Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 1:13 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 19 10 11 12 13 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 17, 2014 7:46 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Beetje flauw om hem dan gelijk in de richting van WDDTU te duwen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 17, 2014 8:32 pm 
apirama schreef:
Natuurlijk is het zorgvuldig gekozen beeldmateriaal maar circusfan heeft 100% gelijk wanneer hij aanhaalt dat dit het grote publiek geen moer scheelt. Zij zien 'zielige' olifanten en dat blijft hen bij. Het is dan ook aan de circussen om wddtu en anderen geen kans te geven om dergelijk beeldmateriaal te maken. Dan kan die discussie er ook nooit komen.


Kijk, eindelijk iemand die het snapt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2014 10:21 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Naar aanleiding van de laatste publiciteitsgolf vonden we op het gastenboek van Belly Wien het onderstaande bericht, van zomaar een cultuurhistorica... beetje laat maar zeker de moeite waard.

Citeer:
Llewellyn Bogaers: Tegen de brandbrief
Beste mensen van Circus Belly Wien.
ik ben zeer onder de indruk van de manier waarop Circus Belly Wien met de dieren omgaat en heb dan ook de volgende brief naar de gemeente Utrecht, RTV-Utrecht en AD/UN gestuurd:

Krokodillentranen
Belly Wien is terug in het Griftpark! Het maakt me blij: wat heb ik vorig jaar genoten van de giraf en de andere dieren. Een dierentuin om de hoek. Ook toen werd er al gemompeld: dit is dierenmishandeling. Maar is het waar? Ik maak weer een rondje over het terrein. De tijgers liggen ontspannen te slapen, de paarden glanzen, de honden lopen onaangelijnd achter hun bazin aan en ook de dromedarissen ogen tevreden. De circusmensen zijn verdrietig om de plotselinge dood van hun giraf, door een koliek.
Wie de tijd neemt om te kijken hoe hier met de dieren omgegaan wordt, ziet hoe goed deze dieren behandeld worden. Daarom stralen ze zo’n rust uit.
Toch wordt in de brandbrief die gisteren door 24 gemeenten naar staatssecretaris Sharon Dijksma van Economische Zaken gestuurd is, vermeld dat de dieren ernstige gedragsstoornissen hebben. De gemeente Utrecht is één van de ondertekenaars. Weten de ondertekenaars wel hoe het er bij Belly Wien aan toe gaat? In alle openheid laten de circusmedewerkers zien hoe zij met de dieren omgaan. Er zijn geen littekens, geen sporen van geweld, de dieren zijn niet angstig of geïrriteerd.
Waarom dan toch deze aanklacht? Is hier sprake van een tunnelvisie? Helpt het als we ons bedenken dat de meerderheid van de mensheid in slechtere omstandigheden leeft en werkt? Dat verdient onze verontwaardiging. Waar er ook sprake kan zijn van mishandeling: niet in Circus Belly Wien. Deze mensen zijn met hart en ziel bij hun dieren betrokken. En zij maken mensen blij! Kom maar kijken.

Utrecht, 4 september 2014,

Dr. Llewellyn Bogaers, cultuurhistorica.


Deze brief is ook verstuurd aan het gemeentebestuur van Utrecht.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2014 12:27 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Een koninklijke wijsheid!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2014 8:48 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Het is gebeurt....


Citeer:
Kabinet verbiedt wilde zoogdieren in het circus
Gepubliceerd: 13 december 2014 08:18
Laatste update: 13 december 2014 08:34


Er komt een verbod op het gebruik van wilde zoogdieren in een circus. Het welzijn, de gezondheid en het natuurlijk gedrag van deze dieren worden aangetast in een circus. Het verbod gaat volgend jaar in.
Dat heeft het ministerie van Economische Zaken zaterdag laten weten.

De ministerraad is akkoord gegaan met een voorstel hierover van staatssecretaris Sharon Dijksma.

Volgens Dijksma tasten het vele gereis, de beperkte beschikbare ruimte en het soms aan de ketting leggen het welzijn van wilde dieren aan.

"Het is niet meer van deze tijd dat wilde dieren als olifanten en tijgers optreden in een circus. De aantasting van het dierenwelzijn weegt niet op tegen het gebruik van deze dieren voor vermaak en instandhouding van een traditie", aldus Dijksma.

Inventarisatie

In 2012 hebben ongeveer 22 circussen opgetreden in Nederland met in totaal 190 dieren, inventariseert het ministerie. Ongeveer 16 daarvan hebben acts met wilde dieren.

In die circussen werden in totaal 15 wilde diersoorten geteld met in totaal 119 dieren, waaronder de zoogdieren die straks verboden worden (onder andere olifanten, tijgers, leeuwen, giraffes, zebra’s, zeeleeuwen, neusberen, apen, nijlpaarden en exotische runderen).



Bron: http://www.nu.nl/politiek/3952233/kabin ... ircus.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2014 11:20 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ussen.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2014 4:28 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Weet iemand de exacte lijst met verboden dieren. Er staat namelijk een verbod voor wilde ZOOGdieren. Dus vallen papegaaien daar niet onder.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2014 5:06 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Nik Boris schreef:
Weet iemand de exacte lijst met verboden dieren. Er staat namelijk een verbod voor wilde ZOOGdieren. Dus vallen papegaaien daar niet onder.
En slangen ook niet. En verder alles wat eieren legt...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2014 7:12 pm 
Tja, weer een volksvermaak naar de bliksem. Maarrrrrr, daar komen natuurlijk weer een aantal nieuwe hedendaagse vermaken voor in de plaats; festivals met snuivende, slikkende, wippende en zuipende jongeren om maar een voorbeeld te geven. Alles wordt vervangen zo ook het traditionele circus wat straks geen circus meer heet maar varieté.
Als kind keek ik naar Billy Smart op TV en later bezocht ik om mijn kindsdroom vast te houden misschien wel duizend keer een circusvoorstelling MET dieren. Gelukkig kunnen we nog (even) naar Duitsland of (ik heb zeker 100 circus dvd's) de DVD aan. Tenminste als dat nog mag want straks is er wel weer een Haagse gek die roept dat zelfs DVD kijken met circusdieren verboden wordt. Alles wordt door onze overheid beslist. Wat de minderheid wil krijgt de meerderheid. Wanneer gaan we weer ouderwets met hooivork in de hand naar het malieveld ? Of blijft ook u zitten op skai bekleede bankstel met plastic rozen op het dressoir. Laat het maar lekker gebeuren allemaal maar zeur straks niet dat NIETS maar dan ook NIETS meer leuk is in Nederland.
Ikzelf ben persoonlijk failliet en heb mijn abbonement bij de belastingdienst opgezegt. Ik vind het NIET meer lonend. Ik voel mij zo vrij als een vogel en heb mijn schaapjes heus wel op het droge. Ik weiger nog maar iets met deze overheid op te hebben en ben van mening dat alle politici die hebben meegewerkt aan de ondergang van mijn eens zo mooi Nederland voor een oorlogstribunaal moeten verschijnen en bij schuldigverklaring op gepaste wijze gestraft dienen te worden.
Leve zwarte piet, Leve de kerkklokken op zondagochtend, leve goede verzorging van onze ouderen, leve de hutspot en boerenkool, LEVE HET DIER IN HET CIRCUS


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2014 9:54 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ook Sharin Freiwald en haar Moeder en Buba waren te zien. Ontroerend om te zien hoe verdrietig Sharon was


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 10:18 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
De vraag is wat dit circus en andere circussen nu gaan doen. Ik vermoed dat er toch een aantal de grens overgaan (bijv. Belly Wien en RENZ Berlin/International??).


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 11:16 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Zo dan krijgt Milko toch nog zijn zin de Duitse circussen uit Nederland ik hoop dat dat niet gebeurd.Waar ik mij ontzettend aan stoor dat hij in de delegatie zat die moest onderhandelen met Dijksma over het wel of niet houden van wilde dieren in het circus dat is en was een grote miskleun.Hij was de eerste die akkoord ging met deze regeling door te pas en te onpas te verkondigen dat Herman Renz geen wilde dieren meer had.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 11:29 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Het is ook nog maar een wetsvoorstel. Milko zal niet te vroeg moeten juichen want in de 1e en 2e kamer is er, zoals het nu lijkt, geen meerderheid voor het verbod.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 11:56 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 1:37 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
joop schreef:
Zo dan krijgt Milko toch nog zijn zin de Duitse circussen uit Nederland ik hoop dat dat niet gebeurd.Waar ik mij ontzettend aan stoor dat hij in de delegatie zat die moest onderhandelen met Dijksma over het wel of niet houden van wilde dieren in het circus dat is en was een grote miskleun.Hij was de eerste die akkoord ging met deze regeling door te pas en te onpas te verkondigen dat Herman Renz geen wilde dieren meer had.

Dat is niet om dat Milko het eens is met het verbod. Door de aankondiging hier van wilden veel bedrijven niet meer samenwerken en dat is voor zo'n redelijk grote zaak toch echt noodzakelijk


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 19 10 11 12 13 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.