Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 10:27 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: VNCO weerlegt leugens PvdD
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2012 8:30 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
In een interview op Deventer Radio TV (DRTV) van 19 januari 2012 worden leugens van een werkgroeplid van de Partij voor de Dieren op kundige wijze weerlegd door de voorzitter van de VNCO, heer Adri Lammers. Zie http://www.youtube.com/watch?v=l_gVyK-C ... AAaF1ZY_DQ

Maar er wordt nog iets klip en klaar duidelijk gemaakt door PvdD lid Christine van Dalen: De Partij voor de Dieren komt op voor dierenrechten. En daarmee is deze partij dus niet veel meer dan de reeds bekende groeperingen als "respect voor dieren", "actiegroep circusleed", "biteback" (zowel de Belgische als Amerikaanse groep met dezelfde naam), "wilde dieren de tent uit" of het intussen beruchte peta. Luister maar een goed wat Christine zegt op 03:00

De PvdD citeert delen uit het onderzoeksrapport die betrekking hebben op incidenten bij twee buitenlandse circussen welke ten tijde van het onderzoek van Wageningen Universiteit in Nederland op reis waren. De onderzoekers zagen duidelijk in dat het terminale ziekbed van Karin Range niet representatief is voor de circussen in Nederland. In de conclusies en aanbevelingen zijn deze incidenten daarom niet meegewogen.

Er ligt nog een rapport op tafel. Over de intrinsieke waarde van dieren. Het rapport dat er voor pleit dat er geen dieren meer uit het wild mogen worden gehaald voor entertainment. Volgens dat rapport zou het ook de voorkeur genieten om dieren, die nu in circussen aanwezig zijn, terug te plaatsen naar een meer natuurlijke leefomgeving. Laat dat rapport eind 2011 nou net terzijde zijn gelegd door het ministerie. Waarmee de wens van dierenrechtenorganisaties, zoals de PvdD, verder weg is dan ooit.

Het verbod op wildvang bestaat reeds. Het schort hooguit aan de handhaving. Want zolang stropers in de overblijfselen van de vrije natuur massaal dieren kunnen afslachten wordt het bewijs geleverd dat handhaving tekort schiet. En die stropers zijn echt niet op weg om dieren te vangen voor dierentuinen of circussen. "Tijgernoten" (en dan niet dat bekende zoutje) zijn vooral in China gewild om de "heilzame werking". De handelswaarde van ivoor, krokodillenleer en andere dierlijke producten lokken stropers naar de wildernis.

De Commissie Klassiek Circus informeert sinds 2007 beleidsmakers over circus en circusdieren. Meer informatie kunt u lezen op www.klassiekcircus.nl

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: VNCO weerlegt leugens PvdD
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2012 10:12 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di dec 29, 2009 1:37 pm
Berichten: 69
Locatie: Tiel
ongelooflijk! Dus deze mevrouw komt even vertellen dat je dieren (7de generatie gevangenschap) niet kunt trainen met een "suikerklontje"...... Naja probeer voor een olifant eerder een "suikerbrood" maar het standpunt wat ze inneemt laat haar en haar partij ronduit een flater slaan bij het verdedigen van deze NONSENS!

_________________
www.circushondjes.nl


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: VNCO weerlegt leugens PvdD
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2012 10:23 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Mooie discussie. In een notendop hoor je precies waar het over gaat.
Ik zag die mevrouw steeds kleiner worden aan het eind.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: VNCO weerlegt leugens PvdD
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2012 10:16 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Op dit punt ontstaat een (niet altijd even gezellige) discussie over de relatie tussen VNCO, ECA en buitenlandse circussen. Deze is verder te volgen in de besloten rubriek.
Wie ook de besloten rubriek wil kunnen lezen, kan dit bij mij kenbaar maken.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: VNCO weerlegt leugens PvdD
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2012 2:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Het gesprek op RTV Overijssel heeft een gevolg gekregen per email. Mevr. van Dalen mailde Adri Lammers over de tragische dood van olifant Mausi. Zij vond het heel erg dat het dier na zoveel jaar trouwe dienst op zo'n manier werd afgedankt door Nationaal circus Herman Renz, een lid van de VNCO.

Hieronder het antwoord van Adri:


Geachte Mevrouw van Dalen,

Ook nu weer slaat u de plank mis en gaat u af op de berichtgeving in de pers.

Vooraf
Het sterven van de olifant Mausi doet mij meer pijn dan u kunt en wilt geloven.

Maar om ook nu weer te verwijzen naar het Nederlands Nationaal Circus Herman Renz gaat iedere zorgvuldigheid te boven, een zorgvuldigheid die je van een politica zou mogen en kunnen verwachten. De olifant Mausi maakt immers al meer dan een decennium (vijftien jaar) geen deel uit van het dierenbestand van het Circus Herman Renz. Vergelijkenderwijs: ik stel U toch ook niet verantwoordelijk voor de koloniale politiek van ons land in de jaren vijftig.

Nog steeds staat mijn uitnodiging aan het adres van de partij voor de Dieren om op wetenschappelijk en juridisch niveau het rapport van Wageningen Universiteit en Research Centrum in het openbaar te bestuderen en te analyseren, had u dit reeds zelfstandig gedaan, respectievelijk laten doen dan had u geweten dat Mausi in het jaar van (2008) geen deel uit maakte van het dierenbestand van in Nederland reizende circussen.

Mijn conclusie, U zondigt in onwetendheid of U verwart opnieuw bewust leugens en laster met waarheid. Ik weet niet wat erger is.

Ik daag u uit om met mij aan waarheidsvinding te doen!

Adri Lammers
Voorzitter VNCO

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: VNCO weerlegt leugens PvdD
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2012 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Bravo!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: VNCO weerlegt leugens PvdD
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2012 6:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het bericht van Adri Lammers is het antwoord op de volgende mail van het PvdD lid Christine van Dalen:
Citeer:
Geachte heer Lammers,

Vanmorgen ontving ik de onderstaande link met het bericht van het overlijden van olifant Mausi. Ik werd geraakt door de grote eenzaamheid waarin deze trouwe olifant is gestorven na een leven in gevangenschap en afgedankt na zoveel jaren trouwe dienst bij circus Herman Renz (lid van uw vereniging)

Ik weet van binnen net als u dat dit soort dierenleed het vermaak van mensen in een circus niet rechtvaardigt.

Ik hoop dat u uw hart laat spreken en met uw circusdirecteuren in deze gebeurtenis een aanleiding vindt om uw kruistocht te staken en de achterhaalde vergane glorie van een circusleven met wilde dieren onder ogen te zien. Dat u in plaats van steeds weer te ontkennen, dat een circus geen gezonde leefomgeving biedt aan een wild dier, uw energie stopt in nieuwe uitdagingen voor circusondernemers zonder acts met wilde dieren.

Met respect voor dier en mens,
Christine van Dalen
Namens de Partij voor de Dieren Overijssel


Een grotere onkunde betreffende dieren in circussen en de specifieke geschiedenis van olifant Mausi kun je niet bedenken.

Zoals al eerder geschreven in dit forum: Mausi is het slachtoffer van stropers die de nog melk gevende moeder hebben vermoord. Drie jaar te vroeg van de moedermelk af levert helaas een "wrak van een olifant" op. Het circus treft hier geen enkele blaam Noch Voyage, noch Herman Renz, noch de eerste eigenaar. Want Mausi ging pas naar Herman Renz toen ze zeven jaar jong was.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: VNCO weerlegt leugens PvdD
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2012 12:48 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Waar meneer van Dalen nog steeds op antwoord wacht, heeft mevrouw van Dalen haar antwoord razendsnel gekregen. :roll: :roll:

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: VNCO weerlegt leugens PvdD
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 8:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
In Deventer rommelt het nog steeds. Zie http://www.destentor.nl/regio/deventer/ ... ugelen.ece

Ju kunt daar ook stemmen. De vraagstelling: "Circus zonder wilde dieren - Een deel van de Deventer gemeenteraad wil circussen die zonder wilde dieren werken actief gaan uitnodigen om circussen mèt wilde dieren te ontmoedigen. Vindt u dit een goed plan?".

Antwoord: Het is een slecht plan, "nee" dus...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.