Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 23, 2024 1:50 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Heel kort geleden had het circus nog 4 tijgers, namelijk ook nog dat vorig jaar in Veere geboren jong dat uiteraard nog niet optreedt. Van de winter in Tilburg meldde iemand dat dat de lieveling van de bezoekers was.
Het circus heeft geen leeuwen, luidde een constatering.
Nu dus wel, ook al is het enkelvoud! Dingen kunnen veranderen!
En het is inderdaad een heel gezeul over de tribune en door het publiek. En al helemaal belachelijk wanneer de voorstelling al begonnen is.
Maar doe je zoiets bijvoorbeeld in de pauze in de piste dan kan dat best, vind ik.
Waar zijn vader en moeder zijn? Slimme vraag!
Dat vader kun je direct al wel vergeten, daar zijn ze meestal vanaf de geboorte niet meer bij.
Maar ook moeders verstoten jongen nogal eens, waarbij te weinig ruimte of geen eigen onderkomen met haar kids wel een handje wil helpen!
Hoor tenslotte ook niks over een Nederlands circus waar de dit jaar met veel bombarie aangekondigde ZES jonge tijgertjes geen van alle nog bij de moeder zijn!

Over ideale zitplaatsen kun je lang praten: je treft ze maar weinig.
Maar ook niet echt belangrijk: als een voorstelling zo boeiend is dat je het grootste deel ervan op het puntje van je stoel of bank zit maakt de kwaliteit daarvan maar weinig uit!
Ben zelf iemand van het overzicht en heb een bloedhekel aan knieën ofzo in m'n rug, en zit dus ideaal op de achterste rij (ik denk verplicht met rugleuning om veiligheidsredenen) met een opgang voor me.
Heerlijk, ook nog eens niemand voor je en al helemaal geen zwaaiende knipperlichtjes van kinderen die daardoor zelf nog nauwelijks iets van de voorstelling zien!

En die dikke dame? Volgens mij is dat gewoon een parodie!
Tenslotte heeft Silletje en haar gezelschap er slap om gelegen en moest zelfs Heuvels er door een foto al om lachen.
Het werkt dus wel!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 4:38 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
circusmeisje schreef:
Heel kort geleden had het circus nog 4 tijgers, namelijk ook nog dat vorig jaar in Veere geboren jong dat uiteraard nog niet optreedt. Van de winter in Tilburg meldde iemand dat dat de lieveling van de bezoekers was.
Het circus heeft geen leeuwen, luidde een constatering.
Nu dus wel, ook al is het enkelvoud! Dingen kunnen veranderen!
En het is inderdaad een heel gezeul over de tribune en door het publiek. En al helemaal belachelijk wanneer de voorstelling al begonnen is.
Maar doe je zoiets bijvoorbeeld in de pauze in de piste dan kan dat best, vind ik.
Waar zijn vader en moeder zijn? Slimme vraag!
Dat vader kun je direct al wel vergeten, daar zijn ze meestal vanaf de geboorte niet meer bij.
Maar ook moeders verstoten jongen nogal eens, waarbij te weinig ruimte of geen eigen onderkomen met haar kids wel een handje wil helpen!
Hoor tenslotte ook niks over een Nederlands circus waar de dit jaar met veel bombarie aangekondigde ZES jonge tijgertjes geen van alle nog bij de moeder zijn!

Over ideale zitplaatsen kun je lang praten: je treft ze maar weinig.
Maar ook niet echt belangrijk: als een voorstelling zo boeiend is dat je het grootste deel ervan op het puntje van je stoel of bank zit maakt de kwaliteit daarvan maar weinig uit!
Ben zelf iemand van het overzicht en heb een bloedhekel aan knieën ofzo in m'n rug, en zit dus ideaal op de achterste rij (ik denk verplicht met rugleuning om veiligheidsredenen) met een opgang voor me.
Heerlijk, ook nog eens niemand voor je en al helemaal geen zwaaiende knipperlichtjes van kinderen die daardoor zelf nog nauwelijks iets van de voorstelling zien!

En die dikke dame? Volgens mij is dat gewoon een parodie!
Tenslotte heeft Silletje en haar gezelschap er slap om gelegen en moest zelfs Heuvels er door een foto al om lachen.
Het werkt dus wel!


Laat duidelijk zijn dat in tijden van kritiek op het houden van roofdieren in een circus, een jong leeuwtje nooit gebruikt mag worden voor dit soort doeleinden.
Dikke dame zou gewoon eens door haar man of kinderen moeten worden aangesproken dat dit niet kan. anders de directie wel.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Als een jong roofdier in gevangenschap geboren met de fles wordt grootgebracht is het schadelijk om dat met kinderen op de foto te zetten?
Ik schreef wel dat dat op een rustiger manier moest gebeuren!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
NIET moet gebeuren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 7:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Leeuwtjesexploitanten worden er ook nog wel eens van verdacht de dieren te drogeren opdat ze rustig blijven. Ik vind het helemaal niks. Het leuren met foto's is trouwens ook uit de tijd, iedereen kan wel een kiekje maken tegenwoordig.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 5:41 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
heuvels schreef:
Leeuwtjesexploitanten worden er ook nog wel eens van verdacht de dieren te drogeren opdat ze rustig blijven. Ik vind het helemaal niks. Het leuren met foto's is trouwens ook uit de tijd, iedereen kan wel een kiekje maken tegenwoordig.


Stars stroomt bepaald niet over van argumentatie met zijn 'NIET moet gebeuren'.
Er moet en mag al zoveel niet. Ik stelde duidelijk: onder bepaalde voorwaarden.

Doe daar dan ook twee voorbeelden bij, 1 van vorig jaar en 1 heel recente, waarop duidelijk te zien is dat het, mits goed begeleid, best kan.

Afbeelding

Afbeelding

Dan meneer Heuvels, zijn citaat hierboven.
Een hele vreemde uitspraak, want de enige keren dat ik zoiets las kwam het uit de mond van dierenactivisten. Bij Wilde Dieren de Tent Uit. Kan niet geloven dat meneer Heuvels dat soort uitspraken van die mensen zo maar overneemt.
Bij de eerste foto ben ik in die periode verschillende keren aanwezig geweest. Ook achter de schermen, heb hem wel aan de ketting vastgehouden en zelfs wel tussen zijn padjes gekriebeld terwijl hij op dat postament lag! Kan u verzekeren: van drogeren was absoluut geen sprake!
Het karakter van het dier en ook de opvoeding maken dit mogelijk. Zo kon het gebeuren dat zijn tweelingbroertje hier niet voor in aanmerking kwam omdat die van nature veel wilder was.

De tweede foto hoeven we het al helemaal niet over te hebben, lees de tekst die daarbij stond nog maar eens na in het forum.
Het ernstig zieke meisje, waarvan een levenswens werd vervuld, speelde met alledrie de jonge tijgertjes terwijl de moeder (van haar en van de tijgertjes) goedkeurend toekeek. En ze zijn nog steeds bij hun moeder hoor!

Laatst hier of op Circusweb nog een foto gezien van een priester die met een tijgerjong liep te zeulen. Nee, dat kan wel? Want anders komt dat jong niet in de tijgerhemel? Laat je nakijken! Pies- en poespas!

En meneer Heuvels, wat het maken van foto's betreft, dat gaat in heel veel circussen nog steeds gewoon door hoor.
Op olifanten, kamelen of andere dieren. Ook in de grotere circussen. En in dierentuinen en bij andere evenementen.
Als dat uit de tijd en geen handel meer zou zijn zouden ze dat heus niet meer doen!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 7:41 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
[
Stars stroomt bepaald niet over van argumentatie met zijn 'NIET moet gebeuren'.
Er moet en mag al zoveel niet. Ik stelde duidelijk: onder bepaalde voorwaarden.

Moet ik hier argumenten bijgeven?
Ieder weldenkend mens is van mening dat het "gebruik" van een levend wezen, zoals in dit geval een jong leeuwtje niet wenselijk is.
Zeker wij als circusliefhebber, die weten hoe enorm de discussie momenteel is rond (roof)dieren in het circus.
Ik vind dat je dit soort praktijken NOOIT mag goedkeuren vandaar mijn korte tekst.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 8:12 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik vind met konijnen slepen door een tent al vreselijk , laat staan met leeuwenwelpjes.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 9:46 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Ik denk dat er een groot verschil is tussen een hier eerder als voorbeeld gegeven ernstig ziek meisje bij tijgertjes op bezoek laten komen, of een leeuwenwelp commercieel exploiteren.
In het eerste geval zal iedereen wel kunnen instemmen, meisjes wens vervuld, moeder blij, en tijgertjes vonden het prima.
Diezelfde tijgertjes worden echter ook geexploiteerd om mee op de foto te gaan, en dat is een heel ander verhaal. In hetzelfde circus (Belly Wien) kun je ook op een kameel/dromedaris rijden, of met/bovenop een olifant op de foto. Waar ligt de grens?
Ik vind het bijvoorbeeld geen probleem als een kameel gebruikt wordt om met een kind een rondje piste te rijden; in het leefgebied van die beesten worden ze ook gewoon als rijdier gebruikt, net als paarden hier.
Bij de olifant begin ik mij ernstig vragen te stellen of het wel acceptabel is, en bij de tijgertjes vind ik het absoluut niet kunnen; iedere keer weer andere luchtjes voor moeder tijger, omdat het kroost tientallen fotomomenten heeft moeten meemaken. En een eigen tijgermening er op na houden kan op welpenleeftijd nog niet!
Echt kwalijk echter is volgens mij het rondzeulen met een al of niet gedrogeerde leeuwenwelp, zonder moeder of andere familie.
Ik zag dat voor het eerst bij het circusfestival van Luik, ook daar was iemand die er geld mee verdiende door te fotograferen.
Helaas zijn er telkens weer bezoekers die zich met zo'n leeuwtje laten fotograferen, al of niet overrompeld door de opdringerige manier van presenteren van de exploitanten van het dier. Die zullen niet direct overtuigd zijn van tegenargumenten, omdat ze het in de zuidelijke landen van herkomst 'altijd al doen'.
Daarom heb ik er bij dit circus al stevig op aangedrongen de leeuwtjesexploitanten naar huis te sturen.
En een advies aan iedereen: laat je niet op deze manier met een tijgertje of leeuwtje fotograferen, bij welk circus dan ook.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 9:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Op deze wijze op de foto gaan met een welpje is naar mijn mening verwerpelijk. Ik begrijp de mensen die met deze diertjes sollen in het geheel niet. Geen enkel zichzelf respecterend circus zou dit goed moeten vinden. Irritante walchelijke lui zijn dat.
Ook de mensen die dit soort activiteiten met deze welpjes goedkeuren zijn wat mij betreft geen knip voor de neus waard.
Dit soort mensen zorgt ervoor dat (roof)dieren uit het circus verdwijnen, en wanneer dit op deze wijze doorgaat dan zou ik het daar nog mee eens kunnen zijn ook.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 3:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
stars schreef:

Moet ik hier argumenten bijgeven?
Ieder weldenkend mens is van mening dat het "gebruik" van een levend wezen, zoals in dit geval een jong leeuwtje niet wenselijk is.
Zeker wij als circusliefhebber, die weten hoe enorm de discussie momenteel is rond (roof)dieren in het circus.
Ik vind dat je dit soort praktijken NOOIT mag goedkeuren vandaar mijn korte tekst.


Niets moet natuurlijk, dat mag je zelf weten. Maar wanneer je anderen wilt overtuigen is dat wel zo handig!
Maar je doet dat nog steeds niet ècht.
Je begint met 'ieder weldenkend mens'. Weet je wat daar zo opvallend aan is? Dat het merendeel van de ingezonden brieven of reacties door mensen van de Partij voor de Dieren of aanverwante organisaties ook zo begint.....
Zo in de geest van 'ik behoor tot de weldenkende mensen en iedereen die anders denkt is niet weldenkend'. Of stom of achterlijk, of gestoord of erger.
Door zo te openen ga je bij voorbaat iedere discussie uit de weg, want je hebt immers al gelijk!
De PvdD-actievoerders c.s. beginnen steevast met 'Ieder weldenkend mens is van mening dat circussen met dieren in deze tijd niet meer kunnen.'
Daar ben je het dan weer niet mee eens, dus je weldenkendheid is beperkt....

Het enige wat ik jou en eigenlijk iedereen kan aanraden is om eens te gaan kijken bij een circus waar dat, zoals ik schreef, op een rustige een waardige manier gebeurt. Misschien denken jullie er dan anders over.

O, en de Partij voor de Dieren is de mening toegedaan dat het 'gebruik' van wat voor levend wezen dan ook door de mens verboden dient te worden.
Met als ultieme droom een totaalverbod op het houden van huisdieren!
Het grappige, nee eigenlijk zielige, is dat houders daarvan op dit moment het merendeel van de stemmers op die partij vormen!
Omdat ze zoveel van dieren houden....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 4:21 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Tijger schreef:
Ik denk dat er een groot verschil is tussen een hier eerder als voorbeeld gegeven ernstig ziek meisje bij tijgertjes op bezoek laten komen, of een leeuwenwelp commercieel exploiteren.
In het eerste geval zal iedereen wel kunnen instemmen, meisjes wens vervuld, moeder blij, en tijgertjes vonden het prima.
Diezelfde tijgertjes worden echter ook geexploiteerd om mee op de foto te gaan, en dat is een heel ander verhaal. In hetzelfde circus (Belly Wien) kun je ook op een kameel/dromedaris rijden, of met/bovenop een olifant op de foto. Waar ligt de grens?
Ik vind het bijvoorbeeld geen probleem als een kameel gebruikt wordt om met een kind een rondje piste te rijden; in het leefgebied van die beesten worden ze ook gewoon als rijdier gebruikt, net als paarden hier.
Bij de olifant begin ik mij ernstig vragen te stellen of het wel acceptabel is, en bij de tijgertjes vind ik het absoluut niet kunnen; iedere keer weer andere luchtjes voor moeder tijger, omdat het kroost tientallen fotomomenten heeft moeten meemaken. En een eigen tijgermening er op na houden kan op welpenleeftijd nog niet!
Echt kwalijk echter is volgens mij het rondzeulen met een al of niet gedrogeerde leeuwenwelp, zonder moeder of andere familie.
Ik zag dat voor het eerst bij het circusfestival van Luik, ook daar was iemand die er geld mee verdiende door te fotograferen.
Helaas zijn er telkens weer bezoekers die zich met zo'n leeuwtje laten fotograferen, al of niet overrompeld door de opdringerige manier van presenteren van de exploitanten van het dier. Die zullen niet direct overtuigd zijn van tegenargumenten, omdat ze het in de zuidelijke landen van herkomst 'altijd al doen'.
Daarom heb ik er bij dit circus al stevig op aangedrongen de leeuwtjesexploitanten naar huis te sturen.
En een advies aan iedereen: laat je niet op deze manier met een tijgertje of leeuwtje fotograferen, bij welk circus dan ook.


Beste Tijger.

Jij nuanceert tenminste nog en denkt na over wat volgens jou wel of niet kan.
Wat nou ook weer niet wil zeggen dat ik het op alle punten met je eens bent, maar dat had je ook vast niet verwacht!

Een ziek meisje met een welpje kan wel, maar een gezond meisje, waarvoor het net zo goed een droom kan zijn, niet.
Behalve op het gebied van emoties zie ik het verschil niet.
Het gaat er bij deze dieren, net als bij alle andere dieren, eenvoudig om hoe (goed) ze behandeld worden. Ermee sjouwen en leuren moet niet aan de orde zijn.

Dieren die er een eigen mening op nahouden, waar vind je die? In het wild, wanneer ze honger of dorst hebben en er is in geen velden of wegen iets te eten of te drinken en je wordt ook nog ernstig geplaagd door al dan niet giftige teken die niemand verwijderd? Terwijl je ook nog op de vlucht bent voor jagers?
Om maar een paar ongemakken te noemen! Want er zijn er veel meer.
Tijgers zijn, maar dat wist je al, een soort grote poezen.
Je komt dichter bij hun denkwereld door ze met die kleinere soort die wij thuis houden te vergeljken.
Maar heel weinig diersoorten verstoten hun jongen vanwege een geur die ze niet kennen.
Ja, sommige vogelsoorten kieperen hun jong zo het nest weer uit als het daar door mensenhanden in is teruggezet.
Er zijn nog meer voorbeelden, maar daar horen poesachtigen zeker niet bij.
En mensachtigen trouwens ook niet, een pasgeboren baby gaat de hele familiekring rond, wordt gefotografeerd en gefilmd, en de trotse moeder is blij wanneer ze het kind weer in de armen kan sluiten!
Zo gaat het ook bij die welpjes in het circus. Niks extra wasbeurt, gewoon normaal, net als anders 1 keer (of soms vaker) per dag.
En al helemaal niet verstoten, daar is te weinig ruimte eerder de oorzaak van!

Dan de andere diersoorten die je noemt.
De kamelen. In het leefgebied van die beesten worden ze ook gewoon als rijdier gebruikt? Welk leefgebied bedoel je?
Er bestaan nog wilde kamelen, die met name door de jacht razendsnel in aantal afnemen en binnenkort uitgestorven zullen zijn.
Voor die er nog zijn geldt dat daar echt niet op gereden wordt!! Ze zullen je de kans niet geven!
Met hun leefgebied bedoel je waarschijnlijk met Midden-Oosten, waar kamelen inderdaad gebruiksdieren zijn.
Met dat leefgebied heeft geen enkele op dit moment in ons land aanwezige circuskameel ook maar iets uit te staan.
Die zijn allemaal in Nederland en een paar oudere in Duitsland geboren. Als circuskameel!
Ja, ze kunnen wel tegen een stootje, dus van die meerijder worden ze echt niet anders.
Ze vinden het zelfs leuk, dat kan ik je verzekeren.
De pauzekameel bij een circus die niet optreedt en geheel zelfstandig van zijn wei naar de piste loopt is daar een bewijs van.

Op een kameel rijden kan volgens jou wel, bij olifanten vraag je je ernstig af of dat wel kan.
Het verschil ontgaat me een beetje, alle circusolifanten in ons land op 2 na komen daadwerkelijk nog uit een land waar het rijden op die dieren (en het gebruik als last- en trekdier) aan de orde van de dag is.
Vaak onder slechte, nee, hele slechte omstandigheden. Erbarmelijk, dat is het juiste woord.
Onvergelijkbaar met hoe olifanten het hier in een circus hebben.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 7:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Voor alle voorstanders van het fotograferen met welpjes op de manier zoals op de foto. Vergeet je semi intelligente redenatie. Jullie motivatie en persoonlijke mening telt niet. Het enige wat telt en werkelijk invloed heeft is de brede publieke opinie.
De is niet positief over het gezeul zoals zichtbaar op de bijgevoegde foto. Het is " koren op de molen" van de dierenactivisten. Ga hen nou niet helpen met je opmerkingen. Zorg er juist voor dat je duidelijk laat merken dat je hier ook niet achter staat.
Dan bewijs je de circussen met dieren een dienst en steun je de bonafide circusondernemingen in ons land.

Verder zou ik nog op willen merken " wie de schoen past trekt hem aan".

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 7:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
circusmeisje schreef:
stars schreef:


Niets moet natuurlijk, dat mag je zelf weten. Maar wanneer je anderen wilt overtuigen is dat wel zo handig!
Maar je doet dat nog steeds niet ècht.
Je begint met 'ieder weldenkend mens'. Weet je wat daar zo opvallend aan is? Dat het merendeel van de ingezonden brieven of reacties door mensen van de Partij voor de Dieren of aanverwante organisaties ook zo begint.....
Zo in de geest van 'ik behoor tot de weldenkende mensen en iedereen die anders denkt is niet weldenkend'. Of stom of achterlijk, of gestoord of erger.
Door zo te openen ga je bij voorbaat iedere discussie uit de weg, want je hebt immers al gelijk!
De PvdD-actievoerders c.s. beginnen steevast met 'Ieder weldenkend mens is van mening dat circussen met dieren in deze tijd niet meer kunnen.'
Daar ben je het dan weer niet mee eens, dus je weldenkendheid is beperkt....

Het enige wat ik jou en eigenlijk iedereen kan aanraden is om eens te gaan kijken bij een circus waar dat, zoals ik schreef, op een rustige een waardige manier gebeurt. Misschien denken jullie er dan anders over.

O, en de Partij voor de Dieren is de mening toegedaan dat het 'gebruik' van wat voor levend wezen dan ook door de mens verboden dient te worden.
Met als ultieme droom een totaalverbod op het houden van huisdieren!
Het grappige, nee eigenlijk zielige, is dat houders daarvan op dit moment het merendeel van de stemmers op die partij vormen!
Omdat ze zoveel van dieren houden....



Ik denk dat ik kort en duidelijk mijn mening heb gegeven.
Gezien de enorme lappen tekst van circusmeisje lijkt zij het probleem van dit soort gebruik van dieren niet af te keuren.
Ik zal er geen woord meer aan vuil maken.
Wil nog wel even kwijt dat ik geen lid ben van de partij voor de dieren of welke organsatie dan ook.
Ben al heel lang een echte circusliefhebber, die zoals jullie misschien ondertussen wel gemerkt hebben, het liefst nuchter naar de zaken kijkt en een circus bekijkt zoals de gemiddelde circusbezoeker.
Heb al heel veel circusbedrijven in Europa bezocht dus ik denk dat ik genoeg vergelijkingsmateriaal heb en mijn mening goed kan vormen.
Ja, circus Herman Renz is mijn favoriet en Belly Wien is prachtig.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 2:31 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
polianta schreef:
Voor alle voorstanders van het fotograferen met welpjes op de manier zoals op de foto. Vergeet je semi intelligente redenatie. Jullie motivatie en persoonlijke mening telt niet. Het enige wat telt en werkelijk invloed heeft is de brede publieke opinie.
Die is niet positief over het gezeul zoals zichtbaar op de bijgevoegde foto. Het is "koren op de molen" van de dierenactivisten. Ga hen nou niet helpen met je opmerkingen. Zorg er juist voor dat je duidelijk laat merken dat je hier ook niet achter staat.
Dan bewijs je de circussen met dieren een dienst en steun je de bonafide circusondernemingen in ons land.


Polianta toch, natuurlijk mag jij er ook iets van vinden!
Heb je tekst een heel klein beetje veranderd, met goede bedoelingen. Er stond de waar je die bedoelde.

Weer heb je kennelijk een andere bril dan ik. Wat bedoel je in godsnaam met gezeul zoals zichtbaar op bijgevoegde foto?
Op de foto's die ik bijvoegde is nergens gezeul te zien. Of bedoelde je op de oorspronkelijke foto van meneer Mikkenie? Inderdaad, afkeurenswaardig, dat schreef ik ook.
En stelde daar een betere en meer zorgvuldige behandeling tegenover. Ik zou echt niet weten waarom ik daar tegen zou moeten zijn!
Of moeten we, om die activisten te plezieren, nu allemaal ineens gaan roepen dat we (ook) tegen dieren in circusssen zijn? Een nieuwe taktiek?
Met mijn opmerkingen steun ik de bonafide (?!) circusondernemingen in ons land wel degelijk, maar kennelijk ontgaat jou en anderen het een en ander.

Was gisteravond nog bij Belly Wien, waar het voor de voorstelling op de foto gaan met publiek onderdeel is van de opvoeding van de drie jonge tijgertjes tot volwaardige circustijger.
Voor het oog van veel belangstellenden wordt moeder Ambra bij haar kroost weggehaald en het drietal, dat er kerngezond en uitstekend uitziet, gaat in een speciaal daarvoor gemaakte rijdende kooi. Niks gezeul, niks gesleep, niks gesjouw.
In de piste was de rij gegadigden niet af te zien, zoveel wilden er wel op de foto.
De brede publieke opinie van de circusliefhebber spreekt in dit opzicht dan ook heel duidelijk!!

O, en deze tijgertjes zijn dinsdag gezegend door dezelfde kermis- en circuspriester die eerder elders ook actief was.
Niet gedoopt, dat werd de eerder dit jaar geboren Dylaila, dochter van Marlon Zinnecker en Nadja Scholl.
Na de plechtigheid in de piste maakte de geestelijke nog een 'sprenkelrondje' langs de kamelen, de giraf Kenay en de andere dieren. Want, zoals hij zei, we gaan dit water echt niet weggooien!
Dat hoefde ook niet, want aan het eind van de rondgang kwamen ze bij de olifanten.
Die bliezen het verhaal niet uit maar dronken de kom leeg! Zullen die even lekker gezegend zijn!!

En dat allemaal bij dat prachtige Belly Wien, Stars!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.