Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 12:27 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2011 12:15 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Circusolifant vertrappelt 11-jarig meisje

In het noorden van Vietnam is een 11-jarig meisje om het leven gekomen nadat ze vertrappeld werd door een circusolifant.

Volgens de politie drong een groep kinderen een afgesloten gebied binnen waar het dier tussen de verschillende shows in kon uitrusten. Het slachtoffer probeerde de olifant te voederen, terwijl de rest van de kinderen het dier zou hebben lastiggevallen.

Het meisje werd in de lucht gegooid en daarna vertrappeld. Het slachtoffer overleed ter plaatse. De olifant maakt deel uit van de Vietnam Circus Association die gedurende tien dagen shows opvoerde in Lao Cai, in de buurt van de grens met China.

Volgens een verantwoordelijke van de circusgroep is het dier gewoonlijk erg zachtaardig en is het de eerste keer dat er iemand gewond raakte.

De olifant zal van nabij worden opgevolgd, maar zou wel bij het circus blijven. De politie onderzoekt het incident. (Belga/EE)

http://www.knack.be/nieuws/planet-earth ... 492926.htm

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2011 12:18 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Droevig genoeg, maar voorspelbaar. Olifanten houden er niet van getreiterd te worden. Dat mag toch wel bekend zijn. Zeker in Vietnam, waar ze volgens mij nog in het wild lopen en deel uitmaken van de cultuur.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2011 6:06 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Droevig zeker, Een olifant is toch wel sterk zelfs een kleintje en zo'n 11 jarig meisje is niet echt groot.. :?
Denk dat ze niet veel kans had.

En iemand zal het wel niet met me eens zijn maar ik leg de fout toch wel een beetje bij de ouders.

Die van mij vertelde me dan niet specifiek dat ik niet een afgesloten gebied met een olifant in mogt gaan en een olifant niet moest pesten..
Maar je kind opvoeden dat ze niet verboden ruimtes ingaan en/of geen dieren pesten/vreemde dieren irriteren zou toch niet rocket science moeten zijn.

Een hond die buiten bij de supermarkt op zijn baas zit te wachten moet je al niet zomaar benaderen want je kent het dier en zijn gedrag niet,
Laat staan een olifant.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 12:01 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
maar ja bij honden zie je het toch vaak dat iedereen er zo maar aan wil zitten


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 7:07 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Een kind wilde de olifant voeren terwijl de andere kinderen uit de groep de olifant pestten. Dan kun je er op wachten dat het fout gaat. Net als bij die "vreemde hond" aan het haakje bij de supermarkt. Dat zo'n hond dan van zich af bijt mag dan het leergeld zijn voor de stoerdoener.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.