Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 8:30 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 02, 2006 8:43 pm 
Offline

Lid geworden op: wo mei 31, 2006 4:37 pm
Berichten: 25
Beste Dierentrainerjr,

Eerst even dit: ik ben geen dierenactivist maar een circusfan, echter wel eentje die ernstig aan het twijfelen is over het gebruik van dieren in een circus.

Dat een circus goed voor een dier zorgt klinkt mij allemaal erg logisch in de oren. Immers, de eigenaar zal ongetwijfeld veel van z'n dieren houden en daardoor ook goed voor ze zorgen. Bovendien is het zijn broodwinning en dus erg belangrijk om gezonde dieren te houden.

Waar ik echter de laatste tijd wat moeite mee heb, niet in de laatste plaats ingegeven door het lezen van de nodige boeken over olifanten, is dat een dier gedwongen wordt kunstjes te doen. Laten we eens aannemen dat de trainingsmethoden zonder enig geweld verlopen. Is het dan niet wreed om een dier allerlei kunstjes te laten doen, louter en alleen voor ons vermaak?

Ook maak ik mij zorgen over de wijze waarop de dieren worden gehouden, niet zozeer de staltenten, maar vooral het voortdurende rondtrekken ermee. Ja, dat rondtrekken is een circus eigen, maar moeten de dieren daar dan de dupe van worden. Tijgers, die met veel te veel soortgenoten in een trailer opgeloten zitten. Olifanten die in de natuur grote afstanden afleggen, maar in een circus worden gedwongen om grotendeels stil te blijven staan.

Begrijp je wat ik bedoel? Ik heb veel bewondering voor mensen die (wilde) dieren trainen, alleen begin ik meer en meer aan het nut daarvan te twijfelen. Mogen wij eigenlijk wel van dieren verlangen dat zij, onder dwang, ons moeten vermaken? Dat is mijn dilemma.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: feiten over dieren trainen
BerichtGeplaatst: di okt 03, 2006 12:39 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
dierentrainerjr schreef:
allereerst ben ik dieren trainer maar werk ik niet als dieren trainer inm het circus,


Niet in het circus? Waar dan?

Citeer:
kom nu alstublieft neit aan met ik wil ze allemaal uit het circus ....


Waarom niet?

Ik kan begrijpen dat er een fasering zou kunnen zijn om dieren uiteindelijk uit het circus te hebben, dan zou ik eerst de 'wilde' dieren eruit hebben en in de 2e fase andere dieren.
Maar door mijn ervaringen heb ik veel circussen gezien en gezien hoe dieren daar zitten. Dan kan ik niet echt zeggen dat een paard het veel beter heeft dan een leeuw of olifant qua ruimte. En ik heb bij zowel wilde als niet-wilde dieren stereotype gedrag waargenomen. etc.
Het liefst dus gewoon allemaal eruit.

Citeer:
stap 1 je zet een groepje mensen met toeters en fluitjkes voor het circus neer.

stap 2 je maakt wazige video beelden van dichtbij.

stap 3 haalt het geluid van de activisten weg en zet er een ielig muziekje bij ....... klaar voor het internet.


Onze beelden kan je niet als wazig bestempelen. Zijn op redelijk hoge resolutie beschikbaar. Onze beelden zijn niet gemaakt ten tijde van demonstraties. Als je dat doet breng je risico mee dat mensen van circus je zien en rare dingen met je doen.


Mijn laaste punt ": circussen willen geld verdienen met hn dieren NATUURLIJK !! maar een dier wat geslagen wordt kost tijd om weer on-schuw te krijgen !@! en tijd is geld zeker in het circus dus denk eens na .

dieren worden erger mishandeld in de natuur als ze iets fout doen dan in het circus,


Citeer:
CIRCUS BELLY WIEN HEEFT EEN OORKONDE ONTVANGEN VAN HET GOEDE VERZORGEN VAN DE DIEREN


De belly wien? De belly wien die activisten heeft geslagen, omstanders heeft geslagen, politieagenten heeft mishandeld/beledigd, dieren heeft gesmokkeld, hun olifant heeft verwaarloosd en dood heeft laten gaan? Die Belly wien? Of hebben we het opeens over een andere....

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: feiten over dieren trainen
BerichtGeplaatst: di okt 03, 2006 1:49 am 
CircusLeed.NL schreef:

De belly wien die activisten heeft geslagen, ...


Wie waren het ook alweer die zeiden dat ze iets voor het dier over hebben zichzelf daarvoor opofferen? En zo zeggen voor dieren iets te betekenen. Piep, dan niet zo wanneer mensen hun huis en haard verdedigen. Jij zou precies hetzelfde doen wanneer de situatie andersom zou zijn. Wanneer er een groep aldoor in je tuintje staat te demonsteren!
En ja demonsteren mag in Nederland, maar volgens mij heeft de demonstrant zich ook aan regels te houden ook aan de ongeschreven. Waar fatsoen toch bovenaan staat.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: feiten over dieren trainen
BerichtGeplaatst: di okt 03, 2006 11:29 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
A3ana schreef:
Wie waren het ook alweer die zeiden dat ze iets voor het dier over hebben zichzelf daarvoor opofferen? En zo zeggen voor dieren iets te betekenen. Piep, dan niet zo wanneer mensen hun huis en haard verdedigen. Jij zou precies hetzelfde doen wanneer de situatie andersom zou zijn. Wanneer er een groep aldoor in je tuintje staat te demonsteren!
En ja demonsteren mag in Nederland, maar volgens mij heeft de demonstrant zich ook aan regels te houden ook aan de ongeschreven. Waar fatsoen toch bovenaan staat.


Wij volgen altijd de regels. Het is steeds het circus die ze overtreed. Dat zegt al wat he...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di okt 03, 2006 11:43 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
dierentrainerjr schreef:
oke je wil dus eerst wilde dieren eruit hebben,
maar ik wilde dus inderdad die fasering eventjes na bootsen.


Wij willen alle dieren eruit hebben. Maar als dat in fases gaat, dan zien wij dat niet als probleem.

Citeer:
maar wilde dieren hebben negen van de tien keer een baas in het wild een alfa mannetje of vrouwtje. denk jij dat een mens dat niet kan vervangen ?

In het circus is niet zo een verhouding.

Citeer:
olifanten lopen in afrika vele kilometers naar water plaatsen, als er op een plek genoeg voedsel en water is dan zetten zij echt geen onnodige stappen.


Waarom denk je dat olifantenexperts (de 'olifantenexperts' van de wereld) roepen dat olifanten uit het circus zouden moeten?
Ga daar maar eens over nadenken.

Citeer:
ik ken vele dompteurs en heb deze zien trainen zonder dat zij wisten dat ik er was.


Ik heb ook wel dompteurs zien trainen met hun dieren. Maar dat zijn niet de trainingen die de meeste zien. Die dieren zijn al getraind/afgericht.

Citeer:
mijn moeder heeft de boeken van monty roberts en traint opstandige paarden volgens een joinup. dit is een natuurlijke methode die de alfa merrie ook gebruikt in het wild.


Het gaat er niet alleen om hoe de trainingen verlopen. Ik heb het idee dat je denkt dat wij denken dat elke getraind dier met geweld etc is getraind.
Het gaat naast training om hoe een dier leeft etc. De stress die deze ervaart door het reizen en een paard die 95% van de dag op stal staat. Sommige gewoon met touw vastgebonden voor lange tijd. Dat zijn aantal punten waar wij op beoordelen of het goed is voor een dier om in het circus te zijn.

Citeer:
ik ben tegen bepaalde dieren in het circus zoals BEREN en APEN
maar apen gelden alleen als deze in de show gebruikt worden.

want als deze constant in hun ruime wagen zitten (zoals belly wien )
en goede voeding krijgen is er geen probleem denk ik.


Misschien moet je eens met apenexperts gaan praten, want die oordelen dat die dieren daar echt uit moeten. Daarnaast heeft een aap laatst een meisje verwond/gebeten. Een aap die voor niets blijkbaar ingeent was. Die wellicht ziekten zou kunnen hebben.
Daarnaast vertonen die apen gewoon stereotype gedrag. Erg apathisch vaak.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: olifanten
BerichtGeplaatst: di okt 03, 2006 12:21 pm 
Offline

Lid geworden op: wo mei 31, 2006 4:37 pm
Berichten: 25
dierentrainerjr schreef:
jah donna ik geef je vrijvee lgelijk over de olifanten.

maar dieren lopen om te eten als er in het wild hooi gedropt zou worden zouden die dieren dan nog grote afstanden afleggen ?
asiaatische olifanten worden ook bij huis gehouden en als ze drinken hebben hebben ze ook geen behgoefte om te lopen.
of heb uik het nu fout ?

volgens mij niet


Klopt, olifanten in het wild moeten de hele dag op zoek naar eten en drinken, en als dat allemaal voor het grijpen ligt zullen ze ongetwijfeld minder lopen.

Probleem alleen is dat in dierentuinen, maar ook in circussen, de olifanten vaak op te harde ondergrond staan en net iets te weinig bewegingsruimte hebben. Hierdoor is de kans op artritis erg groot. Voetverzorging is dan ook erg belangrijk. In steeds meer dierentuinen geeft men de olifanten wat te doen zodat ze in beweging blijven. Voedsel verstoppen is zo'n methode. Maar hoe kan je zoiets in een circus bewerkstelligen?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: feiten over dieren trainen
BerichtGeplaatst: di okt 03, 2006 1:44 pm 
CircusLeed.NL schreef:
A3ana schreef:
Wie waren het ook alweer die zeiden dat ze iets voor het dier over hebben zichzelf daarvoor opofferen? En zo zeggen voor dieren iets te betekenen. Piep, dan niet zo wanneer mensen hun huis en haard verdedigen. Jij zou precies hetzelfde doen wanneer de situatie andersom zou zijn. Wanneer er een groep aldoor in je tuintje staat te demonsteren!
En ja demonsteren mag in Nederland, maar volgens mij heeft de demonstrant zich ook aan regels te houden ook aan de ongeschreven. Waar fatsoen toch bovenaan staat.


Wij volgen altijd de regels. Het is steeds het circus die ze overtreed. Dat zegt al wat he...


Is dat jullie zelfopoffering voor het dier? Wijzen naar de ander en het slachtoffer uithangen bij jullie demonstraties?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2006 2:31 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Alex, de uitspraken die jij doet over Belly Wien, kun jij die hier nogmaals herhalen uit je eigen naam en je niet verstoppen achter Circusleed.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 2:56 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Dacht ik al


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.