.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus in Assen
BerichtGeplaatst: za mei 20, 2006 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Wel ja,..Rokertje pesten, Dikke mensen de les lezen, Allochtoontje treiteren,.. Werknemertje een oor aannaaien, en cirussen het werk en leven onmogelijk maken.


Wat hebben rokers nou weer te maken met onze circusacties?
En dikke mensen? Overigens ben ik ook niet dun hoor ;)
En allochtonen?

Onze acties hebben niets te maken met treiteren enzo, maar met 1 ding en dat is opkomen voor de dieren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus in Assen
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 4:37 pm 
CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
Wel ja,..Rokertje pesten, Dikke mensen de les lezen, Allochtoontje treiteren,.. Werknemertje een oor aannaaien, en cirussen het werk en leven onmogelijk maken.


Wat hebben rokers nou weer te maken met onze circusacties?
En dikke mensen? Overigens ben ik ook niet dun hoor ;)
En allochtonen?

Onze acties hebben niets te maken met treiteren enzo, maar met 1 ding en dat is opkomen voor de dieren.





Moet ik serieus op antwoorden? :cry:

Wanneer je antwoord wil lees je mijn vorige reactie nog maar eens goed door! Net zo lang tot je het wel snapt! :roll:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus in Assen
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 8:18 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Moet ik serieus op antwoorden? :cry:

Wanneer je antwoord wil lees je mijn vorige reactie nog maar eens goed door! Net zo lang tot je het wel snapt! :roll:


Heeft totaal niets met pesten te maken. Het gaat om de dieren. Dat circussen er hinder bij vinden.. tsja.. moeten ze maar niet dieren gebruiken.

Maar serieus wat hebben rokers er mee te maken?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Circusleed
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 8:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Willen jullie nog intensievere akties gaan voeren bij de verschillende dierencircussen in het land, reken eens uit wat het de overheid wel niet kost om een extra oogje in het zeil te houden bij jullie akties. Wat zal het de gemeente Assen wel niet gaan kosten die extra maatregelen, hebben jullie daar wel eens aan gedacht, ik denk van niet, want zover kunnen jullie niet vooruit denken. Ik hoop dat de gemeenten, zoals nu Assen, de kosten die ze nu moeten maken op jullie kunnen verhalen. Laat dit toch eens waar zijn, dan gaan jullie misschien wel tot inkeer komen, dat die aktievoerderij totaal zinloos is. Laat je toch eens goed voorlichten door o.a. de VNCO & de ECA en vraag desnoods de betreffende rapporten op, over het houden van dieren in het circus, want er zijn op Europees niveau wel degelijk goede richtlijnen op dit gebied gemaakt, waaraan de circussen zich dienen te houden en niet alleen op het gebied van de dieren maar ook op het terrein van de veiligheidseisen en de arbeidsvoorzieningen en de visa v.w.b. het contracteren van de artiesten.
Mochten er circussen zijn die zich hier niet aan houden dan volgen er sancties. , excessen heb je altijd, want dat maak je overal mee en die moeten inderdaad zo snel mogelijk de wereld uit.max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie Circusleed
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 9:02 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Willen jullie nog intensievere akties gaan voeren bij de verschillende dierencircussen in het land, reken eens uit wat het de overheid wel niet kost om een extra oogje in het zeil te houden bij jullie akties.


We betalen toch voor die protectie ;)

Daarnaast hoeven we gelukkig niet bij elk circus direct politiebescherming en is het voldoende als de wijkagent soms even langs komt lopen.
Bij dit circus wel en diverse andere circussen ook.

Citeer:
Ik hoop dat de gemeenten, zoals nu Assen, de kosten die ze nu moeten maken op jullie kunnen verhalen.


Lijkt me logischer dat ze dat verhalen op circussen, omdat deze ons aantrekken ;) Verder hebben wij gewoon het recht om te demonstreren. De politieagenten zijn er om dit recht te bewaken.

Citeer:
Laat dit toch eens waar zijn, dan gaan jullie misschien wel tot inkeer komen, dat die aktievoerderij totaal zinloos is.

'Wij' bereiken succes. Dat zegt genoeg.

Citeer:
Laat je toch eens goed voorlichten door o.a. de VNCO & de ECA en vraag desnoods de betreffende rapporten op, over het houden van dieren in het circus, want er zijn op Europees niveau wel degelijk goede richtlijnen op dit gebied gemaakt, waaraan de circussen zich dienen te houden en niet alleen op het gebied van de dieren maar ook op het terrein van de veiligheidseisen en de arbeidsvoorzieningen en de visa v.w.b. het contracteren van de artiesten.


Als de regels zijn dat circussen zo hun dieren moge houden, dan zijn wij toch echt niet tevreden hoor.
Daarnaast... hoezo veiligheidseisen? Als je ziet dat bij bijvoorbeeld circus belly wien men superclose bij de tijgers kan komen, dan kan je niet spreken over een veilige situatie.

Citeer:
Mochten er circussen zijn die zich hier niet aan houden dan volgen er sancties. , excessen heb je altijd, want dat maak je overal mee en die moeten inderdaad zo snel mogelijk de wereld uit.max.


Er is geen wet in Nederland die minimale eisen stelt aan het circus. Het circus heeft alleen te maken met de dierenwelzijnswet (die geen minimale standaarden aangeeft) en ook met wetten over dierenvervoer.
Europees gezien ook niets. De VNCO en ECA hebben dan wellicht richtlijnen, maar als je ziet hoe de aangesloten circussen hun dieren houden enzo, dan is dat toch echt verschrikkelijk leven voor de dieren.

Daarnaast is de ECA ontstaan uit circussen. Hoe kunnen circussen met belang om winst te maken en niet te maken te hebben met hoge kosten voor verblijven goede regels kunnen maken?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Circusleed
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 10:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wat lees ik nu toch weer, trekken circussen jullie aan, bloeit hier dan toch iets moois op, laten we het hopen.
Het lijkt me toch niet logisch dat de circussen voor die extra gemaakte kosten zullen moeten opdraaien, jullie zijn toch de aanstichters, jullie rakelen toch het e.e.a. op, niet de circussen.
Het lijkt wel of jullie alleen de wijsheid in pacht hebben, nog wel boven de deskundigen, een beetje last van hoogmoedswaanzin? Jullie maken je hiermee alleen maar belachelijk en met dergelijke opmerkingen komen jullie ook niet serieus over op heel veel mensen, behalve dan in dat kleine groepje waar jullie toebehoren. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie Circusleed
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 10:23 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Het lijkt me toch niet logisch dat de circussen voor die extra gemaakte kosten zullen moeten opdraaien, jullie zijn toch de aanstichters, jullie rakelen toch het e.e.a. op, niet de circussen.


Dat is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Wij gebruiken een burgerrecht om te demonstreren en dat is iets mooit van dit land. De politie is er om de burgers te beschermen tegen geweld en te zorgen dat openbare orde bewaakt wordt. Lijkt me niets dan logisch dat deze daarom onze veiligheid bewaken. Dus het is gewoon een van hun taken.

Citeer:
Het lijkt wel of jullie alleen de wijsheid in pacht hebben, nog wel boven de deskundigen, een beetje last van hoogmoedswaanzin? Jullie maken je hiermee alleen maar belachelijk en met dergelijke opmerkingen komen jullie ook niet serieus over op heel veel mensen, behalve dan in dat kleine groepje waar jullie toebehoren. max.


Hoezo boven deskundigen?

Daarnaast komen we deskundig over op de mensen. We zijn een serieuze gesprekspartner in de politiek en worden ook zo behandeld. Dus ik zie niet in waarom je dit zegt. Misschien dat jullie van de circuswereld dat vinden.. dat mag natuurlijk.

Serieus zijn wij zeker. Daarom zijn we er ook voor de dieren en voor de diervrije circussen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 12:40 am 
Als die circuslui (vooral die van BellyWien) niet elke keer zo agressief zouden doen zou er ook geen politie nodig zijn om de demonstranten te beschermen. Het ligt in dit geval dus geheel en al aan het circus dat er zoveel blauw moet opdraven!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 2:40 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Daarnaast komen we deskundig over op de mensen
.
ik ken wel meer mensen die deskundig overkomen.... zit de politiek vol mee...

Citeer:
We zijn een serieuze gesprekspartner in de politiek...
De politiek, vooral op gemeenteniveau, is tuk op onderwerpen waarmee zij makkelijk denken te kunnen scoren. Dachten ze in Winschoten ook...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 4:21 pm 
Kiwi schreef:
Als die circuslui (vooral die van BellyWien) niet elke keer zo agressief zouden doen zou er ook geen politie nodig zijn om de demonstranten te beschermen. Het ligt in dit geval dus geheel en al aan het circus dat er zoveel blauw moet opdraven!



Tuurlijk!
Haal eerst eens die beruchte balk uit je ogen 8)

Ligt het alleen aan hen?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Circusleed
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 7:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Wat vinden jullie je toch geweldig, je komt over dat jullie alleen maar perfect zijn en de wijsheid in pacht hebben. Als jullie nou eens niet meer zouden gaan demonstreren dan was er helemaal niets aan de hand en hoefden gemeenten en politie ook geen extra maatregelen te treffen.
Waarom is dit eigenlijk een tendens van de laatste jaren, want ik kan me herinneren dat we voor een jaar of 15 a 20 terug helemaal geen demonstraties hadden bij de dierencircussen, want het circus is een van de oudste vormen van cultuur en wordt nu eindelijk erkend als zodanig door de overheid. Jullie akties tegen de dierencircussen, zijn dan ook volledig misplaatst, want dan had er in het verleden al akties gevoerd moeten worden en niet de laatste 4 a 5 jaar. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2006 8:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
ik ken wel meer mensen die deskundig overkomen.... zit de politiek vol mee...

Dank je...

Citeer:
De politiek, vooral op gemeenteniveau, is tuk op onderwerpen waarmee zij makkelijk denken te kunnen scoren. Dachten ze in Winschoten ook...


Misschien dat sommige gewoon oprecht zijn daarin?.. hoewel ik ook wel weet hoe de politiek is natuurlijk.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.