Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 1:34 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 5:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Een videoclip zegt niets. Het is de combinatie van de artiest die de videoclip opneemt. De doelgroep van deze artiest, Frans Bauer, zou ook wel eens de doelgroep voor het circus kunnen zijn.
Wat de makers van de videoclip betreft zij hebben uit alle in Nederland reizende circussen dit bekende circus gekozen. Ook zij willen graag dat alles prima in orde is en dat er geen negatieve publiciteit rondom hun artiest ( Frans Bauer) komt. Zij werken het liefst met professionals.
Maar het is ook zomaar en voorbeeld hoor. Ik ben niet aan een circus gebonden en ben slechts bezoeker en bekijk het dus vanuit het perspectief van het publiek. Natuurlijk heb ik mijn voorkeur voor bepaalde circussen. En zie hier nadrukkelijk het meervoud circussen! Creatief denken is natuurlijk veel meer dan het opnemen van een videoclip, het was slechts een voorbeeld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 5:07 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Nou ik sla stijl achterover wat een vernieuwing.Ouwe koek in nieuwe zakken.Tsonge een beurs openen dat is pas vernieuwend.Ze doen dus gewoon wat andere circussen ook doen pers,tv weekbladen .Clip opnemen Marc de Hollander voor twee jaar terug al in de piste van Renz Berlin uitgezonden door de Tros en Nederland muziekland.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 5:17 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Guido schreef:
.

Mooie uitspraak van een circusvriend-fotograaf-medewerker ;)


Ieder circus zijn eigen charme :clown

Citeer:
Renz in pas Renz al het in je paspoort staat.


Klopt toch gewoon? als het niet in je paspoort staat ben je ook geen Renz.
Herman Renz is toch ook pas Herman Renz als er herman voor staat? want als er klaas voor zou staan is het Klaas Renz :clown


Laatst gewijzigd door MartijnH op za okt 08, 2011 5:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 5:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
MartijnH schreef:
Guido schreef:
.

Mooie uitspraak van een circusvriend-fotograaf-medewerker ;)


Ieder circus zijn eigen charme :clown


Met die uitspraak is niets mis :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Creatief is niet per definitie vernieuwend. De beurs openen is niet vernieuwend omdat de beurs dagelijks geopend wordt. Ik vind het wel creatief wanneer dit als reclame uiting door circusmensen gedaan wordt. Een clip opnemen is niet vernieuwend maar ik vind het wel creatief wanneer een Nederlandse topper als Frans Bauer dat in jouw circus doet. Weekbladen en kranten gebruiken is niet vernieuwend maar het artikel in het Volkskrant magazine van vandaag vind ik wel creatief.
De inhoud gaat verder dan; " Komt dat zien, komt dat zien" .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 5:42 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma aug 29, 2011 2:24 pm
Berichten: 31
Maarja de volkskrant vindt Herman Renz ook alleen maar interessant omdat zij dit jaar de zogenaamde 100 jaar circustraditie vieren.
Als ik nu een groot landelijk dagblad op bel dat ze volgende week in Amersfoort de hele week mee mogen draaien en verhalen opschrijven vinden ze er niks nieuwswaardig aan.


Wij (middelgrote circussen) moeten het hebben van lokale media omdat wij daarmee het publiek bereiken dat wij willen bereiken.
De Lokale media besteedt vaak volop aandacht aan de komst van ons circus, en dat lezen de mensen.

De mailbox loopt al de hele week vol met vragen/opmerking/etc over de 2 weken speeltijd in amersfoort.... doen mensen dat omdat ze niet weten dat het circus er is? nee dat doen ze omdat ze in alle kranten in amersfoort gelezen hebben dat het Circus Renz International er aan komt.

Maarja ik blijf zo in herhaling vallen, Frenk bekijkt alles van een heel ander standpunt waar veel meer geld beschikbaar is en waar de reclame maken wat makkelijker gaat door de naamsbekendheid die dat circus met zich meedraait.

_________________
- Persaccount Circus Renz International -
Website Circus Renz International

* - 170 Jaar Circustraditie - Il Circo Tradizionale - *


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 5:57 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Renz-Inter schreef:
Maarja de volkskrant vindt Herman Renz ook alleen maar interessant omdat zij dit jaar de zogenaamde 100 jaar circustraditie vieren.
Als ik nu een groot landelijk dagblad op bel dat ze volgende week in Amersfoort de hele week mee mogen draaien en verhalen opschrijven vinden ze er niks nieuwswaardig aan.


Saaie boel dan daarzo :clown

Ik neem aan dat een persdienstman toch wel de echte pers kan overtuigen dat er best een verhaal te maken is over je zaak :clown

( sorry een "s" vergeten en een t teveel)


Laatst gewijzigd door Guido op za okt 08, 2011 6:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 6:27 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het verschil in "professioneel" en minder (of niet?) "professioneel" zit 'm niet zoveel in WAT je doet maar WAAROM je iets wel of juist niet doet. Is er bijvoorbeeld een communicatieplan? Of draai je gewoon het standaarddraaiboek af van straatposters, winkeluithang, persberichten drie weken tevoren naar alle lokale media omdat je het al tig jaar zo doet? Of pas je dat draaiboek juist aan om daarmee in te spelen op de trends in de samenleving of omdat evaluatie je heeft geleerd dat je sommige dingen beter of handiger kunt doen? En hou je contact met de samenleving/maatschappij? Of leef je als een besloten gemeenschap op je eigen (reizende) eiland?

Het is dus meer dan de opsomming van activiteiten die uiteenlopen van posters tot videoclips...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 7:28 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Uiteindelijk willen alle circussen goed bezochte voorstelingen zodat zij allemaal een goed belegde boterham verdienen. Ik gun ze dat allemaal, nu maar vooral ook in de toekomst. Vandaar mijn betoog voor andere reclame uitingen dan de standaard zaken. Zeker waar het de inzet van circus dieren betreft. Wees zuinig op je dieren en let er op dat de activisten niet van jouw reclame hun actiepunten kunnen maken.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.