Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:38 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: versluierde oproep
BerichtGeplaatst: vr aug 11, 2006 1:17 am 
Via een bevriend circusliefhebber ontving ik de volgende tip:

Beste circusvrienden,

Op Marktplaats maakt iemand met misleidende teksten de nietsvermoedende bezoekers attent op een actie van Stichting AAP waarin wordt opgeroepen om wilde dieren uit het circus te laten verdwijnen.

Omdat er duidelijk wordt gesproken over het gebruik van stroomstokken bij de training van olifanten is er sprake van onjuiste informatie.

Ik verzoek jullie allen dan ook met de onderstaande link naar de advertentie te gaan en dan onder de advertentie te klikken op de tekst "in strijd met de regels". Want Marktplaats stelt in haar regels dat iemand alleen voor zich zelf mag adverteren (zij werkt niet voor Stichting AAP want die zitten in Almere!) en dat er ook geen onjuistheden in een advertentie mogen staan.

Hoe meer mensen deze knop aanklikken, hoe groter de kans dat de beheerder van Marktplaats deze misleidende advertentie verwijdert.

http://koopjes.marktplaats.nl/contacten ... 07127.html


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: versluierde oproep
BerichtGeplaatst: vr aug 11, 2006 11:45 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Hans schreef:
Omdat er duidelijk wordt gesproken over het gebruik van stroomstokken bij de training van olifanten is er sprake van onjuiste informatie.


Waarom? Is het iets wat in de circuswereld nooit gebruikt wordt volgens jou?

Ik sluit niet uit dat zulke dingen ook binnen NL gebeuren. De circussen liegen toch aardig vaak. Zoals eerst zeggen dat olifanthaken niet gebruikt worden bij een circus (herman renz) en dat nog eens benadrukken op tv: Olifanthaken zijn iets van vroeger. En dat terwijl je lekker gewoon olifanthaken loopt te gebruiken. Onjuiste informatie of ben je bang dat het juiste informatie is...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: versluierde oproep
BerichtGeplaatst: vr aug 11, 2006 7:25 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
CircusLeed.NL schreef:
Hans schreef:
Omdat er duidelijk wordt gesproken over het gebruik van stroomstokken bij de training van olifanten is er sprake van onjuiste informatie.


Waarom? Is het iets wat in de circuswereld nooit gebruikt wordt volgens jou?

Ik sluit niet uit dat zulke dingen ook binnen NL gebeuren. De circussen liegen toch aardig vaak. Zoals eerst zeggen dat olifanthaken niet gebruikt worden bij een circus (herman renz) en dat nog eens benadrukken op tv: Olifanthaken zijn iets van vroeger. En dat terwijl je lekker gewoon olifanthaken loopt te gebruiken. Onjuiste informatie of ben je bang dat het juiste informatie is...
Maar Hans weet wel ff wat meer over Herman Renz dan jou. En jij doet precies het zelfde als Hans hij zegt van dat er geen olifantenhaken worden gebruikt en jij zegt van wel. Ik zeg ook van niet. Maar als jij loopt te beweren van Bij Renz worden olifanten haken gebruikt hoef jij ook niet gelijk te hebben hoor! ik ben voor Hans dat wel.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 11, 2006 7:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circusleed schreef:
Citeer:
Waarom? Is het iets wat in de circuswereld nooit gebruikt wordt volgens jou?

Om het simpel te houden:
Signaleren jullie nou maar die vermeende leugens van de circusmensen, dan signaleren die wel weer de onwaarheden van de activisten....
OK?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: versluierde oproep
BerichtGeplaatst: vr aug 11, 2006 10:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
jasper bosch schreef:
Maar als jij loopt te beweren van Bij Renz worden olifanten haken gebruikt hoef jij ook niet gelijk te hebben hoor! ik ben voor Hans dat wel.


Kijken jullie tegenwoordig nooit meer op circusleed.nl ofzo? ;)

Afbeelding

Olifantenhaak bij Herman Renz. Alsjeblieft.
Genomen afgelopen keer dat ze in Apeldoorn waren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 11, 2006 11:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
zijn er dan circussen waar GEEN haken worden gebruikt? Dat lijkt me erg sterk, probeer een olifant maar eens met een bamboestokje mee te sleuren. Héél soms zie je van die wandelstokken, die ze met het handvat achter de slurf "haken ". Ik heb vorige maand op vakantie in Frankrijk gezien bij circus Medrano, dat ze stroomstokken gebruiken voor de olifanten. Daar ben ik als circusvriend toch wel erg van geschrokken.Mr Anthony de olifantentrainer was erg aggresief en sloeg ze zelfs toen ze al op stal stonden.Dat er wat publiek achter liep om de dieren te bekijken weerhield hem niet van deze vreselijke aktie.Dat heb ik hier in Nederland gelukkig nog niet gezien, maar laten we als circusvrienden niet onze koppen in het zand steken, en als we zo iets ergs zien, dat niet proberen te verzwijgen.Nogmaals, dit soort tafrelen heb ik hier in Nederland gelukkig niet gezien.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 11, 2006 11:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
anoniem schreef:
zijn er dan circussen waar GEEN haken worden gebruikt?


Denk bij allemaal wel te vinden.

Citeer:
Ik heb vorige maand op vakantie in Frankrijk gezien bij circus Medrano, dat ze stroomstokken gebruiken voor de olifanten. Daar ben ik als circusvriend toch wel erg van geschrokken.Mr Anthony de olifantentrainer was erg aggresief en sloeg ze zelfs toen ze al op stal stonden. Dat er wat publiek achter liep om de dieren te bekijken weerhield hem niet van deze vreselijke aktie.


Dat is niet zo mooi inderdaad. Ik hoorde ook al verontrustende reacties vanuit Frankrijk. Een circus Albus fils Cirque of iets dergelijks zou er zeer slecht bij staan. Was een circus wat in zuiden van frankrijk toert.

Citeer:
Nogmaals, dit soort tafrelen heb ik hier in Nederland gelukkig niet gezien.

Stroomstokken heb ik ook (nog) niet gezien in Nederland. Wel slaan met stokken/zweep, gebruik van olifanthaak en hard schreeuwen tegen olifanten.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: versluierde oproep
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 11:12 am 
Hans schreef:
Hoe meer mensen deze knop aanklikken, hoe groter de kans dat de beheerder van Marktplaats deze misleidende advertentie verwijdert.

http://koopjes.marktplaats.nl/contacten ... 07127.html



Kun je marktplaats hierover sowieso niet mailen?
Hoeveel kliks denk je nodig te hebben voor ze bij Marktplaats denken hé zouden we het niet eens verwijderen.
Een mailtje met uitleg werkt denk ik sneller! :roll:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 2:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Als wij als circusvrienden, bij een bezoek aan circussen iets zouden zien wat ze met de dieren doen,wat niet door de beugel kan, zou het onze eerste plicht zijn dit bij de desbetreffende directie te melden, mocht men hier echter niets van willen weten, dan kunnen we als circusvrienden en als dierenliefhebbers, de VNCO of als het buiten Nederland is de ECA hiervan op de hoogte moeten stellen, maar inderdaad in Nederland is het prima geregeld v.w.b. de dieren in het circus, maar in het buitenland heb je zo de nodige excessen, zoals in Portugal bij Cardinali en nu dus ook weer in Frankrijk. En als ik CircusLeed goed begrijp willen ze enkel en alleen maar de olifanten, roofdieren, zeeleeuwen en exoten (kamelen etc.) uit het circus hebben. Over b.v. de paarden, koeien, dus de huisdieren die in de dressuur gebruikt worden, hoor je ze haast niet, wel een beetje vreemd? Dus dan mogen er toch nog dieren te zien blijven in het circus, gunt Circusleed ons tenminste nog dat genoegen. Want het circus is eigenlijk begonnen net paardendressuur bij het renbaan circus van Philip Astley. Dus paarden horen soweiso thuis in het circus. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 3:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Over b.v. de paarden, koeien, dus de huisdieren die in de dressuur gebruikt worden, hoor je ze haast niet, wel een beetje vreemd?

Ik ben bang dat deze actiegroep niet eerder stopt met activeren voordat de laatste slager is omgeschoold tot groentenboer.
Dieren zijn tegen die tijd uit de maatschappij verdwenen en alleen nog in documentaires te zien.
Brrr lijkt wel een nachtmerrie....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 4:05 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Niet alleen de slagers, Sjaak, maar ook de vishandel, pouliers de pluimvee en veeteeltbedrijven en alles wat maar met dieren te maken heeft, wat zal het werkloosheidscijfer dan dramatisch omhoog gaan en tel daar dan ook de circussen en dierentuinen etc. bij op. Ik moet er niet aan denken, zal Circusleed dan ook voor de gevolgen instaan, ik betwijfel dat ten zeerste. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: versluierde oproep
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 4:11 pm 
A3ana schreef:
Hans schreef:
Hoe meer mensen deze knop aanklikken, hoe groter de kans dat de beheerder van Marktplaats deze misleidende advertentie verwijdert.

http://koopjes.marktplaats.nl/contacten ... 07127.html



Kun je marktplaats hierover sowieso niet mailen?
Hoeveel kliks denk je nodig te hebben voor ze bij Marktplaats denken hé zouden we het niet eens verwijderen.
Een mailtje met uitleg werkt denk ik sneller! :roll:



Bericht op marktplaats is verwijderd! :lol: 8) :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 4:21 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Een prima aktie van Marktplaats om dit bericht te verwijderen, zo hoort het toch ook. Wie volgt! max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: paarden
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 4:41 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ook actiegroep "Wilde dieren de tent uit"de naam zegt het al, rept evenmin over b.v. de paarden, toch een hoofdbestanddeel van een circusprogramma. Toch een beetje vreemd waarom de verschillende dierenactivistengroeperingen, het alleen maar hebben over v.n. roofdieren, exoten en olifanten. En waarom staat de naam van Circusleed niet vermeld bij de organisaties op de website van bovengenoemde groepering. Alle dieren die in de huidige circussen te zien zijn moeten er dan ook blijven! max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: za aug 12, 2006 4:44 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
En als ik CircusLeed goed begrijp willen ze enkel en alleen maar de olifanten, roofdieren, zeeleeuwen en exoten (kamelen etc.) uit het circus hebben. Over b.v. de paarden, koeien, dus de huisdieren die in de dressuur gebruikt worden, hoor je ze haast niet, wel een beetje vreemd?


Nee hoor. Wij willen alle dieren eruit. Dan heb je blijkbaar nooit goed onze berichten gelezen...?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.