Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:57 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 8:02 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Net de uitzending van het RTL Nieuws van half 8 gezien. Die waren bij het Groot Kerstcircus Den Haag. Daar zag alles er keurig uit dieren in nette stalboxen en de olifant op vloeren met zaagsel en stro. Er werden natuurlijk ook weer beelden van WDDT gepresenteert en er zat een stukje tussen waar een tijger echt in een klein hokje zat. En een tijger die echt heel hard er van langs kreeg. Ik herkende de dompteur ook terwijl zijn gezicht afgeschremt was. En ik herkende zijn tijgers. Ik weet niet of nog iemand van ons dit gezien heeft :cry:

RTL wilde wel laten blijken dat er circussen waar de dieren het wel goed hebben. En dat was zo bij Groot Kerstcircus Den Haag
En de kinderen op de eerst rij vonden de Olifant het leukst!!!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 10:27 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
de uitzending is niet bij iedereen goed dit is de reactie van het groot kerstcircus den haag

Onze reactie op het onderwerp in RTL Nieuws:

Vooraf is met ons besproken dat het onderwerp zou gaan over de voorgenomen wet tegen dieren in het circus, en niet over mishandeling van dieren waar het Groot Kerstcircus Den Haag uiteraard nadrukkelijk afstand van neemt. Wij begrijpen de maatschappelijke discussie, maar niet dat wij daar als circusbranche niet bij worden betrokken en dat er nu eenzijdig wetgeving wordt aangekondigd voor een microscopisch klein onderwerp, in vergelijking tot bijvoorbeeld de bio-industrie.

Wij hebben RTL 4 gastvrij ontvangen en hen alles laten filmen wat zij wilden. De redacteur was onder de indruk van onze enorme aandacht voor dierenwelzijn en de fantastische, liefdevolle verzorging van de dieren, de schone, verwarmde ruime verblijfsruimte; kortom de goede leefomstandigheden voor de dieren.

Helaas zijn in het item ook schokkende beelden vertoond van dierenmishandeling. Het Groot Kerstcircus Den Haag benadrukt dat deze opnamen niet in ons circus zijn gemaakt, maar waarschijnlijk uit het buitenland afkomstig zijn. Dat deze beelden zouden worden vertoond is ons vooraf niet meegedeeld. Wij worden platgebeld door boze en ongeruste mensen die een totaal verkeerd beeld van ons circus hebben gekregen.

Het Groot Kerstcircus Den Haag voelt zich misleid door de RTL-redactie die kennelijk willens en wetens een negatief beeld wil schetsen. Nogmaals: de beelden van dierenmishandeling zijn niet geschoten binnen ons circus. Wij betreuren het zeer dat RTL-4 de journalistieke fatsoensnormen tegenover ons heeft geschonden en achteraf dat wij hebben meegewerkt aan dit tendentieuze item. Er wordt de suggestie gewekt dat onze olifant is geketend en dat wij tijgers zouden slaan. Er zijn niet eens tijgers in ons circus! Tot RTL het tegendeel aantoont, moet u als kijker er vanuit gaan dat de vreselijke beelden niet uit Nederland afkomstig zijn. Zo werkt dat dus: sensatie gaat boven de feiten. Makkelijk scoren. RTL onwaardig.

Robert Vinkenborg
Perschef

bron: Groot Kerstcircus Den Haag
Groot Kerstcircus Den Haag.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 10:35 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
RTL Nieuws kan ik niet ontvangen, op internet vast wel.

Maar wil hier toch al even het volgende op zeggen:

Indien de dompteur zijn tijgers zo slaat,
Zou ik toch niet meer zo gerust in de piste tussen deze dieren staan !!
Het is dan vooral in zijn eigen nadeel denk ik zo...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 10:46 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Circusboy schreef:
RTL Nieuws kan ik niet ontvangen, op internet vast wel.

Maar wil hier toch al even het volgende op zeggen:

Indien de dompteur zijn tijgers zo slaat,
Zou ik toch niet meer zo gerust in de piste tussen deze dieren staan !!
Het is dan vooral in zijn eigen nadeel denk ik zo...

http://www.rtl.nl/xl/#/u/7f5cfa8e-1236-30d5-9b5a-efb5b4de9b48/fragments


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2012 11:48 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
rene schreef:
de uitzending is niet bij iedereen goed dit is de reactie van het groot kerstcircus den haag

Onze reactie op het onderwerp in RTL Nieuws:

Vooraf is met ons besproken dat het onderwerp zou gaan over de voorgenomen wet tegen dieren in het circus, en niet over mishandeling van dieren waar het Groot Kerstcircus Den Haag uiteraard nadrukkelijk afstand van neemt. Wij begrijpen de maatschappelijke discussie, maar niet dat wij daar als circusbranche niet bij worden betrokken en dat er nu eenzijdig wetgeving wordt aangekondigd voor een microscopisch klein onderwerp, in vergelijking tot bijvoorbeeld de bio-industrie.

Wij hebben RTL 4 gastvrij ontvangen en hen alles laten filmen wat zij wilden. De redacteur was onder de indruk van onze enorme aandacht voor dierenwelzijn en de fantastische, liefdevolle verzorging van de dieren, de schone, verwarmde ruime verblijfsruimte; kortom de goede leefomstandigheden voor de dieren.

Helaas zijn in het item ook schokkende beelden vertoond van dierenmishandeling. Het Groot Kerstcircus Den Haag benadrukt dat deze opnamen niet in ons circus zijn gemaakt, maar waarschijnlijk uit het buitenland afkomstig zijn. Dat deze beelden zouden worden vertoond is ons vooraf niet meegedeeld. Wij worden platgebeld door boze en ongeruste mensen die een totaal verkeerd beeld van ons circus hebben gekregen.

Het Groot Kerstcircus Den Haag voelt zich misleid door de RTL-redactie die kennelijk willens en wetens een negatief beeld wil schetsen. Nogmaals: de beelden van dierenmishandeling zijn niet geschoten binnen ons circus. Wij betreuren het zeer dat RTL-4 de journalistieke fatsoensnormen tegenover ons heeft geschonden en achteraf dat wij hebben meegewerkt aan dit tendentieuze item. Er wordt de suggestie gewekt dat onze olifant is geketend en dat wij tijgers zouden slaan. Er zijn niet eens tijgers in ons circus! Tot RTL het tegendeel aantoont, moet u als kijker er vanuit gaan dat de vreselijke beelden niet uit Nederland afkomstig zijn. Zo werkt dat dus: sensatie gaat boven de feiten. Makkelijk scoren. RTL onwaardig.

Robert Vinkenborg
Perschef

bron: Groot Kerstcircus Den Haag
Groot Kerstcircus Den Haag.

Beste heer Vinkenborg, hoe is het toch mogelijk dat je als perschef zo naïef kunt zijn.
Juist een zender als RTL zal toch ook een stukje sensatie ( om het zo maar te noemen) in haar nieuws verweven. Ik ken u niet maar uw reactie op dit forum komt niet erg professioneel over.
Mij is duidelijk dat de geslagen tijgers niet in het circus waarvan u in deze perschef bent aanwezig zijn.
De ingeweide hebben allen de dompteur herkent. Deze man is geen roofdierenman. Als voormalig circusdirecteur was het zijn droom met roofdieren te gaan werken. Helaas is dit het resultaat. Het is het circus waar u voor spreekt niet aan te rekenen.
Maar heer Vinkenborg kijk nu eens kritisch naar uw eigen handelen in deze. U heeft met uw naïviteit weer een podium gecreëerd voor mevrouw Vestering. Het spijt mij zeer te moeten constateren dat zij hier gescoord heeft en niet het circus waar u nu even in dienst bent.
Ik vind dat bijzonder jammer. Dat zeg ik als circusliefhebber, dierenvriend en roofdierenliefhebber.
U heeft laten zien dat de circussen in het algemeen geen partij zijn in de discussie met vaak goed of hoog opgeleide dierenactivisten. Er is een perschef in Nederland die, ondanks zijn jeugdige leeftijd, zijn vak zeer goed beheerst. Hij is op dit moment in Haarlem. Neemt u eens contact met hem op, wellicht heeft hij wat goede feedback voor u.
Dit zou u maar bovenal het circus in zijn algemeen kunnen behoeden voor uitzendingen zoals van RTL 4.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2012 4:03 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
polianta schreef:
rene schreef:
de uitzending is niet bij iedereen goed dit is de reactie van het groot kerstcircus den haag

Onze reactie op het onderwerp in RTL Nieuws:

Vooraf is met ons besproken dat het onderwerp zou gaan over de voorgenomen wet tegen dieren in het circus, en niet over mishandeling van dieren waar het Groot Kerstcircus Den Haag uiteraard nadrukkelijk afstand van neemt. Wij begrijpen de maatschappelijke discussie, maar niet dat wij daar als circusbranche niet bij worden betrokken en dat er nu eenzijdig wetgeving wordt aangekondigd voor een microscopisch klein onderwerp, in vergelijking tot bijvoorbeeld de bio-industrie.

Wij hebben RTL 4 gastvrij ontvangen en hen alles laten filmen wat zij wilden. De redacteur was onder de indruk van onze enorme aandacht voor dierenwelzijn en de fantastische, liefdevolle verzorging van de dieren, de schone, verwarmde ruime verblijfsruimte; kortom de goede leefomstandigheden voor de dieren.

Helaas zijn in het item ook schokkende beelden vertoond van dierenmishandeling. Het Groot Kerstcircus Den Haag benadrukt dat deze opnamen niet in ons circus zijn gemaakt, maar waarschijnlijk uit het buitenland afkomstig zijn. Dat deze beelden zouden worden vertoond is ons vooraf niet meegedeeld. Wij worden platgebeld door boze en ongeruste mensen die een totaal verkeerd beeld van ons circus hebben gekregen.

Het Groot Kerstcircus Den Haag voelt zich misleid door de RTL-redactie die kennelijk willens en wetens een negatief beeld wil schetsen. Nogmaals: de beelden van dierenmishandeling zijn niet geschoten binnen ons circus. Wij betreuren het zeer dat RTL-4 de journalistieke fatsoensnormen tegenover ons heeft geschonden en achteraf dat wij hebben meegewerkt aan dit tendentieuze item. Er wordt de suggestie gewekt dat onze olifant is geketend en dat wij tijgers zouden slaan. Er zijn niet eens tijgers in ons circus! Tot RTL het tegendeel aantoont, moet u als kijker er vanuit gaan dat de vreselijke beelden niet uit Nederland afkomstig zijn. Zo werkt dat dus: sensatie gaat boven de feiten. Makkelijk scoren. RTL onwaardig.

Robert Vinkenborg
Perschef

bron: Groot Kerstcircus Den Haag
Groot Kerstcircus Den Haag.

Beste heer Vinkenborg, hoe is het toch mogelijk dat je als perschef zo naïef kunt zijn.
Juist een zender als RTL zal toch ook een stukje sensatie ( om het zo maar te noemen) in haar nieuws verweven. Ik ken u niet maar uw reactie op dit forum komt niet erg professioneel over.
Mij is duidelijk dat de geslagen tijgers niet in het circus waarvan u in deze perschef bent aanwezig zijn.
De ingeweide hebben allen de dompteur herkent. Deze man is geen roofdierenman. Als voormalig circusdirecteur was het zijn droom met roofdieren te gaan werken. Helaas is dit het resultaat. Het is het circus waar u voor spreekt niet aan te rekenen.
Maar heer Vinkenborg kijk nu eens kritisch naar uw eigen handelen in deze. U heeft met uw naïviteit weer een podium gecreëerd voor mevrouw Vestering. Het spijt mij zeer te moeten constateren dat zij hier gescoord heeft en niet het circus waar u nu even in dienst bent.
Ik vind dat bijzonder jammer. Dat zeg ik als circusliefhebber, dierenvriend en roofdierenliefhebber.
U heeft laten zien dat de circussen in het algemeen geen partij zijn in de discussie met vaak goed of hoog opgeleide dierenactivisten. Er is een perschef in Nederland die, ondanks zijn jeugdige leeftijd, zijn vak zeer goed beheerst. Hij is op dit moment in Haarlem. Neemt u eens contact met hem op, wellicht heeft hij wat goede feedback voor u.
Dit zou u maar bovenal het circus in zijn algemeen kunnen behoeden voor uitzendingen zoals van RTL 4.
ik weet niet of de heer vinkenborg op dit forum actief is die bericht is iedere geval afkomstig van de facebook pagina van het circus


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2012 9:49 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Natuurlijk heeft zo'n RTL nieuwsredactie een behoorlijk wantrouwen tegen alle circusdirecties. Die worden als eerste geconfronteerd met vreselijke beelden van tijgerttrainers en wantoestanden. Ik zou het wel prettig vinden als de dompteur hier in dit forum met naam en toenaam werd genoemd, dan weten we dat ook. Dus gaat die RTL nieuwsredactie uit van die beelden, en probeert daar actuele plaatjes bij te zoeken.
Wat zo'n nieuwsredactie niet weet dat er een Stichting Circus Cultuur is die op hoog niveau met de wetgevers in gesprek is over regels rond dierenwelzijn in circussen. Daar wordt de laatste tijd constant aan voorbij gegaan. Deze Stichting is niet afhankelijk van inkomsten in circussen, maar men heeft wel de expertise. Wellicht dat iedere zichzelf respecterende redactie daar eens navraag kan gaan doen over de werkelijke stand van zaken. http://www.circuscultuurnederland.nl/

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2012 10:38 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Stichting Circus Cultuur is niet betrokken bij het hoofdstuk dierenwelzijn.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2012 10:49 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nee, maar ze hebben wel de antwoorden. Degenen die betrokken waren bij het dierenwelzijn waren tenslotte vooral alle circusdirecties die nu zo gewantrouwd worden, dus de Stichting Circus Cultuur is wellicht het beste alternatief. Er zitten leden in van alle toonaangevende circusorganisaties.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2012 11:54 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
gera schreef:
Natuurlijk heeft zo'n RTL nieuwsredactie een behoorlijk wantrouwen tegen alle circusdirecties. Die worden als eerste geconfronteerd met vreselijke beelden van tijgerttrainers en wantoestanden. Ik zou het wel prettig vinden als de dompteur hier in dit forum met naam en toenaam werd genoemd, dan weten we dat ook. Dus gaat die RTL nieuwsredactie uit van die beelden, en probeert daar actuele plaatjes bij te zoeken.
Wat zo'n nieuwsredactie niet weet dat er een Stichting Circus Cultuur is die op hoog niveau met de wetgevers in gesprek is over regels rond dierenwelzijn in circussen. Daar wordt de laatste tijd constant aan voorbij gegaan. Deze Stichting is niet afhankelijk van inkomsten in circussen, maar men heeft wel de expertise. Wellicht dat iedere zichzelf respecterende redactie daar eens navraag kan gaan doen over de werkelijke stand van zaken. http://www.circuscultuurnederland.nl/

Beste mevrouw de Leeuw, ik ga er van uit dat u de dompteur in kwestie ook herkend heeft. Ik voel er niet zo veel voor om zijn naam te noemen op het forum omdat ik de man geen verder schade wil aan brengen.
Mocht u hem niet herkend hebben in de beelden dan zal ik u zijn naam via een pb doorsturen.

De schade die deze beelden oproepen in de publieke opinie zijn moeilijk na te gaan. Net zoals de schade veroorzaakt door een naïeve
perschef. Naar mijn mening zouden de circussen meer moeten doen om met de pers om te gaan. Mediatraining zou een mooi begin kunnen zijn.
U heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar de door u genoemde stichting Circus Cultuur.
Welke mensen maken daar deel van uit? Wat is hun band met het circus? Wat zijn hun resultaten tot nu toe? Ik zal mij eens gaan verdiepen deze stichting.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2012 12:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik zag wel weer de bekende blauwe roofdierenwagen van het al lang niet meer bestaande Benelux/Great Belgium Circus. En een "dompteur" die dit jaar al meer in de media is geweest.

Er is een toekomst, maar dan alleen voor die mensen die met hun eigen dieren werken: Dus zelf grootbrengen, verzorgen, trainen en optreden. En tegen incidenten en misstanden mag best worden opgetreden. Maar ja, handhaving, daar is Nederland wereldberoemd mee geworden. Want alle verboden worden hier perfect gehandhaafd. Elke vandaal gaat meteen de cel in. Elke verkrachter krijgt levenslang TBS zodat we hem nooit meer op straat tegenkomen. Elke inbreker wordt gepakt en geeft de gejatte spullen terug.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.