Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 2:00 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 9:11 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
... wordt donateur voor E 4,- per maand

bron: http://www.youtube.com/watch?v=sn-v0JgIu6M

voor wie niet de hele video wil zien: http://www.youtube.com/watch?v=sn-v0JgIu6M&t=55s

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 9:34 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
ik word er misselijk van, en niet omdat ik niet tegen bloed kan. Ook van het artikel in de Telegraaf
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1014 ... buitenland

wat mij betreft is de belangrijkste conclusie dat een aap rood bloed heeft.....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 9:36 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Schande!

Zie link:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1014 ... tml?p=38,1


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 9:42 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Citeer:
De woordvoerder van Belly Wien wist namelijk niet eens dat het circus ook apen hield en kon de dierenarts niet bereiken.
Ik kan me eerder voorstellen dat Ronald Voets gewoon niet wil communiceren met Leonie Vestering of wddtu. Terecht, want circusliefhebbers worden toch ook door wddtu geweerd op hun twitter, hyve en facebook...

Citeer:
vindt dat de AID de zes berberapen in beslag moet nemen om de dieren te rehabiliteren en in een meer natuurlijke omgeving te plaatsen, zoals bijvoorbeeld bij Stichting AAP
Ik zou niet weten wat er "natuurlijk" is aan een omgeving in Almere...

Citeer:
We hebben de opnames stiekem gemaakt, want we zijn geen vrienden van elkaar
Stiekem? Ze hebben zichzelf te verhullen. En met die grootspraak maakt L.V. ook geen vrienden. Hooguit bij dieractivisten...

Citeer:
tot vechtpartijen op het circusterrein en
En wat heeft dat met het welzijn van dieren te maken? Toch een hetze leonie???

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 9:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
olifant schreef:

Je weet niet wat er is gebeurd.
Wellicht was er een vechtpartij tussen enkele dieren om de rangorde in de groep te bepalen. Ze hadden de aap enkele weken geleden ook al een poosje apart gezet van de andere apen. Je weet ook niet of er wel of niet een dierenarts bij is geweest, want dat vertellen ze heus niet aan wddtu! En dus staat dat ook niet in het krantenbericht. En je hoeft ook niet voor elke kleinigheid een dierenarts erbij te halen.

Het is eerder schande van wddtu dat ze zo eenzijdig en ongeïnformeerd de media bestormen!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 11:36 am 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Zie link vanuit de Telegraaf site:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1014 ... buitenland

( heb dit bericht gisteren ook gepost maar toen is het weg gehaald???? )


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 12:46 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
bericht is naar de besloten rubriek verplaatst, omdat het een erg hoog propagandagehalte heeft van wddtu.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 12:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Wanneer ik de berichten op het forum lees vraag ik mij af hoe objectief er nog met feiten wordt omgegaan.
Nu even zonder het verhaal achter de foto. Wat is op de foto zichtbaar? een gewond aapje in een kooi!
Daar zou de discussie over moeten gaan naar mijn mening. Wanneer dit in een circus gebeurt dan zou het zo moeten zijn dat circusliefhebbers en circusvrienden daar een discussie over zouden moeten kunnen hebben. Juist omdat het hun hobby raakt en in een kwaad daglicht brengt. Wat mij op dit forum opvalt is dat door sommige vaste gebruikers anderen "monddood" gemaakt worden. Kennelijk vanwege een bepaalde motivatie en overtuiging dat zij, juist zij, zich inzetten voor het goede doel. Het betrokken circus kan zelf weerleggen of verklaren wat er gebeurd is. Wanneer zij daar niet voor kiezen is de rest speculeren over de situatie die heeft geleid tot het gewonde aapje in een kooi.
Wat mezelf betreft ik ben een groot dierenliefhebber en circusliefhebber. En een groot liefhebber van circus met dieren. Circussen waar dierenwelzijn niet goed geregeld is verfoei ik en ik vind dat deze circussen hard aangepakt zouden moeten worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 1:09 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Ik ben afgelopen week IEDERE dag in Emmeloord geweesd bij Belly Wien en heb iedere dag op het terein rond geneusd en bij alle dieren gekeken.
Heb geen bloedende aap gezien.
Dus als dit al in Emmeloord geweesd is dan hebben ze er zeer zeker wel wat aan gedaan en het aapje niet aan zijn lot overgelaten en dagen met een open wond laten zitten.

En zoals ze zelf zeggen is dit filmpje waarschijnlijk inderdaad zeer stiekem gemaakt.
Ze hebben dit aapje gewoon al die tijd zitten filmen met een open wond en waarschijnlijk toen heel zachtjes het circus terein afgeslopen zonder ook maar iets aan de mensen van het circus door te geven.

En die waren juist heel zeer vriendelijk en gemakkelijk te benaderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 1:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
wat mij het meest opvalt aan het bericht in o.a. De Telegraaf is de haast juichende toon waarin wordt gemeld dat dit vijandelijke circus weer eens haar dieren mishandelt. hebben ze eindelijk weer eens een spijker om hun giftige propaganda aan op te hangen. het artikel zegt mijns inziens meer over wddtu dan over het circus.
neemt niet weg dat ik het nieuws over het aapje wel volg. als het circus blijkt nalatig te zijn geweest moet dat bekend worden natuurlijk.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 2:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
heuvels schreef:
wat mij het meest opvalt aan het bericht in o.a. De Telegraaf is de haast juichende toon waarin wordt gemeld dat dit vijandelijke circus weer eens haar dieren mishandelt. hebben ze eindelijk weer eens een spijker om hun giftige propaganda aan op te hangen. het artikel zegt mijns inziens meer over wddtu dan over het circus.
neemt niet weg dat ik het nieuws over het aapje wel volg. als het circus blijkt nalatig te zijn geweest moet dat bekend worden natuurlijk.

Door de discussievorm op het forum, als is het een besloten rubriek inmiddels, wordt juist een bijdrage geleverd aan deze propaganda. Geef de forumleden de ruimte hun menig te geven over dit gewonde aapje in de kooi. Waarom zouden we het circus in bescherming nemen wanneer zij zelf niet met een verklaring komen. En net zo min kunnen we op dit moment het circus veroordelen zonder de feiten van de verwonding te kennen. Waarom zouden we de naam noemen van de groep die dit bericht en foto de wereld in heeft gebracht? Waarom zou het logisch zijn om niet te discusieren met tegenstanders van dieren in het circus? ( niet jouw uitspraak) Juist wel zou ik vinden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 7:20 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het filmpje is inderdaad stiekem gemaakt.
De reden waarom dit filmpje is gemaakt kun je zien als je doorspoelt naar 0:55s

In De Stentor kun je lezen dat de dierenarts er wel degelijk bij komt.

En dus liegt wddtu weer een heel fraai verhaal bij elkaar.

En dit onderwerp gaat zo meteen ook naar de besloten rubriek en het wordt samengevoegd met de andere berichten die er al staan over dit onderwerp in het topic "en de belangrijkste boodschap is..."

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 7:31 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Frenk,

de forumleden kunnen gewoon discussiëren hoor. Al is het onderwerp vanwege de politieke gevoeligheid door mij verplaatst naar de besloten rubriek zodat DIERACTIVISTEN en (linkse!) JOURNALISTEN niet kunnen meelezen.

Als je De Stentor leest dan kun je zien dat de dierenarts er echt wel bij geweest is! Het is dat "De Telegraaf" het ongenuanceerde gebral van dieractivisten (wddtu) klakkeloos overneemt. Zonder contact op de nemen met het circus. Net zoals leonie vestering van wddtu ook niet de moeite neemt om de waarheid te controleren. Dat past niet in hun bedoelingen.

Circusvrienden die de ongenuanceerde uitspraken van wddtu klakkeloos overnemen zijn net zo fout bezig als "De Telegraaf". Goede journalistiek werkt met hoor en wederhoor.

Het maakt een flink verschil of de dieren door circuspersoneel zijn mishandeld en/of verwaarloosd of dat deze apen eens flink met elkaar hebben gevochten om de rangorde in de groep te bepalen. Het personeel hield de aap al een paar weken gescheiden van de rest van de groep omdat er al eens een vechtpartij was geweest tussen de dieren. Dat heb ik zelf kunnen constateren middels eigen waarneming en gesprekken in Zeewolde. Kennelijk heeft men geprobeerd om de apen weer bij elkaar te zetten met alweer een vechtpartij als resultaat.

Als EHBO-er zou ik een mens met dergelijke wondjes niet eens naar de dokter sturen... (of het zou moeten zijn dat een mens door een dier is opengekrabt en er een kans op een infectie bestaat)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 8:37 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik heb zojuist contact gehad met Ronald Voets (woordvoerder Circus Belly-Wien) en Peter Klaver (dierenarts).

Circus Belly-Wien heeft weldegelijk contact gehad met de dierenarts (Peter Klaver).
Omdat Peter Klaver op dit moment aan het werk is in Veendam kan hij niet nog even na werktijd naar Mijdrecht rijden om ter plaatse te helpen. Hij heeft het advies gegeven om een plaatselijke dierenarts er bij te roepen.

Gisteren heeft de nVWA (voorheen Algemene Inspectiedienst AID) na melding van wddtu een controle uitgevoerd bij Circus Belly-Wien en daarover rapport uitgebracht. Volgens de controleur zijn er geen diepe wonden die directe behandeling vereisen. Het ziet er allemaal best redelijk uit met de gezondheid van het dier. Daarmee bestaat er eigenlijk ook geen noodzaak voor behandeling door een dierenarts. Peter Klaver heeft deze informatie ook gemeld aan de journalist van De Telegraaf, maar die is niet van plan om het bericht in De Telegraaf te rectificeren.

Tijdens het bezoek van wddtu aan het circus in Emmeloord werd de journalist van De Telegraaf rondgeleid door de campagneleider van wddtu. Medewerkers van het circus werden niet in ge gelegenheid gesteld tot het geven van een weerwoord. Ronald Voets weet heus wel dat er apen bij het circus zijn, maar zijn woorden werden niet opgetekend. Dat geldt ook voor de woorden van dierenarts Peter Klaver, die vandaag met de journalist van de Telegraaf heeft gesproken. Daarmee is de eenzijdige toonzetting van het bericht in De Telegraaf verklaard.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 8:53 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
zie www.klassiekcircus.nl

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.