Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 8:08 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
heuvels schreef:
En daarnaast: mensen die iets over zichzelf willen vertellen kunnen dat het beste in het Gastenboek (bovenste rubriek) doen. Dit is weer aardig off-topic en bezorgt mij bovendien werk om de discussies zo schoon mogelijk te houden.


doe dat dan ook eens :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 4:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Daarnaast is naar mijn mening het wijzen naar andere sectoren verwerpelijk om de eenvoudige reden dat die ook op het verlanglijstje van dierenactivisten en de Partij voor de Dieren staan.

Ja inderdaad, als men begint met circusdieren is straks helemaal het hek van de dam. Hoe gaan wij in Nederland met dieren om. Misschien moet het kabinet maar eerst eens kijken naar een totaalplan wat wij hier in Nederland moeten doen met onze dieren. Ik denk dat circusdieren er dan genadig vanaf komen.
Nog even een repliek op eerdere kritiek, of ik dat onderzoeksrapport wel had gelezen? Ja, inclusief de bijlage. Ik verwees op een gegeven moment naar het onderzoeksrapport, maar het stond natuurlijk niet in het rapport zelf, maar in de bijlagen. eh... hoe belangrijk is dat dan?
Citeer:
In het bijlagen bij het rapport wordt in de statistieken melding gemaakt van slechts twee ernstige aantastingen
van het welzijn van (enkele) dieren in circussen. Bij een circus staan de olifanten langdurig aan de ketting. Bij
een ander circus komen de roofdieren (leeuwen en tijgers) gedurende de periode dat het onderzoek loopt niet uit
het transportmiddel. Het eerste circus heeft lering getrokken uit de statistieken en bouwt sindsdien een
buitenverblijf op voor de olifanten. Hierdoor behoort dit incident tot het verleden. Het andere circus is na het
overlijden van de eigenaar opgeheven. De dieren zijn elders ondergebracht. Dit is ook de reden waarom de
dieren nooit uit het transportmiddel kwamen; de eigenaar lag terminaal ziek op bed. Ze is op 18 december 2008
overleden.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 4:52 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Kan iemand zich trouwens herinneren dat circusmeisje met de dood is bedreigd?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
richard schreef:
Ik betrek je hierbij omdat je de enige bent die mijn naam heeft toegezonden gekregen in een pb


Zoiets dacht ik al, al was dat hier niet aan de orde. Maar alleen een naam zegt verder ook niet veel.
U had minstens een nadere uitleg kunnen geven van uw invalshoek in de circuswereld.
Dat is niet verplicht hoor, maar u was de eerste die toenadering zocht, weet u nog wel?

Daarnaast was ik niet de enige die u erbij betrok, gezien dat 'enz. enz.'.
Een wel heel ruim begrip, kennelijk slaand op àlle anoniemen....

O, schrik! U dacht toch niet dat ik uw naam aan een ander forumlid had doorgespeeld?
Absoluut niet het geval hoor!
Zelfs ik ken mijn grenzen (soms...)!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 5:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
Dat zeg ik niet circus"meisje" maar jij bent de enige die mijn naam heeft gekregen in een pb overige mensen die ik heb gesproken over dit forum en mijn achternaam kennen schrijven dit niet vandaar........


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 5:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
richard schreef:
Dat zeg ik niet circus"meisje" maar jij bent de enige die mijn naam heeft gekregen in een pb overige mensen die ik heb gesproken over dit forum en mijn achternaam kennen schrijven dit niet vandaar........


U zegt het niet, maar u denkt het wel?
Dus mijn vrees was terecht?
Helaas, dan moet ik de hulp van de alwetende Heuvels inroepen: ik heb geen flauw idee wie OnbelangRick is en kan me ook niet herinneren daar ooit contact mee te hebben gehad.
Tevens suggereert u hiermee dat ik die persoon zou kunnen zijn.
Dit laatste is door Heuvels al helemaal makkelijk te bevestigen of te ontkennen.
Hoeft niet op het forum hoor, want heeft allemaal wel steeds minder met het kabinetsstandpunt te maken....

Nogmaals: ik heb het nog nooit met wie dan ook over u gehad of uw naam genoemd.
Dus zal hij u wellicht op een andere manier kennen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 5:35 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
voorlopig zal het kabinet wel geen tijd meer hebben voor de dieren
om 19 uur toespraak bea op tv
en wat zou dat betekenen?
of friso is dood of ze treed af kortom kabinet wel even druk met andere zaken


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Sommige zaken verhinderen andere niet gewoon door te draaien hoor!
Soms jammer genoeg, maar in dit geval geef ik je weinig hoop...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
mocht het friso zijn zal het hier wel; druk zijn vanavond want dan gaan alle zenders weer op zwart


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 5:57 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Bas-Roest schreef:
mocht het friso zijn zal het hier wel; druk zijn vanavond want dan gaan alle zenders weer op zwart


Ze doet afstand van de troon.

Rick Laresteijn.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 11:46 pm 
Offline

Lid geworden op: ma sep 03, 2012 7:33 pm
Berichten: 6
Misschien is het voor forumbezoekers goed om het net als Bea ook te doen namelijk AFSTAND nemen. Want het is natuurlijk ongekend en prijzenswaardig dat Milko blijft reageren en verantwoorden hoe zijn zakelijke beleid en standpunten zijn, maar in feite een schande is dat forumleden zich bemoeien met zaken die hun totaal niets aan gaan.
Is het wellicht een nieuwe vorm van 'circus' narcisme of geldingsdrang om te laten weten van wie de nieuwe Renz tent komt of daarvoor de rekeing betaalt?
Het gaat je gewoon niets aan!
Heeft iemand dat wel eens aan andere circusdirecties gevraagd?
Voor de goede orde: ik ben geen Herman Renz huisvriend en bezoek dat circus hooguit twee keer per jaar.
Wel heb ik inmiddels vast kunnen stellen dat op de enkele reacties die ik op dit forum plaats niemand het lef heeft om te reageren. Lef is dus eigenlijk laf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2013 8:56 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
danny schreef:
Misschien is het voor forumbezoekers goed om het net als Bea ook te doen namelijk AFSTAND nemen. Want het is natuurlijk ongekend en prijzenswaardig dat Milko blijft reageren en verantwoorden hoe zijn zakelijke beleid en standpunten zijn, maar in feite een schande is dat forumleden zich bemoeien met zaken die hun totaal niets aan gaan.
Is het wellicht een nieuwe vorm van 'circus' narcisme of geldingsdrang om te laten weten van wie de nieuwe Renz tent komt of daarvoor de rekeing betaalt?
Het gaat je gewoon niets aan!
Heeft iemand dat wel eens aan andere circusdirecties gevraagd?
Voor de goede orde: ik ben geen Herman Renz huisvriend en bezoek dat circus hooguit twee keer per jaar.
Wel heb ik inmiddels vast kunnen stellen dat op de enkele reacties die ik op dit forum plaats niemand het lef heeft om te reageren. Lef is dus eigenlijk laf.


Op dit moment heeft het hele forum niet meer met circus te maken maar lopen de meesten tegen elkaar de schelden of zeiken elkaar af. Nu is het komkommertijd in de circuswereld en is er natuurlijk niet zoveel nieuws. En dan zijn er mensen die zich inderdaad tot zon niveau laten dalen. Ik heb er ook al sterk aan zitten denken mijn account op te geven en deze site te laten voor wat het is. Het heeft eigenlijk weinig meer met circus te maken. Nu snap ik dat een forum iets is waar iedereen zijn mening mag uiten maar soms heb ik het gevoel alsof het alleen gaat om mensen te pesten.

Als ik in de grond van mijn hart kijk mag het hele forum wel op slot het niveau circus is zover gezakt dat deze site eigenlijk niks meer toevoegt aan de circuswereld. Respect voor de operators dat ze dit in stand houden.

Soms moet je bang zijn wat te schrijven hier om niet compleet afgezeken te worden of uitgemaakt te worden voor rotte vis gewoon walgelijk hoe sommige mensen met elkaar omgaan.

En zoals de operators dan schrijven, als de circussen op reis gaan vloeit het wel weer weg. Ben benieuwd.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2013 9:16 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
danny schreef:
Misschien is het voor forumbezoekers goed om het net als Bea ook te doen namelijk AFSTAND nemen. Want het is natuurlijk ongekend en prijzenswaardig dat Milko blijft reageren en verantwoorden hoe zijn zakelijke beleid en standpunten zijn, maar in feite een schande is dat forumleden zich bemoeien met zaken die hun totaal niets aan gaan.
Is het wellicht een nieuwe vorm van 'circus' narcisme of geldingsdrang om te laten weten van wie de nieuwe Renz tent komt of daarvoor de rekeing betaalt?
Het gaat je gewoon niets aan!
Heeft iemand dat wel eens aan andere circusdirecties gevraagd?
Voor de goede orde: ik ben geen Herman Renz huisvriend en bezoek dat circus hooguit twee keer per jaar.
Wel heb ik inmiddels vast kunnen stellen dat op de enkele reacties die ik op dit forum plaats niemand het lef heeft om te reageren. Lef is dus eigenlijk laf.


Dit onderschrijf ik voor de volle 99,82%. Maar breng bepaalde zaken dan ook niet naar buiten. Beperk je hierin tot het noodzakelijke, zonder jezelf hierin te beschadigen. Zeg dan: Volgend jaar krijgen we een nieuwe tent. En dit wordt de kleurstelling met een capaciteit van een x aantal bezoekers, punt. Verder niets.

Rick.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 1:02 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Iedereen, die een brief schrijft aan de PvdA Kamerfractie, wordt afgedaan met het standaardantwoord. Dat bewijst dat alle ingezonden brieven niet serieus worden gelezen! Open uw brieven daarom met de alinea dat u geen prijs stelt op het standaardantwoord, maar dat u de Kamerleden verzoekt om de informatie eens goed te lezen en dan pas een standpunt in te nemen. Bij zowel PvdA als VVD stond er niets over circusdieren in het partijprogramma. Dus waar komt die regel in het regeerakkoord vandaan??? Laat onze volksvertegenwoordigers maar eens verantwoording afleggen!

Hier vindt u voldoende stof voor uw pleidooi: viewtopic.php?f=3&t=4657

Dit is het standaardantwoord van de PvdA: "De PvdA is tegen het gebruik van wilde dieren in het circus. In 2008 diende de PvdA een motie in voor een verbod op wilde dieren in circussen. Deze motie werd afgewezen en sindsdien is de PvdA zich blijven inzetten voor een verbod. De PvdA vindt het gebruik van wilde dieren in het circus namelijk niet meer van deze tijd en wil met een verbod wilde dieren beschermen. "

Dit zijn de mailadressen van de PvdA Kamerleden: (een enkel nieuw Kamerlid heeft [nog] geen e-mail)

k.arib@tweedekamer.nl
d.bonis@tweedekamer.nl
l.bouwmeester@tweedekamer.nl
M.vDam@tweedekamer.nl
t.vdekken@tweedekamer.nl
o.vdijk@tweedekamer.nl
s.dikkers@tweedekamer.nl
A.Eijsink@tweedekamer.nl
m.fokke@tweedekamer.nl
e.groot@tweedekamer.nl
M.Hamer@tweedekamer.nl
p.heijnen@tweedekamer.nl
m.hilkens@tweedekamer.nl
l.jacobi@tweedekamer.nl
t.jadnanansing@tweedekamer.nl
j.kerstens@tweedekamer.nl
a.kuiken@tweedekamer.nl
t.kuzu@tweedekamer.nl
m.maij@tweedekamer.nl
a.marcouch@tweedekamer.nl
m.mohandis@tweedekamer.nl
j.monasch@tweedekamer.nl
h.nijboer@tweedekamer.nl
a.oosenbrug@tweedekamer.nl
j.recourt@tweedekamer.nl
D.Samsom@tweedekamer.nl
m.servaes@tweedekamer.nl
r.vermeij@tweedekamer.nl
j.c.vos@tweedekamer.nl
m.vos@tweedekamer.nl
a.a.dvries@tweedekamer.nl
a.wolbert@tweedekamer.nl
l.ypma@tweedekamer.nl
k.yucel@tweedekamer.nl

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 11:00 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Onderstaande brief is verzonden naar de PvdA fractie:

Aan:
De leden van de PvdA fractie in de Tweede Kamer der Staten Generaal,
De voorzitter van de Tweede Kamer der Staten Generaal

Huizen, 16 februari 2013
Betreft: Circus en circusdieren.

Geachte leden van de PvdA fractie in de Tweede Kamer der Staten Generaal,
Op 16 januari 2013, nu precies een maand geleden, hebben wij u geïnformeerd over het onderwerp
circus en circusdieren. Wij hebben van u daarop nog geen formeel antwoord mogen ontvangen.
Wel bereiken ons alarmsignalen dat u brieven en mails van particulieren en circusondernemers
afdoet met het volgende standaard antwoord:

De PvdA is tegen het gebruik van wilde dieren in het circus. In 2008 diende de PvdA
een motie in voor een verbod op wilde dieren in circussen. Deze motie werd
afgewezen en sindsdien is de PvdA zich blijven inzetten voor een verbod. De PvdA
vindt het gebruik van wilde dieren in het circus namelijk niet meer van deze tijd en
wil met een verbod wilde dieren beschermen.

Uit dit standaard antwoord (in enkele gevallen aangevuld met een verwijzing naar de website van
de PvdA) maken wij op dat u uw standpunt reeds in 2008 heeft vastgesteld.
In 2008 heeft Wageningen Universiteit, in opdracht van het ministerie van Landbouw (LNV),
onderzoek verricht naar het welzijn van dieren in circussen. Het onderzoeksrapport verscheen eerst
in 2009. In het rapport trekken de onderzoekers, onder leiding van Hans Hopster, dertien conclusies
en ze doen vijf aanbevelingen aan de minister, en daarmee ook aan de circusbranche. Geen enkele
conclusie of aanbeveling wijst ook maar in de richting van een verbod.

Het verbaast ons dat de PvdA geen kennis neemt van dit rapport en de bevindingen. Het blijkt
namelijk dat de meeste dieren in circussen geen nadeel ondervinden van hun leven in het circus.
Wel dienen allerlei zaken van administratieve aard te verbeteren. Maar dat heeft meer betrekking op
het voorkomen van illegale handel in dieren en het voorkomen van verspreiding van dierziekten.

Over het welzijn van kamelen, leeuwen en tijgers is het rapport duidelijk: Deze dieren vertonen
normale – op het natuurlijke gedrag – aansluitende gedragspatronen. De probleemloze voorplanting
van kamelen, leeuwen en tijgers levert het aanvullende bewijs.
Er is ook een economisch aspect: Het circus is sinds het ontstaan de enige theatervorm die geheel
zonder subsidie levensvatbaar is. Verder wordt er op het betreffende ministerie sinds 2009 gewerkt
aan het ontwikkelen van regelgeving met als uitgangspunt de aanwezigheid van dieren in circussen.
Inclusief leeuwen, tijgers en andere zogenaamde “wilde” dieren. Dieren die (uitgezonderd de
meeste olifanten) niet afkomstig zijn uit de (restanten van de) vrije natuur. Het ministerie van EL&I
voert daartoe overleg met vertegenwoordigers van de circusbranche in de vorm van de Vereniging
Nederlandse Circus Ondernemingen (VNCO).

Hoe een PvdA politicus andere conclusies kan trekken en andere aanbevelingen kan doen is
zowel voor ons als voor de onderzoekers van Wageningen Universiteit een raadsel. Zie
hiervoor ook de recente publicatie “Verbod circusdieren is symboolpolitiek”.

( http://resource.wur.nl/wetenschap/detai ... lpolitiek/).

Wij roepen u derhalve op om het onderzoeksrapport eens goed te lezen. En dan niet alleen de
paragrafen die door organisaties als “wilde dieren de tent uit” uit hun verband worden gehaald.
Wellicht dat de recente uitspraken van een bekend PvdA lid u daarbij
behulpzaam kunnen zijn: Burgemeester Eberhard van der Laan te Amsterdam.

Zie http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... en-tijgers
voor een bericht hierover in de media

Geen verbod! Wel Regels!

Voor meer informatie, kunt u contact opnemen met de Commissie Klassiek Circus via het e-mail
adres info@klassiekcircus.nl.
Met vriendelijke groet,
Commissie Klassiek Circus,
ing. J.P.G. Mikkenie - voorzitter

Bijlagen:
Notitie Circusdieren (rev. 2.4)
Circusdieren, feiten versus fictie
Onwaarheden in de communicatie (rev. 3.1b)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.