Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 4:28 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 25, 2012 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Lunch van Buba in Waalre en Aalst gaat niet door.

Uiterst verbaast, dat is Freiwalds Menagerie Circus nadat de olifantenlunches bij de Albert Heijn filialen in Aalst(NB) en Waalre op last van het hoofdkantoor zijn afgelast. "De woordvoerder van Ahold gaf ons aan dat het zeker niet is vanwege dierenwelzijn, sterker nog zij ziet ook in dat wij volgens de richtlijnen verplicht zijn met onze olifant activiteiten te ondernemen op dagen dat er geen show is. Diverse dierenwelzijnsorganisaties zouden vooral benadrukken dat de veiligheid van omstanders in het geding is. Een grote onzin, want wij zorgen altijd dat er een stuk afgezet wordt waarbinnen de olifant en haar trainer kunnen lopen. Zo ook afgelopen week in Heeze-Leende waar een grote menigte van kinderen met moeders en opa's en oma's genoten van het voederspektakel. De actie van dierenactivisten zal veel kinderen die graag de olifant hadden willen voeren teleurstellen, maar vooral is het jammer dat men bezig is om het welzijn van onze olifant niet te verbeteren, maar juist in te perken. Een schande voor een organisatie die pretendeert het beste met dieren voor te hebben," aldus het circus.

De kinderen die een kleurplaat hebben ingekleurd kunnen deze nog steeds inleveren bij de Albert Heijn filialen. Het circus zorgt ervoor dat de mooiste drie kleurplaten alsnog hun vrijkaartje krijgen.

Bron: freiwalds menagerie circus [website]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 25, 2012 5:24 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Belachelijk dit soort drogredenen.
Aan welk soort gevaar denkt men?
En wanneer is er voor het laatst een incident geweest waarbij de veiligheid in het geding was? Ik herinner mij alleen een olifant die een handtasje pakte van een dame die te dicht bij kwam, en een olifant die de stevigheid van een fiets wilde testen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 25, 2012 10:01 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
wddtu en pvdd klagen op dit moment in ELKE gemeente waar een circus komt. Zelfs over Herman Renz staat er nu in een Soester lokaaltje dat de olifanten aldaar aan de ketting staan. Je kunt via Google Alerts de tournee van alle circussen met dieren volgen. De tourinformatie van CircusWeb is daarmee helemaal overbodig geworden ;-) (s.v.p. alleen CdS en CliniClowns blijven vermelden Sjaak en Gera)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 10:00 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Ik snap alle sentimenten over het afgelasten door AH van de olifantenluch en ik vind het jammer dat het in deze tijd kennelijk niet meer mogelijk is. Martijn H. schrijft hier naar mijn mening zeer terrecht over.

Maar waar ik anders over denk is de, zeg maar bezigheid therapie voor de olifanten wanneer er geen voorstelling is.
Misschien kan het ook anders. Wanneer de olifanten niet naar AH kunnen komen, kan AH misschien naar de olifanten komen.
Niets staat het circus, en in dit geval het circus van de zeer gewaardeerde heer Lutz Freiwald,in de weg een olifantenluch te organiseren op het circus terein. Kinderen uitnodigen zodat deze kinderen en de olifanten kunnen genieten van te spectakel. Dit zou het circus goede PR opleveren en de olifanten de nodige afleiding geven. Vertel er vervolgens een goed en educatief verhaal bij over deze prachtige dieren. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Basisscholen zijn meer dan bereid om hier aan mee te werken.
Zelf het brood is of wat voor voedsel dan ook is belangenloos te verkrijgen.
Met een actie op deze wijze haal je de wind uit de zeilen van al die zielige dierenactivisten en er is geen bedrijf die bang is voor negatieve publiciteit. Oke dit is de ruwe versie van mijn idee.
Maar in het (nabije) verleden is gebleken dat educatieve acties met (basis)scholen enorm aanslaat.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 10:42 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Die olifantenbrunch is juist een leuke mogelijkheid om het circus onder de mensen te brengen, als het circus op een terrein "uit de loop" en uit het zicht staat. Eigenlijk een alternatief voor een parade zoals die vroeger plaats vond. Vaak hebben de mensen geen benul dat er een circus in de stad staat. Via twitter, hyves en facebook zitten ze overal met hun neus bovenop maar wat er in eigen gemeente plaats vindt gaat aan ze voorbij.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 11:10 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
heuvels schreef:
Die olifantenbrunch is juist een leuke mogelijkheid om het circus onder de mensen te brengen, als het circus op een terrein "uit de loop" en uit het zicht staat. Eigenlijk een alternatief voor een parade zoals die vroeger plaats vond. Vaak hebben de mensen geen benul dat er een circus in de stad staat. Via twitter, hyves en facebook zitten ze overal met hun neus bovenop maar wat er in eigen gemeente plaats vindt gaat aan ze voorbij.

Ja de PR waarde van de olifantenbrunch/lunch is mij bekend. Ook het nut van een "Tour de Ville" staat mij nog fris in het geheugen, echter de tijd heeft deze PR vormen ingehaald en zul je als traditioneel circus creatiever moeten zijn.
De waarde van oude gebruiken zoals boven omschreven in een "nieuw jasje" en gecombineerd met een educatieve waarde, dat levert thans de beste mogelijkheid op positieve PR voor het circus en in het bijzonder het behoud van dieren in het circus.
Sommigen hebben deze ervaring al en hebben het zeer professioneel aangepakt. Anderen proberen het heel voorzichtig.
De nieuwe media zoals twitter,facebook,hyves of wat er nog is of komt, zal nooit het contact tussen mens en dier kunnen vervangen.
Geloof mij de scholen en de kinderen staan te trappelen om dit soort activiteiten. En dat het circus ergens achteraf staat is natuurlijk niet altijd waar. Maar zelfs dan door deze activiteiten vraag je voldoende aandacht voor de eventuele achterafplaats. En juist deze achterafplaats kan heel positief werken. Hoe minder afleiding tijdens de presentatie van de dieren bij de jeugd hoe beter zij de geboden informatie en ervaring in zich opnemen.
Deze kinderen vergeten de belevenis nooit meer en maken hun ouders en vriendjes ethousiast om ook naar het circus te gaan.
Geloof mij ik weet waar ik het over heb.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 1:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Als een parade of olifantenbuffet acherhaald is, tjsa dat kun jij vinden. Mijn ervaring is als je het goed en veilig aan pakt het juist een heel groot succes is waar meer mensen op af komen dan een open dag. Het is tevens voor de dieren extra beweging en voor de ondernemer een leuke promotie.

Als de mogelijkheid aanwezig is zou ieder circus graag een parade organiseren. dat is helaas steeds minder toegestaan.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 2:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
kevin schreef:
Als een parade of olifantenbuffet acherhaald is, tjsa dat kun jij vinden. Mijn ervaring is als je het goed en veilig aan pakt het juist een heel groot succes is waar meer mensen op af komen dan een open dag. Het is tevens voor de dieren extra beweging en voor de ondernemer een leuke promotie.

Als de mogelijkheid aanwezig is zou ieder circus graag een parade organiseren. dat is helaas steeds minder toegestaan.

Gachte Kevin een parade of olifantenbuffet is alleen maar achterhaald omdat het niet meer breed geaccepteerd wordt.
Als PR waarde is het absoluut niet achterhaald. Maar geen enkel circus of artiest zit te wachten op de negative publiciteit die er nu aan verbonden is. Ik denk dat jij mijn betoog niet volledig begrepen hebt.

Ik ben zeer nieuwsgierig naar jouw ervaringen want wellicht zou je mij kunnen overtuigen dat ik er volledig naast zit.
Ben je bereid jouw ervaringen via dit forum met mij en de overige lezers te delen?

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 3:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ja hoor, bv. met het Freiwalds Menagerie circus in Hapert. Ik wil niet overdrijven maar ik denk dat er een kleine 400 kinderen met ouders op af zijn gekomen. Zon beetje het potentiele publiek van een klein dorp. Betere publiciteit was neit te wensen. Alles is goed verlopen en iedereen bleef netjes op afstand.

Jaar later met ander circus geweest grote actie in de krant, huis aan huis bezorging van a4 flyer met actie. Geen resultaat....

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
kevin schreef:
Ja hoor, bv. met het Freiwalds Menagerie circus in Hapert. Ik wil niet overdrijven maar ik denk dat er een kleine 400 kinderen met ouders op af zijn gekomen. Zon beetje het potentiele publiek van een klein dorp. Betere publiciteit was neit te wensen. Alles is goed verlopen en iedereen bleef netjes op afstand.

Jaar later met ander circus geweest grote actie in de krant, huis aan huis bezorging van a4 flyer met actie. Geen resultaat....

Kevin dank voor het delen van je ervaring met het forum. Ja inderdaad succesvol hoor. Ik neem aan dat er in Hapert geen negatieve klanken van dierenactivisten geweest is. Dan is het goede PR.
Toch blijft het voorzichtig manouvreren met deze vorm van reclame. Een flyer actie daar geloof ik ook niet zo in.
Wat dat beftreft heb je ook gelijk. De scholen zouden ook niet middels flyeren benaderd moeten worden maar gewoon door ze persoonlijk uit te nodigen. ik weet dat dit zeer goed werkt.
Ik weet dat circus Herman Renz dat een aantal jaren gelden in Rotterdam heeft gedaan. Ik heb gehoord dat dit zeer succesvol was en dat 1200 kinderen de middag van hun leven hebben gehad. Alle schooldirecties waren zeer te spreken over deze aktie van circus Herman Renz.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 8:30 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dat parade's en olifantenbrunch niet meer breed worden gedragen is dus onzin. En het voorbeeld hoe het vertekende beeld ontstaat als gevolg van het dierenrechtenactivisme. Zelfs circusliefhebbers beginnen al te schrijven dat zulke activiteiten niet meer breed worden gedragen.

De achterban van de partij voor de dieren krijgt van hun partij de opdracht om een standaardbrief aan te vullen met enkele eigen woorden en die te sturen aan alles in de eigen woonplaats wat maar iets met het circus van doen heeft: de gemeenten, de eigenaar van het terrein, de winkelier die de bekende affiches aan het raam heeft hangen en de winkelier die mee wil doen aan een olifantenbrunch. En dit herhaalt zich in ELKE gemeente waar een circus met dieren komt. Maar hoe komt het toch dat er alsnog volle of in ieder geval goed gevulde, tenten zijn?

De pvdd is nu tweemaal goed geweest voor zo'n 180.000 stemmen. Redelijk stabiel. Dat geldt ook voor het verzet tegen circusdieren. Alleen zijn die gasten zo actief dat je bijna zou vergeten dat ze namens een minderheid spreken...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 9:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Ron_Mikkenie schreef:
Dat parade's en olifantenbrunch niet meer breed worden gedragen is dus onzin. En het voorbeeld hoe het vertekende beeld ontstaat als gevolg van het dierenrechtenactivisme. Zelfs circusliefhebbers beginnen al te schrijven dat zulke activiteiten niet meer breed worden gedragen.

De achterban van de partij voor de dieren krijgt van hun partij de opdracht om een standaardbrief aan te vullen met enkele eigen woorden en die te sturen aan alles in de eigen woonplaats wat maar iets met het circus van doen heeft: de gemeenten, de eigenaar van het terrein, de winkelier die de bekende affiches aan het raam heeft hangen en de winkelier die mee wil doen aan een olifantenbrunch. En dit herhaalt zich in ELKE gemeente waar een circus met dieren komt. Maar hoe komt het toch dat er alsnog volle of in ieder geval goed gevulde, tenten zijn?

De pvdd is nu tweemaal goed geweest voor zo'n 180.000 stemmen. Redelijk stabiel. Dat geldt ook voor het verzet tegen circusdieren. Alleen zijn die gasten zo actief dat je bijna zou vergeten dat ze namens een minderheid spreken...

Geachte heer Mikkenie. Ik weet dat u erg goed op de hoogte bent met alle wet- en regelgeving. Ik ken ook uw grote en tomeloze inzet voor het behoud van circussen met dieren. En uw bijzondere integere handelen daarbij. Zonder aanziens des persoons geeft u gevraagd en ongevraagd feitelijkheden weer. Daarvoor groot respect. De olifantenparade is echt niet meer van deze tijd. Wanneer je rondvraagt en spreekt met mensen die ver buiten de circus intimi behoren, dan vinden zij zeer vaak dat gezeul met dieren een slechte zaak. Het kost dan vaak ook erg veel moeite deze mensen mee te krijgen naar het circus. Onlangs is het mij dan toch gelukt een zeer grote groep mee te krijgen naar een van de in ons land reizende circussen. Tijdens dit bezoek en rondleiding op het circusterrein is er alle gelegenheid tot discussie over het houden van dieren voor vermaak. In deze omgeving lukt het vaak nog wel een groot
Aantal van deze mensen te overtuigen dat circusdieren goed verzorgd worden enz. De olifantenparade of olifantenlunch is voor velen een brug te ver en blijft dat ook heb ik tijdens de vele discussies vernomen.
De aanhang van de Partij van de Dieren mag dan zoals u omschrijft in verhouding gering zijn, maar vergis u niet ( en dat doet u zelden heb ik vernomen) deze aanhang is luidruchtig en heeft zeer veel toehoorders die het gedachtengoed van deze partij in een dagelijks groeiende kring verspreiden. Niet iedereen met dit gedachtengoed is een stemmer maar in staat stemming te brengen op microniveau. En dat is waar dit gedachtengoed de grootste effecten bereikt nl , het voor ons als liefhebbers beperken in het circus waar wij zo van houden.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 10:15 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Er hoeven natuurlijk niet per definitie olifanten mee te lopen in een parade. Jongleurs, clowns, paarden, kamelen etc kunnen ook de aandacht vestigen op het bezoekende circus. Natuurlijk geen roofdieren in kooiwagens zoals je heel vroeger wel zag. Olifanten zou kunnen als het circusterrein direct grenst aan de locatie van de parade en de situatie zich daar verder voor leent. Maar sommige activisten zijn gek genoeg om een rotje in de stoet te gooien. of een waxinelichthouder. Brrr ik moet er niet aan denken wat er dan kan gebeuren.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 8:50 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
polianta schreef:
deze aanhang is luidruchtig en heeft zeer veel toehoorders die het gedachtengoed van deze partij in een dagelijks groeiende kring verspreiden.
Dat klopt! En daarin schuilt ook het grote gevaar van een pvdd en andere dierenrechtenactivisten. Iedereen hoort hun woorden. Maar niemand neemt de moeite om de woorden op waarheid te toetsen. En dan heb je over enige tijd niet alleen mensen die tegen de olifantenparade en de olifantenbrunch zijn, maar vooral mensen die tegen alle dieren in het circus zijn. De woordkeus "gezeul met dieren" zegt in dit opzicht al genoeg. Waar de extra beweging en activiteit juist een verrijking vormt voor het dier roepen de ondeskundigen dat het slecht is...

Verder is het circus een makkelijk doelwit. Als De DierenBescherming op dezelfde manier campagne zou voeren om allerlei honden, katten, goudvissen of cavia's te redden dan raken ze heel snel heel veel leden kwijt. Daarom hebben deze dieren veel minder "beschermingswaarde" dan de dieren die maar door een enkeling worden gehouden. Maar wat is nou het verschil tussen een olifant of een hond? Met soortbehoud of natuurbescherming hebben de acties tegen circusdieren helemaal niets meer te maken!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 11:19 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Mijnheer Mikkenie u, en ik had van iemand met uw reputatie niet anders verwacht, heeft het bij het rechte eind.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.