Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 4:09 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 18 9 10 11 12 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mar 10, 2011 10:10 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Ron_Mikkenie schreef:
Wie gaat Leonie Vestering aanklagen omdat ze in haar wddtu weblog alweer leugens verkondigt door zich te baseren op geruchten?


Het circus zelf als zij daar behoefte aan hebben... terugvallen op de VNCO zal niet lukken zoals destijds in Winschoten. misschien de ECA?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 14, 2011 10:18 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het onderzoek is voltooid:

Belly Wien blij met uitslag politieonderzoek

Directie en management van circus Belly Wien laten als reactie op de persberichten die aangeven dat circus Belly Wien geen schuld had aan het losbreken van de tijgers in Alphen aan den Rijn, eerder dit jaar, weten erg verheugd te zijn met de uitkomst van het politie onderzoek. Overigens heeft men er bij het circus nooit aan getwijfeld dat het ongeluk door nalatigheid van circuspersoneel zou zijn ontstaan. Bij het circus staat veiligheid hoog in het vaandel en met tijgers valt nu eenmaal niet te spotten. Reden om de beveiliging van deze dieren altijd dubbel te checken.

Laatst aangepast (maandag, 14 maart 2011 21:07)

Bron: Bellywien.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 15, 2011 9:01 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
en http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -rijn.html

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2011 7:41 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
MartijnH schreef:
Het onderzoek is voltooid:

Belly Wien blij met uitslag politieonderzoek

Directie en management van circus Belly Wien laten als reactie op de persberichten die aangeven dat circus Belly Wien geen schuld had aan het losbreken van de tijgers in Alphen aan den Rijn, eerder dit jaar, weten erg verheugd te zijn met de uitkomst van het politie onderzoek. Overigens heeft men er bij het circus nooit aan getwijfeld dat het ongeluk door nalatigheid van circuspersoneel zou zijn ontstaan. Bij het circus staat veiligheid hoog in het vaandel en met tijgers valt nu eenmaal niet te spotten. Reden om de beveiliging van deze dieren altijd dubbel te checken.

Laatst aangepast (maandag, 14 maart 2011 21:07)

Bron: Bellywien.nl

Zelf nu gebleken is dat derden de kooien hebben geopend ontslaat dat dit circus niet van hun verantwoordelijkheid. Nog steeds is er sprake van grove nalatigheid van dit circus. Zij hebben de mogelijk open gelaten dat onverlaten de onder hun verantwoordlijkheid staande roofdieren konden bevrijden. Het toezicht bij dit circus in onvoldoende gebleken. Daarnaast heeft het circus zelf nimmer het boetekleed aangetrokken en zich uitgesproken over hun nalatigheid!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2011 9:10 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Zit jij thuis ook 24 uur per dag klaarwakker voor je huisdeur te posten om te voorkomen dat er een inbreker naar binnen gaat?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2011 9:25 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
nee, maar ik laat de deuren niet openstaan.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2011 9:28 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
gera schreef:
nee, maar ik laat de deuren niet openstaan.


welke deuren bedoel je?

trouwens ik herinner me dat jouw achterdeur nog al eens niet op slot zat 8)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2011 12:28 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Ron_Mikkenie schreef:
Zit jij thuis ook 24 uur per dag klaarwakker voor je huisdeur te posten om te voorkomen dat er een inbreker naar binnen gaat?

Ron over het algemeen vind ik jouw opmerkingen opbouwend en weloverwogen, maar op dit moment vind ik dat dus niet. Het circus is ten alle tijden aansprakelijk te stellen voor ongelukken of misstanden veroorzaakt door bij hun in eigendom, of onder hun toezicht gestelde dieren. En wat jouw vraag betreft, ben ik nogal verbaasd dat je een vraag stelt via het forum. Onlangs stelde ik aan jou een vraag via het forum en jij vond toen dat dit via een pb moest. Ik wil je vraag overigens graag beantwoorden. Mijn voordeur is op een dusdanige wijze afgesloten dat ik er alle vertrouwen in heb dat jij of wie dan ook deze niet kunnen openen zonder dat dit opgemerkt wordt. Bij het circus is het pas opgemerkt toen de tijgers al los waren. Ik blijf erbij dat dit nooit had mogen gebeuren!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2011 1:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Bij het circus is het slot vernield door een onbekende onverlaat. Daardoor kon de deur van de tijgerwagen open gaan.

Als bij je thuis een inbreker het slot van je voordeur vernielt en de deur daardoor open kan dan is dat toch ook niet te wijten aan jouw nalatigheid? Je was op dat moment niet bij je voordeur aan het posten en die inbreker kon daarom gewoon zijn ding doen.

Dat er met die deur van de tijgerwagen nog iets anders kan gebeuren - gevaarlijke dieren kunnen los lopen - is een andere zaak. Maar dan nog is er hier totaal, maar dan ook totaal niets gebeurd waardoor er gevaar was voor publiek. Om de eenvoudige reden dat er geen publiek was op het terrein en de dieren ook niet het terrein hebben verlaten.

Ik ben het wel met je eens dat een circus zoveel mogelijk maatregelen moet treffen om te voorkomen dat dieren ontsnappen. Maar dan doel ik op het circus onder normale omstandigheden. Tijdens de voorstellingen, opbouw of afbouw bijvoorbeeld. De veelvuldige ontsnappingen van kamelen, lama's en de giraffe daar moet het circus dus wel iets aan doen. Dat is dit circus wel te verwijten.

Maar 24 uur per dag iemand bij elke deur van elk dierverblijf laten posten omdat er een onverlaat met een grote knipschaar kan komen is toch echt niet mogelijk. Er was een slot op de deur en dat is onder normale omstandigheden ruim voldoende om die tijgers binnen te houden. Het ontsnappen van de tijgers is gebeurd onder abnormale omstandigheden. Want niemand heeft een slotenknipper besteld!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2011 2:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Ron_Mikkenie schreef:
Bij het circus is het slot vernield door een onbekende onverlaat. Daardoor kon de deur van de tijgerwagen open gaan.

Als bij je thuis een inbreker het slot van je voordeur vernielt en de deur daardoor open kan dan is dat toch ook niet te wijten aan jouw nalatigheid? Je was op dat moment niet bij je voordeur aan het posten en die inbreker kon daarom gewoon zijn ding doen.

Dat er met die deur van de tijgerwagen nog iets anders kan gebeuren - gevaarlijke dieren kunnen los lopen - is een andere zaak. Maar dan nog is er hier totaal, maar dan ook totaal niets gebeurd waardoor er gevaar was voor publiek. Om de eenvoudige reden dat er geen publiek was op het terrein en de dieren ook niet het terrein hebben verlaten.

Ik ben het wel met je eens dat een circus zoveel mogelijk maatregelen moet treffen om te voorkomen dat dieren ontsnappen. Maar dan doel ik op het circus onder normale omstandigheden. Tijdens de voorstellingen, opbouw of afbouw bijvoorbeeld. De veelvuldige ontsnappingen van kamelen, lama's en de giraffe daar moet het circus dus wel iets aan doen. Dat is dit circus wel te verwijten.

Maar 24 uur per dag iemand bij elke deur van elk dierverblijf laten posten omdat er een onverlaat met een grote knipschaar kan komen is toch echt niet mogelijk. Er was een slot op de deur en dat is onder normale omstandigheden ruim voldoende om die tijgers binnen te houden. Het ontsnappen van de tijgers is gebeurd onder abnormale omstandigheden. Want niemand heeft een slotenknipper besteld!

Ron de vergelijking gaat absuluut niet op. Het circus is formeel juridisch aansprakelijk voor hetgeen met de onder hun toezicht staande dieren gebeurt. Denk maar aan de juridische aansprakelijkheid bij een loslopende of uitgebroken hond die schade veroorzaakt. Zelfs wanneer de eigenaar het maximale heeft gedaan om dit te voorkomen blijft hij aansprakelijk.
Wat jij doet is appels met peren vergelijken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2011 2:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Frenk,

Die juridische aansprakelijkheid is hier niet van toepassing. Er was geen publiek op het terrein en de dieren zijn ook het terrein niet af geweest. Daarmee vervalt elke aanspraak op juridische aansprakelijkheid.

De aansprakelijkheid claimen terwijl er nog niets is gebeurd is te vergelijken met het op voorhand aansprakelijk stellen van een luchtvaartmaatschappij omdat er misschien wel eens een 747 op je huis zou kunnen neerstorten...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2011 5:35 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
De moraal van het verhaal: de circussen (dus niet alleen Belly Wien) moeten rekening houden met vandalen die de sloten van de dierenverblijven kunnen mollen.
Dus om te beginnen kwaliteits sloten, en verder eventuuel alarm en/of videobewaking dat soort dingen....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2011 5:55 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Ron_Mikkenie schreef:
Frenk,

Die juridische aansprakelijkheid is hier niet van toepassing. Er was geen publiek op het terrein en de dieren zijn ook het terrein niet af geweest. Daarmee vervalt elke aanspraak op juridische aansprakelijkheid.

De aansprakelijkheid claimen terwijl er nog niets is gebeurd is te vergelijken met het op voorhand aansprakelijk stellen van een luchtvaartmaatschappij omdat er misschien wel eens een 747 op je huis zou kunnen neerstorten...

Ron,
Het enige goede aan dit verhaal is het feit dat er geen publiek aawezig was en dus geen slachtoffers gevallen zijn. Je kunt blijven inzoomen op elk detail van het incident maar dan ga voorbij aan de geest van de regelgeving mbt verantwoordelijkheden. Het circus heeft juist alle geluk gehad dat er geen publiek op het terrein was. Mijn betoog gaat over (juridische) verantwoordelijkheden en daar mag wat mij betreft wat vaker en beter over nagedacht worden. Nu had ik je wel eens willen horen indien een medewerker van dit circus verwond of erger zou zijn door één van deze tijgers. Ron wat mij betreft mag je blijven inzoomen ik ken jouw mening nu wel en jij die van mij. Voor mij op dit moment einde discussie met jou. Mocht je nog vragen hebben graag via een pb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2011 6:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Wat vele malen "erger" of belangrijker is: Er moet in ieder geval een eind komen aan de alleen maar toenemende reeks ontsnappingen van dieren bij circussen. Neem maar gerust aan dat er deze week wéér Kamervragen worden gesteld omdat Renz-Berlin de kamelen niet binnen kon houden. In de door de media aangestuurde parlementaire democratie komt met elk negatief bericht in de krant het verbod op dieren in circussen alleen maar dichterbij.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 16, 2011 7:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Ik geloof er niks van dat er iemand met een betonschaar, hamer oid het circusterrein oploopt terwijl er links er rechts nog mensen bezig zijn even de buitenkleppen openmaakt en vervolgens een slot gaat openknippen of slaan. Die beesten zullen echtwel van zich laten horen als er iemand aan het slot zit te porren. Vervolgens moet je ookniet bang zijn om als eerste aangevallen te worden als je het slot los hebt en mevrouw tijger haar poot tegen de deur/schuif zet.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 18 9 10 11 12 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.