Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:16 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 11:48 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
http://youtu.be/7duqpVd9tHk
met Henk van der Meijden in 't Duits, en Martin Lacey in 't Engels

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 1:44 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
mooie beelden en positieve reclame!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 3:42 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Hele mooi beelden!!! een meisje in mijn klas was tegen circusdieren maar na dit flimpje begon ze te tewijfelen heb haar toen ook de Gonze aflevering van Tom Dieck JR laten zien. En toen was ze helemaal om, van haar idee over circusdieren. Ik vind persoonlijk de tent over de roofdierenverblijven erg mooi!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Geweldig, bedankt voor de link Yoshi!
(Al is Stuttgart met een t op het eind...)

Eerder schreef ik al dat dit het betere Duitse Wintercircus was, het valt niet te ontkennen!
Met, in mijn optiek, de allerleukste clown ter wereld en de aller-, àllerbeste dompteur!

Ja, hier moet de grootste tegenstander wel van smelten.....

Schitterend, die Lion's Lounge.
Uniek, die opnames van dat kleine spul, en wat een hoop!
Met recht de toekomst van de circuswereld!!
Volgend jaar maar weer in Carré, en vervolgens elk jaar...!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 6:19 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
wat een prachtige dieren en verblijven heeft martin lacey toch ik zou zeggen stuur de mensen van de 2de kamer maar is langs bij martin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 19, 2013 1:16 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 13, 2009 9:34 am
Berichten: 13
=o= ja,zo moet het eigenlijk bij een ieder circus zijn ,die met wilde dieren werkt en leeft.
Maar dit gaat soms niet op wegens geld gebrek,of ruimte per speelveld,en het tijdsbestek waar een circus speelt.
Dan is het gemakkelijk om geen wilde dieren meer te hebben,maar dit doe je ook niet zomaar als je zo lang met je dieren hebt gewerkt,er is een band tussen mens en dier, die je niet zomaar verbreekt.
Want een dier is geen voorwerp die je zo even weg doet,en als dit wel zo doet ,heb je geen hart voor dieren waar je mee werkt,je geeft je kinderen ook zomaar niet weg ,of wel...?
Nu zet men de cursussen die met wilden dieren werken voor blok,want anders krijg je geen APV vergunning meer per stad,dood leuk wordt je dit medegedeeld dus geen inkomsten! Dan maar je wilde dieren weg.
Het mes snijdt aan twee kanten,wie tegen wilde dieren in het circus is,kan of wil zich niet verdiepen in de wereld van het reizend circus zolang het maar niks kost.
Maar het is makkelijk om cursussen te verlossen van hun wilde dieren,dan een oplossing te geven.
Nou wat denk je zelf een spuit ,ben verlost van je wilden dieren,maar dit is zielig


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 1:47 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Natuurlijk is het super wat Martin voor zijn dieren heeft opgebouwd. Maar meneer Lacey heeft geluk dat hij financieel niet hoeft te klagen, en bovendien alle materialen en benodigde personen, vrachtwagens en alles wat hij maar wil tot zijn beschikking heeft. Dit is bij de meeste circussen wel anders. Wat niet direct hoeft te betekenen dat daar het welzijn niet goed is. Want met alle respect maar het maakt een leeuw geen bal uit of hij nu in een prachtig versierde staltent ligt of gewoon in een buitenverblijf. Dit is ook een beetje gevaarlijk natuurlijk als er dadelijk gezegd wordt ja doe het maar zoals Lacey het doet want dan is het goed. Voor geen een ander circus haalbaar.,.,..... voor sommige mensen kan het niet goed genoeg want ze zitten , hoe mooi de versieringen ook zijn, toch nog in een kooi. Moeten er dan ook nog zebras en gazelles worden losgelaten om het natuurlijke te versterken?

Nogmaals mijn complimenten voor Martin en hoe alles er uit ziet maar als dit de nieuwe maatstaf wordt....... haha.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 10:16 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
De manier waarop Martin Lacey zijn dieren huisvest zou je de overtreffende trap kunnen noemen. Voor bijna geen ander, circus of dompteur, is dit te realiseren. Je moet wat doen om de publieke opinie in jouw voordeel de houden.
Wat was het in jaren 50 en 60 van de vorige eeuw dan anders. Ik mij nog herinneren dat in de jaren 80 mensen van een ministerie uit Den Haag bij dompteurs kwamen kijken hoe hun dieren gehuisvest waren. De afmetingen van het transport en verblijven van 1 van deze dompteurs werd toen als maatstaf gezien. Nu is dat zeker onvoldoende. Persoonlijk zou ik denken dat de manier waarop Tom Dieck zijn dieren houdt ruim voldoende zou moeten zijn. Maar ja voor een dierenactivist is het toch nooit goed.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 1:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Comm Klassiek Circus schreef:
polianta schreef:
Maar ja voor een dierenactivist is het toch nooit goed.


Maatstaf moet zijn: Hoe gedraagt het dier zich. Waarbij het welzijn wordt bepaald door een complexe rekensom met als invoer de grootte van het verblijf, de aandacht voor het dier, de verzorging van het dier, verrijkingen (volgens Harpij), training, optreden, groepssamenstelling, transportomstandigheden en nog een aantal factoren.

Het is net als de volumeknop van een radio. Alleen met een verschil: Als je bij deze radio aan de knop draait hoor je het resultaat pas na vijf jaar of zo...


(Hopelijk komt het nu wel in de goede rubriek terecht)

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Alleen het vervolg van deze discussie dan weer niet....
Die staat nog steeds bij het 'verkeerde' onderwerp!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 5:55 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Adembenemend, ik blijf de beelden bekijken!!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.