Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:08 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: ---
BerichtGeplaatst: za jun 24, 2006 6:08 pm 
---


Laatst gewijzigd door Karin op wo jun 28, 2006 5:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za jun 24, 2006 8:46 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
Karin schreef:
Circustegenstanders hebben geen enkel idee waar ze over LULLEN.
Laatst stond er op de site van een dierenbeschermer in het forum: Ja we kunnen de dieren niet zo maar de vrij in de natuur laten. Slechts enkele weken daarvoor sprak deze anders: Alle circusdieren moeten terug in de natuur.

Ook heb voortdurend het gevoel dat deze mensen alles gegunt word. Ze krijgen ruim de kans om op tv honderd uit te kletsen, maar uiteindelijk denk je: JA wat wil je nu precies zeggen??!! Laatst was er ter gelegenheid van de komst van circus Belly naar Assen een protest. RTL 4 was hier bij en die interviewde een dierenbeschermer, die echt niet uit zijn woorden kon komen. Dan denk ik bij mij zelf: Mens, zoek een andere hobby. In de optocht liepen zo'n 30 mensen mee met het ozo bekende regeltje: Circus met circusdieren is Circusleed en weet je wat er ook mee liep????? EEN HONDJE AAN EEN LIJN!!!!!!!!--------- Is dat niet zielig dan, gun dat beest zijn vrijheid, het is toch erg dat je zo met een dier omgaat, dit is dierenleed, zeggen de mensen van de beschermeings groepen dan als er een olifant lekker in de wij staat te genieten van zijn vrijheid.

Eingenlijk hebben die mensen geen enkel idee wat ze deze keer is zullen zeggen. Eerst even lekker flyeren in de stad met flyers met foto's van geketende olifanten van het slechtste circus uit nl/dui RENZ_BERLIN(NIET H RENZ) Vorige week waren de mensen van het STVWJ bij Circus Renz in als ik mij niet vergis groningen. De olifanten liepen lekker in de wij te genieten. Dan komt er zo'n mega stomme dierenbeschermer die de wereld denkt te redden met zijn wijze woorden: Ja, de olifanten hebben niks om mee te spelen- Ze spelen met overige olifanten, zand, takken, eten, wat is nou jullie probleem. Als de olifanten geen buitenverblijf hebben is het, ja zie je wel geen buitenverblijf voor de dieren he, zielig!!! Hebben de dieren een buitenverblijf is het nog niet goed!!!!!


Ook stond er op een vage site dat de olifanten van Herman Renz geen enkel vertrouwen in hun baas hebben, omdat het elk jaar een andere is . De gene die het olifanten nummer doet is inderdaad elk jaar een ander, maar de gene die de olifanten verzorgt en de hele dag bij de beesten is, is al jaren het zelfde.

GEZIEK OVER NIETS. (ik woon vlak bij de plaats waar circus Renz komt te staan en ik ga dit jaar een hele grote fotoreportage over de dieren maken) :wink:
wat zij je nou ook alweer wij scheppen te veel op met dingen die wij weten..? en jij niet..?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2006 1:56 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Karin schreef:
Laatst stond er op de site van een dierenbeschermer in het forum: Ja we kunnen de dieren niet zo maar de vrij in de natuur laten. Slechts enkele weken daarvoor sprak deze anders: Alle circusdieren moeten terug in de natuur.


Dan moet je goed lezen en in welke context dingen worden verteld.
'Alle dieren vrij' betekent vrij van slavernij voor entertainment.

Citeer:
Laatst was er ter gelegenheid van de komst van circus Belly naar Assen een protest. RTL 4 was hier bij en die interviewde een dierenbeschermer, die echt niet uit zijn woorden kon komen. Dan denk ik bij mij zelf: Mens, zoek een andere hobby.


Nou bedankt he ;) Die persoon op tv was ik dus :)
Ik kwam hartstikke goed uit mijn woorden. Misschien heb je alleen wat gemerkt van zenuwen ;) Voor de camera staan is ook niet echt mijn ding he.. maar goed.. iemand moet het toch doen.

Citeer:
In de optocht liepen zo'n 30 mensen mee met het ozo bekende regeltje: Circus met circusdieren is Circusleed en weet je wat er ook mee liep????? EEN HONDJE AAN EEN LIJN!!!!!!!!--------- Is dat niet zielig dan, gun dat beest zijn vrijheid, het is toch erg dat je zo met een dier omgaat, dit is dierenleed, zeggen de mensen van de beschermeings groepen dan als er een olifant lekker in de wij staat te genieten van zijn vrijheid.


Ik heb liever ook niet dat mensen een hond ofzo meenemen. Maar ik vind het jammer dat men zich niet verdiept in waar die hond vandaan komt. Deze dieren zijn gered uit de handen van dierenuitbuitende mensen. De dieren hebben nu een veel beter leven.
En het is heel makkelijk om nu daar op te willen gaan focussen. Ik merk genoeg dat mensen dan proberen aan te tonen dat je hypocriet bent e.d. Dat geeft ze genoeg werk blijkbaar dan om zelf niet kritisch te hoeven kijken naar zichzelf of naar waar ze werken e.d.

Citeer:
Eingenlijk hebben die mensen geen enkel idee wat ze deze keer is zullen zeggen. Eerst even lekker flyeren in de stad met flyers met foto's van geketende olifanten van het slechtste circus uit nl/dui RENZ_BERLIN(NIET H RENZ)


Op de flyer staan foto's van Herman Renz, Renz berlin, belly wien e.d.

Citeer:
Vorige week waren de mensen van het STVWJ bij Circus Renz in als ik mij niet vergis groningen. De olifanten liepen lekker in de wij te genieten. Dan komt er zo'n mega stomme dierenbeschermer die de wereld denkt te redden met zijn wijze woorden: Ja, de olifanten hebben niks om mee te spelen- Ze spelen met overige olifanten, zand, takken, eten, wat is nou jullie probleem. Als de olifanten geen buitenverblijf hebben is het, ja zie je wel geen buitenverblijf voor de dieren he, zielig!!! Hebben de dieren een buitenverblijf is het nog niet goed!!!!!


Ik weet niet wie dat gezegd heeft. Ik iig niet. Maar dat terzijde. Olifanten vertoonden op dat stuk terrein veel stereotype gedrag. 1 olifant had het ergste gedrag. Constant met hoofd op en neer doen. Een hele lange tijd. Daar heb ik nog beelden van gemaakt. En nu kan je dat af doen als niet erg, maar dit gedrag is toch echt een afwijkend gedrag wat komt door verveling e.d.
Daarnaast was dit wel een uitzondering van Renz. De meeste keren dat wij bij hun geobserveerd hebben staan ze gewoon hele tijd in de tent. Gelukkig hadden ze hier wat (ietsjepietsje) meer ruimte gekregen.. niet dat het veel uit maakt voor de dieren.

Ik vond het ook hartstikke gevaarlijke situatie. Jullie hebben vast gelezen over er afgelopen weken twee incidenten met olifanten zijn geweest, waarbij iemand gewond is geraakt of gedood. Bij Herman Renz konden kinderen gewoon enorm dichtbij de dieren. Geen enkele medewerker in de buurt. Ook dat een jochie een olifant stond te treiteren (nee niet met een rollo) hebben ze dus niet gezien. Dit zijn zeer gevaarlijke situaties.

Citeer:
Ook stond er op een vage site dat de olifanten van Herman Renz geen enkel vertrouwen in hun baas hebben, omdat het elk jaar een andere is . De gene die het olifanten nummer doet is inderdaad elk jaar een ander, maar de gene die de olifanten verzorgt en de hele dag bij de beesten is, is al jaren het zelfde.


Er wordt vaak gewisseld met personeel. Soms na vele jaren, soms elk jaar...

Daarnaast geef je nu toe dat er gewoon geen band is tussen diegene die het optreden doet en het dier, zoals circussen wel zeggen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2006 3:17 am 
Dat hondje in Apeldoorn dat aan de boom geketent was door een van de aktiegroepleden, en later door zijn baasje in de auto werd gezet (bij +/- 26 graden), heeft het zeker ook beter gehad als dat hij/zij bij een dieren uitbuitende eigenaar zat? :?: :oops:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2006 12:14 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 02, 2006 9:34 pm
Berichten: 46
Citeer:
Circusleed zecht dit: Olifanten vertoonden op dat stuk terrein veel stereotype gedrag. 1 olifant had het ergste gedrag. Constant met hoofd op en neer doen.



ik weet niet waar je deze onzin hebt gehoord dat dit een stereotype gedrag zou zijn maar olifanten doen dit voor een betere speis vertering
jij loopt hard een gezond dier doet zogezecht jou stereotype gedrag of zie jij een olifant al hardlopen

een olifant in india of een anderland doet dit gedrag ook dus het heeft niets te maken met dat het dier zig niet lekker voeld of slecht behandeld word

Citeer:
karin zecht dit: het slechtste circus uit nl/dui RENZ_BERLIN(NIET H RENZ)


Circus Renz Berlin is GEEN Slecht circus je moet herman Renz en Renz berlin niet met elkaar vergelijken want herman renz is een theater met dans en Renz Berlin is een FAMMILLIE bedrijf das appels met peren vergelijken ik vergelijk jou ook niet met een andere karin iedereen en ook ieder circus is anders Misschien vind jij Herman Renz een mooiere show hebben (daar geef ik je gelijk in) maar dat betekend nog niet dat Renz B erlin EEn slecht circus is


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jun 26, 2006 12:54 am 
Offline

Lid geworden op: wo mei 31, 2006 4:37 pm
Berichten: 25
frank1982cas schreef:
ik weet niet waar je deze onzin hebt gehoord dat dit een stereotype gedrag zou zijn maar olifanten doen dit voor een betere speis vertering
jij loopt hard een gezond dier doet zogezecht jou stereotype gedrag of zie jij een olifant al hardlopen

een olifant in india of een anderland doet dit gedrag ook dus het heeft niets te maken met dat het dier zig niet lekker voeld of slecht behandeld word



De titel van deze topic luidt: "Het klopt van geen kant". En dat slaat dus ook op deze bewering. Olifanten bewegen hun kop niet urenlang op en neer vanwege een betere speisvertering. Dit is volstrekte nonsens. Sinds wanneer doen olifanten in India dit ook? Behalve als ze, net als in een circus, vastgeketend zitten? Olifanten onderzoekers, zoals Cynthia Moss en Joyce Poole, hebben dit gedrag nog nooit waargenomen bij wilde olifanten. En zij zijn samen goed voor ruim 50 jaar olifanten research!
Olifanten kennen wel degelijk een soort stereotype gedrag. Dit komt omdat olifanten in een circus niet kunnen zijn wie ze zijn.

Ja ik heb mij een beetje verdiept in deze materie. en dan kom je al snel tot de conclusie dat een circusolifant z'n hele leven in een hel op aarde vertoeft. Hij kan niet in een normale kudde leven terwijl het een sterk sociaal dier is. Hij kan niet z'n natuurlijk gedrag vertonen, d.i. z'n sociale contacten onderhouden, andere olifanten verzorgen, zoeken naar voedsel en daardoor in beweging blijven, etc. Een olifant in een circus zit de godganze dag in een zeer beperkte ruimte, vaak met slechts enkele lotgenoten, soms zelfs dat niet. Zit de grootste deel van z'n tijd vastgeketend of achter een krappe schrikdraadomheining en is dus zeer beperkt in z'n bewegingsvrijheid. Is constant op reis in een vrachtwagen. En moet als klap op de vuurpijl ook nog eens tegennatuurlijke handelingen verrichten, onder dwang!

Kan iemand van jullie circusliefhebbers mij nu nog eens uitleggen waarom een olifant het goed zou hebben in een circus?

Zoals ik hier eerder al eens schreef vond ik het altijd wel leuk om naar de dieren in een circus te kijken. Ja, je leest het goed: vond. Ik vind het nu namelijk niet meer zo leuk. Waarom niet? Gewoon omdat ik mij een heel klein beetje heb verdiept in wat goed en wat niet goed is in onze omgang met dieren. En de wijze waarop dit in een circus gebeurt is in mijn ogen niet goed. Als jullie circusliefhebbers ook eens de moeite zouden nemen om, net zoals ik deed, wat literatuur over dieren te lezen, dan kom je zeer waarschijnlijk tot dezelfde conclusie.

De wijze waarop circussen met dieren omgaan is iets van 50 jaren geleden. Het is echter alweer een aantal jaren dat wij in de 21ste eeuw leven. Wanneer gaan circussen ook meedoen met de rest van de wereld en hun kalenders op "anno nu" zetten?

Een circus blijft leuk, zolang er alleen mensen optreden. Mensen die, integenstelling tot de dieren, zelf hebben besloten om kunstjes te gaan doen. Derhalve pleit ook ik voor een diervrije circus. Een circus anno 2006 dus en niet anno 1950 of 1850!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jun 26, 2006 1:22 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Hans schreef:
Dat hondje in Apeldoorn dat aan de boom geketent was door een van de aktiegroepleden, en later door zijn baasje in de auto werd gezet (bij +/- 26 graden), heeft het zeker ook beter gehad als dat hij/zij bij een dieren uitbuitende eigenaar zat? :?: :oops:


Die hond heeft een zeer beter leven. Dier is gered en heeft een nare voorgeschiedenis. Baasje kon jammer genoeg geen oppas vinden, maar het dier heeft tijdens de demo aan een paaltje gezeten (met zo een drukke weg erbij moet je oppassen met honden die loslopen...) met een bak water erbij.

En je houdt blijkbaar van liegen, want de hond is niet in de auto gezet en daar gelaten, zoals je probeert te doen voorkomen. Wel is de hond tijdens de demo even uitgelaten en is het baasje met de hond iets eerder weggegaan dan de rest van de groep.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Laatst gewijzigd door CircusLeed.NL op ma jun 26, 2006 1:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jun 26, 2006 1:29 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
frank1982cas schreef:
ik weet niet waar je deze onzin hebt gehoord dat dit een stereotype gedrag zou zijn maar olifanten doen dit voor een betere speis vertering jij loopt hard een gezond dier doet zogezecht jou stereotype gedrag of zie jij een olifant al hardlopen


Deze 'onzin' wordt anders beschreven door OLIFANTENEXPERTS over de hele wereld als tekenen van abnormaal gedrag bij dieren in gevangenschap. Plus diverse studies naar abnormaal gedrag bij dieren in gevangenschap.

En je doet alsof een olifant maar op 1 stukje in het wild staat. Een olifant kan op een dag tientallen kilometers lopen in het wild. In gevangenschap kan die dat niet.

Citeer:
een olifant in india of een anderland doet dit gedrag ook dus het heeft niets te maken met dat het dier zig niet lekker voeld of slecht behandeld word


In het wild zie je dit gedrag niet. Ok.. tuurlijk.. in het wild schud een dier ook wel eens met zijn hoofd of met het lichaam, maar niet in extreme vormen. Dat is namelijk abnormaal.
Check dit maar eens:
http://www.circusleed.nl/video.php?file ... _klein.flv

Vind je dat normaal? (links boven in even een versnelling van de opname). Ga jij maar eens wilde olifanten zoeken die dit gedrag constant vertonen. Dit gedrag zie je alleen maar bij olifanten in gevangenschap.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jun 26, 2006 1:32 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Donna schreef:
Olifanten onderzoekers, zoals Cynthia Moss en Joyce Poole, hebben dit gedrag nog nooit waargenomen bij wilde olifanten.


Cynthia Moss en vele andere onderzoekers geven idd ook aan dat olifanten uit circussen moeten. Lees hun statement:
http://www.elephanttrust.org/circus.htm

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jun 26, 2006 1:39 am 
Offline

Lid geworden op: wo mei 31, 2006 4:37 pm
Berichten: 25
CircusLeed.NL schreef:
Dit gedrag zie je alleen maar bij olifanten in gevangenschap.


En zelfs dat niet altijd. Omdat ik mij een beetje wilde verdiepen in de olifant heb ik een aantal Nederlandse dierentuinen bezocht. Ik ben in Artis, Emmen, Amersfoort en Blijdorp geweest en heb nergens olifanten zien "waven" of ander stereotype gedrag zien vertonen. En ik heb letterlijk uren naar deze, overigens zeer prachtige, dieren staan kijken. Dus niet zoals de meeste bezoekers, even kijken en vlug doorlopen naar het volgende dier. Ik was tenslotte speciaal voor de olifanten gekomen ivm mijn "studie".


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jun 26, 2006 11:31 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Emmen hebben ze geloof wel redelijke ruimte. Ben er zelf al vele jaren daar niet geweest. Binnenkort ga ik zelf ook wat dierentuinen langs om de situatie te bekijken, dus dan zal ik er wel op letten.
Ik heb ook weleens die dierentuinseries gekeken op tv en heb daar wel korte beelden van stereotype gedrag gezien bij olifanten, maar op tv krijg je niet een groot beeld ervan. Wel is een kennis bezig met dierentuinen en die heeft wel stereotype gedrag waargenomen.

Op welke punten heb je precies gelet bij de dieren? En heb je je onderzoek ook gepubliceerd wellicht? Ik ben altijd zeer geinteresseert in onderzoek bij dieren in gevangenschap.

Over het algemeen denk ik dat in Nederlandse dierentuinen meer geprobeerd wordt om verveling tegen te gaan. Dat is ook wel het beleid (in volging van het besluit dierentuinen). In dierentuinen dus meer verrijking. In circussen eigenlijk niet. Maar er is ook heel veel mis bij dierentuinen. Artis vind ik een dierentuin die grondig zou moeten veranderen willen ze meer welzijn brengen voor vele dieren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jun 27, 2006 7:30 pm 
---


Laatst gewijzigd door Karin op wo jun 28, 2006 5:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jun 27, 2006 7:38 pm 
---


Laatst gewijzigd door Karin op wo jun 28, 2006 5:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jun 27, 2006 8:22 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Karin schreef:
Ja nu komen we met allerlei exusses voor het hond aan een paal incident. Dan kom je met zwakke smoesjes dat het dier en nare voorgeschiedenis(nu ook een nare na geschiedenis) heeft gehad. En wat jij zegt komt dus op het volgende neer: Ach ja, hij stond langs een drukke weg, gevaarlijk voor honden. Eigenlijk is dat hele gedoe om die KLOTE hond net als een olifant aan een ketting.


Nee, zit een heel verschil tussen. Die hond is opgevangen en heeft een veel beter leven gekregen en krijgt het maximale binnen deze maatschappij. Dierenvrienden vangen weleens dieren op die verwaarloost zijn of een naar verleden hebben gehad. Sommige dieren hebben daardoor gedragsstoornissen e.d.
Deze dieren kan je niet overal los laten (niet overal iig). Je hebt een verantwoordelijkheid naar het dier toe. Net als dat je als je een kind hebt goed moet opletten op het kind en niet zomaar zonder controle ergens moet laten rondlopen.
En waarom zou ik of andere van de dierenvrienden zich moeten verantwoorden hierover. Het is zo te zien iets voor de dierencircusvrienden om af te wijken van waar het om draait en dat is of je een dier voor vermaak mag gebruiken als je het dier niet kan geven wat die toch echt minimaal nodig heeft. Kortom de circusdieren.

Citeer:
Bij andere circussen valt het dan echt nog mee!!!

Die olifanten van Renz vertonen ook zeer stereotype gedrag.

Citeer:
OK mister van dierengroeppering CIRCUSLEED(wat een naam zeg!!!) Jij wil dus beweren dat jij helder voor de camera sprak!!!??? Als jij mensen dingen gaat vertellen wat ze zelf ook al wisten of daar een totaal eigen mening over hebben spreek je VAAG.


Wij spreken soms mensen bij het circus die daar heen gaan met de gedachte dat wilde dieren al lang niet meer gebruikt worden in het circus. Mensen zijn zeer onwetend over hoe dieren leven en met een paar minuten kijken bij de dieren krijg je toch echt geen goed beeld van hoe de dieren leven.

Citeer:
Neem een voorbeeld ik pak de camera en ik zeg Amsterdam ligt in Nedeland. Dan denken de mensen DUH........ Jij zei voor de camera ja de dieren hebben hier niet genoeg ruimte(bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla) Dan zeg jij op zo'n moment iets waarmee je totaal je eigen mening vertelt.


Ja, dat is onze mening natuurlijk. Iedereen mag en kan daar anders over denken. Echter geven wij ter ondersteuning van onze mening vele argumenten en bewijzen van dierenleed etc. Tuurlijk kan iedereen er dan nog anders over denken. Maar wij hopen dat men in gaat zien dat de dieren niet goed zitten en een veel beter leven verdienen en kunnen krijgen. Jammer genoeg is in zo een item nooit echt ruimte om onze argumenten allemaal in beeld te brengen, dus we hopen dat die aandacht voor een discussie zorgt in de samenleving, waarbij de mensen bewuster worden van hoe het leven van een circusdier is.

Citeer:
Ja misschien is die hond wel een keer uit de auto gelaten, maar als een hond een hele tijd opgesloten zit in een auto raakt dat beest compleet in de stress en word agressief(ik heb dit eerder gezien)


De hond heeft nooit alleen in de auto gezeten. De enige periode dat de hond in de auto zit is tijdens het auto rijden. Daarbuiten heeft die in de schaduw gezeten/gelegen met een bak water erbij.

Als het zeer heet is op een dag moet je goed opletten als je honden in een auto ziet zitten. Zelfs met een raam op een kier kan een dier stikken. Het kan namelijk dan zeer heet worden in een auto. Als de eigenaar niet in de buurt is en het dier is echt aan het stikken in de auto, dan mag je (wettelijk) het raam in slaan of het slot forceren om het dier te redden.
Honden alleen laten in een auto moet je vind ik ook niet doen inderdaad.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jul 06, 2006 7:52 pm 
Citeer:
Quote:
Laatst was er ter gelegenheid van de komst van circus Belly naar Assen een protest. RTL 4 was hier bij en die interviewde een dierenbeschermer, die echt niet uit zijn woorden kon komen. Dan denk ik bij mij zelf: Mens, zoek een andere hobby.


Nou bedankt he Die persoon op tv was ik dus
Ik kwam hartstikke goed uit mijn woorden. Misschien heb je alleen wat gemerkt van zenuwen Voor de camera staan is ook niet echt mijn ding he.. maar goed.. iemand moet het toch doen.


Ik heb het niet op dierenrechtenactivisten en ook niet op onze Alex dus maar dit vind ik weer nergens op slaan. Laten we ons beperken tot waar de hele discussie over gaat, zeg
Want ik vind helaas veel circuswoordvoerders ook vaak niet zo snugger of helder overkomen op televisie. En kromgespelde bordjes zoals 'Verzigteg ponnie beit' ook niet zo'n goede reclame.
Het gaat erom wat iemand te berde brengt, en daar kun je het mee eens zijn of niet, maar moeten er op televisie echt alleen maar gladde praters en soundbitetypes zijn? Liever iemand die een beetje hakkelt maar meent wat ie zegt, is al veel te weinig. Pro of contra.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.