Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 8:02 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Bejaarde circusdieren
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2005 9:36 am 
Wat gebeurt er eigenlijk met de circusdieren die te oud worden en met pensioen gaan.
Blijven die bij het circus of hebben jullie daar een speciale opruimingsdienst voor?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2005 10:03 pm 
Die gaan niet met pensioen maar worden afgemaakt door de dierenarts, tenzij het ook al huisdieren waren (hondjes enzo)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2005 11:11 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Tja....
Voor paarden bestaat er ook zoiets als een bejaardenweiland geloof ik.
En wat betreft andere dieren: niet leuk om een spuit te krijgen, maar in de natuur sterven dieren die niet meer meekunnen in de regel een akelige dood...schrale troost maar toch....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2005 8:30 am 
Maar dan hebben ze wel een natuurlijk bestaan gehad, en daar overleefd weer een ander dier van. (in geval van natuurlijke vijanden)
Toch zijn jullie dan weer niet zo begaan met de welzijn van de dieren, want wanneer een dier oud is doe je hem maar weg omdat het niets meer oplevert. Mensen die hun huisdier aan een boom binden zijn dan zelfs nog beter voor het dier. Die laten hem tenminste leven...
Al moet je dat soort mensen meteen een spuitje geven...

Het gaat uiteindelijk alleen maar om de ping, ping.
En dan is alles toegestaan in deze wereld...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: bejaarde circusdieren
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2005 11:29 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Wat een hond is als huisdier van de mens, zo zijn leeuwen, tijgers enz. voor de circusmensen. Ook al treedt zo'n dier niet meer op, het blijft meestal tot de dood toe bij het circus en wordt daar verzorgd. Alleen als het financieel niet meer haalbaar zou zijn dan wordt naar een andere oplossing gezorgd, maar dan moet het water wel tot aan de lippen staan. De stichting Pantera vangt wanneer het mogelijk is, katachtigen op die buiten de boot dreigen te vallen. Misschien is het wel eens leuk voor ons als circusweb om aandacht te besteden aan deze opvangmogelijkheid.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2005 12:03 pm 
Bijvoorbeeld de friese hengsten die tot 2 jaar geleden nog bij herman renz waren verblijven op een bejaardenweiland. EEN SPUITJE GEVEN DOE JE ENKELT ALS EEN BEEST NIKS MEER KAN DOEN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2005 1:23 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 1:03 pm
Berichten: 96
[quote="Quirico"]Bijvoorbeeld de friese hengsten die tot 2 jaar geleden nog bij herman renz waren verblijven op een bejaardenweiland. EEN SPUITJE GEVEN DOE JE ENKELT ALS EEN BEEST NIKS MEER KAN DOEN.[/quote]

bij mijn weten waren deze paarden alles behalve bejaard

Horzel


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2005 2:52 pm 
Wat een onzin, de meeste circussen hebben echt geen mogelijkheid om dieren waar ze niks meer aan hebben met zich mee te slepen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar dat zijn dus uitzonderingen. Wat dat betreft is de beste vergelijking met een boerderij.
Natuurlijk is dit een financieële en praktische kwestie. Circussen zijn ook bedrijven


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2005 3:47 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Wat een onzin, de meeste circussen hebben echt geen mogelijkheid om dieren waar ze niks meer aan hebben met zich mee te slepen.
Fijne manier van reageren heb jij spasega, weet je wel waar je over praat, of ben je quirico z'n tweelingbroer? Het is gewoon zo! Die dieren doe je niet weg, die gaan mee. Ze behoren niet bij de circussen, maar bij de artiesten. Hoe vaker ik jouw reacties op internet zie, hoe meer ik me bedenk hoe weinig jij van circussen afweet.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2005 10:17 pm 
wat ik vertel is GEEN onzin!!. De Friesen zijn weg ivm de leeftijd.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2005 3:02 pm 
gera schreef:
Citeer:
Wat een onzin, de meeste circussen hebben echt geen mogelijkheid om dieren waar ze niks meer aan hebben met zich mee te slepen.
Fijne manier van reageren heb jij spasega, weet je wel waar je over praat, of ben je quirico z'n tweelingbroer? Het is gewoon zo! Die dieren doe je niet weg, die gaan mee. Ze behoren niet bij de circussen, maar bij de artiesten. Hoe vaker ik jouw reacties op internet zie, hoe meer ik me bedenk hoe weinig jij van circussen afweet.


Haha, dream on girl.
Ik ben pro dieren in het circus. En jij als je iets leest wat je niet bevalt dan denkt dat ik wel niks zal weten moet je dat zelf weten. Maar ik vind het onzin om fabeltjes te spinnen. Hoeveel dierhouders hebben niet eens meer een winterkwartier? Best veel helaas. Ouwe meuk toont niet en kost veel. Dus gaan ze weg. Of je weet dat best en je probeert dat uit je ideaal te bannen en je liegt of je weet zelf niets. Sorry.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2005 12:14 am 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
Quirico schreef:
wat ik vertel is GEEN onzin!!. De Friesen zijn weg ivm de leeftijd.


Ja, maar niet naar een weiland. Veel plezier volgend jaar bij Levade Nobel Horse Gala.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo dec 18, 2005 6:05 pm 
PH Out schreef:
Quirico schreef:
wat ik vertel is GEEN onzin!!. De Friesen zijn weg ivm de leeftijd.


Ja, maar niet naar een weiland. Veel plezier volgend jaar bij Levade Nobel Horse Gala.

En ook niet omdat ze te oud waren om te werken. 13/14 jaar is echt niet stokoud voor een paard en zeker niet voor het toch vrij lichte vrijheidsdressuur werk.
Een circus kan niet altijd alles aanhouden, maar zoekt dan wel altijd naar een goed alternatief voor de dieren.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2006 4:38 pm 
Ik ken een artiest die zeker ruim 30 jaar met apen heeft gewerkt,
en die dieren heeft hij tot het einde verzorgt.
Op een gegeven moment was er nog maar één aap over,
en is die artiest gestopt met werken omdat hij gepensioneerd
raakte, en heeft de aap nog een tijd met hem in zijn huis
gewoont en zat de aap gewoon mee aan de keukentafel
mee te eten.
De artiest is toen gaan verhuizen, en heeft de aap bij een dierentuin ondergbracht, en daar heeft die zijn laatste dagen tussen z'n soortgenoten gesleten, en is gewoon aan ouderdom doodgegaan.


een andere artiest heeft tientallen jaren met ezels in vele circussen gewerkt, en die dieren werden als huisdieren behandeld,
en stonden ze er altijd picobello bij.
Ook deze artiest is er op een gegeven moment mee gestopt,
en heeft zijn dieren tot hun overlijden op een groot weiland
achter z'n huis verzorgt. Daar zat ik dan vaak op de koffie,
en dan stond de keukendeur wagewijd open, en dan kwam er
wel eens een ezel met z'n nieuwsgierige kop binnen gelopen
en dan werdt ie net als een hond geknuffeld, geaaid en gekeuveld,
en dat was dan lachen geblazen, want waar maak je dat nou mee?

De laatste ezel die ze hadden was tevens hun lieveling, en is in
de armen van de artiestenfamilie van ouderdom gestorven.
Ik was er niet bij, maar geloof maar dat daar toen een hoop
tranen zijn gevallen, want als je tientallen jaren zulke dieren
gehad hebt, is dat net alsof je een dierbaar familielid kwijt raakt,
en er een stukje van jezelf doodgaat, want als mens je sluit een hoofdstuk van je leven af dat nooit meer terug komt, en zul je het moeten doen met de goede herineringen die je samen met je dieren beleeft hebt.

Dus dames en heren van de dierenbescherming, het is maar
dat u het weet dat het er ook zo aan toe gaat, en niet alle
circusartiesten slecht voor hun dieren zijn zoals jullie de mensen
willen laten geloven.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.