Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 6:06 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circussen met dieren in Tiel
BerichtGeplaatst: do jul 06, 2006 7:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
De afd. Dierenbescherming in Tiel vraagt nu weer aan de gemeente om geen dierencircussen meer toe te laten in de toekomst. Kreeg aan het begin van het seizoen Circus Herman Renz hier al mee te maken, ook heeft men nu voor het komend weekend (7 t/m 9 juli) bij Circus Malford die er dan staat weer akties aangekondigd. Is het niet CircusLeed, dan is het wel weer de Dierenbescherming die weer onnodig aan de bel trekt. Het is te hopen dat de gem. Tiel en ook de gem. Hardenberg, Winschoten, Groningen en ook Amsterdam en wellicht ook nog andere gemeenten, die hier mee te maken hebben gehad, net zo verstandig zullen reageren als de gem. Assen, om gewoon vergunningen te blijven afgeven aan circussen met dieren, dit loopt zo langzamerhand de spuigaten uit met die aktievoerderij. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do jul 06, 2006 8:18 pm 
Maarreh, Max, in Assen zal dat allemaal niet zo snel gebeuren, want daar hebben ze jou om het kaf van het koren te scheiden he??? Als er nou in elke gemeente een Max was :wink: en leuk dat Peter weer in Assen staat dit jarr, dank!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: do jul 06, 2006 11:18 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Bedankt voor de leuke reacties op mijn artikel omtrent Tiel en Spasega kom je nog naar Assen wanneer Circus Harlekino hier voorstellingen geeft, het zijn de enige openbare voorstellingen die men geeft dit seizoen.
Zie voor uitgebreide gegevens onder Circus Harlekino en op de provincie Drenthe op Circusweb en ook op de evenementenagenda maand augustus van de gem. Assen. Dat van Tiel stond gisteren in het regionale dagblad aldaar. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Tiel
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2006 6:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Prima tegenactie van Malford om de flyers van de dierenactivisten te gebruiken als reductiebon, dit zouden de circussen vaker moeten doen als b.v. de Dierenbescherming of CircusLeed staan te flyeren bij de circussen in het land, zo houdt men ook nog rekening met het milieu, daar die flyers toch meestal nonchalant door de ontvangers werden weggegooid, daar het doornee publiek toch niet in die zinlose teksten zijn geinterresseerd, want het publiek verwacht nu eenmaal dieren in het circus, want daar zijn mens en dier onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Circussen doe hier uw voordeel mee en trek zodoende meer publiek. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie Tiel
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2006 12:33 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
max schreef:
Prima tegenactie van Malford om de flyers van de dierenactivisten te gebruiken als reductiebon, dit zouden de circussen vaker moeten doen als b.v. de Dierenbescherming of CircusLeed staan te flyeren bij de circussen in het land, zo houdt men ook nog rekening met het milieu, daar die flyers toch meestal nonchalant door de ontvangers werden weggegooid, daar het doornee publiek toch niet in die zinlose teksten zijn geinterresseerd, want het publiek verwacht nu eenmaal dieren in het circus, want daar zijn mens en dier onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Circussen doe hier uw voordeel mee en trek zodoende meer publiek. max.
Ik bent het er helemaal mee eens. en ja het is beter voor het milleu :wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie Tiel
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2006 3:11 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Prima tegenactie van Malford om de flyers van de dierenactivisten te gebruiken als reductiebon, dit zouden de circussen vaker moeten doen als b.v. de Dierenbescherming of CircusLeed staan te flyeren


Ik hoorde het.. laatst ging circus h. renz ook flyers afnemen van bezoekers. Erg opdringerige manier van afpakken. Zegt al genoeg, dat circussen bezoekers de waarheid niet willen laten weten.

Overigens waren er heel weinig bezoekers bij malford hoorde ik die naar binnen gingen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2006 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Hoezo, dat mensen de waarheid wordt onthouden, bij vrijwel alle circussen met dieren mogen de mensen in vrijheid een kijkje nemen op het circusterrein en dan kunnen ze met eigen ogen zien dat de dieren wel terdege goed gehuisvest zijn, ik ken een circus zonder dieren waar het veel strenger gesteld is en wel Cirque du Soleil waar je absoluut niet vrij over het terrein kunt lopen, wat hebben die dan te verbergen, vraag ik mij af, laten zij de komende periode in Amsterdam dan ook wat opener zijn om het publiek vrij rond te laten lopen om een kijkje te kunnen nemen.Met die aktie v.w.b. die flyers, hoor ik jullie niet eens, maar toch goed dat en ik hoop dat de circussen dat meer gaan doen, want dan hebben die flyers tenminste toch nog enig nut. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2006 7:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Hoezo, dat mensen de waarheid wordt onthouden, bij vrijwel alle circussen met dieren mogen de mensen in vrijheid een kijkje nemen op het circusterrein en dan kunnen ze met eigen ogen zien dat de dieren wel terdege goed gehuisvest zijn,


Een paar minuten zien van het leven van een circusdier laat niet zien hoe het dier grotendeels leeft. Daarnaast kijkt niet iedereen bij de dieren.
Daarnaast kijkt men als men al kijkt niet zozeer naar het dier, maar alleen om te kijken.. niet kritisch dus. En verder weten ze ook echt niet waar ze op zouden moeten letten bij de dieren die men gebruikt.
Plus alle andere misstanden in de circuswereld waarover wij ze proberen te informeren. Circussen durfen denk het niet aan dat het publiek kritischer zou worden. Ze weten ook wel waarom.

Als mensen dat wel zouden doen, dan zouden ze het ook niet goed vinden en inzien dat dieren daar niet goed zitten qua huisvesting e.d.
Daarom zijn wij er ook, om te zorgen dat mensen kritisch gaan kijken naar de dieren en gebruik van dieren in de entertainmentsector.

Citeer:
ik ken een circus zonder dieren waar het veel strenger gesteld is en wel Cirque du Soleil waar je absoluut niet vrij over het terrein kunt lopen, wat hebben die dan te verbergen, vraag ik mij af, laten zij de komende periode in Amsterdam dan ook wat opener zijn om het publiek vrij rond te laten lopen om een kijkje te kunnen nemen.


Ik denk dat cirque du soleil veel dure apparatuur en kleding heeft.

Citeer:
Met die aktie v.w.b. die flyers, hoor ik jullie niet eens,.

Wat bedoel je met 'hoor ik jullie niet eens'?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2006 7:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Nou die bewering van Cirque du Soleil over dure apparatuur slaat ook nergens op, andere circussen hebben dat ook. Men is er toch zelf bij als het publiek over het terrein loopt, dan kan men toch wel opletten. Maar ik weet het wel jullie verdedigen het Cirque du Soleil, omdat men zonder dieren werkt. Dat met die flyers, kunnen de circussen ook met jullie flyers doen, om ze tegen reductie door het publiek te laten inleveren bij de kassa, zo hebben het publiek en de circussen er nog wat aan en CircusLeed en de Dierenbescherming draaien mooi voor de kosten op wat betreft de druk van de flyers. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2006 8:10 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Nou die bewering van Cirque du Soleil over dure apparatuur slaat ook nergens op, andere circussen hebben dat ook. Men is er toch zelf bij als het publiek over het terrein loopt, dan kan men toch wel opletten.


Ik denk dat Cirque du Soleil veel meer waarde spullen e.d. wel heeft in totaal. Maar goed.. het was maar een gedachte over wat de reden is dat cirque du soleil dat niet toestaat.

Citeer:
Dat met die flyers, kunnen de circussen ook met jullie flyers doen, om ze tegen reductie door het publiek te laten inleveren bij de kassa, zo hebben het publiek en de circussen er nog wat aan en CircusLeed en de Dierenbescherming draaien mooi voor de kosten op wat betreft de druk van de flyers. max.


Kunnen ze natuurlijk doen. Grote kans dat de actievorm dan alleen anders worden bij het circus.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jul 10, 2006 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Prima idee. Ook de Renz Circussen (Renz Berlin en Belly Wien) zullen overwegen de flyers te accepteren als reductiekaart. Scheelt natuurlijk weer in de kosten. Dus hoe meer actievoerders hoe beter.

En Alex..,.. niet gaan dreigen. Mag ik ook niet van jou.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jul 10, 2006 7:02 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
En Alex..,.. niet gaan dreigen. Mag ik ook niet van jou.


Sorry meneer Magnum, maar waar dreig ik?

Daarnaast.. geef je nu toe dat je gedreigd hebt?

Dat ontkende je laatst anders nog op ons forum:
Citeer:
Ik heb nog nooit geweld tegen je gebruikt, heb je nog nooit bedreigd en heb je nog nooit uitgescholden dus ik begrijp niet goed waar je heen wilt.


Blijkbaar was je de bedreiging laatst even vergeten he...?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: ma jul 10, 2006 8:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik kan jullie mededelen, dat het Circus Alberto Althoff, dat met die flyers, om die te gebruiken als reductiebon, ook geen slecht idee vind, ze nemen dit idee ook in overweging om het eventueel te gaan doen. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jul 10, 2006 11:42 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
Max, er valt achter bij Cirque du soleil niet zo veel te zien. Tenzij je graag kijkt naar repeterende acrobaten in trainingspakken :wink:


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.