Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 6:09 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Olifant Mausi overleden
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2012 5:33 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Het is best een beetje ingewikkeld allemaal. Ook wat jullie schrijven. Zoals met zoiets zullen er wel weer een boel mensen allemaal een beetje gelijk hebben.
Over de medische kant. We denken allemaal dat dierenartsen daar maar heel veel verstand van hebben. Weten jullie wel dat dat helemaal niet zo is? Dat er amper boeken en ander studiemateriaal bestaat over ziekten bij deze dieren en wat je dan moet doen. Zelfs in dierentuinen niet. Veel dierenartsen weten niet eens uit hun hoofd dat je een ezel heel anders moet behandelen dan een paard bijvoorbeeld. Omdat die heel anders in elkaar zit. En daardoor vaak helemaal de medicijnen van een paard niet mag hebben.
Ik ken een circus dat een giraf heeft. Jullie naturlijk ook wel. Die hebben gelukkig de bekende dierenarts Peter Klaver, hij werkte vroeger met dit soort dieren bij Artis. Nu werkt hij over de hele wereld. Als hij ver weg is kan hij bij problemen je nog doorsturen naar een collega die er wel verstand van heeft.

Mooi zoals een olifant een contactlens kreeg in Artis omdat er een tak in zijn oog was gekomen.

Is er al iemand op het idee gekomen dat ze Mausy zo lang gehouden hebben bij Circus Voyage terwijl hij niet meer optrad omdat het de lieveling van zijn verzorgers was? Dit is namelijk helemaal niet een heel slecht circus zoals nu wordt gezegd, ze hadden misschien wel de grootste olifantenuitloop van alle Duitse circussen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Olifant Mausi overleden
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 10:25 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Er is nog één iets wat ik niet helemaal begrijp. Ik heb ondertussen eens de moeite genomen om het rapport 'Welzijn van dieren in reizende circussen in Nederland' te lezen en daarbij wordt ook verwezen naar andere landen, onder meer Duitsland.
Volgens het rapport krijgen de circussen in Duitland op ELKE nieuwe staanplaats controle van een dierenarts. Als dit werkelijk het geval is, dan begrijp ik niet dat er in al die jaren geen optreden van deze mensen is geweest. Of valt dat buiten hun bevoegdheid?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Olifant Mausi overleden
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 12:11 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dat laatste. Een dierenarts is een dierenarts en geen politieagent of opsporingsambtenaar. Wel zal een dierenarts misstanden rapporteren aan de overheid of gemeente. Maar als die verzuimt om verder te handelen? Maar bij de meeste circussen is er totaal, maar dan ook totaal niets aan de hand.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Olifant Mausi overleden
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 1:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Ron_Mikkenie schreef:
Dat laatste. Een dierenarts is een dierenarts en geen politieagent of opsporingsambtenaar. Wel zal een dierenarts misstanden rapporteren aan de overheid of gemeente. Maar als die verzuimt om verder te handelen? Maar bij de meeste circussen is er totaal, maar dan ook totaal niets aan de hand.

Ik deel je mening hoor dat er bij de meeste circussen niets aan de hand is. Maar wel vind ik dat dit voorkomen had moeten worden. En als de overheid of de gemeentes verzuimen. Dan zijn zij hier evengoed in fout. Maar het kan er bij mij niet in dat er al die jaren lang geen enkele dierenarts opmerkingen had en/of geen enkele overheidsdienst geluisterd heeft naar de opmerkingen van de dierenarts. Want in het belang van alle circussen (en natuurlijk ook in het belang van alle circusdieren) moeten dergelijke toestanden gewoon aangepakt worden.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.