Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 4:39 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 9:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Best wel jammer dat sommige leden, die zichzelf als zeer intelligent beschouwen, toch bijzonder slecht berichten kunnen begrijpen. Maar goed mij maakt het niet zoveel uit. Wanneer je van mening bent dat je verstand van zaken hebt en telkens weer laat blijken dat dus niet te hebben. Dan heeft hetgeen je schrijft geen waarde voor de echte kenners onder ons.
Ga zo door en u bereikt wat de meeste mensen op dit forum vrezen en hopen dat niet zal gebeuren.
N.l een verbod op het houden van (roof) dieren in een circus.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 10:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Als ik de discussie goed begrijp moeten we onderscheid maken tussen verantwoorde "gewenning" van jonge roofdieren, en onverantwoord "gezeul". Voor de kenners is dit onderscheid vast heel gemakkelijk te maken, maar ik kan me voorstellen dat de boze buitenwacht daar problemen mee heeft.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 11:03 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:
Als ik de discussie goed begrijp moeten we onderscheid maken tussen verantwoorde "gewenning" van jonge roofdieren, en onverantwoord "gezeul". Voor de kenners is dit onderscheid vast heel gemakkelijk te maken, maar ik kan me voorstellen dat de boze buitenwacht daar problemen mee heeft.


Bij Belly wien heb ik wel eerder gezien dat er foto's met een babytijgertje gemaakt werd, deze werd op een postament gezet en bleef daar lekker relax liggen, soms wat spelen met de persoon erlangs (de vaste tijgerverzorger van belly). Geen gezeul of gesleep met dat beestje.
Zo'n geval vind ik al beter dan dat je zo'n beest op schoot geworpen krijgt door vaak mensen die niet weten wat ze met zo'n beestje aanmoeten en vasthouden alsof het een knuffeltje is.

de manier waarop met het beestje wordt omgegaan is voor mij het belangrijkste en ik weet zeker dat 8 v/d 10 circusvrienden het ook leuk zal vinden als zij op de foto mogen met een tijgerwelpje.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr okt 26, 2012 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Verantwoorde gewenning is een goede zaak en daar zullen niet zoveel mensen problemen mee hebben.
Maar de gewenning krijgt vaak een commercieel tintje en dan is het weer een ander verhaal.
Zodra de inkomsten van deze gewenning belangrijker worden dan het werkelijk voorbereiden van het diertje aan zijn toekomstige werkzaamheden in de manege dan ben ik er absoluut tegen.
Vooral ook omdat ik weet dat commerciële gewenning totaal overbodig is.
Maar ook daarin onderscheiden de echte (roof)dieren mensen zich van diegene die deze dieren uitsluitend als bron van inkomsten zien. Ik heb veel dompteurs gekend, en ken er nog veel, die deze wijze van gewenning niet hanteren.
Ik blijf het jammer vinden dat sommige circusvrienden kennelijk moeite hebben dit zelf te onderscheiden..

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr okt 26, 2012 5:21 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook ooit met een leeuwtje op de foto ben geweest. Dat was op Texel bij althoff. het jaar was volgens mij 2005 weet ik niet zeker meer. Vond het toen heel leuk. Maar vind het persoonlijk geen fijn idee waar zon leeuwtje moet overnachten en daarvoor gebruikt word. Gewoon optreden is voor mij genoeg. (Was toen jong en mijn vader was ziek en is ook overleden. En die wouw alles wat bijzonder voor mij en men broertje was doen)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 3:32 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
MartijnH schreef:

de manier waarop met het beestje wordt omgegaan is voor mij het belangrijkste en ik weet zeker dat 8 v/d 10 circusvrienden het ook leuk zal vinden als zij op de foto mogen met een tijgerwelpje.



Bedankt Martijn voor deze vorm van bijval, want wat jij schrijft is precies wat ik bedoelde!
En voor Polianta en anderen resteert nu nog de 20% overgebleven circusliefhebbers, maar zelfs aan dat percentage twijfel ik.

Heuvels trok de juiste conclusie.
Alleen de buitenwacht? Wie bedoelt u hiermee? Daar zal het weinig verschil voor maken, die zijn immers overal tegen!
In de discussie hier ging het tot nu toe om de 'binnenwacht'.
Waarbij sommige reacties alleen maar geplaatst werden omdat ik iets vond. Want zoiets leeft er hoor, zelfs via afspraken. Netwerken, heet dat.

Nee Polianta, commerciële gewenning is heel vaak niet totaal overbodig. Was dat maar waar!
Ik dacht dat jij zo goed op de hoogte was van de financiële plaatjes van alle circussen na zoveel jaar ervaring?

Jammer dat op het leuke filmpje van OOG-TV, zie de link in de reactie van Silletje, hun rijdende kooi niet te zien is!
Maar een heel leuk filmpje, allemaal maar even kijken dus!

En je bent mis met de namen Sil, ik denk dat iemand een grapje met je heeft uitgehaald.
Ze hebben Spaanse namen, ik meld ze later wel even, want heb ze nu niet bij de hand.
Inderdaad lastiger te onthouden dan Arnold, Saskia en Diana!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 3:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ach kom toch op met je rijdende kooi. Een tijgerwelp kan net zoals een hondenpup gewoon aan een riempje mee lopen. Niets mis mee.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 3:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Een groot deel van de discussie ging over zeulen en slepen.
Met een rijdende kooi voorkom je dat grotendeels!
Want meelopen kan wel, maar niet altijd even braaf in de door jou gewenste richting.
En dat alledrie, nog lastiger!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 4:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Commerciële gewenning blijft wat mij betreft verwerpelijk en het circus die dit nodig heeft om in zijn bestaan te ( blijven) voorzien is wat mij betreft geen bonafide circusbedrijf. Een goede bedrijfsvoering is niet afhankelijk van het commercieel uitbuiten van jonge (roof) dieren tijdens hun periode van gewenning. Goede circusondernemingen zullen dit ook nimmer toestaan.
Ieder mag zijn mening geven maar de mijne zal niet veranderen.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 4:58 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
polianta schreef:
Commerciële gewenning blijft wat mij betreft verwerpelijk en het circus die dit nodig heeft om in zijn bestaan te ( blijven) voorzien is wat mij betreft geen bonafide circusbedrijf. Een goede bedrijfsvoering is niet afhankelijk van het commercieel uitbuiten van jonge (roof) dieren tijdens hun periode van gewenning. Goede circusondernemingen zullen dit ook nimmer toestaan.
Ieder mag zijn mening geven maar de mijne zal niet veranderen.


=o= =o= =o= =o=

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2012 2:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
silletje schreef:
circusmeisje : leuk filmpje he? Vind ik zelf ook.

maar uuhh geen grap hoor, luister nog maar eens op het filmpje bij 1.05 min :wink:

Silletje als jij het filmpje bedoeld dat je gepost hebt op 25 oktober om 07:38 PM, dan vind ik dat ook een leuk filmpje.
Ik kan genieten wanneer mensen op deze wijze met (jonge) dieren omgaan.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2012 8:23 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Vanmiddag in Namen ook zo'n vreselijk gezeul met een leeuwenwelp gezien , nergens trouwens een roofdierenverblijf (met uitloopkooi) te bekennen op het terrein. De fotografen waren erg opdringerig en hadden zowat de leeuwenwelp al op mijn schoot liggen maar even een "non merci" en het beest was net zo snel weer weg, hoppakee bij oma op schoot.

Het beest heeft in de 30 minuten geen emotie of wat dan ook vertoond. (kalmeringsmiddel??)

Vorig jaar werden krokodillen in beslag genomen in luik omdat zogenaamd de huisvesting niet in orde was(en de eigenaar kreeg ze vorige week pas terug), een leeuwenwelp mag dan wel ergens in een kooitje? vrachtwagentje? bestelbusje? zitten?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2012 11:43 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Erg genoeg: het leeuwtje van het vorige circusfestival in Luik woonde in een caravan, en die hier nu geexploiteerd wordt in een busje.
Het zijn franstaligen die rondreizen en met een leeuwtje zeulen, die nu in NL zijn vertrekken ook weer naar (franstalig) Belgie.
Dat drogeren gebeurde in Luik overigens met alcohol, waar het leeuwtje hier gedrogeerd mee wordt weet ik niet,
maar ik vermoed dat ook dit leeuwtje 'smorgens een kater heeft
(en dat is niet grappig bedoeld).
Met zoveel EU-regulering mag er van mij nog eentje bij: stop deze onzin!

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di okt 30, 2012 12:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Beste circusvrienden laten wij allen deze circussen en circusfestivals niet meer bezoeken. Wees kritisch op circussen en hun directies die (jonge) dieren op deze manier misbruiken.
Bezoek de circussen waarvan u overtuigd bent dat er goed voor de dieren gezorgd wordt en deze excessen niet voorkomen.
Meldt misstanden die u ter ore komen of door u waargenomen worden.
Gezamelijk kunnen wij enige mate van druk uitoefenen bij de directies die deze misstanden toestaan.
Trek u niets aan van mensen die u kleineren of onder druk zetten. Reageer met respect al ontvangt u dat zelf soms niet.
Laat de circussen en hun directies waar het dierenwelzijn tot in puntjes geregeld is weten,dat u dat zeer waardeert.
Spreek vol lof over deze circussen en u draagt bij aan een positieve PR voor het circus.waardoor u dit circus stimuleert op een goede wijze door te gaan met een juiste verzorging en training van hun dieren.
Zoals u weet lezen diverse circusdirecties uw en mijn berichten op het forum. Uw mening komt dus ook aan bij diegene die verantwoordelijk zijn voor het dierenwelzijn in het circus.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di okt 30, 2012 4:25 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
polianta schreef:
silletje schreef:
circusmeisje : leuk filmpje he? Vind ik zelf ook.

maar uuhh geen grap hoor, luister nog maar eens op het filmpje bij 1.05 min :wink:

Silletje als jij het filmpje bedoeld dat je gepost hebt op 25 oktober om 07:38 PM, dan vind ik dat ook een leuk filmpje.
Ik kan genieten wanneer mensen op deze wijze met (jonge) dieren omgaan.


Twee vliegen in 1 klap!

Ja leuk hè Polianta, en dat gebeurt dus allemaal om ze voor de voorstelling leuk en gezellig met al die kinderen (en ook wel ouderen hoor) in de sfeervolle piste op de foto te zetten. Wat van jou dan weer niet mag, want commercieel!

En Silletje: ze heten echt Payaso (Spaans voor clown), Valor (Spaans voor durf) en Juntos (Spaans voor samen).
Die namen werden gekozen uit de inzendingen van een wedstrijd.
En de kermis- en circusaalmoezenier Bernhard Welzenes, die vorige week Dylaila doopte, wist de juiste namen wel precies toen hij ze zegende!

Het 'grapje' was vast van je oom, heb nog niet gekeken met geluid.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.