Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 1:59 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 16 7 8 9 1012 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 9:38 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Commanderjeep schreef:
wat ook zo vreemd is het circus rijdt vrijdag naar wijchen en der is geen buitenkooi of kooiwagen te bekennen .dus staan ze 5 dagen in een afgeschoven ruimte .o o o wat zijn we goed voor de dieren


Circus is gisteren al vertrokken naar Wijchen.

Eigenlijk altijd wanneer ik bij Belly Wien ben geweest zag ik tijgers prima in de buitenkooi! Ook wacht men zo lang mogelijk met deze afbreken! Ook Martin en Alex Lacey gebruiken hun perfecte buitenkooien voor de dieren en niet voor de sier. Tom Dieck bijvoorbeeld zou naar mijn mening de dieren veel meer uren toegang mogen geven tot de buitenkooi.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 9:40 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De eerste berichten spraken namelijk over het ontsnappen van VIER tijgers. Dan denk je dus niet aan de volwassen moeder en de twee nog levende welpen die intussen van het maatje flinke herdershond zijn. Daarna was de berichtgeving tijger met 3 welpen en nog later werd het pas correct gemeld: een volwassen tijger en twee welpen.

De video-opnamen waren allemaal van beroerde kwaliteit. Je zag hooguit wat bewegen op het circusterrein. Alleen op de opname die RTV West toonde daar zag je een grote tijger terug in de wagen springen. Maar ook dat was van zo een grote afstand gefilmd dat je niet kon zien welke tijger het was. Stond die camera soms op het dak van een hoog flatgebouw?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 9:41 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
sylvio schreef:
Ron_Mikkenie schreef:
Waar blijven de ECA, VNCO en circussen in de media??? NOS-Journaal, Jeugdjournaal en een hele reeks andere programma's laten alleen maar wddtu "aan het woord".


En waar blijft de CKC?
Meer dan 150 persberichten verzonden!

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 9:44 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Comm Klassiek Circus schreef:
sylvio schreef:
Ron_Mikkenie schreef:
Waar blijven de ECA, VNCO en circussen in de media??? NOS-Journaal, Jeugdjournaal en een hele reeks andere programma's laten alleen maar wddtu "aan het woord".


En waar blijft de CKC?
Meer dan 150 persberichten verzonden!


Vakwerk!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 9:47 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Nuance ontbreekt! Ik vind dat er te snel en te fel richting Belly Wien geoordeeld is. Gevolg van de media, die maandag meldden'tijgers ontsnapt'. Geluiden van de politie horende hadden ze vermoedelijk moeten melden 'onverlaten zetten tijgerkooi open'. Dat er bij een open kooi tijgers, eigenlijk slechts 1 (met 2 ongevaarlijke jongkies), 'ontsnappen' lijkt mij daarvan een logisch gevolg.

Daarnaast hebben veel mensen de neiging er meteen een optelsom van te maken; er ontsnapten eerder OOK al een lama en OOK al kamelen. Aangezien het daarbij ging om ongevaarlijke gedomesticeerde dieren die niet bijten vind ik dat men daaraan niet te zwaar moet tillen.

Volgens mij geeft een incidentele ontsnapping van een ongevaarlijk dier het klassieke circus een bepaalde charme en spontaniteit. Onder het publiek op een circusterrein is een eventuele ontsnapping het gesprek van de dag. Als mensen niet van sensatie hielden zouden er geen circussen meer bestaan hebben! Mensen zien liever een intelligente olifant onder een stroomlint doorglippen dan vastgeketend staan. Bij Belly Wien op het terrein waan je je in eeen complete dierentuin. Genieten is dat! (Herman Renz had vorig jaar bij uitzondering ook een heel mooi dierenbestand. Helaas is dat komend seizoen weer veel beperkter. Geen kamelen, geen lama's, geen olifanten.....) Daarom ben ik zeer blij met het dierenrijke Belly Wien in Nederland!

Sinds Belly in 2004 in Nederland kwam vind ik dit met veel paarden en kamelen een erg mooi circus. Er kwamen steeds meer andere dieren bij. Toen er ook tijgers bij kwamen vroeg ik mij af of het circus dit wel nodig had. Kamelen en paarden liggen in deze tijd veel minder gevoelig bij de publieke opinie. Het circus leek mij al mooi genoeg.

Maandag is zo'n beetje het erste gebeurd wat in een circus kan gebeuren. Uiteraard mag een tijger nooit ontsnappen!! Dat weet zelfs een klein kind. Maar er gebeuren de hele dag in de hele wereld dingen die niet zouden moeten gebeuren. Het belangrijkste van fouten is dat je ervan leert! Bokito sprong over een gracht (klom niet over een hek zoals ik hier ergens las). Hierdoor zijn alle dierentuinen veiliger geworden! Zo zullen dankzij dit incident ook alle circussen hier weer van leren dat controle veel scherper moet. Scherpere zelfrefectie en/ of meer oog op wat bezoekers op het terrein uitvoeren.

Lof voor de rustige, maar vastberaden manier van het weer terugdrijven van tijgerin Ambra.

Het lijkt wel of Belly Wien meer problemen heeft sinds echtpaar Van Heybeek zich er terugtrok(wat ik betreur), maar dit zal wel toeval zijn. Zonder Belly Wien zou het dek ik een dooie boel zijn. Willen we dan een emotieloze strak georganiseerde fabriek als Krone? Is dat circus? Ik ben nu al weer benieuwd naar het volgende nieuwsbericht wat er van Belly Wien zal komen. Zei ik niet dat veel mensen die van circus houden sensatiebelust zijn?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 10:03 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Ik dacht dat de tijgers in de ochtend rond de klok van half 9 / 9 uur ontsnapt waren. Op het moment zouden de circus mensen bezig zijn de tent te demonteren. Dan valt het wel op dat bij een wagen van de roofdieren iemand staat en de boel aan het saboteren is. De hekken die normaal om de wagen staan zijn ook al verwijderd.

Ik vind het dus vreemd dat iemand van buiten af de kooi los gezet moet hebben. Is het ook niet zo als er iemand aan het hek staat te frotten de tijgers meteen hun aandacht vestigen op een persoon en met hun klauwen proberen deze persoon te pakken ( een roofdier slaat altijd toe als er een persoon is en de tijgers deze kunnen pakken dit heb ik zelf mee gemaakt ) Dan moet de persoon ook nog vak kennis hebben gehad over de dieren. En is het niet zo als het hok dan open gaat de beesten meteen eruit gaan?? Moet deze persoon wel erg hard gelopen hebben en dat zou niet opgevallen zijn als de circus mensen op het terrein bezig waren de tent te demonteren?

Maar goed dit is een theorie laten we wachten tot er echt iets bekend is.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 10:04 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Sylvio ik begrijp je....
Ik ben alleen bang dat de boze buitenwereld het niet begrijpt.
Maar resultaten van het politie onderzoek hebben we nog niet, als die komen en positief uitvallen voor Belly Wien dan moet alle kromme kritiek weer rechtgebogen worden. CKC doet niet anders...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 10:06 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als de tijgers niet met hun klauwen uithalen dan zullen ze toch minstens herrie maken. En volgens mij klinkt dat wel heel erg hard.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 10:14 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za mar 17, 2007 10:38 am
Berichten: 86
Locatie: Nederland
sylvio schreef:
Commanderjeep schreef:
wat ook zo vreemd is het circus rijdt vrijdag naar wijchen en der is geen buitenkooi of kooiwagen te bekennen .dus staan ze 5 dagen in een afgeschoven ruimte .o o o wat zijn we goed voor de dieren


Circus is gisteren al vertrokken naar Wijchen.
Eigenlijk altijd wanneer ik bij Belly Wien ben geweest zag ik tijgers prima in de buitenkooi! Ook wacht men zo lang mogelijk met deze afbreken! Ook Martin en Alex Lacey gebruiken hun perfecte buitenkooien voor de dieren en niet voor de sier. Tom Dieck bijvoorbeeld zou naar mijn mening de dieren veel meer uren toegang mogen geven tot de buitenkooi.

Enkele transporten wel ja, maar geen enkel transport of kooi van de dieren was vanmiddag in Wijchen te bekennen. Deze staan nog in Alphen als het goed is!

_________________
www.moskoucircus.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 11:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
circus@achterhoek schreef:
Ik dacht dat de tijgers in de ochtend rond de klok van half 9 / 9 uur ontsnapt waren. Op het moment zouden de circus mensen bezig zijn de tent te demonteren. Dan valt het wel op dat bij een wagen van de roofdieren iemand staat en de boel aan het saboteren is. De hekken die normaal om de wagen staan zijn ook al verwijderd.

Ik vind het dus vreemd dat iemand van buiten af de kooi los gezet moet hebben. Is het ook niet zo als er iemand aan het hek staat te frotten de tijgers meteen hun aandacht vestigen op een persoon en met hun klauwen proberen deze persoon te pakken ( een roofdier slaat altijd toe als er een persoon is en de tijgers deze kunnen pakken dit heb ik zelf mee gemaakt ) Dan moet de persoon ook nog vak kennis hebben gehad over de dieren. En is het niet zo als het hok dan open gaat de beesten meteen eruit gaan?? Moet deze persoon wel erg hard gelopen hebben en dat zou niet opgevallen zijn als de circus mensen op het terrein bezig waren de tent te demonteren?

Maar goed dit is een theorie laten we wachten tot er echt iets bekend is.


Als je het filmpje met de eerder gemaakte foto's vergelijkt kan je zien dat de tent al afgebouwd was op maandagmorgen. De open kooiwagen staat er nietmeer tegen en ook de buitenkooi en de hekken er omheen zijn al weg. Normaal gezien zou dan de wagen dubbel afgesloten zijn door de kooi van de wagen zelf en de luiken die de wagen afdichten. Het blijft een vreemd verhaal.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 11:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Vanavond had ik nog tel.contact met Ronald Voets, de woordvoerder, spreekstalmeester en hogeschoolrijder van Circus Belly-Wien, hij was net onderweg van Alphen a/d. Rijn naar Wijchen, waar ze volgende week woensdag met de voorstellingen beginnen, men kon vandaag pas weg uit Alphen. In Wijchen zullen op last van de gemeente extra veiligheidsmaatregelen worden getroffen.
Zoals jullie misschien wel weten is Ronald Voets sinds begin vorig jaar werkzaam bij Belly-Wien en schrijft hij sinds die tijd ook maandelijks een column voor het Circusnieuwsmagazine en dat wordt dit jaar ook voortgezet. Hij zal er in de komende column in februari dan ook nog op terug komen.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 12:17 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
Ron_Mikkenie schreef:
De video-opnamen waren allemaal van beroerde kwaliteit. Je zag hooguit wat bewegen op het circusterrein. Alleen op de opname die RTV West toonde daar zag je een grote tijger terug in de wagen springen. Maar ook dat was van zo een grote afstand gefilmd dat je niet kon zien welke tijger het was. Stond die camera soms op het dak van een hoog flatgebouw?


Ik las ergens op internet, dat het gefilmd zou zijn vanaf het parkeerdek van Hoogvliet. Dat is het naastgelegen distributiecentrum, van de supermarktketen, waar je inderdaad uitkijkt over het terrein waar het circus stond.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 12:48 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
sylvio schreef:
Nuance ontbreekt! Ik vind dat er te snel en te fel richting Belly Wien geoordeeld is. Gevolg van de media, die maandag meldden'tijgers ontsnapt'. Geluiden van de politie horende hadden ze vermoedelijk moeten melden 'onverlaten zetten tijgerkooi open'. Dat er bij een open kooi tijgers, eigenlijk slechts 1 (met 2 ongevaarlijke jongkies), 'ontsnappen' lijkt mij daarvan een logisch gevolg.

Ongevaarlijke jonkies? Denk dat ze behoorlijk wat schade aan kunnen richten. En op moment van uitkomst, was (en eigenlijk is) er nog niets bekend, over eventuele opzet door derden. Dus je kan de media moeilijk verwijten, dat ze daar niet over berichten.

sylvio schreef:
Daarnaast hebben veel mensen de neiging er meteen een optelsom van te maken; er ontsnapten eerder OOK al een lama en OOK al kamelen. Aangezien het daarbij ging om ongevaarlijke gedomesticeerde dieren die niet bijten vind ik dat men daaraan niet te zwaar moet tillen.

Ook hier moet je, met oog op potentieel gevaar, niet te licht denken. Wat als zo´n kudde kamelen de weg op rent, tussen het verkeer? Overigens kunnen kamelen ook flink bijten, vergis je niet. Al zal de schade natuurlijk minder zijn, dan als een tijger het doet.

sylvio schreef:
Volgens mij geeft een incidentele ontsnapping van een ongevaarlijk dier het klassieke circus een bepaalde charme en spontaniteit. Onder het publiek op een circusterrein is een eventuele ontsnapping het gesprek van de dag. Als mensen niet van sensatie hielden zouden er geen circussen meer bestaan hebben! Mensen zien liever een intelligente olifant onder een stroomlint doorglippen dan vastgeketend staan. Bij Belly Wien op het terrein waan je je in eeen complete dierentuin. Genieten is dat! (Herman Renz had vorig jaar bij uitzondering ook een heel mooi dierenbestand. Helaas is dat komend seizoen weer veel beperkter. Geen kamelen, geen lama's, geen olifanten.....) Daarom ben ik zeer blij met het dierenrijke Belly Wien in Nederland!

"Incidenteel" is wat anders dan "geregeld". En daarbij, het publiek op het circusterrein kan het mooi vinden, de politiek doet dat zeker niet. En die bepalen toch echt de wetgeving. Dus om te kunnen blijven genieten, dan toch maar wat minder sensatie?

sylvio schreef:
Maandag is zo'n beetje het erste gebeurd wat in een circus kan gebeuren. Uiteraard mag een tijger nooit ontsnappen!! Dat weet zelfs een klein kind. Maar er gebeuren de hele dag in de hele wereld dingen die niet zouden moeten gebeuren. Het belangrijkste van fouten is dat je ervan leert! Bokito sprong over een gracht (klom niet over een hek zoals ik hier ergens las). Hierdoor zijn alle dierentuinen veiliger geworden! Zo zullen dankzij dit incident ook alle circussen hier weer van leren dat controle veel scherper moet. Scherpere zelfrefectie en/ of meer oog op wat bezoekers op het terrein uitvoeren.

Met alle respect, maar denk je dit serieus? Volgens mij ontbreekt het juist aan zelfreflectie en regulerend vermogen, binnen de circuswereld. Anders had het hele issue "wilde dieren" lang niet zo gespeeld, als heden het geval is. Dierentuinen doen juist heel veel aan samenwerking en onderlinge uitwisselingen van kennis en ervaring. Dus ja, die zouden hier ook echt wat mee doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 10:52 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tijgers die een half jaar jong zijn wil ik niet tegenkomen hoor. Deze dieren hebben intussen de maat van een grote hond en springen zeker anderhalve meter hoog. Bijten zullen ze niet. Met hun klauwen die ze onbewust in hun speelsheid uitzetten heb je gegarandeerd kleerscheuren en schaafwonden. Daar kunnen dan smerige bacteriën in komen te zitten. Je gaat er niet dood van. Een half jaar ziek zijn of binnen enkele jaren tot de rolstoel veroordeeld zijn omdat de bacteriën toch je spieren aantasten is zeker geen prettig vooruitzicht!

We kunnen nog van geluk spreken dat er op het moment van de ontsnapping geen kijkers op het terrein waren. Stel je voor dat kinderen op weg naar school even van hun fiets waren gestapt om naar de dieren te gaan kijken...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 11:00 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
sylvio schreef:
Het lijkt wel of Belly Wien meer problemen heeft sinds echtpaar Van Heybeek zich er terugtrok(wat ik betreur), maar dit zal wel toeval zijn. Zonder Belly Wien zou het dek ik een dooie boel zijn. Willen we dan een emotieloze strak georganiseerde fabriek als Krone? Is dat circus? Ik ben nu al weer benieuwd naar het volgende nieuwsbericht wat er van Belly Wien zal komen. Zei ik niet dat veel mensen die van circus houden sensatiebelust zijn?
Of is het juist andersom: Heeft de familie van Heybeek circus Belly-Wien verlaten juist omdat ze zoveel problemen veroorzaken?

Het volgende nieuwsbericht over circus Belly-Wien lees je mogelijk op www.wildedierendetentuit.nl Daar zul je dan lezen dat er een verbod is op "wilde dieren" in circussen in Nederland. Is dat het bericht waar je op zit te wachten?

We willen hooguit sensatie IN de tent TIJDENS de show.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 16 7 8 9 1012 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.