Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 4:09 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2005 6:25 pm 
CircusLeed.NL schreef:
spasega schreef:
Kijk hier een goed voorbeeldje van de redenatietrant van de dierenrechtenactivist, het zogenaamde 'zalwel' denken.

haha.. leuk ben je :)

Citeer:
Lekker gezelschap bevonden jullie je in in Rotterdam, Alex!
Hoe voelt het om je gedachtengoed uit te dragen met mensen die nog niet zo heel lang geleden veroordeeld zijn voor het vernielen van grafstenen van joodse mensen? Ik heb het natuurlijk over Voorpost, met wie je vele ideeën deelt, en dezelfde discriminerende denktrant. Dierenrechtenactivisten zijn facisten, blijkt maar weer eens.


Spasega.. je mag denken wat je wilt, maar ik denk dat we hetzelfde denken over de mensen van Voorpost. Misschien hebben wij ook veel gemeen.

Overigens denk ik niet dat die van voorpost oprecht zijn. Hun hebben een dubbele bedoeling met dit soort acties. Niet serieus te nemen dus.
We hebben gisteren alleen besloten dat we daar bleven staan. Hun hadden beloofd niet hun 'andere' gedachtengang te gaan verspreiden. En hun hebben ook recht om daar te gaan staan denk ik. Maar zoals ik al zei.. wij gaan in ieder geval volgende keer hun weren. Het is nl. niet goed om met die zielige gasten geassocieerd te worden.


jullie moeten beginnen bij het begin dus begin bij de natuur
begin eerst bij alle stropers en mensen die bomen kappen enzo
maar begrijp het wel dit is makkelijk in de publisieteit te komen zo
maar stel het zou zo ver komen dat er geen circussen met dieren meer zijn en dan hebben we straks niks meer als we ook geen natuur meer hebben
begin eerst daar


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2005 6:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
jullie moeten beginnen bij het begin dus begin bij de natuur
begin eerst bij alle stropers en mensen die bomen kappen enzo
maar begrijp het wel dit is makkelijk in de publisieteit te komen zo
maar stel het zou zo ver komen dat er geen circussen met dieren meer zijn en dan hebben we straks niks meer als we ook geen natuur meer hebben
begin eerst daar


Beste Sannie,

Je doet nu alsof ik alleen demonstreer tegen circussen. Ik demonstreer tegen nog veel meer dingen. Ook tegen dieren uit de natuur halen en gebruik om mee te fokken. Tegen illegale houtkap. Tegen dierproeven, tegen de bioindustrie. etc.

Tegen circussen is een campagne, net als dat er tegen andere onderwerpen een campagne loopt.

groet,

Alex

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2005 7:14 pm 
CircusLeed.NL schreef:
sannie schreef:
jullie moeten beginnen bij het begin dus begin bij de natuur
begin eerst bij alle stropers en mensen die bomen kappen enzo
maar begrijp het wel dit is makkelijk in de publisieteit te komen zo
maar stel het zou zo ver komen dat er geen circussen met dieren meer zijn en dan hebben we straks niks meer als we ook geen natuur meer hebben
begin eerst daar


Beste Sannie,

Je doet nu alsof ik alleen demonstreer tegen circussen. Ik demonstreer tegen nog veel meer dingen. Ook tegen dieren uit de natuur halen en gebruik om mee te fokken. Tegen illegale houtkap. Tegen dierproeven, tegen de bioindustrie. etc.

Tegen circussen is een campagne, net als dat er tegen andere onderwerpen een campagne loopt.

groet,

Alex


gaat er mij om dat er bij het begin moet begonnen worden en dat is toch echt bij de natuur
en dat is volgens mij de basis
voor mij is dit gewoon makkelijk mee liften met de aandacht dat circussen nu krijgen
en vind het gewoon jammer dat er groepen zijn die niet normaal kunnen demonstreren en eigendommen van circussen kapot maken of onder spuiten met spuitbussen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2005 8:09 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
gaat er mij om dat er bij het begin moet begonnen worden en dat is toch echt bij de natuur
en dat is volgens mij de basis


De oplossing van het probleem heeft te maken met bewustwording. Dat moet op alle fronten gebeuren ben ik van mening. En dat is bij de 'natuur' , maar ook bij waar de natuur niet meer zo betrokken is. De mens moet juist weer terug naar de natuur. Weer meer een band voelen met natuur. Niet als een bezetene de natuur kapot maken enzo.

Citeer:
voor mij is dit gewoon makkelijk mee liften met de aandacht dat circussen nu krijgen

Volgens mij is het vooral aandacht kopen wat circussen doen ;) En wat vriendjespolitiek. Bevriende journalisten die positief doen over het circus.
Jammer vind ik dat.
En het is niet meeliften. Het is gewoon slim wezen om te zorgen dat je aandacht voor de zaak krijgt. Doen circussen ook. Als er borden beplakt zijn zie je dat circussen direct de media inschakelen. Hun PR-mensen weten ook wel dat ze zo aandacht kunnen vragen voor hun circus... dat ze er wat positiefs bij kunnen zetten. Aan andere kant kunnen dierenbeschermers vaak dan ook wel hun woord doen en dat kan weer negatief worden voor circussen. Kortom.. beiden groepen kunnen elkaar gebruiken als ze willen.

Citeer:
en vind het gewoon jammer dat er groepen zijn die niet normaal kunnen demonstreren en eigendommen van circussen kapot maken of onder spuiten met spuitbussen


Deze groepen zullen denk net als ik vinden dat dieren in het circus lijden. En vinden dat erg onterecht. En vinden dat materialistische zaken minder belangrijk zijn dan levens. Dus dat er veel gedaan moet worden om de dieren te helpen. Dat het niet meer gebeurd dat dieren leven om te entertainen. De manieren waarop verschillende groepen de dieren proberen te helpen is verschillend.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2005 11:26 pm 
CircusLeed.NL schreef:
sannie schreef:
gaat er mij om dat er bij het begin moet begonnen worden en dat is toch echt bij de natuur
en dat is volgens mij de basis


De oplossing van het probleem heeft te maken met bewustwording. Dat moet op alle fronten gebeuren ben ik van mening. En dat is bij de 'natuur' , maar ook bij waar de natuur niet meer zo betrokken is. De mens moet juist weer terug naar de natuur. Weer meer een band voelen met natuur. Niet als een bezetene de natuur kapot maken enzo.

Citeer:
voor mij is dit gewoon makkelijk mee liften met de aandacht dat circussen nu krijgen

Volgens mij is het vooral aandacht kopen wat circussen doen ;) En wat vriendjespolitiek. Bevriende journalisten die positief doen over het circus.
Jammer vind ik dat.
En het is niet meeliften. Het is gewoon slim wezen om te zorgen dat je aandacht voor de zaak krijgt. Doen circussen ook. Als er borden beplakt zijn zie je dat circussen direct de media inschakelen. Hun PR-mensen weten ook wel dat ze zo aandacht kunnen vragen voor hun circus... dat ze er wat positiefs bij kunnen zetten. Aan andere kant kunnen dierenbeschermers vaak dan ook wel hun woord doen en dat kan weer negatief worden voor circussen. Kortom.. beiden groepen kunnen elkaar gebruiken als ze willen.

Citeer:
en vind het gewoon jammer dat er groepen zijn die niet normaal kunnen demonstreren en eigendommen van circussen kapot maken of onder spuiten met spuitbussen


Deze groepen zullen denk net als ik vinden dat dieren in het circus lijden. En vinden dat erg onterecht. En vinden dat materialistische zaken minder belangrijk zijn dan levens. Dus dat er veel gedaan moet worden om de dieren te helpen. Dat het niet meer gebeurd dat dieren leven om te entertainen. De manieren waarop verschillende groepen de dieren proberen te helpen is verschillend.


als jullie zo de aandacht moeten krijgen om borden te slopen vind ik wel beetje triest of te beplakken met afgelast ofzoiets
dan moeten jullie ook niet gek vinden als jullie weggestuurd worden of zo megafoon gesloopt wordt
demonstreren prima maar dan wel op een gewone manier
en blijf geen mensen lastig vallen die geen intresse hebben in die folders
en blijf mensen ook niet achter na lopen als ze geen intresse in hebben
praat nu in het algemeen dus niet specifiec tegen jouw club alex


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2005 12:23 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
als jullie zo de aandacht moeten krijgen om borden te slopen vind ik wel beetje triest of te beplakken met afgelast ofzoiets

Ik heb nergens gezegd dat wij dat waren beste Sannie. Beter lezen dus.
Ik zeg alleen dat circussen zo ons wel de aandacht geven ook om ons woord te komen doen.

Citeer:
dan moeten jullie ook niet gek vinden als jullie weggestuurd worden of zo megafoon gesloopt wordt

Nou weggestuurd worden... dat niet.. mag ook niet. We staan er steeds legaal :) En een megafoon is zo weer gekocht. Maar circusmensen moeten zeker niet aan de activisten komen... we staan er geweldloos en vreedzaam, maar dat betekent niet dat we dan maar niet ons zelf verdedigen als circusmensen ons een klap uitdelen. We zullen echter niet beginnen met geweld.

Citeer:
demonstreren prima maar dan wel op een gewone manier
en blijf geen mensen lastig vallen die geen intresse hebben in die folders
en blijf mensen ook niet achter na lopen als ze geen intresse in hebben
praat nu in het algemeen dus niet specifiec tegen jouw club alex


ok :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2005 1:27 am 
CircusLeed.NL schreef:
sannie schreef:
als jullie zo de aandacht moeten krijgen om borden te slopen vind ik wel beetje triest of te beplakken met afgelast ofzoiets

Ik heb nergens gezegd dat wij dat waren beste Sannie. Beter lezen dus.
Ik zeg alleen dat circussen zo ons wel de aandacht geven ook om ons woord te komen doen.

zeg ook niet dat jullie het waren maar praat over het algemeen van demonstreren neem aan dat er ook andere actie groepen meekijken met dit form
dus praat in het algemeen en niet op jouw of jouw actiegroep

Citeer:
dan moeten jullie ook niet gek vinden als jullie weggestuurd worden of zo megafoon gesloopt wordt

Nou weggestuurd worden... dat niet.. mag ook niet. We staan er steeds legaal :) En een megafoon is zo weer gekocht. Maar circusmensen moeten zeker niet aan de activisten komen... we staan er geweldloos en vreedzaam, maar dat betekent niet dat we dan maar niet ons zelf verdedigen als circusmensen ons een klap uitdelen. We zullen echter niet beginnen met geweld.

houden zo
ben ik het toch nog eens keer eens met een dierenactivist

Citeer:
demonstreren prima maar dan wel op een gewone manier
en blijf geen mensen lastig vallen die geen intresse hebben in die folders
en blijf mensen ook niet achter na lopen als ze geen intresse in hebben
praat nu in het algemeen dus niet specifiec tegen jouw club alex


ok :)


maar we gaan weer even verder met de discusie over de dieren
hoe verklaar je het dat dieren over het algemeen oud worden in het circus
je zal toch zeggen als ze het zo slecht hebben zoals jullie zeggen dat die beesten niet oud worden door verveling enzo
hoe verklaar jullie dat dan?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2005 10:35 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
hoe verklaar je het dat dieren over het algemeen oud worden in het circus

Dat ligt aan de dieren of ze oud worden of niet. Olifanten zijn in gevangenschap niet perse op hun oudst of ouder. Gemiddeld gaan die eerder dood in gevangenschap. Dat komt door dat die dieren erg gevoelig zijn voor ontstekingen e.d. die ze kunnen krijgen aan voeten. Nummer 1 van doodsoorzaak bij olifanten in gevangenschap. En andere dieren.. de ene wordt ouder in gevangenschap en de andere niet.
En als je het over het geheel bekijkt.. dan weet ik niet of dieren nou wel zo langer leven met alle sur plus killing. Het dood maken van dieren die te oud zijn enzo.

Overigens zijn prooidieren in het wild gemiddeld een korter leven beschonden, omdat ze ook wel opgegeten worden. Roofdieren gaan ook dood door gevechten. etc.

Citeer:
je zal toch zeggen als ze het zo slecht hebben zoals jullie zeggen dat die beesten niet oud worden door verveling enzo hoe verklaar jullie dat dan?


Je kan een mens ook mishandelen, geestelijk kleineren, etc.. en dan kan die ook de gemiddelde leeftijd zeker overstijgen.
Echter ook mensen die je lange tijd opsluit op een klein stuk terrein gaan stereotype gedrag vertonen. Zoals dieren in circussen erg vaak vertonen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2006 9:01 pm 
Ik heet echt geen Willemien hoor Ruben, blijkbaar verwar je me met iemand anders! :D Wil je dan nog steeds met me naar het circus? :wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2006 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Kiwi schreef:
Ik heet echt geen Willemien hoor Ruben, blijkbaar verwar je me met iemand anders! :D Wil je dan nog steeds met me naar het circus? :wink:


Lijkt me en goed idee. Kun je wat ervaring opdoen in plaats van het gepiep wat je nu af en toe doet.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: kiwi
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2006 9:33 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Hoi allemaal,

Net als circusmaatje Ruben heb ik ook zo mijn bedenkingen over de naam Kiwi en de persoon hierachter. Volgens mij is het een schuilnaam.
Wij kregen het hier zaterdag over onderweg in de trein.
Max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2006 12:01 am 
Als jullie denken dat ik in het echt geen Kiwi heet dan klopt dat wel ja, dat is ook geen geheim (al noemen mensen mij in het dagelijks leven ook wel Kiwi hoor, dus mijn nick is niet zomaar uit de lucht komen vallen). Maar verder is er niks neppigs aan mij hoor, ik besta echt, ik denk alleen niet dat jullie mij kennen. :D
Maar Max hoeft ook niet jouw echte naam te zijn, en van magnum geloof ik het al helemaal niet. Dat heb je nu eenmaal wel eens op internetfora. Dus wat is nu eigenlijk het probleem?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2006 9:50 am 
Er wordt altijd gezeurd over het feit dat de meeste dierenactivisten niet in discussie willen gaan met de voorstanders van dieren in het circus.

Nu zijn er eindelijk twee dierenactivisten die de discussie aan willen gaan.

Wat maakt het uit hoe ze heten??

Ik ben voor dieren in circussen. Maar wel onder zeer strenge regels. Ik begin niet aan de discussie met dierenactivisten, want ik geloof niet dat er iemand te overtuigen is, of dat ze mij kunnen overtuigen.

Dat is een probleem in dit forum; jullie verwijten dierenactivisten dat ze niet te overtuigen zijn en dat ze in herhaling vallen, maar jullie doen precies hetzelfde.

Opzich is het nutteloos steeds dezelfde discussie te blijven voeren, terwijl je er niks mee opschiet.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2006 11:43 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ik voer hier ook geen discussie om de circusfans te overtuigen. Het gaat om degene die er tussen staan.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.