Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 12:17 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 11:49 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Op BNR nieuwsradio is een gesprek te horen met de heer Lammers van de VNCO.
Gesprekken over circusdieren worden meteen afgekapt.

Het precieze onderwerp weet ik niet maar er kwam ook het onderwerp circusdieren te sprake.
Verder nog het opkomen voor de (nederlandse) circus.

Het is meer slijmpraatje hoe geweldig " zijn " nederlandse circussen zijn


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 7:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Zonder VNCO, waarin een aantal circussen samenwerken, hadden we in Nederland al lang een verbod op dieren in circussen. Dat zou voor jou als circus-hobbyist betekenen dat je nog maar weinig keus zou hebben in Nederland. En voor je werk betekent het dat je je huidige (bij)baan ook niet zou hebben. Heb je daar al eens aan gedacht?

Zonder VNCO zouden ook al die dierrijke Duitse familiecircussen niet meer in Nederland kunnen reizen!

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 8:03 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De vnco wil toch juist alle door jouw genoemde duitse circussen weg hebben.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 8:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het gaat in dit deel van het forum over circusdieren. Niet of de VNCO Duitse circussen weg wil hebben.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 9:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
MartijnH schreef:
De vnco wil toch juist alle door jouw genoemde duitse circussen weg hebben.


Wel raar dat Freiwald wel lid is kunnen worden dan....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 10:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Misschien verzet Freiwald zich niet tegen de Nederlandse circussen in tegenstelling tot Martijn's "paspoortcircussen"...

Maar om On Topic te reageren: De reclamespotjes van "wilde dieren de tent uit" konden door de voorgangers van de "Commissie Klassiek Circus" worden verboden door de uitstekende medewerking van Lutz Freiwald om aan te tonen dat "het leven van olifant Buba" toch heel anders - en beter - was en is dan de reclamespotjes van de Almeerse dieractivisten ons in 2007 moesten laten geloven. Nog voordat Lutz Freiwald het lidmaatschap van de VNCO overwoog hield hij zich al ruimschoots aan de "Richtlijnen Welzijn Circusdieren". Verder trekt hij met zijn circus zijn rondjes door Nederland zonder ook maar een keer negatief in het nieuws te komen. Ook niet in het "nieuws" dat door dieractivisten wordt gemaakt.

Dat kan van andere circussen helaas niet altijd worden gezegd. Gisteren stonden de beruchte "17 uur" weer eens in de krant (De Stentor, Deventer). Voor wie dit niets zegt: Die "17 uur" is de tijd die de olifanten in 2008 bij een niet nader te noemen circus elk etmaal aan de ketting stonden, zoals dat door de onderzoekers van Wageningen Universiteit was waargenomen en opgetekend in de bijlagen bij hun onderzoeksrapport. Dat circus heeft intussen wel ervan geleerd want ze bouwen nu een uitloop als dat ook maar even kan, maar de kranten worden nog steeds gevuld met de misstappen uit het verleden.

Bij Freiwald geen ontsnappingen, geen kettingen en geen vechtpartijen met dieractivisten.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 10:40 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
waarom staat dit tussen circusdieren.
daar ging het hele gesprek niet over
dhr lammers wou er over beginnen maar werd gelijk afgekapt ging meer over gemeente e.d
ook zou ik van ron na een beschuldiging graag matriaal zien waar renz international slecht in het nieuws komt want hier heeft hij het tenslotte over zonder de naam te noemen
gisteren toevallig gesprek gehad met dhr freiwald
renz international kan zich ook aanmelden bij de vnco maar het circus heeft daar momenteel totaal geen intresse in
en dat de vnco geen buitenlandse circussen wil is natuurlijk wel duidelijk als je ziet hoeveel brieven van gemeente's er komen met de melding alleen vnco circussen
wat vervolgens weer totaal in strijd is met de wetgeving over vrijheid van handels verkeer


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 12:39 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Bas-Roest schreef:
waarom staat dit tussen circusdieren.
daar ging het hele gesprek niet over
dhr lammers wou er over beginnen maar werd gelijk afgekapt ging meer over gemeente e.d

Dat moet je aan Martijn vragen, die heeft het hier geplaatst. De moderatoren zullen achteraf wel de boel uitsorteren. Naar besloten rubriek misschien wel.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 12:41 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Bas-Roest schreef:
ook zou ik van ron na een beschuldiging graag matriaal zien waar renz international slecht in het nieuws komt want hier heeft hij het tenslotte over zonder de naam te noemen

Renz International heb ik nog niet negatief in de pers gezien qua dieren en/of activisme.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 12:46 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Bas-Roest schreef:
gisteren toevallig gesprek gehad met dhr freiwald
renz international kan zich ook aanmelden bij de vnco maar het circus heeft daar momenteel totaal geen intresse in
en dat de vnco geen buitenlandse circussen wil is natuurlijk wel duidelijk als je ziet hoeveel brieven van gemeente's er komen met de melding alleen vnco circussen
wat vervolgens weer totaal in strijd is met de wetgeving over vrijheid van handels verkeer

De VNCO kan alleen spreken voor aangesloten circussen, en daarvoor kwaltiteitsgaranties geven richting gemeenten.

En ze zullen ook wel eens gezegd hebben dat er op een bepaald moment te veel circussen op ons groene gras afkomen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 12:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Tijdens dat ik dit bericht typte op mijn telefoon ging het gesprek inderdaad nog over Circusdieren.

Vind het een beetje jammer dat een moderator!!! onterecht beschuldigingen gaat maken over zogenaamde slechte dingen die het circus renz international zou uitvoeren. In Nederland heb ik nog nooit een slecht bericht over dit circus gezien en ik kom er toch vrij regelmatig, als er 1 circus is die alles in orde heeft qua dierenwelzijn e.d. is het wel Renz International


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 1:15 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
MartijnH schreef:
Tijdens dat ik dit bericht typte op mijn telefoon ging het gesprek inderdaad nog over Circusdieren.

Vind het een beetje jammer dat een moderator!!! onterecht beschuldigingen gaat maken over zogenaamde slechte dingen die het circus renz international zou uitvoeren. In Nederland heb ik nog nooit een slecht bericht over dit circus gezien en ik kom er toch vrij regelmatig, als er 1 circus is die alles in orde heeft qua dierenwelzijn e.d. is het wel Renz International

Als ik activist was, zou ik bovenstaande woorden beschouwen als een uitdaging... Afkloppen op ongeverfd hout dat ze niet langs komen.. Maar waar het circus nu staat, ver van de openbare weg, is het gelukkig wel veilig.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 1:46 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:
Als ik activist was, zou ik bovenstaande woorden beschouwen als een uitdaging...


Hoezo een uitdaging?

Mag de waarheid tegenwoordig als je dieren het goed hebben niet meer gezegd worden?
En activisten? die hebben we dit jaar maar sporadisch voorbij zien komen, die tijd is al een groot deel voorbij dat er in elke plaats activisten voor je kassa staan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 3:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
......VREDE OP AARDE, IN ALLE CIRCUSSEN EEN WELBEHAGEN.......!!!!!





Ik houd van circussen, zelfs als er Pietje Puk in hun paspoort staat....!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: BNR nieuwsradio - circus
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2011 8:56 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom ik als moderator of schrijver op persoonlijke titel me zou moeten verontschuldigen bij Bas Roest of circus Renz International.

Lezen heren. Hier is de herkansing:
Citeer:
Dat kan van andere circussen helaas niet altijd worden gezegd. Gisteren stonden de beruchte "17 uur" weer eens in de krant (De Stentor, Deventer). Voor wie dit niets zegt: Die "17 uur" is de tijd die de olifanten in 2008 bij een niet nader te noemen circus elk etmaal aan de ketting stonden, zoals dat door de onderzoekers van Wageningen Universiteit was waargenomen en opgetekend in de bijlagen bij hun onderzoeksrapport. Dat circus heeft intussen wel ervan geleerd want ze bouwen nu een uitloop als dat ook maar even kan, maar de kranten worden nog steeds gevuld met de misstappen uit het verleden.


Hier is het krantenartikel:
http://www.destentor.nl/regio/deventer/ ... s-Renz.ece
met de passage "Olifanten bijvoorbeeld trekken in het wild wel vijftig kilometer per dag. In het circus staan ze gemiddeld zeventien uur per dag vastgeketend". Het getal komt uit de bijlagen van het WUR/LNV onderzoeksrapport.

Bas, jij moet toch drommels goed weten dat Renz International in 2008 - ten tijde van het wetenschappelijk onderzoek - niet in Nederland op reis was.

Verder wil ik me bij de wijze woorden van Didier aansluiten.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.