Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 12:28 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 19 10 11 12 13 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 2:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja hoor, en sinterklaas bestaat nog!
Dezelfde Milko kopieerde teksten van Wilde Dieren de Tent Uit die gericht waren tegen een buitenlands circus op dit forum al in 2011!! Nota bene toen er in zijn eigen circus nog wilde dieren waren! Die later niet verdwenen om principiële redenen maar om financiële! Vervolgens was hij de eerste die dit grote nieuws meldde bij WDdTU en daar op de agenda kwam te staan als wildedierenvrij circus!
Het bericht op dit forum staat er trouwens nog steeds op. Het viel onmiddellijk op door het vlekkeloze taalgebruik, en dat waren we niet helemaal gewend.... Of waren zijn inloggegevens toen ook al gehackt?

En een troost voor de liefhebbers van buitenlandse circussen: zij volgen en volgden alles op dit gebied al geruime tijd heel aandachtig en hebben de plannen om zich aan te passen aan eventuele wetgeving klaar liggen.
En dus ziet het er gelukkig niet naar uit dat die nu allemaal hun biezen pakken.
Het grootste probleem doet zich denk ik voor bij Freiwald. Die verkeert echt tussen wal en schip. Nota bene als lid van de VNCO wordt dit circus nu, mocht het allemaal doorgaan, een flink oor aangenaaid. Want Buba is en blijft de grote sfeermaker in dit circus en ondermeer de zebra's zien we dan ook niet meer terug.....

Maar houdt moed, het is nog niet zo ver!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 6:55 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ben ik nu de enige die de indruk heeft dat er een soort koehandel heeft plaatsgevonden van de VNCO met het ministerie met als grote verliezer de buitenlandse circussen in Nederland.Het is niet te hopen dat dit door het parlement komt na al die valse voorlichting door de dierenactivisten.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 8:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
joop schreef:
Zo dan krijgt Milko toch nog zijn zin de Duitse circussen uit Nederland ik hoop dat dat niet gebeurd.Waar ik mij ontzettend aan stoor dat hij in de delegatie zat die moest onderhandelen met Dijksma over het wel of niet houden van wilde dieren in het circus dat is en was een grote miskleun.Hij was de eerste die akkoord ging met deze regeling door te pas en te onpas te verkondigen dat Herman Renz geen wilde dieren meer had.

Wat een vergissing beste Joop om Milko in een kwaad daglicht te stellen. Vooral ook omdat je kennelijk onvoldoende op de hoogte bent van de feiten. Ik weet dat Milko zich enom heeft ingezet om het tij te keren. Tegelijk is hij verantwoordelijk voor zijn bedrijf, zijn medewerkers en zijn publiek. Jij Joop hebt niet de verantwoordelijkheid een groot circus draaiend te houden. Wanneer je die verantwoordelijkheid zou hebben en alle feiten kent dan mag je oordelen over een persoon. Onzin om te schrijven dat Milko akkoord is gegaan. Hij zou niets liever dan roofdieren in zijn circus hebben. Maar ik begrijp en respecteer zijn keuze. Ook al zie ik zeer graag roofdieren. De teleurstelling is groot over dit voorstel van Dijksma. Bij iedereen die in een circus werkt of bezoekt. Onzin is het ook omdat er geen circus in ons land is die niet goed voor hun dieren zorgen. Ook dit is door Milko in diverse interviews gezegd.
Hiermee worden alle circussen in ons land bedoeld. Jij stoort je ergens aan, ik ook. Ik stoor mij aan speculaties en onwaarheden.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 8:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
joop schreef:
Ben ik nu de enige die de indruk heeft dat er een soort koehandel heeft plaatsgevonden van de VNCO met het ministerie met als grote verliezer de buitenlandse circussen in Nederland.Het is niet te hopen dat dit door het parlement komt na al die valse voorlichting door de dierenactivisten.

Dit is complete onzin!!!! Wat een kwaadsprekerij over de mensen die er alles aan doen om deze wetgeving tegen te houden. Bah!

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2014 3:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Beste Polianta, wat kennen we die Milko toch allemaal weer goed! Vreemd genoeg reageer je niet op mijn opmerkingen in mijn laatste bericht. Niet dat dat nodig is hoor.
Maar lees vandaag dan maar alle kranten. En let dan vooral op de reacties van Nederlands grootste circus.

Dan lees je onder andere: 'En voor de sector hoeft het geen drama te zijn, stelt directeur Milko Steyvers van circus Herman Renz dat al in 2013 ophield met acts met wilde dieren. Zijn toeschouwersaantallen leden er niet onder.'

Natuurlijk vertelt hij er nergens bij dat één van zijn bv's eerder dit jaar failliet ging en dat de tent met allerlei kunst- en vliegwerk overeind wordt gehouden. En dat soms, om die tent maar vol te krijgen, voor minstens de helft klanten van de voedselbank gratis naar binnen mogen. Heel nobel, dat wel, maar het zet geen zoden aan de dijk.

Of, een voorbeeld uit veel regionale dagbladen: 'Circus Herman Renz, het grootste Nederlandse circus, heeft vooruitlopend op het verbod wilde dieren een paar jaar geleden al in de ban gedaan. Het heeft niet geleid tot minder bezoekers'

Willem van Heybeek, tourmanager van Renz International, het circus waarover een paginagroot verhaal in de Volkskrant van vandaag (15 december 2014) voor het overgrote deel gaat, reageert scherp maar correct wanneer hij geconfronteerd wordt met de opmerking dat Circus Herman Renz juist als diervriendelijk te boek staat omdat daar niet anders dan ganzen, paarden en papegaaien te zien zijn:
Citeer:
'Herman Renz is een prachtig circus', zegt Van Heybeek. 'Maar wij hebben een goede voorverkoop in Den Bosch, en als ik me niet vergis, kampt Herman Renz met schulden.' Hij is bang dat circussen failliet gaan door het verbod.


Wanneer je in dit verband het artikel van de hand van Ton Voermans in de regionale dagbladen, dat zich toespitst op Buba en de familie Freiwald met droge ogen uit kunt lezen dan heb je in het circus helemaal niets te zoeken!

(Dat laatste is niet gericht aan Polianta, maar geldt voor iedere lezer.)

De foto bij het verhaal in de regionale dagbladen:

Afbeelding
(maar dan een grotere, deze is van de internet-versie)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2014 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Beste Didier,

Ik weet niet welke mensen Milko allemaal goed kennen. Misschien ken jij hem goed misschien ook niet. Ik kan dat niet weten. Het is niet vreemd dat ik niet op een vorig bericht van je gereageerd heb. Ik maak mijn eigen keuzes en reageer wanneer ik daar behoefte aan heb en verder niet. Dat hoef je niet vreemd te vinden denk ik dan. Voor het ene circus is het mogelijke verbod op wilde dieren een probleem maar dat is het niet voor ieder circus. Wel vind ieder circus het jammer en teleurstellend dat zo'n verbod er nu kennelijk daadwerkelijk gaat komen. Ik begrijp Lutz erg goed en ik begrijp Bernard ook. Ik begrijp Milko ook. Eigenlijk willen ze allen hetzelfde nl.circus met ( wilde) dieren.
Geen circusdirecteur wil iets anders. Wat het aantal bezoekers betreft daar heeft Milko gelijk. De bezoekers aantallen zijn zeker niet gedaald. En jouw suggestie dat de van de helft bezoekers van de voedselbank komt is zeer overdreven. en dat is dan weer jammer Didier omdat je iets schrijft wat niet klopt en daardoor weer een verhaal de wereld inbrengt waar anderen weer iets van gaan vinden.
Blijf bij de feiten en een mening maar vertel geen onjuistheden.
Dat is zo interessant op dit forum, er nemen mensen aan deel die echt in het circus werken en er veel van weten, en mensen die van circus houden als hobby en denken dat zij er veel van weten. De eerste kom je soms tegen op het forum. De andere groep kom je vaker tegen.
Wat ik hoop is dat het voorstel van Dijksma op een of andere manier toch nog zal sneuvelen en dat voor ieder circus de keuze van het optreden met ( wilde ) dieren blijft bestaan.
Ik zal loge zitten bij de roofdiernummers die in ons land te zien zullen zijn bij welk circus dan ook.
Tot die tijd snap ik de keuze van circus Herman Renz heel goed en geniet ik van hun schitterende circus en het prachtige programma met topartiesten. Ik ga ervan uit dat jij als circusliefhebber hier ook graag naar toe gaat.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2014 5:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Eigenlijk willen ze allen hetzelfde nl.circus met ( wilde) dieren.

Het zou ze sieren wanneer ze dat dan ook gewoon zeggen en niet hun eigen straatje schoonpoetsen.

Citeer:
De bezoekers aantallen zijn zeker niet gedaald.

Dit is nattevingerwerk, tenzij je over de volledige financiële gegevens van dit circus beschikt.
Mocht je toch gelijk hebben dan doen ze iets anders wel heel erg verkeerd, gezien het faillissement.

Citeer:
En dat soms, om die tent maar vol te krijgen, voor minstens de helft klanten van de voedselbank gratis naar binnen mogen. Heel nobel, dat wel, maar het zet geen zoden aan de dijk.

Dit is wat ik schreef, en dit maak jij daarvan:
Citeer:
En jouw suggestie dat de van de helft bezoekers van de voedselbank komt is zeer overdreven. en dat is dan weer jammer Didier omdat je iets schrijft wat niet klopt en daardoor weer een verhaal de wereld inbrengt waar anderen weer iets van gaan vinden.

Ik schreef nergens dat dit altijd zo is. Maar, geheel toevallig, wel op het moment dat ik een voorstelling bijwoonde.
En aldus schreef ik niets wat niet klopte.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2014 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Didier schreef:
Citeer:
Eigenlijk willen ze allen hetzelfde nl.circus met ( wilde) dieren.

Het zou ze sieren wanneer ze dat dan ook gewoon zeggen en niet hun eigen straatje schoonpoetsen.

Citeer:
De bezoekers aantallen zijn zeker niet gedaald.

Dit is nattevingerwerk, tenzij je over de volledige financiële gegevens van dit circus beschikt.
Mocht je toch gelijk hebben dan doen ze iets anders wel heel erg verkeerd, gezien het faillissement.

Citeer:
En dat soms, om die tent maar vol te krijgen, voor minstens de helft klanten van de voedselbank gratis naar binnen mogen. Heel nobel, dat wel, maar het zet geen zoden aan de dijk.

Dit is wat ik schreef, en dit maak jij daarvan:
Citeer:
En jouw suggestie dat de van de helft bezoekers van de voedselbank komt is zeer overdreven. en dat is dan weer jammer Didier omdat je iets schrijft wat niet klopt en daardoor weer een verhaal de wereld inbrengt waar anderen weer iets van gaan vinden.

Ik schreef nergens dat dit altijd zo is. Maar, geheel toevallig, wel op het moment dat ik een voorstelling bijwoonde.
En aldus schreef ik niets wat niet klopte.


Goede citaten Didier! Dank hiervoor. Verder veel plezier met je tijd op het forum.
Doe iets moois deze feestmaand. Bezoek onze mooie ( kerst) circussen en geniet van je hobby.
Geniet van al deze hardwerkende mensen en hun dieren en laat je inspireren voor mooie teksten op het forum.
Ik ga in ieder geval genieten van kerst in een prachtig circus.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2014 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Wanneer je in dit verband het artikel van de hand van Ton Voermans in de regionale dagbladen, dat zich toespitst op Buba en de familie Freiwald met droge ogen uit kunt lezen dan heb je in het circus helemaal niets te zoeken!


Meer nog dan ik dacht, het prima verhaal ook op de sites van de dagbladen. Waar je in voorkomende gevallen helaas wel lid of abonnee van moet zijn of worden om het helemaal te kunnen lezen. Met verschillende foto's trouwens, wel steeds met Buba.
Later op de dag ontdekt dat hetzelfde verhaal paginagroot in alle edities van het Algemeen Dagblad stond!
Betere reclame in de op één na grootste krant van ons land en al die andere in de regio kun je je niet wensen!
Het Kerstcircus in Nijmegen kon het wel eens heel druk krijgen met al die mensen die Buba (en andere dieren) nog een keer aan het werk willen zien!
Zo heeft ook in dit geval een (mogelijk) nadeel dus wel weer een voordeel!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 9:42 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Er is ook een petitie in de maak,
jullie kunnen die ondertekenen op
http://petities.nl/petitie/wilde-dieren ... -nederland

niet geschoten altijd mis, dus doe het maar...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 10:26 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Via dit forum vernemen wij dat iemand het initiatief heeft genomen om een petitie voor het behoud van wilde dieren in het circus.

Hopelijk leest Chantie Hogen hier mee. Er bestaat al een petitie voor het behoud van dieren in het circus, waarbij niet wordt gediscrimineerd op al dan niet "wilde" dieren. Zie www.klassiekcircus.nl

De petitie van de Commissie Klassiek Circus kan op meerdere manieren worden getekend:
DIGITAAL via onze website. (u dient dat wel pop-ups en Java Script in uw webbrowser toe te staan).
OP PAPIER daar waar circusvrienden meehelpen met verzamelen van handtekeningen, bij voorkeur in de voortent van een circus. (Handtekeningen inzamelen op straat is niet overal toegestaan, informeer eerst bij uw gemeente alvorens de Commissie Klassiek Circus te benaderen)

Versplintering draagt niet bij tot een goed overzicht.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 4:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nee hoor, een prima initiatief van Chantie!
Want de Commissie Klassiek Circus heeft enige tijd geleden laten weten dat op dit forum de doelgroep niet meer te vinden is.
Dus is dit een actie voor een andere doelgroep!
Bovendien is er geen sprake van versplintering, maar van een uitstekend nieuw initiatief. Doelgericht en trefzeker.
Het nut van een petitie is namelijk in korte tijd veel medestanders te laten tekenen en de resultaten ook daadwerkelijk te overhandigen!
Zelfs de datum staat al vast!

Dat is wel wat anders dan een jaaaaaaarenlang lopende handtekeningen-inzamelactie waar vervolgens niets mee gebeurt!
De meeste liggen waarschijnlijk inmiddels dik onder het stof te versloffen op zolder......
Daarnaast is het uitsluitend noemen van wilde dieren geen vorm van discriminatie, maar aansluiten bij de realiteit!

Dus Chantie: goed gedaan en veel succes!
En iedereen maar snel tekenen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 7:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Gewoon beide tekenen, dan zit je altijd goed 8)

En... Spread the word...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 7:46 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Juist nu de verschillen over boord zetten. Er is namelijk een belang en dat is dst dit belachelijke voorstel niet door de Kamer komt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2014 10:02 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Hart van Nederland vraagt zich af in welk afvoerputje de verboden dieren terecht gaan komen

http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... cusdieren/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 188 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 19 10 11 12 13 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.