Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 8:20 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2012 10:53 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Na de drogredenen "diermishandeling", "Dierwelzijn" en "ethiek" is nu ook de vierde wanhoopspoging van "wilde dieren de tent uit", pvdd, en gl aan het wankelen gebracht: Het argument dat circussen met dieren een ernstige bedreiging vormt voor de openbare orde en veiligheid.

De NCRV programmamakers van "Altijd Wat" gingen met de "incidentenlijst" van wddtu in de hand langs bij buurtbewoners, politie (die gebeld was omdat er dieren zouden zijn ontsnapt), een diergedragsdeskundige van Utrecht University en bij de circussen. En tot slot bij raadslid Judith Bokhove van groenlinks in Rotterdam. De circusaap komt uit de mouw: de incidenten leveren helemaal geen gevaar op voor de openbare orde en veiligheid. Het zijn eerder "komische incidenten". Waarmee we nu eindelijk weten waar de komedianten in ons land zitten. Juist: bij wddtu en enkele (s)linkse partijen!

Zie http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1302504 (eerste item)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2012 4:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Zo zie je maar weer!
Hoop wel dat de titel van het onderwerp genoeg mensen er toe uitnodigt het filmpje ook te zien!

Ja, ja, wel toeval, dat bestaat dus. Filmen ze in Roden bij het terrein waar ooit een giraf van Belly Wien wandelde, staat daar uitgerekend Renz Berlin in de prut!
Een beetje verwarrend voor mensen die niet helemaal op de hoogte zijn.

Prima commentaar van de directeur van Belly Wien, Roman Zinnecker, maar weer!
En voor zover ik het kon volgen zijn alle voorstellingsbeelden ook bij dat circus opgenomen.

Die NCRV reist wat af voor leuke circusbeelden!
Eerst al Man Bijt Hond helemaal vanuit Delfzijl, en nu opnamen gemaakt in Roden, Exloo, Utrecht en Rotterdam.
En dan heb ik het niet over de archiefbeelden.

Mijn broer, die sommigen van jullie nog wel kennen, constateerde het al eens eerder, onder meer bij het Groninger raadslid van de Partij voor de Dieren Gerjan Kelder die soortgelijke argumenten aanvoerde als deze Groen Links-mevrouw: deze mensen hebben ernstig last van ANGST voor dieren en worden absoluut niet gedreven door DIERENLIEFDE!!

(Overigens, meneer Mikkenie, moest ik van hem zeggen dat het ook in het Nederlands dierenmishandeling en dierenwelzijn is. Met EN er in. Meervoud dus. Dat zou u na zoveel jaar toch wel mogen weten.)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2012 9:54 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
http://resource.wur.nl/wetenschap/detai ... lpolitiek/

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2012 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Jammer dat meneer Hopster zich nog altijd (alleen) maar laat leiden door het onderzoek van toen.
Hij geeft exact dezelfde teksten als in het rapport staan.
Terwijl de huidige situatie toch heel anders is.
Stomme foto erbij, met stom hoedje, en daar gaan ze weer....
Jammer, gemiste kans!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2012 7:41 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het filmpje uit de eerste post net even bekeken, die vrouw wordt mooi op d'r plek gezet.
Persoonlijke meningen doorvoeren en dat als onveilig bestempelen....

En over olifanten die niet los rond mogen lopen over een pleintje maar aan de ketting staan?
Moet ze toch echt een keer bij de circussen die in Nederland rondreizen gaan kijken , in haar eigen rotterdam stond dit jaar Renz International bij Ahoy en in Overschie. Beide plekken hadden de olifant een grote uitloop waar ze lekker buiten konden staan.
Vooral bij ahoy was dit buitenterrein enorm te noemen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2012 3:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Iemand om goed te onthouden is de heer Berry Spruijt, hoogleraar Dierenwelzijn van de Universiteit van Utrecht, die in het filmpje aan het woord komt!

Nog geheel iets anders, iets waar ik altijd van aannam dat die dierenactivisten gelijk hadden.
Namelijk dat Kenay, de giraf van Belly Wien en ongetwijfeld het populairste circusdier van ons land, inderdaad altijd liggend vervoerd moest worden, zoals zij meldden.
En dan schreven zij er bij dat in de natuur dat soort dieren nooit langer dan een kwartier lag en dat vervoer dus veel stress moest veroorzaken.
Als tegenargument las ik dan weer dat Kenay buiten zijn wagen in de uitloop ook wel eens drie kwartier of langer ligt, geheel vrijwillig.
Omdat hij moe is of liggend wil herkauwen.

Wat blijkt: niets is minder waar dan wat die dierenbestrijders schreven!
Kenay kan in zijn wagen, zelfs met een neergeklapte bovenbouw, nog altijd gewoon staan, zonder dat hij zijn nek hoeft te buigen of zijn kop stoot!
Geheel toevallig voor het eerst gezien 14 dagen geleden in Groningen! En onderweg kan hij gewoon verder eten uit zijn ruif!

Kun je nagaan hoe snel je in die leugens van die mensen trapt, want ik dacht tot dan dat ze gelijk hadden wat dat liggen betreft!
Boeven zijn het, en onbetrouwbaar (maar dat wisten we al) en dus echt nooit zelf gekeken, zoals maar al te vaak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2012 4:50 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
circusmeisje schreef:
Boeven zijn het, en onbetrouwbaar (maar dat wisten we al) en dus echt nooit zelf gekeken, zoals maar al te vaak!
De meesten zijn gewoon ordinaire napraters. Als maar genoeg mensen die onzin te horen krijgen gaan de verhalen een eigen leven leiden en wordt het voor waarheid aangezien.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 4:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja, en dus zelfs door mij!
Ik schaam me dan ook diep, want ging er vanuit dat het de waarheid was en vertelde het ook verder.
Zonder zelf eens goed te kijken!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
En die zielige regering van ons luister ook nog naar die zielige activisten.
En ik heb net de docu van Gonzo gezien bij CHR en dat geeft een goed beeld van de werkelijkheid.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.