Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:36 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Niet alleen de slagers, Sjaak, maar ook de vishandel, pouliers de pluimvee en veeteeltbedrijven en alles wat maar met dieren te maken heeft, wat zal het werkloosheidscijfer dan dramatisch omhoog gaan en tel daar dan ook de circussen en dierentuinen etc. bij op. Ik moet er niet aan denken, zal Circusleed dan ook voor de gevolgen instaan, ik betwijfel dat ten zeerste. max.


Het gebeurd niet op 1 dag beste Max. Daar gaat tijd over heen. dan zal er geen gevolgen zijn.
Wel zijn er nu gevolgen voor de dieren door het gedrag van de mens. En lijden deze daardoor.
En ook zelfs je medemens, ja Max, je medemens lijdt onder hoe JIJ leeft. Wanneer ga je aan hun denken? Of mag ik ook al niet strijden dat de mensen het beter krijgen? Immers is het 'traditie' dat mensen als slaaf behandeld wordt, gemarteld worden, uitgebuit worden en zelfs vermoord worden. Voor jouw koffie, voor jouw chocolade, voor jouw kleding... Maar goed... vroeger was dat ook al he.. dus dan mag dat nu ook blijkbaar als ik je redenatie volg...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 4:49 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Een prima aktie van Marktplaats om dit bericht te verwijderen, zo hoort het toch ook. Wie volgt! max.


Heeft daar niets mee te maken dat ze dat doen voor het circus. Het is tegen het beleid zulke oproepen. Dus die worden al snel verwijderd als ze het tegenkomen of mensen het doorgeven.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: paarden
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 4:52 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Ook actiegroep "Wilde dieren de tent uit"de naam zegt het al, rept evenmin over b.v. de paarden, toch een hoofdbestanddeel van een circusprogramma.


Dat is vanuit dierenbeschermingsinstanties ontstaan. Goed dat ze er zijn.
Hun hebben hun focus gelegd op wilde dieren en pleiten voor meer regels bij gebruik paarden enzo.

Citeer:
Toch een beetje vreemd waarom de verschillende dierenactivistengroeperingen, het alleen maar hebben over v.n. roofdieren, exoten en olifanten.


Wij dus niet.

Citeer:
En waarom staat de naam van Circusleed niet vermeld bij de organisaties op de website van bovengenoemde groepering. Alle dieren die in de huidige circussen te zien zijn moeten er dan ook blijven! max.


Omdat wij een dierenrechtenorganisatie zijn en actie gericht en hun zijn op een andere manier bezig. Dat kan natuurlijk.

En verder hoor ik niemand de leugen van Renz afkeuren.. dus dan vraag ik me wel af of ooit iemand van jullie bij dierenleed zien dat wel afkeurt.
Daarnaast Max.. als je dierenleed ziet, dan moet je dat ten eerste (of in ieder geval sowieso) rapporteren bij de instanties die daar over gaan. Als je dierenleed laat doorgaan of niet rapporteert werk je mee aan een misdaad.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Dus paarden mogen ook niet in het circus, maar Alex hoe denk jij erover dat paarden ook gebruikt worden in het leger, de politie, de paardensport in het boerenbedrijf, in de recreatieve sfeer en notabene ook door de koninklijke familie, waar ze voor de gouden koets gespannen zijn. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 7:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Dus paarden mogen ook niet in het circus,


Nee, we zien dat die dieren lange tijd op stal staan en soms lange tijd met touw vastgebonden staan. Dingen die niet moeten kunnen. Daarnaast moeten ze steeds hetzelfde ongeveer doen.. stimulerend zijn de optredens voor een paard niet. Ook hebben we paarden gezien met vele littekens van zwepen die op hun geslagen zijn.
We denken niet dat een paard of andere dieren in een circus een goed bestaan kunnen hebben.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 9:04 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
circusdirectie's zoals bij Medrano Frankrijk zijn geen mensen waar je een zinnige discussie kunt volgen. Ze zijn onredelijk, agressief en crimineel. Dit soort zaken moeten met harde hand worden uitgebannen. Kijk, ik hou zelf van circus, ik noem mijzelf een circusvriend, maar ik kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat er ook circussen zijn waar er dingen mis gaan met dieren. Ik vind dat vele van u daar toch te makkelijk over heen stappen. Ik weet niet meer waar, maar ergens in Nederland zag ik een nummer met katten (met respect, gepresenteerd door een zeer kleine Rus ) die katten zitten echt in hele kleine kooitjes, haast geen bewegingsvrijheid, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Gelukkig mag je van mening verschillen met Circusleed, maar ik denk toch dat je sommige dingen niet onder het tapijt moet vegen....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 9:11 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
En verder hoor ik niemand de leugen van Renz afkeuren.. dus dan vraag ik me wel af of ooit iemand van jullie bij dierenleed zien dat wel afkeurt.

Tja, ik zie wel mensen met een stok lopen waar een punt aan zit. En ze raken de olifanten ook aan met de stok. Maar of ze prikken? Ik hoop het niet. En ik denk ook van niet.
Ik denk dat een trainer bij een olifant een stok goed kunnen gebruiken om het dier aan te sturen, en dan hoeft er niet mee geprikt te worden. Een stok zonder haak eraan zou moeten volstaan. En niet om er mee te rossen. Vergelijk het met een zweep waarmee de paarden worden aangestuurd, en de roofdieren. Die wordt (als het goed is) ook niet gebruikt om mee te meppen.
Nu ik er zo over nadenk....is ooit al geprobeerd een olifant te trainen met een trompet? Dat zou die dieren toch moeten aanspreken zeker :wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 9:19 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Ik weet niet meer waar, maar ergens in Nederland zag ik een nummer met katten (met respect, gepresenteerd door een zeer kleine Rus ) die katten zitten echt in hele kleine kooitjes, haast geen bewegingsvrijheid, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Die show van Nikolai Ivachtchenko is bij Moskou/Holiday . Ik kan me niet voorstellen dat die katten in die kooitjes wonen. Hoewel ze 's nachts ook vast niet buiten mogen spelen natuurlijk. Duiven die een nummer doen zullen toch ook niet permanent in een mand wonen? Of een konijn in een hoed?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 9:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Tja, ik zie wel mensen met een stok lopen waar een punt aan zit. En ze raken de olifanten ook aan met de stok. Maar of ze prikken? Ik hoop het niet. En ik denk ook van niet.

Take a closer look...

Duidelijk achter poten haken en achter slurf. Ook met de stok/zweep tikken geven tijdens het 'sturen' van de olifanten gebeurde. Ik vind dat toch echt geen teken van respect hebben voor de dieren.

Citeer:
Vergelijk het met een zweep waarmee de paarden worden aangestuurd, en de roofdieren.

Sommige mensen zijn ook voorstander van het slaan van kinderen om ze 'op te voeden', maar dat betekent nog niet dat het juist is om dan maar tikken uit te lopen delen. Kan juist slecht zijn. Zelfde voor het geven van een tik bij honden om het dier op te voeden.
Waarom moet je aansturen? Om de dieren te dwingen? Om te bepalen wat ze moeten doen? Als de dieren het zelf willen, dan moet je ze lekker gewoon hun gang laten gaan. Al die hulpmiddeltjes e.d. toont m.i. aan dat er totaal geen respect voor het dier is.

Citeer:
Nu ik er zo over nadenk....is ooit al geprobeerd een olifant te trainen met een trompet? Dat zou die dieren toch moeten aanspreken zeker :wink:

Ik weet niet of dat zo slim is.. misschien moet je de rollo reclame nog maar eens zien... ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 10:20 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Waarom moet je aansturen? Om de dieren te dwingen? Om te bepalen wat ze moeten doen?

Laten weten wat jij wilt dat ze doen...communiceren dus. Als je ze wilt dwingen zul je ze waarschijnlijk wel pijn moeten doen ja. Maar daar ben ik op tegen dus.
Zie http://video.google.nl/videoplay?docid=-1226293285641286938&q=elephant
hier gebruikt de trainer het ultieme "martelwerktuig", een zweep met haak er aan. Hij gebruikt hem heel subtiel.
Op deze link staan aan de rechter kant nog meer links naar leuke circusacts met dieren maar daar zullen de meningen wel weer over verdeeld zijn.....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 10:48 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Citeer:
Waarom moet je aansturen? Om de dieren te dwingen? Om te bepalen wat ze moeten doen?

Laten weten wat jij wilt dat ze doen...communiceren dus.


Commanderen heet dat...

Citeer:
Als je ze wilt dwingen zul je ze waarschijnlijk wel pijn moeten doen ja.


Het zijn m.i. altijd gedwongen optredens. Of er geestelijke of fysieke dwang voor is gebruikt is de vraag.

Citeer:
hier gebruikt de trainer het ultieme "martelwerktuig", een zweep met haak er aan. Hij gebruikt hem heel subtiel.

Als je het dier goed 'getraind' hebt (bang gemaakt voor de stok, zweep en/of haak), dan associeert het dier wel die dingen met pijn, waardoor die de aanwijzingen wel volgt. Daarom hoef je in principe ook niet tijdens de voorstelling constant een haak in het dier te zetten. Alleen voor sturing e.d. of als die de act niet goed doet.

Het gebruik van haken geeft m.i. aan dat een circus gerust die haken in de dieren zet of er mee slaat. Het liegen over het gebruik er van geeft dat nog eens extra aan.

Wat vind jij er van dat Herman Renz erover liegt?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 10:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Zoiets heeft men bij Herman Renz ook:
http://www.ad-international.org/media_c ... jabbed.mov

Zo een 'tool' dus (een klein stokje met punt/haak). Weet niet in hoeverre die gebruikt wordt. Van afstand nauwelijks te zien. Voor publiek zal het item en het gebruik er van ook nauwelijks te zien zijn.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 10:57 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Wat vind jij er van dat Herman Renz erover liegt?

Ik ken de context niet waarin deze uitspraken zijn gedaan, ben benieuwd wat de reactie van het circus is op jullie beschuldiging dat ze liegen. Ik beschouw circus Herman Renz als een net circus.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 11:01 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Zo een 'tool' dus (een klein stokje met punt/haak)

Ziet er niet lekker uit. Los van al dat geprik een rommelig geheel, volgens mij snappen de dieren echt niet wat er van ze verwacht wordt. Een slechte trainer lijkt me. Daar mogen jullie tegen protesteren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 11:03 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ik heb ze er nog niet zo over gehoord in ieder geval.

In een video item van RTV Noord-Holland vroeg men aan circus Herman Renz een reactie naar aanleiding van de demonstratie. Daarop reageerde clown Milko als volgt: “De tijd van olifantenhaken en van brandende hoepels is al lang voorbij!”

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.