Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 1:00 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 9 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: jaar van het CIRCUSBEZOEK
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2005 9:34 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Hierbij roept Circusweb 2006 uit tot het jaar van het CIRCUSBEZOEK. Ga met eigen ogen kijken, koop een kaartje en kijk hoe leuk circus is.....en hoe het dierenspul er uit ziet. Loop dus niet als een blind paard achter die actiegroepen aan, die net zo lang aan de gang blijven tot er geen vlo over blijft in het circus.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2005 9:43 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
LOL

Maar inderdaad.. het bevorderen van zelf eens kijken en info over de dieren zoeken lijkt me geen kwaad te kunnen. Dat lijkt me alleen maar goed.

Dan zien mensen zelf wel hoe het circus is. Als men eens met een klok bij het circus zou staan en eens kijkt hoe lang die dieren 'vrij' mogen rondlopen, dan zien ze zelf wel wie er 'meer' de waarheid spreekt.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: jaar van het CIRCUSBEZOEK
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2005 2:18 am 
heuvels schreef:
Hierbij roept Circusweb 2006 uit tot het jaar van het CIRCUSBEZOEK. Ga met eigen ogen kijken, koop een kaartje en kijk hoe leuk circus is.....en hoe het dierenspul er uit ziet. Loop dus niet als een blind paard achter die actiegroepen aan, die net zo lang aan de gang blijven tot er geen vlo over blijft in het circus.

Beperk u echter niet tot EEN circus, maar ga er meerdere zien, en kom dan tot een conclusie.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2005 2:58 am 
CircusLeed.NL schreef:
Actiegroep CircusLeed roept 2006 uit tot het jaar van de circusacties!

Persbericht
zie eerder.......


Beste Alex
Met alle respect, maar weet waar je aan begint. 2006 zou wel eens een zwaar jaartje voor je kunnen worden. Waarschjnlijk ben jij en je maatjes uit op de extra perspubliciteit die circussen volgend jaar krijgen en vragen, maar volgens mij wordt dat een David tegen Goliath. Een circus zonder dieren is en blijft theater, net als een circus wat niet gespeeld wordt in een tent. Het zijn mede de dieren die de nostalgie en het cultuurerfgoed van Nederland in ere houden. Net als de geur van popcorn en suikerspin, maar ook Kermis. Ik begrijp dat je het voor de dieren die het slecht hebben wilt opkomen, maar begin dan eens bij huisdieren. Hiervan worden er talloze gefokt ('gekweekt') om voor goud geld verkocht te worden. Circusdieren van heden ten dage worden geboren bij een circus, reizen van jongsaf mee, worden getraind om hun kunstje te doen, liefelijk verzorgt door hun begeleider/ster (want het is zijn/haar inkomen) en weten niet dat er ook nog een open wereld is. Ze krijgen op tijd hun maaltje, hun aandacht, en ruimte die zij volgens de begeleiders nodig hebben (mits dit mogelijk is.) Overigens zal deze discussie in 2165 of wie weet in welk later jaar nog gevoerd worden. Het komt steeds maar terug, maar telkens zijn er altijd nog dieren in het circus, en hebben tegenstanders net niet de bewijzen bijelkaar kunnen sprokkelen om het tegendeel te bewijzen. Een tegendeel dat er volgens mij ook niet is!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2005 4:41 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Hans schreef:
Beste Alex
Met alle respect, maar weet waar je aan begint. 2006 zou wel eens een zwaar jaartje voor je kunnen worden.


Niet zo zwaar als de dieren hebben. Dan is een zwaar jaartje me wel waard.

Citeer:
Waarschjnlijk ben jij en je maatjes uit op de extra perspubliciteit die circussen volgend jaar krijgen en vragen, maar volgens mij wordt dat een David tegen Goliath.

Nou ja.. ik betaal geloof ook voor die persaandacht.. immers gebruik ik het uitroepen tot jaar van het circus van een instelling die blijkbaar gesubsidieerd wordt met mijn belastingcenten.. jammer genoeg :(

Het is altijd natuurlijk handig om ergens op mee te liften he ;) Maar geloof me maar... 2006 wordt niet een prettig jaar voor het circus. Regelmatig activisten voor de deur.. meer bezoekers die voorgelicht worden.

Citeer:
Een circus zonder dieren is en blijft theater, net als een circus wat niet gespeeld wordt in een tent.


Ok.. jij bent er dus 1 die alleen dierenacts waardig onderdeel vind van het circus.. de andere acts zijn maar opvullers enzo?
Nee, circus zonder dieren, is een circus zonder dieren. Is dus gewoon een circus. Als ik aan circus denk dan denk ik vooral aan de tent met daarin verschillende acts.

Als je denkt dat circussen niet zonder dieren kunnen, dan is het circus niet creatief of spannend genoeg blijkbaar, want men zou dan alleen moeten bouwen op circusacts... vind je dat niet raar? Dat je circus alleen het zou moeten hebben van dierenacts?

Citeer:
Het zijn mede de dieren die de nostalgie en het cultuurerfgoed van Nederland in ere houden. Net als de geur van popcorn en suikerspin, maar ook Kermis.

Weet je dat de mensen van het stierenvechten ook zo reageren (ik was afgelopen juli in pamplona om half naakt uit protest door de straten te lopen met 600 anderen)? Van de hanen gevechten ook? etc. Dat het traditie is en cultuur etc. Dat het er bij hoort, want anders heeft het geen bestaan.. bla bla..

Citeer:
Ik begrijp dat je het voor de dieren die het slecht hebben wilt opkomen, maar begin dan eens bij huisdieren. Hiervan worden er talloze gefokt ('gekweekt') om voor goud geld verkocht te worden.

Ik word toch wel ziek van zulke opmerkingen. Alsof ik niet tegen huisdieren ben en daar iets probeer tegen te doen...
Op komen voor dieren doe je niet tegen 1 onderwerp. Dat doe je op allerlei vlakken. Het is niet dat ik alleen tegen circussen sta te demonstreren op dit moment. Nee, bijna elke week wel tegen iets anders. Afgelopen donderdag stond ik in wageningen tegen de zuivelindustrie te demonstreren, de week daarvoor tegen dierproeven, etc.

Citeer:
Circusdieren van heden ten dage worden geboren bij een circus

Nee niet perse en dat weet je ook wel.

Citeer:
reizen van jongsaf mee, worden getraind om hun kunstje te doen,

'gedwongen' om kunstje te doen ja. Vanaf jongs af aan gewoon zo geestelijk gebroken dat ze daartoe gedwongen worden. Circussen kunnen makkelijk zeggen dat ze niet mishandeld zijn enzo als ze acts inhuren en dus totaal geen zicht hebben op vroeger etc. En waarom zit het nederlandse circussenorganisaties te doen alsof geweld niet gebruikt wordt binnen circussen, als elk jaar wel weer dierenorganisaties aantonen dat het nog steeds voorkomt?

Citeer:
liefelijk verzorgt door hun begeleider/ster (want het is zijn/haar inkomen)

Haha.. ja hoor... ooit gehoord van de bioindustrie.. heel veel dieren daar... en de boer verzorgt de dieren liefelijk, want het is zijn/haar inkomen... *zucht*
Hoe kan je de zorg goed noemen als dieren constant op stal staan en amper hun natuurlijk gedrag kunnen uiten? En waarom doen de circuslui alsof het stereotype gedrag gewoon is voor het dier? Een keer stond ik bij een circus. En daar waren olifanten met hun hoofd heen en weer te doen.
De verzorger deed alsof dat leuk was en ging er voor staan en mee doen met het hoofd.. doen alsof er niets aan de hand was.
En ik was bij Renz... tijgers die constant (allemaal ongeveer) uren achter elkaar heen en weer aan het lopen waren. Is dat gewoon te noemen? Nee. En de olifanten die stereotype gedrag vertonen bij Renz. Vind je dat normaal gedrag van de olifant? Nou ik niet hoor.. en gedragswetenschappers ook niet.

Citeer:
en weten niet dat er ook nog een open wereld is.

Ja zo ken ik er ook nog wel een paar. Dit is vind ik wel de stomste reden. Omdat ze niet 'beter' weten mag je ze maar gebruiken, exploiteren enzo?
Is het niet eerlijker om het dier eens te laten zien wat zijn leven kan zijn... ipv die wereld niet te tonen? Je laat de dieren nu in een soort 'the matrix' leven opdat jij geld kan verdienen...

Citeer:
Ze krijgen op tijd hun maaltje,

Bij Renz... uren geen eten en drinken.. komt iemand met waterbakje.. doet er water in geeft het.. paar minuten later haalt die het weer weg.
Dat is toch niet goed...

Citeer:
hun aandacht,

Aandacht bij training doel je zeker op...

Citeer:
en ruimte die zij volgens de begeleiders nodig hebben (mits dit mogelijk is.)

Als circussen zeggen dat ze dieren laten lopen als er ruimte is en dit niet doen (alleen voor paar minuten benen strekken voor de voorstelling), dan twijfel je toch erg aan de bedoeling van die begeleiders hoor..

Citeer:
Overigens zal deze discussie in 2165 of wie weet in welk later jaar nog gevoerd worden.

Binnen een paar jaar circussen met dieren vrijwillig verdwenen en de koppige circussen die zullen denk failliet zijn.
Ik verwacht dat dit jaar iig veel ontwikkelingen zullen zijn.

Citeer:
Het komt steeds maar terug, maar telkens zijn er altijd nog dieren in het circus, en hebben tegenstanders net niet de bewijzen bijelkaar kunnen sprokkelen om het tegendeel te bewijzen. Een tegendeel dat er volgens mij ook niet is!!


Nou bewijzen genoeg en duidelijke verklaringen. Maar ik denk eerder dat het probleem ligt bij regering enzo. Die is zo vatbaar voor industrie en gewone burger enzo die mag wel dingen zeggen, maar luisteren doet men niet echt. En het is vaak niet zo objectief daar...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2005 2:19 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
CircusLeed.NL schreef:
Om maar de discussie te starten ;)

Even reagerend op jhl, die dit nog op de gastenboek schreef. Ik zal er even op ingaan :) Een forum werkt echt stukken beter met discussies :D

Citeer:
even terug komen op een eerder bericht over dierentuinen
dierentuinen zijn zeker niet alleen voor de vermaak als die dierentuinen er niet waren waren er al veel meer dieren uitgestorven
en dat zou jij moeten weten als jij je zo overal in verdiept zoals je altijd zegt

Vroeger bestonden dierentuinen volledig (100%) voor vermaak. Doordat dierentuinen dieren nodig hadden en ze deze uit het wild haalde waren ze ook 1 van de oorzaken dat dieren uitstierven. Doordat het WNF en andere organisaties bezig gingen ermee om te zorgen dat dieren bleven bestaan (WNF was er voornamelijk omdat ze als jagers zijnde dieren wilde behouden.. om te kunnen schieten) moesten dierentuinen uiteindelijk ook aan regels gebonden worden. Nu nog worden dieren uit het wild gehaald voor dierentuinen. In dierentuinen in europa enzo is het haast niet meer, door strengere regels enzo. Echter is het al vaker gebeurd dat dieren uiteindelijk wel terecht komen in dierentuinen terwijl ze uit het wild komen. Dieren die in gevangenschap geboren zijn mogen overigens vrij verhandeld worden.
Dierentuinen zijn nu verplicht tot informatie borden en educatie functie te hebben. Maar dan nog zijn ze niet voor het behoud van dieren. Daaronder versta ik namelijk dat men dieren in hun eigen leef omgeving terugzet enzo. En zorgt dat die daar blijven bestaan. Zoals het nu gaat is meeste dieren wat geboren word voornamelijk voor andere dierentuinen. Er zijn wel wat fokprogramma's waar dieren idd naar het wild teruggaan, maar dit is minimaal in vergelijking met de dierenhandel tussen dierentuinen.
En sommige dieren die niet met bestaan bedreigd worden daarmee fokken ze erg door... en dan krijgen ze dieren die ze niet kwijt kunnen en die worden afgemaakt of doorverkocht aan handelaren..
Momenteel doen we ook nog onderzoek naar dierentuinen in Nederland enzo. Er is namelijk daar ook veel mis.

Citeer:
en even terug komen over circus dieren zolang er jonge beesten geboren worden in een circus zal het allemaal wel mee vallen als een dier zich niet opzegemak zou voelen gebeuren zulke dingen ook niet

Niet juist. In gevangenschap worden ook gewoon dieren geboren. Waarom? Omdat men veel gebruik maakt van kunstmatige inseminatie. Zeker bij dieren die normaal niet echt goed voortplanten in gevangenschap. Sommige dieren planten zich gewoon makkelijk ook voor in gevangenschap. Wat kan gebeuren door gevangenschap is dat bepaalde diersoorten hun jongen gaan doodbijten. Dat kan gebeuren bij o.a. roofdieren.

Citeer:
en ik weet dat er op nederlandse circussen een grote controlle ligt kwa dier zorg en als een dier niet wilt tijdens de voorstelling wilt een dier ook niet

Een dier word gedwongen. Daarvoor heeft men diverse manieren. Beloningmethode enzo. De controle van circussen is minimaal. En ik vind het vreemd dat er geen minimale eisen zijn vastgelegd voor circusdieren door regering. Wel voor dierentuinen, maar die circussen vallen daar weer niet onder.

Citeer:
en de tijd dat dieren zo getraint worden is ook voorbij met scherpe punten wat jij beweert mischien was dat vroeger maar nu niet meer

Dat was zeker vroeger en nu nog gebruiken ze binnen circussen nog olifanthaken. Wellicht dat bij nederlandse circussen dat niet meer zo is, maar zoals sommige ex-trainers ook al zeiden is het gewoon haast onmogelijk dat olifanten en tijgers je gaan gehoorzamen zonder dat je laat zien wie de baas is. En wat als er tijdens een voorstelling dieren niets willen doen. Vertel mij maar eens dat men dan de dieren maar niet mee laat doen. Als je logisch nadenkt dan zie je / hoor je dat nooit gebeuren. Dat men de olifantenact niet laat doorgaan, omdat de olifant geen zin heeft.. En iemand vertelde ook dat kinderen werden gedwongen bij Renz-Berlin ofzo? Tsja.. die hebben ook weleens geen zin.. dwingen.. dat kan je altijd doen.

Een circusgast zei tegen mij dat ik wel mocht kijken bij de repetitie. Ik zei: "mag ik ook kijken bij de besloten trainingen? " Daar krijg je natuurlijk nee als antwoord.

Citeer:
over dieren training staat ook een heel mooi stuk over op de site van alberto althoff
en er zullen best wel buitenlandse circussen zijn waar de leefomgeving minder is maar in de nederlandse circusse wordt dat echt in de gaten gehouden en zolang dat gebeurt ben ik voor dieren in het circus.


Weet je wat de nederlandse circussen dan moeten doen? Pleit dan bij regering ook voor vastgestelde minimale eisen voor huisvesting en verzorging. En zorg dat buitenlandse circussen die daar niet aan kunnen houden niet nederland binnen komen. Maar ja.. 1 happy family in de circuswereld he?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2005 2:26 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
[Ik heb deze discussie nu een tijdje gevolgd en aangezien ik oa werkzaam ben bij circus Renz Berlin] wil ik toch even reageren. Op de stelling dat er kinderen gedwongen aan het werk zijn bij ons wil ik niets eens een woord aan vuil maken. Grenst opnieuw aan laster.

En dan onze Alex......alle respect voor de tijd die hij erin steekt. Hij weet alleen niet waar hij, voor wat betreft het circus, over praat.
Ik las zelfs een stukje waarin stond dat paarden brandwonden op kunnen lopen van schrikdraad (tsja).

Bovendien moet tegenwoordig ieder mens een kunstje doen om aan eten te komen. De ambtenaar moet om 08.00 uur op zijn werk zijn terwijl hij misschien toch liever een wandeling in de natuur maakt. Vervolgens moet hij doen wat zijn chef (dompteur) zegt.

de groeten


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2005 6:25 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
Ik heb deze discussie nu een tijdje gevolgd en aangezien ik oa werkzaam ben bij circus Renz Berlin] wil ik toch even reageren. Op de stelling dat er kinderen gedwongen aan het werk zijn bij ons wil ik niets eens een woord aan vuil maken. Grenst opnieuw aan laster.

Nee, want dat is gewoon iets wat ik door had gekregen. Of het waar is of niet...
Citeer:
En dan onze Alex......alle respect voor de tijd die hij erin steekt. Hij weet alleen niet waar hij, voor wat betreft het circus, over praat.

Je doet nu alsof ik mij niet eerst ingelezen heb, informatie gezocht hebt etc. Alsof ik alleen maar thuis ben gebleven en van hier uit maar wat roep over circussen. Dan heb je het grondig mis.
Nu negeer je overigens echter wat ik je gemaild had betreffende wat ik bij circus renz-berlin geconstateerd had.

Citeer:
Ik las zelfs een stukje waarin stond dat paarden brandwonden op kunnen lopen van schrikdraad (tsja).

Een verdraaiing van wat ik je verteld had. Vorige keer was ik bij een circus in discussie. Die vrouw die was paardenfokster ofzo geweest. In ieder geval was ze vroeger heel erg in de paardenbussiness. En deze vertelde mij dat ze bij circussen weleens paarden zag achter schrikdraad.
Uit ervaring vertelde ze mij dat dit weleens brandwonden opleverden bij paarden. Die vrouw was bij dat circus omdat haar kind ofzo daar optrad met een dansgroepje ofzo.

Citeer:
Bovendien moet tegenwoordig ieder mens een kunstje doen om aan eten te komen. De ambtenaar moet om 08.00 uur op zijn werk zijn terwijl hij misschien toch liever een wandeling in de natuur maakt. Vervolgens moet hij doen wat zijn chef (dompteur) zegt.


Ik denk dat je aardig verkeerde vergelijkingen kan maken wat dit betreft. Aangezien de ambtenaar hier uit noodzaak werkt en uit maatschappelijke dwang. En dat deze echter wel de keuze heeft tussen de plek waarin deze werkt. En genoeg mogelijkheden heeft betreffende klachten indien zijn chef hem/haar mishandeld.

Wil je een menselijke situatie gaan vergelijken met hoe de dieren in het circus zitten, dan denk ik eerder aan (kinder)slavernij.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 3:38 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Alex, als we het over vergelijkingen hebben dan moet ik toch echt constateren dat jij vergelijkingen maakt tussen in het wild levende dieren en dieren welke in "gevangenschap" leven. Wij gaan in het circus op een verantwoorde manier met dieren om. Natuurlijk wordt er tijdens de training wel eens iets harder opgetreden maar dat kun je vergelijken met het opleidingstrajekt van bv Martin Gaus. Bij ons worden de dieren ruim gestald (voor de paarden boxen van 3x3 meter bv). De dieren komen zoveel mogelijk buiten al wordt dat door sommige gemeenten niet toegestaan.
Ik kan zeggen dat de dieren bij ons perfect verzorgd worden al kun je dat, en dat ben ik met je eens, niet gaan vergelijken met een natuurlijke situatie. Maar dat kun je met onze huisdieren ook niet (lees paarden, honden katten etc).
En nogmaals, bij ons wordt geen enkel kind gedwongen te werken. Ga niet af op "het horen zeggen".

Ook je stelling dat de helft van de bevolking tegen wilde dieren in het circus is is niet juist. Uit diverse onderzoeken blijkt het tegendeel en gezien de bezoekers aantallen het afgelopen jaar kan ik het alleen maar beamen.

2006 kan een mooi cirusjaar worden. En.... ook negatieve reclame is reclame.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 3:43 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Bovendien, het circus (met dieren) overleeft al ruim 21 eeuwen en zal ook dierenleed.nl wel overleven.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 1:35 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
magnum schreef:
Bovendien, het circus (met dieren) overleeft al ruim 21 eeuwen en zal ook dierenleed.nl wel overleven.


sorry, circusleed.nl


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 1:45 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
magnum schreef:
magnum schreef:
Bovendien, het circus (met dieren) overleeft al ruim 21 eeuwen en zal ook dierenleed.nl wel overleven.


sorry, circusleed.nl


kijk ook even op http://www.vnco.info/intro.html voor meer informatie over circusdieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 6:46 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
Alex, als we het over vergelijkingen hebben dan moet ik toch echt constateren dat jij vergelijkingen maakt tussen in het wild levende dieren en dieren welke in "gevangenschap" leven.

Nou beste magnum, je negeert het ingaan op mijn reactie maar even natuurlijk. En blijkbaar kan je alleen maar roepen dat mijn vergelijkingen nergens op slaan. Echter negeer je het belangrijkste over dieren in gevangenschap en over wild, namelijk dat deze dieren gewoon behoeften hebben die binnen circussen niet bereikt kunnen worden. Een olifant in gevangenschap heeft dezelfde behoeften als wilde. Namelijk ook dat deze ruimte nodig heeft en ook een goede omgeving waarin deze instincten zich kunnen uiten. Jij doet nu alsof een olifant in gevangenschap een leeg omhulsel is en een machine die niets nodig heeft behalve wat water en eten af en toe. En dat het stereotype gedrag niets betekent...

Citeer:
Wij gaan in het circus op een verantwoorde manier met dieren om.

Kettingen om de poten doen van de olifanten is verantwoord? Verwondingen aan die poten doordat de dieren die kettingen niet lekker vinden en ze door het schuiven daarvan wondjes op lopen?
Het stereotypegedrag van paarden en olifanten wordt maar even genegeerd? Dat betekent niets?

Citeer:
Natuurlijk wordt er tijdens de training wel eens iets harder opgetreden maar dat kun je vergelijken met het opleidingstrajekt van bv Martin Gaus.

Ok.. dus er wordt wel 'wat' harder opgetreden.. ja en hoe hard is hard dan weer? Dit bevestigd nou weer dat geweld bij trainingen niet onbekent zijn dus in de circuswereld.

Citeer:
Bij ons worden de dieren ruim gestald (voor de paarden boxen van 3x3 meter bv). De dieren komen zoveel mogelijk buiten al wordt dat door sommige gemeenten niet toegestaan.

Nou negeer die gemeenten dan. Zorg dat ze wel ergens kunnen staan met ruimte genoeg. En waarom staan 2 paarden op een groot veld... en waarom staan er een stuk of 20 paarden binnen constant in die boxen. Die boxen waren niet altijd 3x3. Er was wel een box van 3 bij 3 ongeveer.. en daar zaten 3 pony's in. 2 zaten erg stil. Een andere was stereotype gedrag aan het uiten. Steeds constant rondjes draaien enzo.

Citeer:
Ik kan zeggen dat de dieren bij ons perfect verzorgd worden al kun je dat, en dat ben ik met je eens, niet gaan vergelijken met een natuurlijke situatie. Maar dat kun je met onze huisdieren ook niet (lees paarden, honden katten etc).


En dat is nou het hele punt. Moet je dieren houden in een circus als je weet dat de natuurlijke behoefte en ruimte niet toerreikend is?
Naar mijn mening dus niet. En dat is het ook niet. Olifanten, tijgers, etc. De 'wilde' dieren, die moeten zeker weg. Maar ook de paarden, honden, katten zitten gewoon niet op de juiste plek, want ook deze hebben behoefte aan bepaalde minimale eisen. En ok.. sommige maneges zijn zeker ook niet toerreikend. En bepaalde huisdierhouders ook niet. Maar daarmee mag je zeker niet het gebruik in het circus gaan goed praten.
Ook gedomesticeerde dieren, waarbij er niet echt een wilde variant is.. alleen maar een soortgelijke, hebben gewoon minimale behoeften.

Citeer:
En nogmaals, bij ons wordt geen enkel kind gedwongen te werken. Ga niet af op "het horen zeggen".

Wordt je gedwongen om dit te zeggen? :P Nee, dat is natuurlijk niet goed. Maar als het uit de circuswereld komt dat dit gezegd wordt, dan hecht ik er wel meer waarde aan dan als een dierenactivist zoiets zegt.. ;)

Citeer:
Ook je stelling dat de helft van de bevolking tegen wilde dieren in het circus is is niet juist. Uit diverse onderzoeken blijkt het tegendeel en gezien de bezoekers aantallen het afgelopen jaar kan ik het alleen maar beamen.

Kom maar op met die onderzoeken dan!?
De meeste vinden wilde dieren iig niet erg goed in circussen. Andere dieren daar hebben ze geloof wel minder moeite mee.
TNS NIPO onderzoek van dit jaar:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2005/03_maart/30/binnenland/0330_1912_circus_groningen.xml

Jullie staan voor :P Maar daarom is actiegroep CircusLeed er ook ;)

Citeer:
2006 kan een mooi cirusjaar worden. En.... ook negatieve reclame is reclame.

Citeer:
Bovendien, het circus (met dieren) overleeft al ruim 21 eeuwen en zal ook dierenleed.nl wel overleven.

Geloof me maar.. 2006 wordt het jaar waarin circussen zullen merken dat er weerstand is tegen dierengebruik in circussen.
Dus minder mensen die komen, sponsors die stoppen etc.

Ik hoop dat jullie een reddingsplan hebben... misschien verder gaan zonder dieren. Dan kom ik in ieder geval weer naar de show ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2005 1:02 pm 
Citeer:
Quote:
En nogmaals, bij ons wordt geen enkel kind gedwongen te werken. Ga niet af op "het horen zeggen".

Wordt je gedwongen om dit te zeggen? Nee, dat is natuurlijk niet goed. Maar als het uit de circuswereld komt dat dit gezegd wordt, dan hecht ik er wel meer waarde aan dan als een dierenactivist zoiets zegt..


Kijk hier een goed voorbeeldje van de redenatietrant van de dierenrechtenactivist, het zogenaamde 'zalwel' denken.

Lekker gezelschap bevonden jullie je in in Rotterdam, Alex!
Hoe voelt het om je gedachtengoed uit te dragen met mensen die nog niet zo heel lang geleden veroordeeld zijn voor het vernielen van grafstenen van joodse mensen? Ik heb het natuurlijk over Voorpost, met wie je vele ideeën deelt, en dezelfde discriminerende denktrant. Dierenrechtenactivisten zijn facisten, blijkt maar weer eens.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2005 1:57 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Kijk hier een goed voorbeeldje van de redenatietrant van de dierenrechtenactivist, het zogenaamde 'zalwel' denken.

haha.. leuk ben je :)

Citeer:
Lekker gezelschap bevonden jullie je in in Rotterdam, Alex!
Hoe voelt het om je gedachtengoed uit te dragen met mensen die nog niet zo heel lang geleden veroordeeld zijn voor het vernielen van grafstenen van joodse mensen? Ik heb het natuurlijk over Voorpost, met wie je vele ideeën deelt, en dezelfde discriminerende denktrant. Dierenrechtenactivisten zijn facisten, blijkt maar weer eens.


Spasega.. je mag denken wat je wilt, maar ik denk dat we hetzelfde denken over de mensen van Voorpost. Misschien hebben wij ook veel gemeen.

Overigens denk ik niet dat die van voorpost oprecht zijn. Hun hebben een dubbele bedoeling met dit soort acties. Niet serieus te nemen dus.
We hebben gisteren alleen besloten dat we daar bleven staan. Hun hadden beloofd niet hun 'andere' gedachtengang te gaan verspreiden. En hun hebben ook recht om daar te gaan staan denk ik. Maar zoals ik al zei.. wij gaan in ieder geval volgende keer hun weren. Het is nl. niet goed om met die zielige gasten geassocieerd te worden.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 9 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.