Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:13 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2006 8:20 pm 
Offline

Lid geworden op: wo mei 31, 2006 4:37 pm
Berichten: 25
heuvels schreef:
Citeer:
Volgens mij is de clou van het verhaal je een beetje ontgaan

En wat is die clou dan wel? Dat alle dieren uit het circus moeten omdat mensen zoals Circusleed dat vinden? Kom nou :!:


Nee, niet omdat mensen van de aktiegroep Circusleed dat vinden maar omdat mensen respect voor de dieren moeten opbrengen en moeten begrijpen dat sommige dingen gewoon niet kunnen. Als een dier bepaalde soortgebonden gedrag wordt onthouden dan ben je dus niet goed bezig. Als een dier bepaalde onnatuurlijke handelingen moet verrichten ben je dus ook niet goed bezig. Dat is wat mensen zoals Circusleed ons proberen te vertellen.

Wellicht zouden wij eens goed naar onszelf moeten kijken. Ik als publiek, en anderen als medewerker van een circus. Zijn wij wel goed bezig door dieren te misbruiken voor een paar minuten lol in de piste? Een beetje zelfreflectie kan geen kwaad. Als ik een kaartje koop, help ik mee met deze vorm van dierenmisbruik. En dus koop ik denk ik maar geen kaartje meer voor een circus met dieren.

Ook denk ik dat circussen heel goed zonder dieren kunnen bestaan, er zijn er tenslotte genoeg die dat doen. En echt omkomen van de honger doen ze toch ook weer niet.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2006 8:48 pm 
Donna schreef:



Ook denk ik dat circussen heel goed zonder dieren kunnen bestaan, er zijn er tenslotte genoeg die dat doen. En echt omkomen van de honger doen ze toch ook weer niet.





Mogelijk kunnen circussen wel zonder dieren, maar die dieren kunnen nu niet meer zonder dat circus. Al zou je die circusdieren nu weer loslaten zullen ze het geen van alle overleven.
Dus ik weet niet goed wat nu precies onder liefde voor het dier verstaan wordt.

Waar is toch die circusolifant met die héééééééééééle lange snuit? :roll:


Dit is een discussie zonder einde,......... :arrow:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2006 9:30 pm 
Offline

Lid geworden op: wo mei 31, 2006 4:37 pm
Berichten: 25
A3ana schreef:
Donna schreef:



Ook denk ik dat circussen heel goed zonder dieren kunnen bestaan, er zijn er tenslotte genoeg die dat doen. En echt omkomen van de honger doen ze toch ook weer niet.





Mogelijk kunnen circussen wel zonder dieren, maar die dieren kunnen nu niet meer zonder dat circus. Al zou je die circusdieren nu weer loslaten zullen ze het geen van alle overleven.
Dus ik weet niet goed wat nu precies onder liefde voor het dier verstaan wordt.

Waar is toch die circusolifant met die héééééééééééle lange snuit? :roll:


Dit is een discussie zonder einde,......... :arrow:


De huidige circusdieren hebben inderdaad een probleem als ze het circus uit zouden moeten maar er zijn (op de olifanten na) goede opvangmogelijkheden in Europa, dus dat zal wel los lopen. Belangerijker is dat er geen nieuwe dieren meer bij komen.

En ja, dit is een discussie zonder einde, maar hellas één die gevoerd moet worden. Ervoor weglopen heeft geen zin.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2006 10:33 pm 
Donna schreef:
A3ana schreef:
Donna schreef:



Ook denk ik dat circussen heel goed zonder dieren kunnen bestaan, er zijn er tenslotte genoeg die dat doen. En echt omkomen van de honger doen ze toch ook weer niet.





Mogelijk kunnen circussen wel zonder dieren, maar die dieren kunnen nu niet meer zonder dat circus. Al zou je die circusdieren nu weer loslaten zullen ze het geen van alle overleven.
Dus ik weet niet goed wat nu precies onder liefde voor het dier verstaan wordt.

Waar is toch die circusolifant met die héééééééééééle lange snuit? :roll:


Dit is een discussie zonder einde,......... :arrow:


De huidige circusdieren hebben inderdaad een probleem als ze het circus uit zouden moeten maar er zijn (op de olifanten na) goede opvangmogelijkheden in Europa, dus dat zal wel los lopen. Belangerijker is dat er geen nieuwe dieren meer bij komen.

En ja, dit is een discussie zonder einde, maar hellas één die gevoerd moet worden. Ervoor weglopen heeft geen zin.


Weglopen heeft inderdaad geen zin, maar een discussie voeren waar je toch niet uitkomt ook niet.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 12:42 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Donna:
Citeer:
en moeten begrijpen dat sommige dingen gewoon niet kunnen

Mee eens. Een moederziel allene giraffe in een circus vind ik discutabel, net als mensapen. Andere dieren zoals paarden en honden zijn geknipt voor dit werk. Daartussenin zit een grijs gebied.
De discussie zou moeten gaan over het verbeteren van leefomstandigheden van dieren in het circus. Daar zijn circusmensen best gevoelig voor. Maar groeperingen die botweg tegen elke vorm van dieren in het circus zijn, kunnen op weinig sympathie rekenen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 1:36 am 
OK..daar gaan we weer. Circus zonder dieren is GEEN circus maar THEATER. Ook mooi en kunstig, maar een vrij moderne vorm van 'circus' maken. Circus met dieren is CIRCUS, in die zin van het woord dat het traditie is. Een vorm die miljoenen mensen van hun voorvaderen hebben meegekregen. De dieren die hieraan meedoen heden ten dage zijn allen geboren uit dieren die ook vroeger in het circus zaten en hier dus opgegroeid. Wildernis hebben zij nooit gekend. Zij doen wat hun ouders ook deden. Natuurlijk moet er worden gelet op misstanden, en dit zal ook hier en daar wel voorkomen. Veroordeel dit dan en kom met richtlijnen of strafsancties. Wat dat betref wordt er momenteel in Nederland hard gewerkt en gelobbyd, en zal er op 20 oktober een circuscongres zijn waarin ook het onderwerp dieren en het houden daarvan aan de orde zal komen. Zie hiervoor http://www.jaarvanhetcircus.nl
PS: Sinterklaas en zijn PAARD, de kerstman en zijn RENDIEREN, Pasen en de PAASHAAS........is er wel eens een actiegroep geweest die het gebruik van deze tradities met dieren heeft willen afschaffen??????????????????


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 1:54 pm 
Hans schreef:
PS: Sinterklaas en zijn PAARD, de kerstman en zijn RENDIEREN, Pasen en de PAASHAAS........is er wel eens een actiegroep geweest die het gebruik van deze tradities met dieren heeft willen afschaffen??????????????????


Aja, gezellig ga mensen ideetjes aandragen al waren ze er zelf ook op gekomen. Slaan we strak met zijn alle echt kompleet door of hoe zit dat?
En helpen we zo alle tradities om zeep, leuk. Niet dus!

Dat we achter onze dieren aanlopen ipv zij achter ons. Ik ga het in elk geval niet meemaken. En ik hoop mijn kleinkinderen ook niet.
Ik hoop dat tradities als circus, sinterklaas, paashazen ed zullen blijven.
Zeg want want is een paashaas zonder ei? En een schimmel zonder sinterklaas daar heb je toch geen pepernoot aan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 10:17 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
is er wel eens een actiegroep geweest die het gebruik van deze tradities met dieren heeft willen afschaffen??????????????????


:shock:
Dit zet me aan het denken...waar zijn toch die suikerbeesten gebleven die ik als kind zo rond Sinterklaas kreeg? Toch een actiegroep bezig geweest destijds? Onder het mom van "slecht voor je gebit" enzo? Of kochten de moeders ze niet meer omdat je van die enorme kleefjatten ervan krijgt. In ieder geval: ze zijn verdrongen door kikkers en muizen. Of sterven die ook al uit?

Mmmm, tijd voor de olifant dunkt me.

Afbeelding


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.