Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:14 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2006 1:19 pm 
Voor jullie POSITIEVE inzet en steun van circusprogramma's ZONDER dieren. Hartverwarmend en heel goed dat jullie niet alleen lopen blaten en schreeuwen bij de circussen met dieren, maar ook inzien dat 'demonstreren' 'iets demonstreren' hoort te zijn, dus dat jullie je best doen om circussen zonder dieren te ondersteunen en dit niet alleen met de mond belijden. Ten slotte zijn jullie niet tegen circussen op zich, alleen tegen het gebruik van dieren, en kunnen jullie net als echte circusvrienden genieten van een mooie acrobatische voorstelling.

BOVENSTAAND STUKJE IS CYNISCH MAAR DAT BEGRIJPT DE TOEHOORDER WEL.
Werkelijke boodschap

Betrek je bij circus en het circusleven en leer het kennen of bemoei je er niet mee, maar blijf dan ook helemaal weg met je grote muil.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2006 8:05 pm 
spasega schreef:
Betrek je bij circus en het circusleven en leer het kennen of bemoei je er niet mee, maar blijf dan ook helemaal weg met je grote muil.

De meesten van ons zijn eerlijk gezegd niet zo geïnteresseerd in het circusleven. We maken ons bezorgd om de dieren die in cirucssen worden uitgebuit. En daarvoor hoeven wij ons niet verder te verdiepen in het circus of het circusleven, die dieren zien en weten hoe ze moeten leven en hoe ze behandeld worden is voor ons genoeg.
Net zoals we ons niet hoeven te verdiepen in het leven van een matador om toch tegen stierenvechten te zijn., of net zoals we ons niet hoeven te verdiepen in het leven van een zeehondenknuppelaar om toch tegen bont te zijn. Ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom we ons dan wel in het circusleven zouden moeten verdiepen, we zijn het toch niet eens met de manier waarop ze met dieren omgaan.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2006 9:07 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
Kiwi schreef:
De meesten van ons zijn eerlijk gezegd niet zo geïnteresseerd in het circusleven. We maken ons bezorgd om de dieren die in cirucssen worden uitgebuit. En daarvoor hoeven wij ons niet verder te verdiepen in het circus of het circusleven, die dieren zien en weten hoe ze moeten leven en hoe ze behandeld worden is voor ons genoeg.
Net zoals we ons niet hoeven te verdiepen in het leven van een matador om toch tegen stierenvechten te zijn., of net zoals we ons niet hoeven te verdiepen in het leven van een zeehondenknuppelaar om toch tegen bont te zijn. Ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom we ons dan wel in het circusleven zouden moeten verdiepen, we zijn het toch niet eens met de manier waarop ze met dieren omgaan.


Ieder een zijn eigen mening. Maar dan hoef je nog niet iemands uitje of geld te verpesten! en mensen lastig te vallen! en alles te vernielen!
Blijf dan weg bij een circus laat ons en hun met rust. en niet alleen de circussen maar ook alle mensen die het circus willen bezoeken. Blijf weg!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2006 11:24 am 
Kiwi schreef:
spasega schreef:
Betrek je bij circus en het circusleven en leer het kennen of bemoei je er niet mee, maar blijf dan ook helemaal weg met je grote muil.

De meesten van ons zijn eerlijk gezegd niet zo geïnteresseerd in het circusleven. We maken ons bezorgd om de dieren die in cirucssen worden uitgebuit. En daarvoor hoeven wij ons niet verder te verdiepen in het circus of het circusleven, die dieren zien en weten hoe ze moeten leven en hoe ze behandeld worden is voor ons genoeg.
Net zoals we ons niet hoeven te verdiepen in het leven van een matador om toch tegen stierenvechten te zijn., of net zoals we ons niet hoeven te verdiepen in het leven van een zeehondenknuppelaar om toch tegen bont te zijn. Ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom we ons dan wel in het circusleven zouden moeten verdiepen, we zijn het toch niet eens met de manier waarop ze met dieren omgaan.


Dus ga je maar door met op een negatieve manier een cultuur te vernietigen waar je niks van weet. Alsof het houden van dieren geen reden heeft, om de rest gaande te houden (nu maar weer eens gemerkt hoe onontbeerlijk het is), omdat je nou eenmaal een bepaald publiek hebt. Moeten we ons publiek wegdoen voor een fictief nieuw publiek dat er dus niet is? Nee dus. Met jou opstelling is het dus inderdaad, zonder dieren geen circus. Dat jou dat nou niet kan schelen, een heleboel mensen dus wel. Je bewijst dat je activisme gewoon een levensstijl voor jezelf is, dat je je er beter door voelt door te demonstreren en dat het dan moet zijn. Dat je niets verandert voor dieren en dat het eerder een averechts effect heeft wil je niet zien want zo ver strekt je interesse dus niet. Dat je het waarschijnlijk heel wat meer zoden aan de dijk zou zetten, t.o.v. zowel het circus als het publiek, als je meehelpt duidelijk te maken dat ook voor kleiner circus dan dat eeuwige Cirq de Soleil waar jullie mee aankomen omdat je er eigenlijk geen reet van weet kan gelden dat iets volwaardig kan zijn zonder dieren, maar jullie kunnen zelf geen onderscheid maken. Als je er niks vanaf weet bereik je niet de mensen die je beweert te willen bereiken.
Je zou je bijvoorbeeld hard kunnen maken ipv her en der te pleiten voor helemaal maar verbieden van circus met dieren, dat circus met (exotische) dieren meer precario en staangeld betalen dan zonder.Tenslotte is er ook meer risico en meer afval als er wel dieren zijn. Wij hebben het zelfde betaald als iemand die met vijf olifanten komt hoor!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2006 1:49 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Het is niet nodig om helemaal in de 'cultuur' zelf te zitten. Je hoeft toch echt geen circusartiest te zijn om het circus met dieren te bekritiseren en op te roepen voor dieren uit het circus.

Zonder dieren geen circus? Echt wel. Een circus kan zonder dieren. Genoeg circussen zonder dieren die het ook lukt. Dat het eens niet lukt ligt meer aan concurrentie in zelfde gebied of aan gewoon niet genoeg mensen kunnen bereiken of zelfs de ligging. Genoeg punten denk om op te noemen waarom het wellicht niet zou lukken. Maar moet dat je er van weerhouden om constant zonder dieren te touren? Het voordeel als je nu kiest om zonder dieren verder te gaan is dat je dan in ieder geval genoemd wordt in de lijsten van circussen die zonder dieren werken.
Wij worden regelmatig gemaild met vragen waar ze heen kunnen zonder dat er dieren gebruikt worden.

Wat ik wel interessant vind wat je opnoemt is dat circussen met of zonder dieren evenveel moeten betalen voor de staanplaats. Ik vind dat een circus zonder dieren natuurlijk voordeeltjes moeten krijgen om dat te bevorderen. Het is een goed idee om daarover naar gemeenten te schrijven.

Overigens willen we de 'gewone' burger bereiken en niet zozeer circusfans, omdat die groep gewoon zelfs als je ze de bewijzen voorhoudt dat deze totaal blijven roepen wat hun geliefde circus zegt. Zie dit forum alleen al.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2006 4:48 pm 
En die gewone burger kan bij een circus zonder dieren geen onderscheid maken. Die kan het niet inschatten. Daar gaat het om. Als ze een circus met dieren zien weten ze ook wat ze van de rest kunnen verwachten. Tis helaas niet anders.
Ik vind niet dat je circusartiest hoeft te zijn om circus met dieren te bekritiseren. Ik vind het ieders democratische recht om alles te mogen bekritiseren. Ik vind het dan daarbij ook ieders democratische plicht om dat dan zoveel mogelijk naar eer en geweten te doen, maw dat als je een aspect belangrijk genoeg vind om het te bedemonstreren en bestrijden, je je er ook in zo groot mogelijke mate in verdiepen.
Dat jij niet eens weet dat precario en staangelden voor evenementen vaste bedragen zijn die bij een vergunning hoort, of je er nou een kermis met veertig gokautomaten of een kleincircus neer zet, getuigt daar niet van.

En verder: Dit is wel het soort eigenwijsheid wat ik van jou bedoel, Alex.
Je bent niet eens gewéést maar dan nog weet jij beter waar het aan ligt als we niet goed genoeg draaien om rond te komen dan wijzelf. Nee, het ligt er niet aan dat er geen dieren zijn. Het ligt aan allerlei andere dingen. Waarom waren die andere dingen dan nooit een probleem? Kun je niet gewoon accepteren dat dit nou het dilemma is?
Je schrijft dat er genoeg (ook kleine) circussen 'succes hebben' zonder dieren. Succes misschien wel, maar er van leven? Nou, ik ben benieuwd. Wie dan?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2006 4:54 pm 
Als jij het trouwens een goed idee vind om gemeenten op standplaatsverschil dat er moet zijn te wijden, loop je dan niet gelijk al tegen je eigen dogma aan? Moet je niet ernstig met jezelf in conclaaf of dat bepleiten niet impliciet acceptatie inhoudt dat er circus met dieren is, zij het tegen een hogere prijs? Nee, jongen, dat kan je helemaal niet bepleiten, daar ben je te fundamentalistisch voor....
Althans, dat was de uitkomst met de Volkertjes van de vorige ronde besprekingen, rond 1995 ongeveer, toen jij nog knakworsten at bij je oma op de woensdagmiddag.

Allemaal gepasseerde stationnetjes. Gaap.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2006 5:36 pm 
spasega schreef:
Je bewijst dat je activisme gewoon een levensstijl voor jezelf is, dat je je er beter door voelt door te demonstreren en dat het dan moet zijn. Dat je niets verandert voor dieren en dat het eerder een averechts effect heeft wil je niet zien want zo ver strekt je interesse dus niet.

Ik kijk uit naar de dag dat er geen acties meer nodig zijn, want dat zou betekenen dat alle dieren een goed en vrij leven hebben, en dat ze niet meer misbruikt en uitgebuit worden. Met een volledige baan heb ik ook nog wel andere dingen te doen dan alleen maar demonstreren hoor, ik doe het echt niet voor mezelf! En als onze acties het effect hebben wat wij beogen hebben ze zeker geen averechts effect, maar verandert er veel ten goede voor de dieren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2006 8:14 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Als jij het trouwens een goed idee vind om gemeenten op standplaatsverschil dat er moet zijn te wijden, loop je dan niet gelijk al tegen je eigen dogma aan? Moet je niet ernstig met jezelf in conclaaf of dat bepleiten niet impliciet acceptatie inhoudt dat er circus met dieren is, zij het tegen een hogere prijs? Nee, jongen, dat kan je helemaal niet bepleiten, daar ben je te fundamentalistisch voor....

Beste Spasega,

Jij hebt nog steeds geen idee wie ik ben etc. En ga me nou niet met een fundamentalist vergelijken, want wie is hier nou degene die geen veranderingen wil hebben? Wie durft er hier niet te veranderen? Niet aan te passen aan de modernisering en bewustwordingsproces wat gaande is?
Juistem..

Citeer:
Althans, dat was de uitkomst met de Volkertjes van de vorige ronde besprekingen, rond 1995 ongeveer, toen jij nog knakworsten at bij je oma op de woensdagmiddag.


Ik heb nog nooit knakworsten op :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2006 8:26 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
spasega schreef:
Ik vind niet dat je circusartiest hoeft te zijn om circus met dieren te bekritiseren. Ik vind het ieders democratische recht om alles te mogen bekritiseren. Ik vind het dan daarbij ook ieders democratische plicht om dat dan zoveel mogelijk naar eer en geweten te doen, maw dat als je een aspect belangrijk genoeg vind om het te bedemonstreren en bestrijden, je je er ook in zo groot mogelijke mate in verdiepen.


En dat is ook wat we doen. Echter betekent dat niet dat we alle in en outs van het circusbestaan hoeven te weten. Wel hoe de dieren behandeld worden, want daar gaat het ons om. En dat weten we door de gegevens van (ex-)circusmensen zelf, door te observeren etc.

Die kennis, die gegevens, zijn genoeg om te weten waartegen we demonstreren en wat onze doelen zijn. Jullie vinden echter dat we precies moeten weten waar elke euro van een circus aan besteed wordt. Nee, dat is niet waar wij over gaan. Wel over wat er gebeurd met de dieren.

Citeer:
Dat jij niet eens weet dat precario en staangelden voor evenementen vaste bedragen zijn die bij een vergunning hoort, of je er nou een kermis met veertig gokautomaten of een kleincircus neer zet, getuigt daar niet van.


Wie zegt dat ik dat niet weet? Ik weet harstikke goed dat gemeenten geld vragen. Ik heb dan ook nergens gezegd dat ik dat niet wist. Wel was ik met je eens dat gemeenten eventueel beter dan circussen met dieren kan ontmoedigen en circussen zonder dieren kan aantrekken door een verschil te maken.
Verder pleiten we gewoon bij gemeenten voor een verbod. En die gaan er ook komen.

Citeer:
En verder: Dit is wel het soort eigenwijsheid wat ik van jou bedoel, Alex. Je bent niet eens gewéést maar dan nog weet jij beter waar het aan ligt als we niet goed genoeg draaien om rond te komen dan wijzelf.

Ik zeg alleen maar wat punten waar het om kan draaien. Jullie geven direct dat het aan het feit ligt dat er geen dieren gebruikt worden. Dat vind ik gewoon een simpele gedachten. Ik moet ook dagelijks rekening houden met allerlei factoren en of daar winst op ligt. En als het niet lukt, dan ga ik dat niet direct verbinden aan simpelste gedachten. Nee, want het kan aan zoveel dingen liggen.

Citeer:
Nee, het ligt er niet aan dat er geen dieren zijn. Het ligt aan allerlei andere dingen. Waarom waren die andere dingen dan nooit een probleem?


In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst..

Citeer:
Kun je niet gewoon accepteren dat dit nou het dilemma is?
Je schrijft dat er genoeg (ook kleine) circussen 'succes hebben' zonder dieren. Succes misschien wel, maar er van leven? Nou, ik ben benieuwd. Wie dan?


Pak de lijst met circussen zonder dieren erbij, kijk welke nu NOG bestaan.
En dan zie je dat die er ook nog zijn, dat ze zonder dieren nog gewoon 'leven'. Jij stelt direct dat zonder dieren je ten dode bent opgeschreven. Onzin. Anders zou er alleen nog circussen met dieren zijn.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2006 12:02 am 
Knap, hoe je alle concrete antwoorden haarfijn weet te vermijden.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2006 2:02 am 
mee eens spasega :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di okt 24, 2006 1:27 pm 
Offline

Lid geworden op: di sep 12, 2006 2:23 pm
Berichten: 14
CircusLeed.NL schreef:
spasega schreef:
Ik vind niet dat je circusartiest hoeft te zijn om circus met dieren te bekritiseren. Ik vind het ieders democratische recht om alles te mogen bekritiseren. Ik vind het dan daarbij ook ieders democratische plicht om dat dan zoveel mogelijk naar eer en geweten te doen, maw dat als je een aspect belangrijk genoeg vind om het te bedemonstreren en bestrijden, je je er ook in zo groot mogelijke mate in verdiepen.


En dat is ook wat we doen. Echter betekent dat niet dat we alle in en outs van het circusbestaan hoeven te weten. Wel hoe de dieren behandeld worden, want daar gaat het ons om. En dat weten we door de gegevens van (ex-)circusmensen zelf, door te observeren etc.

Die kennis, die gegevens, zijn genoeg om te weten waartegen we demonstreren en wat onze doelen zijn. Jullie vinden echter dat we precies moeten weten waar elke euro van een circus aan besteed wordt. Nee, dat is niet waar wij over gaan. Wel over wat er gebeurd met de dieren.

Citeer:
Dat jij niet eens weet dat precario en staangelden voor evenementen vaste bedragen zijn die bij een vergunning hoort, of je er nou een kermis met veertig gokautomaten of een kleincircus neer zet, getuigt daar niet van.


Wie zegt dat ik dat niet weet? Ik weet harstikke goed dat gemeenten geld vragen. Ik heb dan ook nergens gezegd dat ik dat niet wist. Wel was ik met je eens dat gemeenten eventueel beter dan circussen met dieren kan ontmoedigen en circussen zonder dieren kan aantrekken door een verschil te maken.
Verder pleiten we gewoon bij gemeenten voor een verbod. En die gaan er ook komen.

Citeer:
En verder: Dit is wel het soort eigenwijsheid wat ik van jou bedoel, Alex. Je bent niet eens gewéést maar dan nog weet jij beter waar het aan ligt als we niet goed genoeg draaien om rond te komen dan wijzelf.

Ik zeg alleen maar wat punten waar het om kan draaien. Jullie geven direct dat het aan het feit ligt dat er geen dieren gebruikt worden. Dat vind ik gewoon een simpele gedachten. Ik moet ook dagelijks rekening houden met allerlei factoren en of daar winst op ligt. En als het niet lukt, dan ga ik dat niet direct verbinden aan simpelste gedachten. Nee, want het kan aan zoveel dingen liggen.

Citeer:
Nee, het ligt er niet aan dat er geen dieren zijn. Het ligt aan allerlei andere dingen. Waarom waren die andere dingen dan nooit een probleem?


In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst..

Citeer:
Kun je niet gewoon accepteren dat dit nou het dilemma is?
Je schrijft dat er genoeg (ook kleine) circussen 'succes hebben' zonder dieren. Succes misschien wel, maar er van leven? Nou, ik ben benieuwd. Wie dan?


Pak de lijst met circussen zonder dieren erbij, kijk welke nu NOG bestaan.
En dan zie je dat die er ook nog zijn, dat ze zonder dieren nog gewoon 'leven'. Jij stelt direct dat zonder dieren je ten dode bent opgeschreven. Onzin. Anders zou er alleen nog circussen met dieren zijn.


Wat doe jij je eigenlijk hier, wij zijn voor dieren in het circus en jij niet.
Wat doe je dat op dit Forum?? kan niemand hem eigenlijk blokkeren ?? en dat ie dan niet meer op dit forum komt !!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di okt 24, 2006 3:59 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Wat doe jij je eigenlijk hier, wij zijn voor dieren in het circus en jij niet.
Wat doe je dat op dit Forum?? kan niemand hem eigenlijk blokkeren ?? en dat ie dan niet meer op dit forum komt !!

Ach..tja, er zijn een aantal redenen om ze NIET te blokkeren:

Actiegroep Circusleed heeft weliswaar een andere mening over circusdieren dan de echte circusliefhebber, maar zolang ze op een nette manier zeggen wat ze vinden, vind ik het best.

Blokkeren is een uiterste middel dat ik niet graag gebruik.

Ook hebben we nu mooi de kans om hun standpunten te weerleggen, al lijkt het vechten tegen de bierkaai...

En...soms kan je wel lachen om die gasten en betrap ik ze op enige humor.

groetjes webmaster Sjaak


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di okt 24, 2006 7:44 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
kortom, de olifant (met lange snuit ) blijft indeze voorlopig op stal...


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.