Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 12:16 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: dieren in het circus
BerichtGeplaatst: zo dec 05, 2010 10:38 am 
We kunnen tegenwoordig wel stellen dat er twee groepen mensen zijn
of je bent voor of je bent tegen dieren in het circus
je moet een ieder in zijn waarde laten vind ik persoonlijk
wat alleen wel jammer is is dat sommige groepen die tegen dieren zijn in feite af en toe een grens overschrijden
protesteren ik zeg oke
maar tijdens protesten de mensen persoonlijk beledigen dat gaat mij te ver
denk hierbij aam zeer ernstige dingen vooral bij de uit duitstland afkomstige circussen.
ik zal het hier niet herhalen maar denkt u hierbij aan wo2
is het dan vreemd dat de mensen van een circus daar af en toe op reageren?
Helaas af en toe met geweld maar de vraag is dan van welke kant begint het geweld?
helaas zijn wij daar niet altijd bij dus kunnen we daar ook weinig over zeggen.
het vervelden is alleen dat de media ervan smult
en dat er dan korte berichten verschijnen met circus pleegt geweld tegen protesterende mensen
helaas is hier ook nooit een volledig verslag van wat precies is voorgevallen
maar denk een voor je eigen
hoe zal je het vinden als mensen in jouw voortuin komen protesteren tegen iets?
want dat is wat er in feite gebeurd
als mensen van een circus in een plaats staan beschouwen ze dat op dat moment een beetje als hun huis.
ook is het jammer dat er bij het gebruik van beeld matriaal gebruik wordt gemaakt van zeer oude beelden of beelden van niet in nederland aawezige circussen
mijn persoonlijke mening is daarom
tegen dieren in het circus is een ieder zijn goed recht
maar wees wel eerlijk tegen de mensen
en laat een ieder in zijn waarde


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: dieren in het circus
BerichtGeplaatst: zo dec 05, 2010 11:46 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Vooral MDTB "Met de Dieren Tegen de Beesten" is heer en meester in het over buitenlandse circusdirecteuren uitstorten van aniti-circusdieren-propaganda gecombineerd met de "ausländer raus"-propaganda.

Voor wie MDTB niet kent: Het zijn eigenlijk geen dieractivisten, maar extreem-rechtse personen die op zeer pijnlijke manier ageren op alles wat buitenlands klinkt. Of dat nu de McDonald's uit de Verenigde Staten is, Halal slagerijen uit Islamitische werelddelen of een circusdirecteur die uit Oostenrijk komt. "Het is 'buitenlands' en dus moet er tegen worden geprotesteerd". Deze groepering gaat zelfs zo ver dat ze weigeren om leenwoorden te gebruiken. Ze dragen spandoeken, delen vouwblaadjes (geen flyers!) uit, plakken zelfklevers (geen stickers!) op lantaarnpalen en in hun webwinkel (is dat iets anders dan een webshop?) kun je T-Hemden kopen...

Een andere extremistische organisatie is "Respect voor Dieren". Dat komt voort uit de kraakbeweging, al zijn tegenwoordig niet alle RvD aanhangers krakers. Deze groepering is ook tot van alles en nog wat in staat. Tot en met het langdurig stalken van circusmedewerkers. Al zitten deze aan de ultra-linkse kant van het politieke spectrum.

Het gegeven dat dieractivisten zowel in het extreem-rechtse als het ultra-linkse schuitje zitten heeft nog een ander resultaat. Als demonstranten van beide groeperingen "toevallig" bij hetzelfde bedrijf (geneesmiddelenfabrikant, dierenpark, circus) gaan demonstreren dan ontstaan er meestal vechtpartijen. Maar soms zoeken ze elkaar ook op. Als RvD een aangekondigd informatiekraampje in de binnenstad heeft staan dan komen extreem-rechtse personen er speciaal op af om te vechten.

Bij demonstraties staan ze altijd voor de poorten van een bedrijf. In het geval van een geneesmiddelenfabriek betekent dit dat ze slechts voor de deur van een bedrijf staan. In het geval van het circus staan ze tegelijk voor de huisdeuren, voor de woningen van de mensen. Waar vrouwen en kinderen geheel onbeschermd verblijven. Dat levert zeer veel spanningen op. Daarom is het ook best te begrijpen dat de situatie soms helemaal uit de hand loopt. Daar heeft ook nog nooit een forumlid iets negatiefs over geschreven. Sterker nog, Vanuit de CKC zijn er vaker brieven geschreven naar instanties en menig circusvriend heeft 's nachts op politiebureau's voor de circusmensen gepleit. O.a. voor Belly-Wien in IJsselstein waar de politie de situatie verkeerd had ingeschat. Die dachten dat het slechts wat "linkse rakkers" waren die er demonstreerden, terwijl het juist extreem-rechts was... Foutje Bedankt! Anders had de politie al op maandag anders ingegrepen dan wat ze op woensdag tegen de familie Zinnecker hadden gedaan.

Aan de andere kant is het wel opvallend dat de meeste rotzooi rondom demonstraties van dieractivisten rondom "buitenlandse" circussen te zien is. Mensen van familiecircussen zijn de hele tijd bezig met het draaiend houden van hun circus. Zonder zich te realiseren wat zich in de wereld buiten het circushek afspeelt. Toen ik laatst een tourneemanager van een familiecircus wees op het bestaan van de website www.wildedierendetentuit.nl en hij op zijn computer daar toch maar eens ging kijken hoorde ik hem door de telefoon roepen "Hee dat benne onze dieren die daar staan, die website kende ik helemaal niet..." Terwijl ze al vele jaren de tournee maken voor circussen. Oeps!

Wanneer je als circusdirecteur goed geïnformeerd bent dan kun je tijdig contact opnemen met de gemeente en de politie en het ontstaan van problemen voor zijn. Maar kennelijk neemt niemand die moeite. Waardoor er situaties ontstaan die koren op de molen zijn voor dieractivisten en de (meestal links georiënteerde) journalisten. En een zacht duwtje om een niet betalende bezoeker uit de tent te krijgen wordt dan al gauw opgeblazen tot een mishandeling van een demonstrant.

Als ik ALLE berichten zou moeten geloven dan zitten alle dieractivisten onder de blauwe plekken van de ijzeren tentankers waarmee ze bij elk circus zouden worden geslagen. Een enkele dieractivist is zelfs al meermalen doodgeslagen met zo'n fors stuk ijzer. Alleen heb ik nog nooit op een circusterrein losse tentankers zien liggen. Na de opbouw zitten die dingen allemaal stevig in de grond of liggen ze onder in de kelderbakken van vrachtwagens. Bepaald niet direct onder handbereik om eens lekker een activistje mee af te ranselen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: dieren in het circus
BerichtGeplaatst: zo dec 05, 2010 1:18 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Ik schaar mezelf onder de groep mensen die absoluut VOOR dieren in het circus is. Dit echter wel onder de voorwaarden dat alle dieren waardig en met respect verzorgd en behandeld worden. Dit geld overigens uiteraard ook voor de mensen van en in het circus.
Verwacht dan wel dat de mensen in en van het circus zich ook waardig en respectvol gedragen met inachtneming van de in ons land geldende wetten en voorschriften. Voor wie dat niet kan of wil is geen enkel excuus!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: dieren in het circus
BerichtGeplaatst: zo dec 05, 2010 7:58 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Ik kan mij heel goed voorstellen dat een circus uitvalt tegen activisten als ze te ver gaan en persoonlijk worden.
Ik ben opgegroeid op een binnenvaart schip.
Er waren mensen aan het protesteren naast het schip omdat ze een kat hadden zien zitten in de stuurhut,kippen hadden zien lopen over de turf in het ruim en er een hond op het roefdek naar ze stond te blaffen.. ze vroegen zich af wat voor afschuwelijke monsters wij wel niet waren dat we dieren mee namen op deze manier.
Desbetreffende kat,kippen wonen nu lekker in mijn huisje.
En de hond is nog altijd op het schip mijn vaders trouwe kameraad.

Heb als klein meisje staan huilen want ik was bang dat ze mijn beestjes zouden gaan meenemen dat heeft best impact op me gehad toen.
Ik vraag me dus altijd af hoe een jong kind of mensen in het algemeen van zo'n circus zich voelen als er mensen staan te krijsen dat alle circus dieren weg moeten.
Ik neem namelijk aan dat die dieren op ten duur niet alleen meer ''werk'' zijn.

Ik heb bij die activisten altijd het gevoel dat het allemaal.. onwetendheid is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: dieren in het circus
BerichtGeplaatst: zo dec 05, 2010 8:23 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Maeve schreef:
Ik heb bij die activisten altijd het gevoel dat het allemaal.. onwetendheid is.


Ze willen niet beter weter. Staan dus niet open voor tegenargumenten, zien de situatie heel zwart/wit. De vrije natuur is de hemel, het circus is de hel.
De wereld verandert, het circus verandert mee. Olifanten in het circus sterven uit want nieuwe aanwas is er niet. Maar activisten zijn per definitie ongeduldig, ligt misschien ook wel opgesloten in de leeftijd, ze komen meestal maar net boven hun broek uit.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: dieren in het circus
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 8:42 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Maeve schreef:
Ik kan mij heel goed voorstellen dat een circus uitvalt tegen activisten als ze te ver gaan en persoonlijk worden.
Ik ben opgegroeid op een binnenvaart schip.
Er waren mensen aan het protesteren naast het schip omdat ze een kat hadden zien zitten in de stuurhut,kippen hadden zien lopen over de turf in het ruim en er een hond op het roefdek naar ze stond te blaffen.. ze vroegen zich af wat voor afschuwelijke monsters wij wel niet waren dat we dieren mee namen op deze manier.
Desbetreffende kat,kippen wonen nu lekker in mijn huisje.
En de hond is nog altijd op het schip mijn vaders trouwe kameraad.

Heb als klein meisje staan huilen want ik was bang dat ze mijn beestjes zouden gaan meenemen dat heeft best impact op me gehad toen.
Ik vraag me dus altijd af hoe een jong kind of mensen in het algemeen van zo'n circus zich voelen als er mensen staan te krijsen dat alle circus dieren weg moeten.
Ik neem namelijk aan dat die dieren op ten duur niet alleen meer ''werk'' zijn.

Ik heb bij die activisten altijd het gevoel dat het allemaal.. onwetendheid is.


Maeve,

Dit is precies wat ik bedoel met
Ron_Mikkenie schreef:
Bij demonstraties staan ze altijd voor de poorten van een bedrijf. In het geval van een geneesmiddelenfabriek betekent dit dat ze slechts voor de deur van een bedrijf staan. In het geval van het circus staan ze tegelijk voor de huisdeuren, voor de woningen van de mensen. Waar vrouwen en kinderen geheel onbeschermd verblijven. Dat levert zeer veel spanningen op. Daarom is het ook best te begrijpen dat de situatie soms helemaal uit de hand loopt. Daar heeft ook nog nooit een forumlid iets negatiefs over geschreven. Sterker nog, Vanuit de CKC zijn er vaker brieven geschreven naar instanties en menig circusvriend heeft 's nachts op politiebureau's voor de circusmensen gepleit. O.a. voor Belly-Wien in IJsselstein waar de politie de situatie verkeerd had ingeschat. Die dachten dat het slechts wat "linkse rakkers" waren die er demonstreerden, terwijl het juist extreem-rechts was... Foutje Bedankt! Anders had de politie al op maandag anders ingegrepen dan wat ze op woensdag tegen de familie Zinnecker hadden gedaan.


Jij beschrijft precies wat de kinderen, die in de woonwagens verblijven, voelen wanneer zo'n clubje doorgeslagen dierfanaten zowat voor je huisdeur staat. Zeker als ze ook nog eens roepen "we weten je wel te vinden", tourneegegevens staan tegenwoordig immers op internet of anders kijk je even op de gemeentelijke website of er ergens vergunning is verleend!!! Het werkt ook niet mee als de politie partij kiest voor de dieractivisten, zoals in IJsselstein is gebeurd toen het extreem-rechtse MDTB bij Belly-Wien voor de huisdeur stond en de politie dacht dat het gewoon de bekende "onschuldige" linkse club dieractivisten was...

Dat die dieractivisten het circus inderdaad weten te vinden is in 2008 en 2009 heel duidelijk geworden. Ik kom heel veel bij circussen en ik zag precies dezelfde demonstranten bij verschillende circussen opduiken verspreid over het hele land. Zouden ze gratis met het OV kunnen reizen? Dat is een vorm van stalking die het alleen nog maar ondraaglijker maakt voor de vrouwen en kinderen in de woonwagens. Het is dus goed te begrijpen dat de bom vroeger of later een keer barst. Ook al moeten de mensen van circussen zich ook gewoon aan de wet houden en niet er op los slaan. Er is gewoon nog te weinig aandacht voor de maatschappelijke gevolgen van het dieractivisme!

In 2010 was het overigens opvallend rustig. Bijna geen demonstraties bij circussen. Pas eind november doken de bekende demonstranten weer op bij diverse circussen. Kennelijk hadden de demonstranten in 2010 even iets anders op de agenda staan: De antikraakwet die op 1 oktober 2010 zou ingaan. Waardoor ze eerst hun eigen huisvesting moesten verdedigen, getuige mededelingen op websites van dieractivisten die een "antikraakdemo in Nijmegen" verkozen boven een demonstratie tegen een circus...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: dieren in het circus
BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 1:08 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 09, 2010 6:41 pm
Berichten: 107
Circus Sydney http://translate.google.nl/translate?hl ... ydney.html goede reclame voor het circus


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: dieren in het circus
BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 9:51 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Commanderjeep schreef:
Circus Sydney http://translate.google.nl/translate?hl ... ydney.html goede reclame voor het circus


neem jij tegenwoordig de activisten serieus? :shock:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: dieren in het circus
BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 10:19 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
website van Ierse dieractivisten. Hoe serieus is dat? Zeker als het eerste aanklikbare knopje op de website "donate" is? Zielig doen om geld in te zamelen. Ja zo kan ik er nog wel een bedenken.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.