Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 6:06 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 9:09 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Commanderjeep schreef:
wij hebben niks met de jumbo ook geen tent van de jumbo hier staat de jumbo compleet buiten - der komt een nieuwe tent maar niet van de JUMBO


Milko, ben je zeker vergeten wie Roland de Laak is? Ik begrijp best wel dat ze in Bilthoven niet al te blij zijn met dit nieuws.
Volgens mij zijn er ook nog wat foto's gemaakt op dat feestje.

De nieuwe tent wordt wel degelijk mede mogelijk gemaakt door Jumbo in Uden.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 9:18 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
mij staat ook iets bij van een bericht
premiere 2013 in uden vanwege nieuwe tent en jumbo


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 9:57 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 09, 2010 6:41 pm
Berichten: 107
Beste onbelangrick als je dan echt wil weten Roland van der Laak is een huisvriend van circus Herman renz .hij heeft Herman nog mee gemaakt als kleinjongetje met Herman mee de tent op gebouwd en is 16 jaar geleden bij ons in het circus getrouwd heeft verledenjaar zijn 15 jarig jubileum bij ons gevierd en toen is hij op het idee gekomen om iets voor ons te doen .als echte vriend en toen ik vande zomer 50 werd kwam hij met een check aan die de waarde heeft van een nieuwe tent .maar dat heeft hij gedaan als Roland van der Laak en niet als Roland van de jumbo .en daarom nu voor de laatse keer dit heeft hij als huisvriend gedaan en hij krijgt er de première in Uden voor terug .en ps ik doe uitkopen voor al de supermarkten behalve de jumbo want die doen geen activiteiten met dieren hopende julie genoeg te hebben geïnformeerd groet MILKO


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 10:39 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Bedankt Milko,
Weer een misverstand de wereld uit.
Nu nog een groot misverstand de kamer uit!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2013 9:37 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 13, 2009 9:34 am
Berichten: 13
Von Herrn Gunter Starkebaum,

Bezugnehmend zum drohenden Verbot für Circuselefanten in Los Angeles und die z.T.
böswilligen Kommentare in einem Schweizer "Blatt,"möchte ich hier folgendes anmerken:
Haben sich die Damen und Herren Kommentatoren in den vergangenen Jahren einmal
die Tierhaltung und Ausbildung im Circus angeschaut? Viele Circusse der Welt halten heute für Publikum, auch kritische Zeitgenossen,(keine Randalierer),ihre Tore weit offen.Sie könnten sich also umfangreich informieren und ein Bild daraus machen.
Nur durch Suggestion, Gefühlsdusselei,vielleicht sogar Beeinflussung durch
Tierrechtsorganisationen ist hierzulande bereits viel "Geschirr zerbrochen"!
Ich selbst habe viele Jahre die tristen Winterquartiere befreundeter Tierlehrer besucht
und deshalb bitte nehmen Sie mich beim Wort:Hätte ich hier auch nur einmal grobes
Handeln oder gar Tierquälerei bemerkt wäre meine Leidenschaft für Tiere und Circus
sofort erloschen!
Die Tierrechtler und deren Symphatisanten sollten sich ausschließlich um die Belange unserer aussterbenden Tierwelt in der Natur als um die wenig verbliebenen, fast
domestizierten Exoten des Circus kümmern.
Auf der indonesischen Insel Sumatra sind durch Abholzung bereits mehr als die Hälfte des Urwaldes vernichtet. Es wird, unglaubllich aber wahr, Palmoel angepflanzt
Weit zurüchgezogen leben hier noch wilde Elefanten sowie die kleinste doch farbenprächtigste Unterart des Tigers-der Sumatraner
Gerade diese Tiger haben in letzter Zeit vor Ort viel Angst und Schrecken verbreitet.
Seines natürlichen Lebensraumes beraubt keine Deckung mehr findend, ist alles zu jagende Wild sofort weg in das öde kaputte Terretorium. Doch Tiger sind Fleischfresser und mit ein wenig "Glück" für die arme Dorfbevölkerung vertilgt er"nur"
das abgemagerte Hab und Gut, Ihr Vieh, doch schrecklicherweise wurde er wieder
zum Maneater!
In eine der armseligen Hütten jener Dorfbewohner wo der "Menschenfresser" umhergeht, möchte ich eine Nacht diese Sektierer und Besserwisser der Tierrechtlerszene "beherbergen",damit sie hier endlich ihre direkte Erfahrung mit der
wilden Kreatur machen können. Von dieser womöglich schönen Erfahrung sollten sie uns danach unbedingt berichten!

Der Epilog zu diesem Thema, der einst von Königen und Fürsten gefeierten Tielehrerzunft lautet heute von mir:
Wer nach soviel Kontrollen und Lob aller Fachleute, Veterinären und verhaltensforschern immer noch glaubt,das Tiere beim Circus schlecht behandelt oder gar gequält werden dem ist meiner Meinung nach sowieso nicht mehr zu helfen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 11:06 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
En Gera, van paarden heb je dus absoluut geen verstand! Maar dat schreef je zelf al eens. Het zou je sieren wanneer je dat wat beter verborgen wist te houden, want nu lijkt het erop dat je net zo onslim praat als die dierenactivisten.

Tja Circusmeisje, ik reageer weer even laat vanwege mijn weekendje met de kids in Hamburg. In Duitsland zijn ze niet zo scheutig met wifi. Wat paarden betreft, ik heb jarenlang paardrijles gehad, en die paarden stonden netjes allemaal in hun box te wachten. Paarden zijn echte groepsdieren, dat is wat ik weet, en ik weet ook dat er tal van stemmen opgaan om naast circusdieren ook dierentuinen aan te pakken, en het Dolfinarium en vervolgens ook de maneges, omdat paarden zich daar niet helemaal prettig bij voelen dat ze daar maar in die boxen staan. Die willen graag in de groep kunnen functioneren. Ik denk dat ik daar helemaal niets geks mee zeg. In ieder geval niets doms. Dus dat was weer een aanval die onnodig was op mijn persoontje.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 1:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
aaanvallen op personen is hier tegenwoordig de maatstaf wil je ernog bij horen

over dat regeerakkoord blijf ik nog altijd van mening
mocht het er komen dan is het echt niet zo dat ze maandag het akkoord ondertekenen en er disdag geen dieren meer mogen zijn
kijk maar eens hoe het is gegaan bij o.a. nertsenfokken,kokkelvissers en legkippen

de stap van herman renz is dus een beetje kort door de bocht naar mijn mening vooral omdat door winschoten het niet zo moeilijk is een gemeente te laten weten dat ze stappen zetten die niet mogen

van renaissance is het niet zo verassend dit circus heeft nu eenmaal niet elk jaar wilde dieren in de show


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 3:02 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
Aangezien de stukken nu inzichtelijk zijn voor iedereen hoop ik dat de discussie hier gesloten kan worden en hoop ik dat sommigen zwijgen in afwachting van wat de mensen van de VNCO,CKC en ECA allemaal ondernemen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 3:23 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
richard schreef:
Aangezien de stukken nu inzichtelijk zijn voor iedereen hoop ik dat de discussie hier gesloten kan worden en hoop ik dat sommigen zwijgen in afwachting van wat de mensen van de VNCO,CKC en ECA allemaal ondernemen.


We zullen ons verhullen in stilzwijgen, meneer Uitterlinden.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 3:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
Dankuwel Meneer.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 3:35 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
Dapper ook om zelf nog steeds anoniem te blijven en wel mij met mijn echte naam aan te spreken onbelangrick,circusmeisje,enz,enz ik schrijf onder mijn eigen naam en sta voor wat ik schrijf dus hierbij ook mijn telefoonnummer nog dan mag je me bellen 0646218712


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 3:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
gera schreef:
Tja Circusmeisje, ik reageer weer even laat vanwege mijn weekendje met de kids in Hamburg. In Duitsland zijn ze niet zo scheutig met wifi. Wat paarden betreft, ik heb jarenlang paardrijles gehad, en die paarden stonden netjes allemaal in hun box te wachten. Paarden zijn echte groepsdieren, dat is wat ik weet, en ik weet ook dat er tal van stemmen opgaan om naast circusdieren ook dierentuinen aan te pakken, en het Dolfinarium en vervolgens ook de maneges, omdat paarden zich daar niet helemaal prettig bij voelen dat ze daar maar in die boxen staan. Die willen graag in de groep kunnen functioneren. Ik denk dat ik daar helemaal niets geks mee zeg. In ieder geval niets doms. Dus dat was weer een aanval die onnodig was op mijn persoontje.


Waar het om gaat, en ik ben kennelijk niet de enige die dit is opgevallen, is dat u te pas en te onpas naar andere sectoren met dieren wijst, naar alle waarschijnlijkheid in de hoop daarmee de circusdieren te redden!
Daarbij gebruikt u met enige regelmaat niet de juiste argumenten. U heeft die wel gehoord of gelezen, maar u citeert ze zelden correct.
Daarnaast is naar mijn mening het wijzen naar andere sectoren verwerpelijk om de eenvoudige reden dat die ook op het verlanglijstje van dierenactivisten en de Partij voor de Dieren staan.
Daar vanuit gaande zouden we die juist moeten steunen in hùn stijd.
Al was het maar in de hoop dat zij hetzelfde in onze richting zouden doen.....
(Wat helaas niet altijd het geval is, zoveel weet ik ook wel...)


Laatst gewijzigd door circusmeisje op ma jan 28, 2013 4:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 4:13 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
richard schreef:
Dapper ook om zelf nog steeds anoniem te blijven en wel mij met mijn echte naam aan te spreken onbelangrick,circusmeisje,enz,enz ik schrijf onder mijn eigen naam en sta voor wat ik schrijf dus hierbij ook mijn telefoonnummer nog dan mag je me bellen 0646218712


U schrijft hier dan zogenaamd niet-anoniem, maar vond het wel teveel moeite om een profiel aan te maken.
Sinds kort zoekt u contact met naar uw idee 'gelijkgezinden'. Dat is uiteraard uw goed recht.
Dat iemand het vervolgens nodig vond uw naam hier te plaatsen is allerminst correct.
Dat dat u verleidt heeft tot zo goed als volledige openheid, namelijk het plaatsen van uw (mobiele) telefoonnummer, is op zijn minst ondoordacht.
Ik hoef niet uit te leggen dat dit tot vervelende gevolgen zou kunnen leiden.

Verder geen idee waarom u hier mij erbij sleept, kan me niet herinneren dat we wat dan ook voor confrontatie hebben gehad. En ik heb u niet met uw eigen naam aangesproken, dus ook al een onterecht verwijt. Evenmin deden 'enz. enz.' dat!
Het is een (goed) recht van iemand om op een forum anoniem te reageren.
Daar kunnen diverse redenen aan ten grondslag liggen.
Het gevolg kan zijn dat bepaalde privileges op het forum niet of beperkt worden verleend.
Dat is dan het risico dat je neemt.

Wilt u nog een reden waarom iemand geheel of ten dele anoniem wenst te blijven?
Geen idee hoelang u dit forum al volgt, maar het is nog geen half jaar geleden dat er hier een soort aktie 'Circusmeisje moet dood' plaatsvond.
Ja, ja, ze kunnen er wat van, die forummers!
Op zo'n moment is het dus wel handig dat je niet al te bereikbaar bent....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 4:33 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
Ik betrek je hierbij omdat je de enige bent die mijn naam heeft toegezonden gekregen in een pb


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 4:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
En daarnaast: mensen die iets over zichzelf willen vertellen kunnen dat het beste in het Gastenboek (bovenste rubriek) doen. Dit is weer aardig off-topic en bezorgt mij bovendien werk om de discussies zo schoon mogelijk te houden.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.