Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:29 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Christiane Gruss
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Het blijkt wel weer dat Circusleed totaal NIETS van de hele circuswereld weet. Circus Herman RENZ word ieder jaar uitgenodigd door circus Pinder om voorstellingen in Nanterre te verzorgen. Misschien wilde dit circus een keer wat anders en koos voor een van de Gruss circussen. Nu zonder dieren, maar een aantal jaren geleden waren er nog allerlei dieren: olifanten, tijgers, leeuwen, giraffen, paarden, runderen, lama's, kamelen en meer............

Omtrent circus Herman RENZ en het ''olifantenhaken'' gedoe:
Waarom is het zo erg dat circussen deze dingen hebben, ja ze KUNNEN pijnlijk voor het dier zijn. Maar wie zegt dat als een circus dit voorwerp heeft het dier hier ook echt mee zal ''bewerken''? Om in dit geval een olifant pijn te doen zijn flinke krachten nodig, want anders krijg je zo'n ding echt niet in een olifant. Circus Herman RENZ heb je nooit kunnen betrappen op slecht verzorgde dieren(dit is wel eens anders geweest, he circus RENZ-BERLIN) Vorige week ben ik naar circus Herman RENZ geweest (ik was toen net terug van mijn Franse vakantie waar ik samen met mijn kinderen en vrouw o.a. de show van Arlette Gruss heb gezien) en heb foto's gemaakt van alle ''dirigeervoorwerpen'' die ik in de show heb gezien en heb deze thuis in gezoomd. Hier kwam ik er achter dat er in de show geen zwepen met haken worden gebruikt. En nog iets.... hoe kunnen jullie dat zeggen als jullie nog nooit naar een voorstelling van een circus zijn geweest. Ook zeiden de mensen van Circusleed dat je met bekende Nederlanders de tent wel vol krijgt. Ik heb geen 1 bekende Nederlander gezien en toch zat de tent vol..... Hoe kan dat??!!

Ik vind die protest-acties van jullie echt van laag niveau. Staan jullie daar met foto's van een olifant aan een ketting, die foto is overigens van een Amerikaans circus. Ook de camera optredens...........TRIEST!!! Staat daar een of andere dikke jongen voor de camera met een spraak gebrek en een raar akcent...... Ja, wij willen die dieren gewoon een betere toekomst geven. Weet je hoe je dat moet doen?? Bij het circus oprotten en in Borneo omgezaagde bomen weer recht op zetten, zodat de olifanten daar weer lekker kunnen lopen. Maar niet gek gaan doen bij een circus waar de olifanten een mooie stal met genoeg hooi, een ren, schaduw en takken hebben!!!! :arrow: :!:

Circus met dieren is en blijft........................FANTASTISCH!!!!!!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Christiane Gruss
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Warren schreef:
Omtrent circus Herman RENZ en het ''olifantenhaken'' gedoe: Waarom is het zo erg dat circussen deze dingen hebben, ja ze KUNNEN pijnlijk voor het dier zijn. Maar wie zegt dat als een circus dit voorwerp heeft het dier hier ook echt mee zal ''bewerken''?


Zie de vele voorbeelden van het gebruik van olifantenhaak. En kijk ook maar eens hoe ze het 'hanteren' bij HR.

Citeer:
Om in dit geval een olifant pijn te doen zijn flinke krachten nodig, want anders krijg je zo'n ding echt niet in een olifant.

Je leeft in de gedachte met de 'dikke' olifantenhuid. Als je wat info zoekt over olifanten dan vind je tonnen info over hoe gevoelig die olifantenhuid wel niet is. Daarnaast vind je ook in de handboeken over gebruik van olifantenhaken enzo de precieze punten waar het extra gevoelig is.

Citeer:
Circus Herman RENZ heb je nooit kunnen betrappen op slecht verzorgde dieren(dit is wel eens anders geweest, he circus RENZ-BERLIN)

Dat is maar net wat je onder slechte zorg verstaat. Bij jouw is het waarschijnlijk dat de dieren er goed uit zien, maar lange tijd op stal staan vind ik toch echt niet iets wat onder goede zorg verstaan wordt.

Citeer:
Vorige week ben ik naar circus Herman RENZ geweest (ik was toen net terug van mijn Franse vakantie waar ik samen met mijn kinderen en vrouw o.a. de show van Arlette Gruss heb gezien) en heb foto's gemaakt van alle ''dirigeervoorwerpen'' die ik in de show heb gezien en heb deze thuis in gezoomd.


Ben benieuwd naar je foto's.

Citeer:
Hier kwam ik er achter dat er in de show geen zwepen met haken worden gebruikt.

Het betreft zwepen apart en ze hebben aparte olifantenhaken. Dus niet een zweep waaraan een haak zit. Wel heeft diegene een klein stokje met punt/haak. Deze houdt die in zijn hand bij de zweep. Van een tiental meter verderop is het lastig te zien. Maar als je goed oplet, dan zie je het wel.

Citeer:
En nog iets.... hoe kunnen jullie dat zeggen als jullie nog nooit naar een voorstelling van een circus zijn geweest.


Misschien moet je eens buiten de voorstelling kijken. Dus op de momenten dat ze dieren naar binnen brengen e.d.

Citeer:
Ook zeiden de mensen van Circusleed dat je met bekende Nederlanders de tent wel vol krijgt. Ik heb geen 1 bekende Nederlander gezien en toch zat de tent vol..... Hoe kan dat??!!


Veel vrijkaartjes, kortingsbonnen e.d. Opvallend vond ik in Amsterdam dat Renz een groot offensief heeft gehouden qua posters etc.

Citeer:
Ik vind die protest-acties van jullie echt van laag niveau. Staan jullie daar met foto's van een olifant aan een ketting, die foto is overigens van een Amerikaans circus.

Maakt niet zoveel uit. Heb soortgelijke foto's van circus binnen europa en die in NL tourt zelfs.

Citeer:
Ook de camera optredens...........TRIEST!!! Staat daar een of andere dikke jongen voor de camera met een spraak gebrek en een raar akcent......

Nou bedankt he.. ;)

Citeer:
Ja, wij willen die dieren gewoon een betere toekomst geven. Weet je hoe je dat moet doen?? Bij het circus oprotten en in Borneo omgezaagde bomen weer recht op zetten, zodat de olifanten daar weer lekker kunnen lopen. Maar niet gek gaan doen bij een circus waar de olifanten een mooie stal met genoeg hooi, een ren, schaduw en takken hebben!!!! :arrow: :!:


Je hebt een romantisch beeld van het circusdierenleven.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 7:37 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
Ik heb gehoord dat circusleed of een andere groep de dieren bij circus Malford sneden en later tegen mensen dat het circus dat heeft gedaan dat vind in zo misselijk dan ben je niet goed in je hoofd ga je dieren snijden en later Circus Malford de schuld geven echt ziek in je hoofd ben je dan.
alleen maar om het geld deden ze dat waar bemoeien ze zich mee Circussen hebben het al vaak hard en dan nog ook eens ff alles vernielen en we hebben het dan over dieren! en dan hopen dat het circus failliet gaat of minder geld verdiend. ik vind dat echt misselijk!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 8:50 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
jasper bosch schreef:
Ik heb gehoord dat circusleed of een andere groep de dieren bij circus Malford sneden en later tegen mensen dat het circus dat heeft gedaan


Wij niet. Andere dierenactivisten ook niet. Alleen mensen die niet goed bij hun hoofd zijn doen dat.

Overigens was er een tijd terug messteken oid bij Belly Wien (ik denk dat je dat bedoeld). Die gaven de schuld aan de activisten die toen daar voor de deur stonden. Activisten die nog geen vlieg kwaad doen dus.. lachwekkend dat ze het daar op proberen te schuiven.

Het zijn of dronken mensen ofzo die daar langs komen en de dieren bewerken of het is het circus zelf die even een smoes nodig heeft tegenover de LID-inspecteur die daar was. Er is zover ik weet ook geen eens aangifte van gedaan. Beetje raar als je dat als eigenaar van de dieren niet doet... Verder zeggen de littekens/wonden van meerdere paarden (op andere tijden en plaatsen) e.a. wat mij betreft ook genoeg.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 9:06 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
haken bij olifanten worden gebruikt om ze een richting in te sturen, deze worden meestal achter de poot van de olifant gehaakt.(simpel gezegd okselhoogte) Als je goed op let, zie je dat de poot van de olifant daar altijd even van schrikt, ze voelen dit absoluut. Er is bijna geen olifanten trainer te vinden die geen gebruik maakt van deze haken, ook bij een circus als Herman Renz. Alleen vinden zij dit niet schadelijk voor de olifant, andere weer wel, maar dat er veelvuldig gebruik van wordt gemaakt is een feit. Trainers die geen geduld, ervaring en talent hebben, gebruiken als pure wanhoop de stroomstok, dit is natuurlijk een verschrikking, dierenmishandeling. Ik denk niet dat een trainer in Nederland dit lang zou kunnen volhouden.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 9:20 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
anoniem schreef:
haken bij olifanten worden gebruikt om ze een richting in te sturen, deze worden meestal achter de poot van de olifant gehaakt.(simpel gezegd okselhoogte) Als je goed op let, zie je dat de poot van de olifant daar altijd even van schrikt, ze voelen dit absoluut. Er is bijna geen olifanten trainer te vinden die geen gebruik maakt van deze haken, ook bij een circus als Herman Renz. Alleen vinden zij dit niet schadelijk voor de olifant, andere weer wel, maar dat er veelvuldig gebruik van wordt gemaakt is een feit. Trainers die geen geduld, ervaring en talent hebben, gebruiken als pure wanhoop de stroomstok, dit is natuurlijk een verschrikking, dierenmishandeling. Ik denk niet dat een trainer in Nederland dit lang zou kunnen volhouden.

Olifanten zijn nogal haatdragend van aard, zie de Rollo reclame. Zelf heb ik als kind wel eens gezien dat een meisje een olifant (aan de andere kant van de greppel) een pinda voorhield en toen even gemeen in de slurf kneep. De olifant haalde gelijk uit met haar slurf en gaf het kind een vreselijke draai om de oren daarmee. Een les voor haar leven.
Als ik olifantendompteur was zou ik maar oppassen een olifant pijn te doen, anders neemt die vast een keer wraak.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 9:36 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
jasper bosch schreef:
Ik heb gehoord dat circusleed of een andere groep de dieren bij circus Malford sneden en later tegen mensen dat het circus dat heeft gedaan


CircusLeed.NL schreef:
Alleen mensen die niet goed bij hun hoofd zijn doen dat.

Nou ik zeg toch circusleed of een andere groep- jullie en die andere zijn toch ook niet goed bij hun hoofd.

CircusLeed.NL schreef:
Overigens was er een tijd terug messteken oid bij Belly Wien (ik denk dat je dat bedoeld). Die gaven de schuld aan de activisten die toen daar voor de deur stonden. Activisten die nog geen vlieg kwaad doen dus.. lachwekkend dat ze het daar op proberen te schuiven.


Het was net andersom hoor! jullie sneden die deren en gaven de circussen de schud of zon andere dierenactivisten groep en het was wel bij Malford

CircusLeed.NL schreef:
Het zijn of dronken mensen ofzo die daar langs komen en de dieren bewerken of het is het circus zelf die even een smoes nodig heeft tegenover de LID-inspecteur die daar was. Er is zover ik weet ook geen eens aangifte van gedaan. Beetje raar als je dat als eigenaar van de dieren niet doet... Verder zeggen de littekens/wonden van meerdere paarden (op andere tijden en plaatsen) e.a. wat mij betreft ook genoeg.


ik vind het ook erg raar een gemeen van jullie nu ff probere om de schuld weer naar de circussen te schuiven.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Christiane Gruss
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 9:56 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Warren schreef:
Het blijkt wel weer dat Circusleed totaal NIETS van de hele circuswereld weet. Circus Herman RENZ word ieder jaar uitgenodigd door circus Pinder om voorstellingen in Nanterre te verzorgen. Misschien wilde dit circus een keer wat anders en koos voor een van de Gruss circussen. Nu zonder dieren, maar een aantal jaren geleden waren er nog allerlei dieren: olifanten, tijgers, leeuwen, giraffen, paarden, runderen, lama's, kamelen en meer............

Omtrent circus Herman RENZ en het ''olifantenhaken'' gedoe:
Waarom is het zo erg dat circussen deze dingen hebben, ja ze KUNNEN pijnlijk voor het dier zijn. Maar wie zegt dat als een circus dit voorwerp heeft het dier hier ook echt mee zal ''bewerken''? Om in dit geval een olifant pijn te doen zijn flinke krachten nodig, want anders krijg je zo'n ding echt niet in een olifant. Circus Herman RENZ heb je nooit kunnen betrappen op slecht verzorgde dieren(dit is wel eens anders geweest, he circus RENZ-BERLIN) Vorige week ben ik naar circus Herman RENZ geweest (ik was toen net terug van mijn Franse vakantie waar ik samen met mijn kinderen en vrouw o.a. de show van Arlette Gruss heb gezien) en heb foto's gemaakt van alle ''dirigeervoorwerpen'' die ik in de show heb gezien en heb deze thuis in gezoomd. Hier kwam ik er achter dat er in de show geen zwepen met haken worden gebruikt. En nog iets.... hoe kunnen jullie dat zeggen als jullie nog nooit naar een voorstelling van een circus zijn geweest. Ook zeiden de mensen van Circusleed dat je met bekende Nederlanders de tent wel vol krijgt. Ik heb geen 1 bekende Nederlander gezien en toch zat de tent vol..... Hoe kan dat??!!

Ik vind die protest-acties van jullie echt van laag niveau. Staan jullie daar met foto's van een olifant aan een ketting, die foto is overigens van een Amerikaans circus. Ook de camera optredens...........TRIEST!!! Staat daar een of andere dikke jongen voor de camera met een spraak gebrek en een raar akcent...... Ja, wij willen die dieren gewoon een betere toekomst geven. Weet je hoe je dat moet doen?? Bij het circus oprotten en in Borneo omgezaagde bomen weer recht op zetten, zodat de olifanten daar weer lekker kunnen lopen. Maar niet gek gaan doen bij een circus waar de olifanten een mooie stal met genoeg hooi, een ren, schaduw en takken hebben!!!! :arrow: :!:

Circus met dieren is en blijft........................FANTASTISCH!!!!!!!


Warren, wil jij mij even duidelijk maken welke dieren bij ons (renz Berlin) slecht verzorgd worden? Als je dit niet kunt heb ik liever dat je je kop dicht houdt!!!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 10:00 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Als ik olifantendompteur was zou ik maar oppassen een olifant pijn te doen, anders neemt die vast een keer wraak.


Tuurlijk moet die oppassen. Overigens wordt de beruchte olifant Tyke zondag herdacht. Eentje die eens goed wraak heeft genomen op zijn verzorgers en trainers.

Maar als je een olifant traint via de 'richtlijnen' die gewoon zijn voor het trainen van olifanten (oftewel gelijkend met het thaise phajaan ritueel), dan zal die olifant niet zo snel iets terugdoen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 10:05 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
jasper bosch schreef:
Het was net andersom hoor! jullie sneden die deren en gaven de circussen de schud of zon andere dierenactivisten groep en het was wel bij Malford

Dierenactivisten zullen zeker niet dieren verminken.

Ik heb niets over Malford gehoord. Was dat recent? Of van een lange tijd geleden? Ken dus alleen het geval van de beschuldigingen die Belly Wien deed richting dierenactivisten tegenover een LID inspecteur.

CircusLeed.NL schreef:
ik vind het ook erg raar een gemeen van jullie nu ff probere om de schuld weer naar de circussen te schuiven.


Ik geef alleen maar aan wat er niet klopt. En dat de eerdere verwondingen en littekens toch duidelijk al wat zeggen over het circus.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 07, 2006 11:22 pm 
Jasper, doe niet zo dom.
Ik heb het niet zo op dierenrechtenactivisten maar het idee dat ze dieren zouden snijden om aan hun bewijslast te komen vind ik te absurd voor woorden. Want dat ze om dieren geven twijfel ik niet aan.
'nee, hoor jullie sneden dieren' schrijf je. Jongetje, als je vind dat circussen niet vals van vanalles beschuldigd horen te worden, dat geldt voor iedereen. Slaat nergens op.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.