Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 4:34 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 11:05 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Citeer:
Zo een 'tool' dus (een klein stokje met punt/haak)

Ziet er niet lekker uit. Los van al dat geprik een rommelig geheel, volgens mij snappen de dieren echt niet wat er van ze verwacht wordt. Een slechte trainer lijkt me. Daar mogen jullie tegen protesteren.


Is dat zoveel verschillend van af en toe prikken om de dieren te sturen?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 11:09 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
s dat zoveel verschillend van af en toe prikken om de dieren te sturen?

Dit is totaal verschillend ja. Blind inhakken of subtiel bijsturen.
Dat vind ik nou zou vervelend discussieren met jullie, je ziet alles zo zwart wit, zo ongenuanceerd.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 11:31 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Citeer:
s dat zoveel verschillend van af en toe prikken om de dieren te sturen?

Dit is totaal verschillend ja. Blind inhakken of subtiel bijsturen.
Dat vind ik nou zou vervelend discussieren met jullie, je ziet alles zo zwart wit, zo ongenuanceerd.


Zit tuurlijk wat verschil (dat ontken ik niet), maar het gaat erom of het qua daad beiden erg is of niet en af te keuren is of niet.
Hiermee zeg je dus min of meer dat je het gebruik van olifantenhaak goedkeurt? Als het maar 'subtiel' gebeurd?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2006 12:07 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Nu heb ik nog geen antwoord op mijn posting gekregen Alex, omtrent het gebruik van paarden in andere beroepsgroepen en in de sport, keuren jullie dit dan wel goed en waarom het paard in het circus niet. Graag antwoord hierop, want in de paardensport is wel terdege e.e.a. mis b.v. in de springconcoursen etc. Wat dacht je b.v. van de politiepaarden, welke tijdens voetbalrellen door de voetbalvandalen nog weleens bewerkt worden met kapotte bierglazen of flesjes en wat te denken van de paarden die gebruikt worden op Prinsjesdag, die op het strand van Scheveningen behoorlijk zwaar getraind worden om aan vuurwerk te wennen. Dan hebben de paarden het in het circus toch stukken beter. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: actie voeren
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2006 12:15 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Alex, ik dacht dat jullie vandaag weer een demonstratie hadden bij het Circus Herman Renz, ging dit misschien weer niet door en volgens zeggen hebben jullie na Assen ook niet meer gedemonstreerd bij Circus Belly-Wien, terwijl jullie daar toch regelmatig zouden demonstreren en bij het Staatscircus van Moskou zijn jullie ook maar 1 of hooguit 2 keer geweest en bij het Circus Althoff nog helemaal niet dit jaar en ook nog niet bij de Circussen Renz-Berlin en Benelux. Jullie blazen wel altijd hoog van de toren maar dat zullen we dan in de toekomst maar met een korreltje zout nemen want zo komen jullie al helemaal niet geloofwaardig meer over. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2006 12:43 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Nu heb ik nog geen antwoord op mijn posting gekregen Alex, omtrent het gebruik van paarden in andere beroepsgroepen en in de sport, keuren jullie dit dan wel goed en waarom het paard in het circus niet. Graag antwoord hierop, want in de paardensport is wel terdege e.e.a. mis b.v. in de springconcoursen etc. Wat dacht je b.v. van de politiepaarden, welke tijdens voetbalrellen door de voetbalvandalen nog weleens bewerkt worden met kapotte bierglazen of flesjes en wat te denken van de paarden die gebruikt worden op Prinsjesdag, die op het strand van Scheveningen behoorlijk zwaar getraind worden om aan vuurwerk te wennen. Dan hebben de paarden het in het circus toch stukken beter. max.


Ik heb daar geloof wel eerder eens iets over geschreven. Maar ik ben ook nog steeds benieuwd naar jouw reactie op de leugen van Renz.

Maar om in te gaan hierop. Even in het kort.. ja persoonlijk ben ik er tegen wanneer dieren geboren zijn, oftewel alleen leven, om de mens te dienen. Dieren horen niet te leven voor de mens alleen.

Om Alice Walker te quoten: "The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men."

Verder kan de politie e.d. makkelijk zonder paard. Paard is niet nodig. Het fokken dus ook niet en de trainingen ook niet.

En in de paardensport gebeuren veel verkeerde dingen. Het is lastig die grote dingen aan het licht te brengen, maar het is wel min of meer bekend dat er wat met hormonen e.d. gesjoemeld wordt.

Overigens doe je nu ook weer een beetje net alsof we niet weten wat er nog meer mis is met dierengebruik in de samenleving en dat we naast protesten tegen circussen verder niets anders doen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: actie voeren
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2006 12:59 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Alex, ik dacht dat jullie vandaag weer een demonstratie hadden bij het Circus Herman Renz, ging dit misschien weer niet door


Hadden we ook. We hebben vanmiddag in de stromende regen met een tiental activisten bij Herman Renz voor de deur gestaan.

Citeer:
en volgens zeggen hebben jullie na Assen ook niet meer gedemonstreerd bij Circus Belly-Wien, terwijl jullie daar toch regelmatig zouden demonstreren


Dat komt nog. Wees gerust hoor.. we komen nog langs hoor ;)
Mis je ons? :P

Belly Wien gaat ons nog regelmatig voor de deur krijgen. Momenteel vinden we Herman Renz gezellig ;)

Citeer:
en bij het Staatscircus van Moskou zijn jullie ook maar 1 of hooguit 2 keer geweest en bij het Circus Althoff nog helemaal niet dit jaar en ook nog niet bij de Circussen Renz-Berlin en Benelux. Jullie blazen wel altijd hoog van de toren maar dat zullen we dan in de toekomst maar met een korreltje zout nemen want zo komen jullie al helemaal niet geloofwaardig meer over. max.


We proberen zo vaak mogelijk bij circussen te staan en we maken daarin ook keuzes natuurlijk. Naast protesten tegen circussen hebben we ook nog allemaal werk, opleidingen etc. en ook andere protesten mbt dierproeven, stierenvechten, mensenrechten, milieu... dus de tijd moeten we altijd goed indelen ;)

Moskou-Holiday komt binnenkort ook weer aan bod. En Renz-Berlin gaan we ook nog doen. Zelfde voor Althoff en Benelux. Dus wees gerust.. ieder circus met dieren komt aan bod een keer :)

Er hebben trouwens ook nog activisten bij Bongo gestaan een tijdje terug.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2006 1:05 am 
CircusLeed.NL schreef:
In een video item van RTV Noord-Holland vroeg men aan circus Herman Renz een reactie naar aanleiding van de demonstratie. Daarop reageerde clown Milko als volgt: “De tijd van olifantenhaken en van brandende hoepels is al lang voorbij!”

En zei hij ook, maar helaas 'geknipt' en niet uitgezonden of misschien wel niet geregistreerd.... De directie kiest zorgvuldig de trainers en verzorgers.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2006 2:12 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Hans schreef:
CircusLeed.NL schreef:
In een video item van RTV Noord-Holland vroeg men aan circus Herman Renz een reactie naar aanleiding van de demonstratie. Daarop reageerde clown Milko als volgt: “De tijd van olifantenhaken en van brandende hoepels is al lang voorbij!”

En zei hij ook, maar helaas 'geknipt' en niet uitgezonden of misschien wel niet geregistreerd.... De directie kiest zorgvuldig de trainers en verzorgers.


Waarom liegen over olifantenhaak?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2006 10:05 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
heuvels schreef:
Citeer:
Ik weet niet meer waar, maar ergens in Nederland zag ik een nummer met katten (met respect, gepresenteerd door een zeer kleine Rus ) die katten zitten echt in hele kleine kooitjes, haast geen bewegingsvrijheid, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Die show van Nikolai Ivachtchenko is bij Moskou/Holiday . Ik kan me niet voorstellen dat die katten in die kooitjes wonen. Hoewel ze 's nachts ook vast niet buiten mogen spelen natuurlijk. Duiven die een nummer doen zullen toch ook niet permanent in een mand wonen? Of een konijn in een hoed?
helaas wel, in van die kooitjes waarin ik mijn kat even naar de dierenarts breng, en niet een half uur voor de voorstelling, maar urenlang. Naief om te denken dat in Nederland alles zo goed geregeld is.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie circus Renz
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2006 3:41 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het gebruik van de bewuste olifanthaak bij Circus Herman Renz heb ik zelf nog niet geconstateerd bij mijn bezoeken aan dit circus, dus ik kan er dan ook geen oordeel over geven. Ik ga ook zeer beslist niet af op de foto's welke getoond worden op internet, want misschien zijn die opnames wel gemanipuleerd, lees goed ik zeg MISSCHIEN. En dat Circus Renz het komende najaar niet naar Frankrijk gaat hoeft totaal niets met de dierenacts te maken hebben, wellicht wil men daar eens een ander circus, zou kunnen. Circus Herman Renz komt overigens in november nog wel naar Assen, voor een serie uitkoopvoorstellingen. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2006 4:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik had Willem Smitt, directeur van het Groot Russisch Staatscircus onlangs nog aan de telefoon en hij vertelde dat hij tijdens de tournee in de eerste helft van dit jaar in Duitsland, totaal geen last heeft gehad van protesten van dierenactivisten en vorig najaar tijdens de korte tournee in
Nederland in vrijwel elke gemeente wel en direct al bij de start in Assen.
Dan vraag ik mij af of er in Duitsland een kentering heeft plaatsgevonden ten gunste van circussen met dieren? max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie circus Renz
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2006 6:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Het gebruik van de bewuste olifanthaak bij Circus Herman Renz heb ik zelf nog niet geconstateerd bij mijn bezoeken aan dit circus, dus ik kan er dan ook geen oordeel over geven. Ik ga ook zeer beslist niet af op de foto's welke getoond worden op internet, want misschien zijn die opnames wel gemanipuleerd, lees goed ik zeg MISSCHIEN.


Goed kijken volgende keer dus.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2006 6:14 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Ik had Willem Smitt, directeur van het Groot Russisch Staatscircus onlangs nog aan de telefoon en hij vertelde dat hij tijdens de tournee in de eerste helft van dit jaar in Duitsland, totaal geen last heeft gehad van protesten van dierenactivisten en vorig najaar tijdens de korte tournee in Nederland in vrijwel elke gemeente wel en direct al bij de start in Assen. Dan vraag ik mij af of er in Duitsland een kentering heeft plaatsgevonden ten gunste van circussen met dieren? max.


Als Smitt dit jaar weer in NL komt kan die ons ook weer verwachten.

En wat betreft Duitsland. Ik weet dat er wel protesten zijn, maar weet niet hoe actief. Misschien moet ik onze duitse collega's toch maar even een schop onder hun kont gaan geven ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo aug 13, 2006 8:27 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
Das MensenLeed en ook Verboden :wink:


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.