Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 1:32 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 11:59 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Ik heb inderdaad het bovenvermelde standaard bericht van de PvdA ontvangen. Persoonlijk neem ik daar geen genoegen mee en zal opnieuw schrijven.
Verder heb ik enige tijd geleden reeds de tijd genomen om het Wageningse rapport te lezen en te bestuderen. Waar ik kan en in de gelegenheid gesteld wordt draag ik het uit.
Polianta is achter de schermen actief voor het behoud van (wilde) dieren in het circus. Om maar eens een andere kant van mezelf te belichten.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 06, 2013 3:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
PvdA'er: circusdierafspraak onzinnig

Toegevoegd: woensdag 6 mrt 2013, 13:48
Update: woensdag 6 mrt 2013, 14:21


PvdA-Kamerlid Jan Vos noemt het een onzinnig idee dat het kabinet een verbod wil instellen op het gebruik van wilde dieren in het circus. Die afspraak staat in het regeerakkoord.

"Het is belangrijk in tijden van economische crisis om ook de belangen van mensen die circussen runnen, in acht te nemen", zegt de PvdA'er. "Dat belang moet net zo zwaar wegen als het dierenwelzijn, dat overigens heel goed geregeld is in Nederland."
'Kort door bocht'

Vos wil nog niet zeggen of hij voor of tegen zal stemmen als er later dit jaar een voorstel voor een verbod op tafel ligt. Hij benadrukt dat hij als PvdA'er nog steeds achter het regeerakkoord staat.

PvdA-woordvoerder Tjeerd van Dekken vindt de reactie van Vos "iets te kort door de bocht". "Maar ik vind dat niet zo'n ramp. In principe denken we er hetzelfde over, maar hij reageert op basis van emoties en ik sta er behoorlijk nuchter in."

bron: http://nos.nl/artikel/481522-pvdaer-cir ... innig.html
en
http://nos.nl/audio/481771-vos-pvda-ver ... -idee.html

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 07, 2013 4:32 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Prachtig nieuws!
Wat (onder andere) een brief van de CKC al niet teweeg kan brengen!
Prima hoor!

(En dit is nog maar het begin.....)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.