Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 08, 2024 10:27 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 913 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 5:07 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5469
Locatie: Belgie
Circus Herman Renz heeft nu hun beslissing via een artikel duidelijk gemaakt: http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... _renz.html

'Men stopt met wilde dieren acts' !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 11:04 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Powned? Die malloten schrijven dat het circus de dieren dumpt.

Vraag ik me af waar ze de dieren dumpen? Op de vuilstort? In zee?

Feit: Omdat de directie niet halverwege het jaar allerlei mensen wil ontslaan zijn er voor 2013 geen nieuwe nummers met roofdieren gecontracteerd. Tom Dieck jr. was alleen en uitsluitend voor één seizoen gecontracteerd. Die vertrekt geheel volgens plan naar een ander circus. En er worden dus geen dieren gedumpt. Powned is dan ook van dezelfde eigenaar als het FOK!-forum. Die naam zegt al genoeg. Het journalistieke riool. Zum Kotsen zouden de Duitsers zeggen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2012 9:19 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Mediahype

Den Haag, 29 december 2012


Rond het regeerakkoord, met daarin de aankondiging dat er een verbod op "wilde dieren" in circussen komt, is een ware mediahype ontstaan.

Zoals u wellicht heeft opgemerkt doet de Commissie Klassiek Circus daar niet aan mee. Wij laten ons niet misbruiken om te fungeren als programmavulling voor een commerciële omroep, zoals het de directie van het Groot Kerstcircus in Den Haag is overkomen.

De Commissie Klassiek Circus zal alle leden van de Tweede Kamer der Staten Generaal blijven informeren over circusdieren. Waarbij we de juiste nuance aanbrengen en we de politici oproepen om het onderzoeksrapport van Wageningen Universiteit eens goed te lezen. Want er worden 13 conclusies getrokken en 5 aanbevelingen gedaan, waarvan geen enkele ook maar wijst in de richting van een verbod.

Wij roepen u, lezers en circusbezoekers, op om onze petitie te tekenen. Een petitie waarbij u aangeeft dat u tegen een verbod bent. Maar waarmee u ook aangeeft dat u voor duidelijke regels bent. Regels die wildvang van dieren verbieden. Regels die het (meetbare!) welzijn van dieren als uitgangspunt hebben. Regels waarmee circussen ook in de toekomst kunnen blijven werken met in alle opzichten kwalitatief goede dierennummers.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 10:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Samsom heeft zich bij de neus laten nemen.

Zie http://politiek.thepostonline.nl/2013/0 ... aten-nemen voor het artikel.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 11:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Samsom heeft zich bij de neus laten nemen.

Symbolische strijd om circusdieren


Roel van den Tillaart: 02-01-2013 11:59 uur
TAGS: circusdieren, Diederik Samsom

“Het staat er. Dan hebben we er mee te leven”, de alleszeggende reactie van VVD-woordvoerder dierenwelzijn Johan Houwers op het ene zinnetje in het regeerakkoord dat volgend jaar wilde circusdieren verbiedt. Dat komt dus van Samsom. Maar het PvdA-verkiezingsprogramma zweeg over dit issue. Net als woordvoerder Tjeerd van Dekken voor de camera van EenVandaag. Hoe zit dat?

Het politieke draagvlak voor dit verbod: zes zetels. Alleen GroenLinks en de Partij voor de Dieren maakten richting verkiezingen amok over wilde circusdieren. Op dierenwelzijn bepleit VVD een terugtredende, PvdA juist een optredende overheid. Het resultaat is – uitruiltheorieën ten spijt – een waterig compromis. Duurzame visserij, stroperij en plezierjacht worden niet op- of aangepakt, over megastallen is het laatste woord niet gerept en bovendien draaide Rutte eigenhandig Dion Graus’ (PVV) dierenpolitie – in de volksmond ‘caviapolitie’ – de nek om. Is het verbod op circusdieren een goedmakertje? Maar voor wie dan?

Symboolpolitiek
“Het is pure symboolpolitiek”, briest Graus – die vlak voor het reces nog geëmotioneerd het spreekgestoelte van de Tweede Kamer beklom voor zijn klaagzang over bultrug Johanna – in EenVandaag. Hij krijgt bijval van Berry Spruijt. De hoogleraar dierenwelzijn onderzocht in 2009 hoe het was gesteld met de circusdieren – en vond niets schokkends. Het nieuwe kabinet durft hete hangijzers, zoals rashonden en vleeskippen, niet op te pakken, luidt zijn verklaring voor dit merkwaardige verbod.

De stichting Wilde Dieren de Tent Uit (WDdTU) schrijft dat Tjeerd van Dekken zich sinds 2008 hardmaakt voor dit verbod. Bijzonder, want de PvdA’er kwam überhaupt pas in 2010 in de Kamer en zijn vermeende strijd heeft nergens digitale sporen achtergelaten. Geen Kamervragen, geen nieuwsberichten, niet eens een tweet. En bij andere PvdA’ers ook niet.

Astroturfing
WDdTU neemt wel vaker een loopje met de werkelijkheid. Bij gebrek aan een gewillig oor in de Kamer mobiliseerde de stichting de afgelopen jaren gemeenteraadsleden om lokale verboden in te stellen via de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) – op basis van openbare orde en volksgezondheid welteverstaan. Ik maakte het zelf mee in de Nijmeegse gemeenteraad. Daar werd de discussie tot nader orde uitgesteld. ‘Ook Nijmegen weert circussen met wilde dieren’, kopte WDdTU vervolgens. De organisatie zet zelfs schaamteloos kinderen in om haar boodschap uit te dragen. Daarmee lijkt het een beweging van onderop (‘grassroots’), maar wie inzoomt ziet een nauwkeurig geënsceneerde aanval (‘astroturfing’). Die aanval bereikte dit najaar de onderhandeltafel. Ironisch bijzonder slecht nieuws voor rashonden en vleeskippen.

Samsom heeft zich bij de neus laten nemen. Na zijn haren is ie nu ook zijn wilde manen kwijt. Strijd gewonnen voor de circuscritici, zou je denken. Maar daar denkt WDdTU anders over. Het lanceerde deze week, ondanks het op handen zijnde verbod, een meldpunt – daar zijn er immers nooit genoeg van – voor verwaarloosde circusdieren. Dat riekt naar circusje pesten. Om over deze reactie op dit statement maar te zwijgen.

Roel van den Tillaart is junior consultant bij Van Belang & Partners.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 4:43 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik ga me steeds meer ergeren aan allerlei berichten dat het vanaf nu verboden zou zijn om met wilde circusdieren te werken. Het kan zijn dat bepaalde circussen een zelfregulerend systeem hebben omdat ze zelf niet meer geloven in dierenwelzijn. Het kan ook zijn dat circussen het gezeur rond circusdieren zo zat zijn dat ze zelf besluiten te stoppen met circusdieren, al of niet wild. Maar dat wil dan nog niet zeggen dat ze daarvoor kiezen omdat het vanaf nu verboden is. Valse sentimenten krijgen we al genoeg van de dierenactivisten en de wddtu, daar moeten de circussen zelf maar eens mee ophouden.
Ik moet eerst nog maar zien dat wilde dieren in t circus worden verboden. Moet dat op basis van het rapport over circusdieren vanuit Wageningen? Is dat diezelfde universiteit die eind vorig jaar nog kwam met een rapport dat honden niet geschikt zijn als huisdier?
Zou het soms kunnen dat er in Wageningen circusdierenactivisten werken die bepaalde rapporten een beetje inkleuren naar hun eigen voorkeur? Een rapport gebaseerd op wantoestanden die ontstonden rond krappe huisvesting van tijgers in de week dat de circusdirectrice overleed van een Belgisch circus dat in Nederland stond?
Volgens mij kun je komend jaar gewoon nog olifanten, giraffen, tijgers enz in circussen zien.
Iedere zichzelf respecterende journalist moet maar eens wat stukken gaan lezen en wat belletjes gaan plegen. Okay, het is komkommertijd, maar jullie kunnen toch wel iets beters verzinnen in Onderweg naar Morgen en ander slaapverwekkend geleuter?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 6:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
gera schreef:
Ik ga me steeds meer ergeren aan allerlei berichten dat het vanaf nu verboden zou zijn om met wilde circusdieren te werken. Het kan zijn dat bepaalde circussen een zelfregulerend systeem hebben omdat ze zelf niet meer geloven in dierenwelzijn. Het kan ook zijn dat circussen het gezeur rond circusdieren zo zat zijn dat ze zelf besluiten te stoppen met circusdieren, al of niet wild. Maar dat wil dan nog niet zeggen dat ze daarvoor kiezen omdat het vanaf nu verboden is. Valse sentimenten krijgen we al genoeg van de dierenactivisten en de wddtu, daar moeten de circussen zelf maar eens mee ophouden.
Ik moet eerst nog maar zien dat wilde dieren in t circus worden verboden. Moet dat op basis van het rapport over circusdieren vanuit Wageningen? Is dat diezelfde universiteit die eind vorig jaar nog kwam met een rapport dat honden niet geschikt zijn als huisdier?
Zou het soms kunnen dat er in Wageningen circusdierenactivisten werken die bepaalde rapporten een beetje inkleuren naar hun eigen voorkeur? Een rapport gebaseerd op wantoestanden die ontstonden rond krappe huisvesting van tijgers in de week dat de circusdirectrice overleed van een Belgisch circus dat in Nederland stond?
Volgens mij kun je komend jaar gewoon nog olifanten, giraffen, tijgers enz in circussen zien.
Iedere zichzelf respecterende journalist moet maar eens wat stukken gaan lezen en wat belletjes gaan plegen. Okay, het is komkommertijd, maar jullie kunnen toch wel iets beters verzinnen in Onderweg naar Morgen en ander slaapverwekkend geleuter?

Ik vind een bijzonder stukje dat u geschreven heeft mevrouw de Leeuw. om te beginnen met het rapport opgemaakt door de universiteit Wageningen. U benoemt een rapport over honden afkomstig van deze universiteit. Daarmee geeft u aan aan de inhoud en bevindingen van deze universiteit te twijfelen. Jammer dat u dat doet, al is het uw volste recht natuurlijk. Maar ik vind het jammer omdat ik het rapport over het onderzoek naar het welbehagen van circusdieren volledig gelezen heb. Dit rapport is naar mijn mening niet negatief over het houden van (wilde) dieren in het circus. Met uw vergelijking schaadt u de conclusie uit dit rapport. Wat vervolgens weer schade aan zou kunnen richten in de discussies die her en der gevoerd worden over het wel of niet houden van (wilde) dieren in een circus.
Van u had ik deze vergelijking totaal niet verwacht. Of u zou een tegenstander moeten zijn van het houden van (wilde) dieren in een circus.
Ook, wat u noemt het gezeur van circussen, komt op mij nogal vreemd over. U suggereert dat circussen niet weten of het nu wel of niet verboden is om (wilde) dieren te houden. Ik kan u zeggen dat alle circusdirecties bijzonder goed op de hoogte zijn. zij weten allemaal dat het NIET verboden is. Zij weten ook dat er een mogelijk verbod aan zou kunnen komen. Zij weten dit omdat in het regeerakkoord tussen PvdA en V.V.D een voornemen tot dit verbod opgenomen is. Niemand weet hoe en/of wanneer dit verbod mogelijk zou kunnen komen. Echter een circus maakt zelf de keuze of zij dit afwachten of dat zij nu vast maatregelen nemen om geen hinder van dit mogelijke verbod te gaan ondervinden.
Daarnaast is het zo dat u zich wel kunt ergeren aan deze zaken maar u geen circus hoeft te leiden en zich ook niet druk hoeft te maken over de inkomsten van alle families die hun inkomen in een circus moeten verdienen.
Dat u een mening heeft is natuurlijk geen probleem, maar respecteer circussen die er alles aan doen om hun bedrijfsvoering en voortbestaan veilig te stellen voor de lange termijn. En haal het rapport opgemaakt door de universiteit Wageningen over circusdieren a.u.b. niet onderuit op een voor ieder toegankelijk forum.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 7:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Dat u een mening heeft is natuurlijk geen probleem, maar respecteer circussen die er alles aan doen om hun bedrijfsvoering en voortbestaan veilig te stellen voor de lange termijn.

Beste Polianta, het gaat er mij absoluut niet om dat er directies zijn die er alles aan doen om hun voortbestaan veilig te stellen, maar de manier waarop dat gebracht wordt. Zo werd er in het Haags Kerstcircus al met stelligheid verteld dat dit absoluut de laatste keer is dat er circusdieren in het circus zijn, omdat het vanaf 1 januari verboden zou zijn door de regering. En de uitzending van Onderweg naar Morgen liegt er ook niet om. Het gaat mij erom dat zodra het over circusdieren gaat, er blijkbaar van alles bij verzonnen kan worden, door links of rechts, voor- en tegenstanders van circusdieren.
Citeer:
En haal het rapport opgemaakt door de universiteit Wageningen over circusdieren a.u.b. niet onderuit op een voor ieder toegankelijk forum.

Het rapport is gedateerd en wel een behoorlijke momentopname en maakt dus gebruik van gegevens rond een uitzonderlijke situatie.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
gera schreef:
Het rapport is gedateerd en wel een behoorlijke momentopname en maakt dus gebruik van gegevens rond een uitzonderlijke situatie.


Maar het wordt ondertussen toch wel hoog tijd dat u dit rapport zelf eens gaat lezen, ook al is het lang en zijn het dus heel wat pagina's.
Want 'feiten' die u er uit aanhaalt, bijvoorbeeld over krappe huisvesting van tijgers in de week....enzovoort, kloppen van geen kant met wat er werkelijk in staat!
Niet geheel uitgesloten dat u dan anders over de strekking gaat denken.
Dat we u nu nog uit moeten leggen hoe een journalist te werk moet gaan.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 6:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ga jij je energie dan maar eens richten op WDDTU, de PvdA en andere schreeuwers, die ook het rapport niet hebben gelezen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 6:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Beste mevrouw de Leeuw, hoewel ik het mij haast niet voor kan stellen met uw achtergrond, krijg ik toch de indruk dat u het rapport niet in zijn geheel gelezen heeft. Mocht u dat niet gedaan hebben dan kan ik het u van harte aanbevelen het wel en dan volledig te lezen.
Indien u het wel gelezen heeft dat is uw interpretatie hiervan niet geheel juist.
Los van het lezen van het volledige rapport ben ik een aantal malen getuige geweest bij verschillende circussen terwijl waarnemingen, welke in het rapport zijn vermeld, gedaan werden.
U noemt het gedateerd. Ik vind van niet. Hoe kun je gedrag van een dier gedateerd noemen terwijl dat gedrag vandaag de dag nog geheel en al hetzelfde is. Nee mevrouw de Leeuw uw verhaal is onjuist om het zo maar te zeggen.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 9:28 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
losstaande wat er in dat rapport staat ( oh ja Polianta je ligt elders wat te schreeuwen over tijd die dingen achterhaald: wel hier heb je weer zo'n contradictie: dit rapport vind je dan NIET achterhaald terwijl het nochthans oude informatie is en er op een aantal jaar serieus wat kan veranderen in een circus: jij praat ook met de windrichting mee hoor!)

En je hebt het over interpretatie: en dat die niet juist is: iets wat juist is is een feit!! je hebt het over interpretatie: koop toch eens een woordenboek joh!

maar niet in verband met dat soort kommageneuk:
Wat ik raar vind is dat nou ineens dat regeerakkoord er zou komen, nee er IS echt nog geen verbod he, die dieren dan ineens aan de kant worden geschoven.
Als je dan vroeger zo stond te schreeuwen dat je zo voor was en dat je dieren goed verzorgd worden en dat je echte dierenvrienden bent dat je die dan nu zo hoppa aan de kant schuift.

En je daarme dan ook ineens de antis eigenlijk een stuk gelijk geeft.

Ja de reden is om je bestaan te waarborgen: kan ik inkomen: MAAAAR !!!

Dat heeft zoiets van als we er onze boterham mee konden verdienen dan was het allemaal prima en past het in ons plaatje en nou dat het in opspraak komt mogen ze oprotten.
Je bent toch een circus met dieren uit overtuiging of niet en dierenvriend dat ben je altijd: toch niet als het je uitkomt?

In Engeland ligt het inmiddels ook zeer gevoelig: en daar heb ik een aantal vrienden met dierenacts:
ze kunnen nog wat anders ook hoor. Maar die hebben hun dieren niet aan de deur gezet
Nee die zijn een ander land gaan opzoeken waar het nog geen probleem is.
Want dat zijn echte vakmensen die elk moment van de dag aan hun dieren denken en er heeeeel veel om geven en als ze zouden kunnen er altijd bij zijn ( ze zouden in de stal slapen moest het kunnen: soms doen ze het ook als er een dier ziek of zwanger is!))
En weet je waarom: omdat ze dan hun dieren verder alle zorg konden geven die ze nodig hadden en zonder heisa errond.

Ze hebben ook de optie om daar gewoon mee te stoppen en aan de trapeze te gaan hangen: maar daar is geen seconde aan gedacht want dan moesten ze hun troetels hun eigen dieren achterlaten.
Dus ze doen er alles maar dan ook alles aan om te kunnen doorgaan MET hun dieren.
Dus voor een circus dat dan nu er sprake van is om het te gaan verbieden de dieren en hun trainer dan maar zonder werk te zetten: wat was het feit dat je (wilde) dieren in je circus had?? dierenliefde en hadden ze echt een band met hun dieren??? of was het eigenbelang en muntje slaan.

Om een vergelijk te stellen: je hebt zo mensen die halen een hond in huis want das leuk, maar als het vakantie is dan word ie aan een boom gebonden want ja ze hebben er de nadelen ineens van he.
Nou dat is dit ook maar dan op grote schaal!!!!! die hond is een olifant en een tijger geworden en die vakantie een misschien op stapel staande wet.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 10:20 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Misschien verwar jij nu een aantal circussen met dezelfde naam.
De circussen die eigen dieren hebben zullen deze zeker niet wegdoen om de redenen die jij aangeeft.
Deze circussen zullen naar andere oplossingen zoeken. Maar een circus dat in het geheel geen eigen dieren bezit zal op dit moment andere keuzes maken. Zij zijn vrij in het samenstellen van hun programma. Volgens mij reizen en veel meer circussen door ons land waar geen olifant, kameel of roofdier te vinden is. Voorwaar toch geen probleem.
Deze circussen hebben deze dieren nooit in hun programma gehad of jaren geleden al vanwege bedrijfseconomische redenen uit hun programma gelaten. Niemand had daar problemen mee.
Nu komen er bij een circus in ons land volgend jaar geen roofdieren meer ook uit bedrijfseconomische redenen. Daar is toch niets mis mee? Tenzij je liever zou zien dat dit circus ophoudt te bestaan.
Maar dat kan ik mij in het geheel niet voorstellen dat je dat zou willen.
Ik schat zo in dat, wanneer de storm van het verbod overgewaaid is, er zeker weer roofdieren zullen terugkeren in het door u bedoelde circus.
Overigens neem nu eens als voorbeeld de diverse kerstcircussen. Bij velen zag je vroeger standaard roofdieren. Nu mag je blij zijn wanneer zij roofdieren hebben. Ook daar spelen bedrijfseconomische redenen een rol.
Een circus in nu eenmaal een bedrijf en een bedrijf moet geld verdienen. Het is geen gesubsidieerde dierenopvang.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 7:45 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Nee dat is het zeker niet een gesubsidieerde dierenopvang:
maar nou moet je ook eens naar de praktijk gaan kijken.

Roofdieren weren doe je puur uit angst voor de dierenactivisten want circusen die ze nog wel hebben trekken nog steeds heel erg veel publiek.
Die roofdieren zijn een surplus.

Mensen die een circus die geen dieren willen die gaan gewoonweg niet of naar cique du soleil.
De anderen die er niet tegen zijn komen wel: of er nou activisten zeuren of niet.
En die stellen zich niet de vraag of ze gaan kijken als er enkel paarden en hondjes meedoen of ook olifanten en roofdieren.

En roofdieren in een circus hebben het nog steeds beter dan hun soortgenoten in de zoo.
Want die hebben al helemaal geen beweging of uitdagingen.

Wat is er nou heerlijker dan Martin Lacy aan het werk te zien of zijn dieren te zien genieten in hun buitenverblijven.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 8:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Mario Rutelli schreef:
Nee dat is het zeker niet een gesubsidieerde dierenopvang:
maar nou moet je ook eens naar de praktijk gaan kijken.

Roofdieren weren doe je puur uit angst voor de dierenactivisten want circusen die ze nog wel hebben trekken nog steeds heel erg veel publiek.
Die roofdieren zijn een surplus.

Mensen die een circus die geen dieren willen die gaan gewoonweg niet of naar cique du soleil.
De anderen die er niet tegen zijn komen wel: of er nou activisten zeuren of niet.
En die stellen zich niet de vraag of ze gaan kijken als er enkel paarden en hondjes meedoen of ook olifanten en roofdieren.

En roofdieren in een circus hebben het nog steeds beter dan hun soortgenoten in de zoo.
Want die hebben al helemaal geen beweging of uitdagingen.

Wat is er nou heerlijker dan Martin Lacy aan het werk te zien of zijn dieren te zien genieten in hun buitenverblijven.

Martin Lacy aan netwerk zien is prachtig. Roofdieren zijn inderdaad een surplus en heeft ook mijn voorkeur. Roofdieren hebben in een circus meer afleiding dan in een dierentuin daar ben ik het ook mee eens.
Geen roofdieren in je programma opnemen kun uit verschillende overwegingen doen. Niet alleen de motivatie die jij geeft.
Een reden kan dus zijn het moeilijker verkrijgen van speelplaatsen vanwege wethouders die er een punt van maken en dus hun keuze laten vallen op circussen zonder roofdieren. Ook kunnen kosten een rol spelen. Een dompteur krijgt over het algemeen een goede gage en heeft( in veel gevallen) in zijn contract zijn roofdieren vrij van voer.
Natuurlijk speelt de mogelijke nieuwe wetgeving een rol.
Maar wat ik al eerder schreef, er zijn meer circussen zonder dieren. Niet alleen circue du Soleil.
Olifanten is een nog veel groter probleem. Vooral ook omdat het rapport van de universiteit van Wageningen de grootse bezwaren heeft bij het houden van olifanten in een circus.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 913 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.