Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 2:02 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 27, 2006 8:54 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het voordeel van de acties van activisten is dat het circus elke dag weer in de media komt.

Zoveel gratis reclame krijgt geen enkele bedrijfstak in Nederland :)

In 2005 zijn er 700.000 mensen naar het circus gegaan in het "tentseizoen" en nog eens 400.000 in de winterperiode.
Dat zijn 1,1 miljoen bezoeken. Menig theaterbedrijf is jaloers op die cijfers!

Als iedereen de activisten meteen zou geloven dan bleven de circustenten bij de circussen met dieren echt wel leeg.

De enigen die er echt aandacht aan besteden zijn de media (vooral radio en TV) en een aantal discussieplatforms po internet (zoals hier).

Het gaat dus zeer goed met het circus. Zowel bij de circussen met als bij de circussen zonder dieren.

Ron Mikkenie


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 16, 2006 4:39 pm 
Offline

Lid geworden op: wo mei 31, 2006 4:37 pm
Berichten: 25
Toch denk ik dat je dit even moet relativeren. Het circus is veel in het nieuws geweest en ja dat zal een bepaalde groep mensen ertoe gebracht hebben om daarom maar eens zo'n circus te bezoeken. Maar helaas zijn veel mensen echte kuddedieren zonder eigen initiatief. En dus zullen veel van deze mensen alleen maar naar een circus zijn geweest omdat het in het nieuws was. Positief of negatief maakt voor deze groep niet uit. Het is het soort mensen dat een dalmatiër aanschaft omdat er een film over is, of een King Charles hondje omdat een politicus daarmee rondloopt (liep) of "nemo-visjes" naar de bekende verfilming, etc.

Ook zullen er veel mensen zijn die wél geluisterd en goed gelezen hebben naar dit soort berichtgevingen en daarom juist niet (meer) naar het circus komen. Deze groep zal wegblijven zolang de controverse rondom de dieren in het circus blijft bestaan. En deze groep kan/zal groeien.

Van de eerste groep zal je volgend jaar niet veel meer terugzien in het circus terwijl de tweede groep sowieso wegblijft van circussen met dieren. Daarom verwacht ik volgend jaar een afname van de bezoekers. Het is te hopen voor de circussen dat ik de plank volledig missla.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2006 12:08 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Nu de partij voor de dieren in de 2e kamer is terecht gekomen, mede door de promotie van onze Alex Cirusleed, blijkt dat een van deze twee een goede vriend is van Volkert vd G.
Dus toch extremistisch gevaar.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2006 1:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het wordt steeds zorgelijker omtrent het laten voortbestaan van circussen met dieren, ten eerste natuurlijk de dierenactivisten, ten tweede het feit dat een aantal gemeenten al een verbod hebben ingesteld voor circussen met dieren en nu ten derde dat de Partij v/d. Dieren met twee zetels in de Tweede Kamer is gekomen. Ik hou mijn hart vast en ik denk velen met mij en vooral natuurlijk de circussen, laten we er samen voor zorgen dat de circussen nog jaren kunnen blijven bestaan en dat natuurlijk met dieren!

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2006 2:44 pm 
Offline

Lid geworden op: wo mei 31, 2006 4:37 pm
Berichten: 25
magnum schreef:
Nu de partij voor de dieren in de 2e kamer is terecht gekomen, mede door de promotie van onze Alex Cirusleed, blijkt dat een van deze twee een goede vriend is van Volkert vd G.
Dus toch extremistisch gevaar.


Je kan veel zeggen over Volkert, maar voordat hij het in z'n hoofd haalde om iemand te vermoorden was hij wel goed bezig op het dierenwelzijnsvlak.

Mensen die nu in de Tweede Kamer zitten over één kam scheren met een moordenaar gaat mij veel te ver. Dat hij iemand heeft vermoord is natuurlijk op geen enkele manier goed te praten, maar de huidige twee kamerleden voor de Partij voor de Dieren daarom maar meteen "extemistisch gevaar" te noemen slaat helemaal nergens op.

Als een loodgieter iemand vermoord, bel je dan ook nooit meer een loodgieter omdat een "soortgenoot" iemand heeft vermoord?? Zijn dan alle loodgieters ineens moordenaars? En vormen na de moord op Fortuyn ineens alle dierenactivisten een potentiele bron van moordenaars?

Laat ik wel wezen. Nee, ik ben het niet altijd eens met sommige protesten, maar ik trek geen vergelijkingen welke er NIET zijn!

Pas a.u.b. op met dit soort dingen op fora te roepen... :!:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2006 9:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
Nu de partij voor de dieren in de 2e kamer is terecht gekomen, mede door de promotie van onze Alex Cirusleed, blijkt dat een van deze twee een goede vriend is van Volkert vd G.
Dus toch extremistisch gevaar.


Magnum.. je moet niet zomaar de krantenkoppen lezen en daar conclusies aan verbinden. Wat in de kranten heeft gestaan mbt PvdD is vooral een zeer nare redenering die men voert bij het CDA. Omdat iemand (die tijdelijk even hielp met de landbouwbegroting en marianne kent van wakker dier) volkert kent van vroeger is die direct blijkbaar een soort kloon van Volkert aldus het CDA. En dat is een vreemde en slechte redenering.. immers als bijvoorbeeld een kennis van jouw crimineel iets doet, dan ben jij direct ook schuldig.. beetje raar niet?

Zoals Marianne van de PvdD al constant zegt over Volkert 'iemand met een kronkel in zijn kop'. En daar ben ik het geheel mee eens.

Ook moet je je wat beter laten informeren. Nu doe je alsof de PvdD of ik in connectie sta met volkert. Het is gewoon een beschuldiging aan mijn adres en aan die van de PvdD. En dat is schandelijk, want enige bewijsredenering komt er niet bij te pas.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2006 10:38 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
CircusLeed.NL schreef:
magnum schreef:
Nu de partij voor de dieren in de 2e kamer is terecht gekomen, mede door de promotie van onze Alex Cirusleed, blijkt dat een van deze twee een goede vriend is van Volkert vd G.
Dus toch extremistisch gevaar.


Magnum.. je moet niet zomaar de krantenkoppen lezen en daar conclusies aan verbinden. Wat in de kranten heeft gestaan mbt PvdD is vooral een zeer nare redenering die men voert bij het CDA. Omdat iemand (die tijdelijk even hielp met de landbouwbegroting en marianne kent van wakker dier) volkert kent van vroeger is die direct blijkbaar een soort kloon van Volkert aldus het CDA. En dat is een vreemde en slechte redenering.. immers als bijvoorbeeld een kennis van jouw crimineel iets doet, dan ben jij direct ook schuldig.. beetje raar niet?

Zoals Marianne van de PvdD al constant zegt over Volkert 'iemand met een kronkel in zijn kop'. En daar ben ik het geheel mee eens.

Ook moet je je wat beter laten informeren. Nu doe je alsof de PvdD of ik in connectie sta met volkert. Het is gewoon een beschuldiging aan mijn adres en aan die van de PvdD. En dat is schandelijk, want enige bewijsredenering komt er niet bij te pas.


Beste circusleed,
ik doe precies hetzelfde wat jullie het hele jaar al doen. Dingen met elkaar vergelijken zonder je zelf ergens in te verdiepen.
Zoals jullie zeggen dat alle circussen met dieren hetzelfde zijn kan ik dat ook doen. Dus niet zo schijnheilig, het extremisme ligt op de loer.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2006 11:13 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
Beste circusleed,
ik doe precies hetzelfde wat jullie het hele jaar al doen. Dingen met elkaar vergelijken zonder je zelf ergens in te verdiepen.
Zoals jullie zeggen dat alle circussen met dieren hetzelfde zijn kan ik dat ook doen. Dus niet zo schijnheilig, het extremisme ligt op de loer.


Nee, ik geef altijd wel aan dat er gradaties zijn in circussen en omgang met dieren, maar wel dat ze allemaal te kort schieten.

Jij beschuldigt hier gewoon mij en de partij voor de dieren van goede vriendschapsbanden met Volkert. Zonder enig bewijs. Wij leggen bij onze mening tenminste nog bewijzen WAAROM wij dat vinden.

En wij verdiepen ons wel ergens in. Wij kijken daadwerkelijk hoe de dieren gehuisvest zijn etc. Overigens grappig vandaag.. we waren in maastricht bij MECC wintercircus om wat te flyeren.. tussen de acties door gingen we wat filmen bij de dieren. Toen ze ons zagen werden we direct weggestuurd 'niemand mag op het terrein komen'.. hoewel dat blijkbaar alleen voor ons gold, want over anderen op het terrein zeiden ze niets. Ook vond een circusmedewerker het nodig om even nog een dreigement erbij te uiten. Toen een medewerker van MECC erbij kwam hield die zijn mond opeens...
Beetje raar trouwens, want ze nodigden ons in de krant toch daadwerkelijk uit „Die mensen weten niets over circusdieren. Uit principe zijn ze ertegen, maar ze komen niet eens kijken. Zij vergroten alleen maar de vooroordelen.”.. en dan komen we weer een keer kijken.. is het weer niet goed... ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 20, 2006 1:47 am 
Iemand beschuldigen is een. Dit onderschrijven en daadwerkelijk door een rechter te laten toetsen is 2. Volkert was aanhanger en vermoorde Fortuyn. Maar was dit om Fortuyn zijn dierenbeleid? Zijn daarom dan ook gelijk alle die in de richting van Volkert zijn "criminelen". Nee volgens mij niet. Ik merk op dat afgelopen jaar er veel discussie is over dieren in het circus. Meer als voorgaande jaren. Het succes aan die kant werd beloond met een afvaardiging in de 2e kamer van de PvdD. Gemeenten begonnen vragen te stellen en na te denken, mensen dachten na over mede aardbewoners. Opzich niet slecht, maar zolang wij pasen, pinksteren, hemelvaart, St.Nicolaas, St.maarten, verjaardagen en Kerst vieren, zal het circus met dieren blijven bestaan. Misschien in een meer wetgegeven vorm, maar het is er dan nog wel.

FIJNE FEESTDAGEN mede forum gebruikers.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 20, 2006 9:43 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Om de discussie weer on-topic te krijgen ga ik het nu over CIRCUS(DIEREN) hebben.

De enige reden waarom bepaalde circusnummers op den duur verdwijnen is de economische. Een circusdirectie sluit contracten af met artiesten die het programma gaan maken. Noem het maar "inhuren".

Vroeger zag je veel nummers van artiestengroepen. 12 Personen tegelijk in de piste was heel gewoon. Maar ook nummers met veel dieren. 70 paarden, 100 leeuwen of 20 olifanten. Ook had je meerdere roofdierennummers in een programma. Je zag dan eerst tijgers, daarna leeuwen en dan nog eens berengroepen achter elkaar. Al die magen moeten elke dag weer worden gevuld. Dat kost veel geld. De laatste jaren zie je steeds meer nummers van solo-artiesten en het aantal dierennummers met grote aantallen dieren neemt ook zienderogen af.

Door geen contracten af te sluiten met deze dure circusnummers, kan de directie een programma samenstellen dat goedkoper is. Daardoor blijft het circus toegankelijk voor bezoekers die voor een redelijke prijs naar binnen kunnen. Met zo'n programma kan het circus ook kleinere plaatsen bezoeken en de traditie van "Het circus komt naar je toe" voortzetten.

Kijk maar naar Cirque du Soleil. Daar heb je nog grote artiestengroepen. 12 man orkest, 5 grote groepsnummers (al gauw 40 artiesten) en dan nog al die tussen de nummers door optredende dansers, clowns en acrobaten. Je merkt dat meteen aan de entreeprijzen. 75 euro voor "Blok A" is bij Soleil heel gewoon. Daar ga je niet met een gezin naar toe! Zelfs de Schouwburg of het Concertgebouw kent lagere entreeprijzen...
Om toch volle tenten te krijgen maakt Cirque de Soleil een tournee waarbij ze maar een beperkt aantal steden bezoeken en landelijk reclame maken. Vlakbij snelweg, treinstation en luchthaven kunnen mensen van overal de show goed bereiken.

De grote circussen kunnen zich wel de massale nummers veroorloven. Maar die circussen zijn in ons land op de vingers van een hand te tellen. En dan hebben ze vaak nog maar een enkel groot nummer op het programma staan.

De circusdierendiscussie heeft geen enkele invloed op deze economische ontwikkelingen. Al vanaf de begintijd van het circus maakten directies keuzes om economische redenen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 30, 2006 11:44 pm 
Offline

Lid geworden op: zo sep 03, 2006 11:06 pm
Berichten: 3
raymond



Joined: 12 Aug 2006
Posts: 79

Posted: Sat Dec 30, 2006 5:17 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

78%.... genoeg toch voor een landelijk verbod

de overige 22 procent het land uit zetten
-------------------------------------------------------------------------------------


Zie bovenstaande over de volgens circusleed heersende opine in NL :
We zijn eruit !!

Circus mensen en -liefhebbers zijn per definitie gewelddadig, maar als je het niet erg vindt blijf ik vooralsnog ff uit de buurt van het mediapark want linksom of rechtsom WIJ MOETEN HET LAND UIT !!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2006 12:43 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Citeer:
78% van de Nederlandse bevolking vindt dat wilde dieren niet in een circus horen. Dat is de uitslag van een poll van het RTL 4 Nieuws op 23 december. 3602 mensen deden mee aan de poll, een grote steekproef. 78% van de deelnemers antwoordden dat ze het eens zijn met de stelling 'wilde dieren horen niet thuis in een circus'. RTL hield de poll naar aanleiding van het ongeval met een tijger tijdens de premiere van het kerstcircus in Den Haag. [Bron: Wilde Dieren De Tent Uit]


3602 mensen die deelnemen aan een poll (enquête) is een forse steekproef in statistieke termen. Maar helaas voor de tegenstanders van circusdieren: De RTL4 enquête is geen a-selecte steekproef. En daarom kun je niet concluderen dan 78% van alle Nederlanders tegen circusdieren is.

Je kunt alleen concluderen dat er in deze poll 2810 mensen tegen en 792 mensen voor circusdieren hebben gestemd. Statistisch gezien liggen de uiterste grenzen tussen 2810 van de ruim 16 miljoen mensen tegen en aan de andere kant slechts 792 voorstanders op de totale populatie. Zo zwart-wil zal het echter niet zijn.

Het resultaat zou pas relevant zijn als de deelnemers volstrekt willekeurig door RTL4 zouden zijn gevraagd om een stem uit te brengen (door bijvoorbeeld 3602 willekeurige mensen op te bellen).

Als je kijkt op internetfora dan kom je bij de reacties op circusberichten steeds dezelfde namen tegen. De kans is zeer groot dat de activisten (what's in a name?) elkaar actief gaan benaderen om (tegen) te stemmen. Daarmee de uitslag van de poll naar een kant trekkend! De polls geven daarmee helaas een vertekend beeld.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2006 1:49 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ben met je eens dat de poll geen representatieve steekproef is. Maar is wel grappig als tegenhanger van een eerdere poll van rtl waar de resultaten 50-50 waren. Is toch een verandering.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2006 3:27 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Die verschuiving is inderdaad zichtbaar. Maar wat zeggen deze cijfers als je niet weet hoe ze tot stand gekomen zijn?

Zoals ik al vaker heb gemeld: De tegenstanders van (circus)dieren hebben een actief netwerk. Als alle voorstanders van circusdieren net zo actief zouden zijn, dan kreeg je weer een andere uitslag...

Wat wel tekenend is voor ALLE organisaties van tegenstanders is dat ze de uitslag van de RTL-4 poll op hun eigen websites presenteren met de uitspraak "78% Nederlanders: wilde dieren horen niet thuis in een circus".

Dit is niet alleen suggestief, maar door foutieve interpretatie van de statistieke methode van de RTL-4 poll, de meest recente leugen die door dierenrechtenorganisaties de wereld in wordt gestuurd.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2006 5:20 pm 
Donna schreef:
Toch denk ik dat je dit even moet relativeren. Het circus is veel in het nieuws geweest en ja dat zal een bepaalde groep mensen ertoe gebracht hebben om daarom maar eens zo'n circus te bezoeken. Maar helaas zijn veel mensen echte kuddedieren zonder eigen initiatief. En dus zullen veel van deze mensen alleen maar naar een circus zijn geweest omdat het in het nieuws was. Positief of negatief maakt voor deze groep niet uit. Het is het soort mensen dat een dalmatiër aanschaft omdat er een film over is, of een King Charles hondje omdat een politicus daarmee rondloopt (liep) of "nemo-visjes" naar de bekende verfilming, etc.

Ook zullen er veel mensen zijn die wél geluisterd en goed gelezen hebben naar dit soort berichtgevingen en daarom juist niet (meer) naar het circus komen. Deze groep zal wegblijven zolang de controverse rondom de dieren in het circus blijft bestaan. En deze groep kan/zal groeien.

Van de eerste groep zal je volgend jaar niet veel meer terugzien in het circus terwijl de tweede groep sowieso wegblijft van circussen met dieren. Daarom verwacht ik volgend jaar een afname van de bezoekers. Het is te hopen voor de circussen dat ik de plank volledig missla.


Toni Boltini heeft ooit eens gezegt '' maakt niet uit wat ze over
je schrijven, zolang ze maar over je schrijven'', dus hoe meer
men over circusdieren loopt te klagen, des te meer nieuwsgierige
bezoekers naar het circus trekken om zelf te gaan kijken of het
wel zo erg is als activisten beweren. M.a.w. ook negatieve reclame
kan gunstig uitpakken, want er zijn meer sympathisanten vóór het
circus dan tegen.
Als laatste hebben vele circussen ook een gastenboek op hun site,
en daar hoor je niemand klagen dat de dieren er slecht uitzien
of slecht behandeld worden, dus op steun van de gewone bezoeker
hoeft circusleed niet te rekenen. Sterker nog, ook de circusbezoeker wordt al uitgemaakt voor dierenhater, en op die manier zullen
de dierenactivisten dus nooit geen mens over kunnen halen,
dus gooien ze hun eigen ruiten in met hun gegil.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.