Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 12:21 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 12:23 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
heuvels schreef:
Om de discussie iets te vereenvoudigen:
De vraag is: wel of geen olifantenlunch....

Ik zou zo gauw niet weten waarom niet. Ongelukken gebeuren er nooit, ik herinner me alleen een per ongeluk verpletterde fiets en een olifant die geïnteresseerd was in een handtasje.

En verder kan ik alleen maar voordelen verzinnen. Voor het circus, de dieren, de middenstanders en het publiek.

Juist!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 4:18 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
En zo onderscheiden de goed geleide circussen zich van de circussen die maar wat doen en kennelijk slechts met de korte termijn bezig zijn. Ook goed circus is circus kun je denken en publiciteit in welke vorm dan ook loont. Als de tent maar vol zit. Inderdaad korte termijn denken. Hoe kun je iemand die zo beperkt denkt overtuigen, dat de korte termijn wel eens een doodlopende weg zou kunnen zijn?
Dat onderscheidt nu de professional van de goedwillende amateur. Voor wie het wil doe het zo en geniet ervan zo lang het nog kan. Maar prober eens " out of the box" te denken. Misschien komt er dan juist een gevarieerder publiek en zit de tent over 10 of 20 jaar dan ook nog vol.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 4:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Frenk schreef:
Maar probeer eens " out of the box" te denken. Misschien komt er dan juist een gevarieerder publiek en zit de tent over 10 of 20 jaar dan ook nog vol.

Kan nooit kwaad om eens na te denken hoe je de olifanten op een andere leuke manier kunt gebruiken om de aandacht te trekken. Want als je als circus in het bezit bent van olifanten, dan moet je ze ook inzetten om publiciteit te maken. Zolang het diervriendelijk is natuurlijk.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 4:55 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Frenk schreef:
En zo onderscheiden de goed geleide circussen zich van de circussen die maar wat doen en kennelijk slechts met de korte termijn bezig zijn. Ook goed circus is circus kun je denken en publiciteit in welke vorm dan ook loont. Als de tent maar vol zit. Inderdaad korte termijn denken. Hoe kun je iemand die zo beperkt denkt overtuigen, dat de korte termijn wel eens een doodlopende weg zou kunnen zijn?
Dat onderscheidt nu de professional van de goedwillende amateur. Voor wie het wil doe het zo en geniet ervan zo lang het nog kan. Maar prober eens " out of the box" te denken. Misschien komt er dan juist een gevarieerder publiek en zit de tent over 10 of 20 jaar dan ook nog vol.

Een circus is heel iets anders dan een woningstichting. Op DIT moment moeten er mensen van leven en dat is in jouw favoriete circus precies zo. Het duurt niet lang meer en sponsoren haken af en dan spreken we elkaar wel weer. Vanaf de zijlijn is het heel gemakkelijk steeds commentaar te leveren maar natuurlijk is dat jouw goed recht. Maar om terug te komen op de olifantenlunch........gezien de publieke belangstelling opnieuw zeer succesvol!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 5:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Het leuke van " out of the box" denken is dat je oude en nieuwe pr technieken zou kunnen mixen . Moet je natuurlijk wel visie hebben en creatief kunnen denken. Helaas ontbreekt die visie en creativiteit in grote mate bij sommige circussen. Zelfs een traditioneel circus kan en moet vernieuwend zijn. Maar zolang daar werknemers rondlopen die van hun hobby proberen hun werk te maken ( al dan niet parttime) zal dat een moeilijk verhaal blijven. Zolang sommige circussen tevreden zijn met de werkwijze die zij nu volgen is het voor hen prima. De andere circussen ontwikkelen zich gewoon verder door en leveren op alle gebieden kwaliteit voor hun bezoekers. Dat begint al met hun reclame uitingen. Het is van het grootste belang je bezoekers serieus te nemen en te prikkelen juist in jouw tent te komen omdat je iets bijzonders te bieden hebt.
Een leuke tip misschien is het om morgen de Volkskrant te kopen er staat dan een mooi artikel in over ons Nederlands Nationaal circus Herman Renz.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 8:44 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:
Om de discussie iets te vereenvoudigen:
De vraag is: wel of geen olifantenlunch....

Ik zou zo gauw niet weten waarom niet. Ongelukken gebeuren er nooit, ik herinner me alleen een per ongeluk verpletterde fiets en een olifant die geïnteresseerd was in een handtasje.

En verder kan ik alleen maar voordelen verzinnen. Voor het circus, de dieren, de middenstanders en het publiek.


en zeker in de tijd dat men niet zomaar een persbericht meer plaats is dit een prima optie.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 10:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik zou niet weten wat er mis is met een olifantenbuffet. Leeuwen loslaten oid. is inderdaad onverantwoord en niet meer van deze tijd, maar een olifanten buffet is:

a. niet onveilig (tenminste ik kan me geen ernstige incidenten herrineren)
b. Voor de olifanten een leuk uitje (nieuwe prikkels en een keer wat anders dan de staltent of uitloop op circusterrein, beweging is goed)
c. Voor aanwezig publiek geweldig om op deze manier met olifanten in aanraking te komen (vaak mogen de kinderen voeren)
d. Voor het circus bestaat er (bij voldoende aanwezigen) geen betere reclame. Hier kan een persbericht in welke krant dan ook niet tegenop!
e. het is voor de meewerkende winkelketen, bakkerij, groenteboer oid. reclame

DUS EEN WIN-WIN-WIN-WIN SITUATIE!!
Dus ik zou niet weten waarom een olifantbuffet niet van deze tijd is, of dat het bij circussen met een olifantenbuffet ontbreekt aan visie of gebrekkige pers communicatie oid. Kijk bv. naar Menagerie circus.

Bovendien: een olifant die achter een stroomdraadje staat vormt net zo veel (weinig dus) gevaar als een olifant die onder deskundige begeleiding over straat loopt.

Groeten Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 11:11 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma aug 29, 2011 2:24 pm
Berichten: 31
In een tijd dat je moeite moet doen en met vrijkaarten moet gaan smijten om een persbericht te plaatsen is elke vorm van positieve gratis publiciteit meegenomen.
Er zijn lokale kranten bij die alleen een persbericht plaatsen als je ook een advertentie plaatst en wat vrijkaarten geeft.
Sommige kranten zijn zelfs zo brutaal om er om te vragen.

Als je vele sponsors hebt kan een grote reclamecampagne in Amsterdam of Den Haag er wel af , maar als je hard moet werken voor je centen , vele dieren eten moet geven en geen sponsors hebt ben je blij dat de lokale omroep of krant een leuk berichtje wil plaatsen dat je circus in de stad/het dorp komt.

Ik mag dan misschien een hobbyist zijn zoals eerder genoemd maar ik zorg wel dat het circus positief elke week weer in het nieuws staat. Is het niet met een persbericht, dan wel met een reclamecampagne op de lokale kabelkrant.
Enja niks leukers dan van je hobby je werk of bijbaan gaan maken.

Ik wens u allen een fijn weekend! het wordt slecht weer dus laat die tenten maar volstromen.

_________________
- Persaccount Circus Renz International -
Website Circus Renz International

* - 170 Jaar Circustraditie - Il Circo Tradizionale - *


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 9:28 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Er is niets mis met het aanbieden van een olifantenlunch om publiciteit te krijgen, echter je zal tegenwoordig een aantal stappen verder moeten denken. Het resultaat is nu dat de sponser zich onder druk gezet door dierenactivisten terug trekt. Het resultaat op de lange termijn is dus negatief.
Voor het circus waar jij je voor inzet en voor andere circussen. Dat lijkt mij niet het doel wat je wilt bereiken. Nu hebben de dierenactivisten een succes behaald omdat het circus in kwestie ze deze kans heeft geboden. Ik vind het ook jammer dat dit het resultaat is van een , op zich leuke actie.
Helaas is de samenleving dusdanig veranderd dat er andere manieren van PR voeren noodzakelijk zijn.
Vandaar dat er circussen zijn medewerkers in dienst hebben welke daar voor opgeleid zijn. Mooi hoor dat anderen dat vanuit hun liefde van het circus als hobby willen doen. Maar kennelijk blijf je dan hangen in de ouderwetse manier van reclame maken. Waarbij je onbedoelde neveneffecten bereikt en je circus schade op de lange termijn toebrengt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 10:18 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma aug 29, 2011 2:24 pm
Berichten: 31
Als geen grote geldbedragen voor reclame hebt, dan moet je misschien maar grotendeels in die "ouderwetse" manier blijven hangen.
Als je veelal in kleine en middelgrote steden staat is het naar mijn mening ook een beetje overdreven om een hele stad vol te hangen, mega reclameborden langs snelwegen en invalswegen te zetten.

Natuurlijk denken wij nu ook verder dan het standaard persbericht en er zijn ook genoeg plannen.
Maar plannen moeten eerst goed uitgewerkt worden voordat je er mee start.

Ik ben vanaf eind augustus / begin september aangesteld als PR man bij Renz International, in zo'n kort tijdbestek waarbij het seizoen ook nog ten einde loopt kun je geen grote acties opzetten.

_________________
- Persaccount Circus Renz International -
Website Circus Renz International

* - 170 Jaar Circustraditie - Il Circo Tradizionale - *


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 10:26 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Frank, je blijft vaag. Veel woorden maar je zegt weinig.
Waar het om gaat is gebruik te maken van sponsors zoals plaatselijke middenstanders. Activisten zullen ten allen tijde proberen deze sponsors tot andere gedachten te krijgen en maken daarbij gebruik van negatieve berichtgeving over circussen. En negatieve berichten uit het verleden en zelfs uit andere landen blijven heel lang rondzingen. Vraag maar aan Sydney en Belly Wien....
Moraal van het verhaal: zorg dat je geen negatieve pers krijgt, dan krijgen activisten geen vat op eventuele sponsors.

En probeer eventuele sponsors voor te bereiden op dreigementen van activisten, ze zullen vaak niet weten wat hun overkomt en zich van schrik terugtrekken.....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 1:00 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Frenk je schrijft inderdaad een hoop met weinig inhoud.Noem dan eens voorbeelden van andere circussen hoe die het dan doen op een verantwoorde en moderne manier.Jij bedoelt gewoon hoe Herman Renz het doet.Nou ik weet wel zeker niet veel anders dan bij ander circus.En inderdaad niet met dieren dat kan ook niet want die hebben ze niet.Ze hebben gelukkig een paar grote sponsoren waaronder Princess die ook de doorstart mogelijk heeft gemaakt.Maar Princess stopt met het steunen van Herman Renz en vindt daar maar eens een goede vervanger voor.Ook wordt er door dierenactivisten druk op de Plus uitgeoefend om niet meer met circussen te werken.Met andere woorden wat je vandaag hebt kan morgen al weer anders zijn.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 3:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Wat de een vaag noemt kun je ook lezen als niet begrepen door de ander. Dat is wat ik bedoel met creatief denken. Ik begrijp best dat er circussen zijn die op dit moment vanwege hun financiële positie niet in staat zijn om fulltime medewerkers in dienst te hebben voor reclame. Dat zij dan terug grijpen naar het beproefde recept van de olifantenlunch snap ik dan best. Maar denk dan ook eens na over de mogelijke gevolgen van de reclame uiting. Gelukkig schrijven mijn mede discussie leden inhoudelijk wel een interessant verhaal, althans dat vinden zij kennelijk zelf.
Creatieve reclame een voorbeeld daarvan is het openen van de beurs op Beursplein 5 in Amsterdam de afgelopen zomer. Landelijk was dit op het nieuws. De nieuwe videoclip van Frans Bauer zou je ook zo kunnen zien. Het artikel in het Volkskrant magazine van vandaag ook. Er zijn vast nog veel leukere en mooiere dingen te bedenken. En juist de circussen die zich er op beroepen dat zij eigen dieren hebben zouden nadrukkelijk over de toekomst van het houden van deze dieren moeten nadenken. Zij hebben gekozen voor eigen dieren en ik hoop dat zij deze dieren ook tot in lengte van dagen voor het circus kunnen behouden. Ik hou van circus met dieren. Of ze nu in eigendom zijn of ingehuurd. Dat maakt mij, het publiek en de dierenactivisten niets uit. Maar wees er zuinig op en zorg dat generaties na ons ook nog dieren in het circus kunnen zien. Denk na over reclame uitingen met dieren. Dat is waar het in deze discussie om draait.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 4:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma aug 29, 2011 2:24 pm
Berichten: 31
Wij hebben ook al een videoclip opgenomen gehad in onze piste, nog voordat Frans Bauer bedacht zijn clip op te nemen in Herman Renz. :clown

Dus ook wij denken creatief :)

_________________
- Persaccount Circus Renz International -
Website Circus Renz International

* - 170 Jaar Circustraditie - Il Circo Tradizionale - *


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 4:47 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Renz-Inter schreef:
Wij hebben ook al een videoclip opgenomen gehad in onze piste, nog voordat Frans Bauer bedacht zijn clip op te nemen in Herman Renz. :clown

Dus ook wij denken creatief :)



Nog zo'n creatieve uitspatting van je die je als onderschrift gebruikt op een ander forum.

Renz in pas Renz al het in je paspoort staat.

Mooie uitspraak van een circusvriend-fotograaf-medewerker ;)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.