Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 08, 2024 7:01 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 512 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
MartijnH schreef:
Nou Frenk beetje respectvol naar mede-forummers mag ook wel :)

Martijn, Kom nou toch. Dit kan en mag NOOIT gebeuren. Het is bijzonder ongepast om op dit moment een kreet als "fouten maken is menselijk" te gebruiken. Ik respecteer Maeve wel maar ze mag best weten waar het voor haar een "maatje" te groot wordt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Frenk schreef:
MartijnH schreef:
Nou Frenk beetje respectvol naar mede-forummers mag ook wel :)

Martijn, Kom nou toch. Dit kan en mag NOOIT gebeuren. Het is bijzonder ongepast om op dit moment een kreet als "fouten maken is menselijk" te gebruiken. Ik respecteer Maeve wel maar ze mag best weten waar het voor haar een "maatje" te groot wordt.


Een "buitenstaander" weet niet alles van de circuswereld af.... zij heeft zo haar zicht op de zaak en om haar dan meteen zo de grond in te blaffen .... had je ook op een nettere manier kunnen verwoorden naar mijn mening.

Niet iedereen heeft weken opgetrokken met een Dompteur of dresseur en niet iedereen weet dus fijne kneepjes van het vak.

Natuurlijk mag dit nooit gebeuren! zelfs niet bij de grootste zaak dan ook met de meest bekende namen... maar laten we ook eens op een reactie vanuit Belly wachten. Hoop dat die persvoorlicher zich snel voor de camera laat zien!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 6:08 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
MartijnH schreef:
Frenk schreef:
MartijnH schreef:
Nou Frenk beetje respectvol naar mede-forummers mag ook wel :)

Martijn, Kom nou toch. Dit kan en mag NOOIT gebeuren. Het is bijzonder ongepast om op dit moment een kreet als "fouten maken is menselijk" te gebruiken. Ik respecteer Maeve wel maar ze mag best weten waar het voor haar een "maatje" te groot wordt.


Een "buitenstaander" weet niet alles van de circuswereld af.... zij heeft zo haar zicht op de zaak en om haar dan meteen zo de grond in te blaffen .... had je ook op een nettere manier kunnen verwoorden naar mijn mening.

Niet iedereen heeft weken opgetrokken met een Dompteur of dresseur en niet iedereen weet dus fijne kneepjes van het vak.

Natuurlijk mag dit nooit gebeuren! zelfs niet bij de grootste zaak dan ook met de meest bekende namen... maar laten we ook eens op een reactie vanuit Belly wachten. Hoop dat die persvoorlichter zich snel voor de camera laat zien!

Dan zal de buitenstaander zich iets bescheidener op kunnen stellen. Wat het afblaffen betreft. Vind dat het wel meevalt. Ik heb inmiddels ook ervaren dat dit forum niet voor tere zieltjes is. Natuurlijk mag er een reactie vanuit het betrokken circus verwacht worden. Maar wat er ook naar buiten komt,en daar zijn wij het over eens, dit mag nooit gebeuren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 6:10 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De kameel is trouwens niet door de tijger gedood maar uit een schrikreactie gevallen op een ijzeren stang en daardoor dodelijk verongelukt.

Bron: website NOS Jeugdjournaal - http://static.nos.nl/jeugdjournaal/arti ... ircus.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 6:25 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
MartijnH schreef:
De kameel is trouwens niet door de tijger gedood maar uit een schrikreactie gevallen op een ijzeren stang en daardoor dodelijk verongelukt.

Bron: website NOS Jeugdjournaal - http://static.nos.nl/jeugdjournaal/arti ... ircus.html


Ik heb op RTV West het nieuws gezien, Ronald Voets verklaarde dat waarschijnlijk de kameel op een stalen pen was gevallen maar wist het niet zeker dus. Dat krijgen we later nog wel te horen. Wel staat vast dat een andere kameel en vooral een paard danig zijn toegetakeld.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 6:43 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Op http://www.westonline.nl/nieuwsitem/47979 is intussen ook het radio en het TV fragment va ndeze omroep toegevoegd zodat je het bericht kunt herhalen.

Ronald Voets verklaart dat de kameel mogelijk is gestruikeld en daarbij op een pin gevallen maar hij maakt duidelijk een voorbehoud "voor zover we nu weten". Verder onderzoek aan de dieren zal duidelijk moeten maken of die kameel in de vlucht is gestruikeld. Of dat de tijger de kameel heeft gebeten. Of beide. Want ook dat is mogelijk. En dan ook nog in beide volgordes: Kameel struikelt, valt en wordt daarna gebeten door de tijger. Of kameel wordt aangevallen en gebeten door de tijger, slaat op de vlucht en struikelt. In beide gevallen tref je een doodbloedende kameel aan...

In het TV filmpje zie je hoe de tijger de kooi in gaat. Toch handig dat dit dier zo goed kan springen...

Op geen enkele film is er sprake van paniekreacties. Of het moeten rennende kamelen zijn.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 7:05 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Frenk schreef:
Maeve schreef:
Fouten maken is menselijk.
ZELFS als dat fouten zijn die ernstig en misschien wel levensgevaarlijk zijn.

Laten we blij zijn dat er geen mensen aangevallen zijn dan had het allemaal nog erger geweest.
Zeker dit is een grote fout geweest maar gebeurd is gebeurd nu is niet het moment om te gaan staan wijzen want dat is zo simpel.

Er kan nu beter gewerkt worden aan het feit dat dieren activisten hier niet nog een erger verhaal achter gaan verzinnen dan dat het is.

Kap met je fouten maken is menselijk. Je weet niet, in dit geval, waar je het over hebt!


Gelukkig maar dat er mensen zoals jou bestaan die nooit fouten maken.
Fouten maken IS menselijk of je dat nu wil toegeven of niet daar is geen discussie over mogelijk wil je die wel zo nodig hebben dat heb je dat maar met een ander want daar heb ik geen zin in dat is tijdverspilling en nutteloos.

Ron_Mikkenie schreef:
Ga naar http://www.google.com (of .nl) typ circus in en klik daarna op nieuws en sorteren op datum. Dan zie je dat dieraktivisten de media op dit moment al beheersen. Je bent dus al te laat.

Verder is het aanvallen van dieren net zo erg als het aanvallen van mensen.


Dat laatste ben ik met je eens maar toch had dit vele malen erger uitgepakt als ze een mens hadden gegrepen.


Laatst gewijzigd door Maeve op ma jan 24, 2011 7:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Frenk schreef:
MartijnH schreef:
Nou Frenk beetje respectvol naar mede-forummers mag ook wel :)

Martijn, Kom nou toch. Dit kan en mag NOOIT gebeuren. Het is bijzonder ongepast om op dit moment een kreet als "fouten maken is menselijk" te gebruiken. Ik respecteer Maeve wel maar ze mag best weten waar het voor haar een "maatje" te groot wordt.


Fouten staan erom bekend dat ze ten eerste niet hadden mogen gebeuren.
Of ben je dat ook niet met me eens?
Als je me respecteert praat dan niet over me alsof ik een klein kind ben met je ''maatje te groot''.
En dat ik niet alles van de circus wereld weet góh zou je denken? dat heb je mij ook nooit horen zeggen of wel?
Ik zeg alleen dat geen van jullie het nu beter maken door Belly Wien de grond in te trappen en te zeuren over ''wat anders had gemoeten'' want daar heeft nu NIEMAND meer wat aan
Vooral niet als nog niet alle kanten hun ''zegje'' gedaan hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 7:22 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Gelukkig maar dat er mensen zoals jou bestaan die nooit fouten maken.
Fouten maken IS menselijk of je dat nu wil toegeven of niet daar is geen discussie over mogelijk wil je die wel zo nodig hebben dat heb je dat maar met een ander want daar heb ik geen zin in dat is tijdverspilling en nutteloos.

Maeve ik wil best respect voor je inbreng op het forum hebben maar op deze wijze is dat kennelijk zinloos.
Kom terug als je weet waar je over praat. Je hebt hier duidelijk geen kaas van gegeten!
Natuurlijk mag je je mening geven maar verdiep je eerst eens in de materie. Een aantal circus bezoekjes bepaald je knowhow op dit gebied niet. Ik maak mijn hele leven al fouten maar niet op de momenten dat ik met roofdieren aan het werk was. En daar gaat het in dit topic over.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 7:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Frenk schreef:

Maeve ik wil best respect voor je inbreng op het forum hebben maar op deze wijze is dat kennelijk zinloos.
Kom terug als je weet waar je over praat. Je hebt hier duidelijk geen kaas van gegeten!
Natuurlijk mag je je mening geven maar verdiep je eerst eens in de materie. Een aantal circus bezoekjes bepaald je knowhow op dit gebied niet. Ik maak mijn hele leven al fouten maar niet op de momenten dat ik met roofdieren aan het werk was. En daar gaat het in dit topic over.


Ik denk dat ik zeer gemakkelijk zonder jouw respect kan doen.
Maar ga jij me nu vertellen wat ik wel en niet mag zeggen op dit forum? Als je vind dat ik onzin uitkraam dan doe me een lol en negeer me gewoon.
Ik heb geen enkele keer gezegd dat ik er verstand van had dus leg me geen woorden in de mond dat slaat gewoon nergens op.
Dat deze situatie je chagrijnig maakt is best maar reageer het niet op mij af ruzie maken over een forum is zo ontzettend kinderlijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 7:31 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 09, 2010 6:41 pm
Berichten: 107
hoe is het in godsnaam mogelijk dat er nog mensen zijn die dit circus de hand boven het hoofd houdt,martijn ,kevin ,dit soort dingen zijn de doods trap voor dieren in het circus.en als je al die dingen bij mekaar optelt zijn de punten verspeelt .dit kan wel eens de druppel zijn die de emmer doet over lopen en wie is daar de dupe van juist het nederlandse circus .sorry martijn maar dat bijdehante gedoe staat je niet .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 7:38 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik praat ook helemaal niks goed, natuurlijk is dit slecht voor de hele circusbranche!
Onoplettendheid of nalatigheid is iets wat absoluut niet mag gebeuren bij (roof)dieren!

Maar het respect voor elkaar opbrengen hier kan toch nog wel?
Frenk weet veel van roofdieren aangezien hij er mee in de kooi heeft gestaan neem ik aan? of tenminste goed heeft samen gewerkt met een roofdierendompteur.
Meave weet nog vrij weinig van het hele circusbestaan, je kan het ook allemaal net wat netter brengen is mijn mening.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 7:40 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Frenk schreef:
Gelukkig maar dat er mensen zoals jou bestaan die nooit fouten maken.
Fouten maken IS menselijk of je dat nu wil toegeven of niet daar is geen discussie over mogelijk wil je die wel zo nodig hebben dat heb je dat maar met een ander want daar heb ik geen zin in dat is tijdverspilling en nutteloos.

Maeve ik wil best respect voor je inbreng op het forum hebben maar op deze wijze is dat kennelijk zinloos.
Kom terug als je weet waar je over praat. Je hebt hier duidelijk geen kaas van gegeten!
Natuurlijk mag je je mening geven maar verdiep je eerst eens in de materie. Een aantal circus bezoekjes bepaald je knowhow op dit gebied niet. Ik maak mijn hele leven al fouten maar niet op de momenten dat ik met roofdieren aan het werk was. En daar gaat het in dit topic over.

Over materie gesproken......Frenk hou aub je mond en hou je bezig met je eigen werkzaamheden want van circus heb jij misschien niet eens zoveel verstand als Maeve.
Bovendien kom t er steeds meer info over jouw handelswijze in Rotterdam binnen (je hebt het met meerdere circussen geflikt, die uitkoop). Een beetje pas op de plaats lijkt me wel gepast en laat andere forumleden in hun waarde.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 7:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Ik geef degene die mij ergens heeft zien zeggen dat dit NIET erg is 20 euro :clown
Ook heb ik nergens beweerd dat ik verstand had van tijgers.

Maar ik dacht dat het meteen al vastgesteld was dat dit erg is en nooit had mogen gebeuren betekend dat dan dat iedereen dat nog een keer moet herhalen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 7:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
MartijnH schreef:
Ik praat ook helemaal niks goed, natuurlijk is dit slecht voor de hele circusbranche!
Onoplettendheid of nalatigheid is iets wat absoluut niet mag gebeuren bij (roof)dieren!

Maar het respect voor elkaar opbrengen hier kan toch nog wel?
Frenk weet veel van roofdieren aangezien hij er mee in de kooi heeft gestaan neem ik aan? of tenminste goed heeft samen gewerkt met een roofdierendompteur.
Meave weet nog vrij weinig van het hele circusbestaan, je kan het ook allemaal net wat netter brengen is mijn mening.

Martijn, neem van mij aan dat ik redelijk veel van roofdieren af weet. Mochten wij elkaar ontmoeten dan zal ik je mijn ervaring vertellen. Wellicht neem je het dan makkelijker aan. Wat M betreft die ga ik inderdaad negeren.
Ik hoop je in het nieuwe seizoen snel te ontmoeten Martijn. Moet vast wel lukken denk ik zo.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 512 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.