Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 16, 2024 4:57 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 12:23 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
gera schreef:
Citeer:
Ik kan je toch vertellen dat veel Gemeentes erg lang op zich laten wachten dit jaar.

Martijn, waar in de wet staat dat je van tevoren al moet aangeven wat er in je circusprogramma zit? Kun je het op die manier niet omzeilen?


Veel gemeentes vragen al welke dieren er met het circus mee reizen!!! Was voor 8 jaar terug al zo

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 9:16 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Gemeenten bellen de aanvrager gewoon op en stellen de volgende vraag: "heeft u dieren?". Als het antwoord ja is dan gaat de vergunning onder op de stapel. Tel uit je kansen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 4:09 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En Martijn weet echt wel waar hij het over heeft!
Het lijkt me op dit moment, gezien de onwetendheid waar zowel de circusbranche als de gemeenten mee te maken hebben, ook een logische reactie. Die terughoudendheid.
Want stel, een gemeente verleent een vergunning aan Circus X. Dat komt vervolgens op de geplande datum. Met dieren, in allerlei soorten en kleuren.
Kort daarvoor is de nieuwe wet aangenomen en/of in werking getreden. (Wat allemaal nog lang niet zeker is hoor!).
Die wordt vervolgens door een gemeente uitgevoerd en het betreffende circus wordt de toegang geweigerd.
Vervolgens kan die gemeente dan wel een forse schadeclaim van dit circus verwachten.....

Dit soort situaties heeft Milko dus kennelijk willen voorkomen.....

En Gera, van paarden heb je dus absoluut geen verstand! Maar dat schreef je zelf al eens. Het zou je sieren wanneer je dat wat beter verborgen wist te houden, want nu lijkt het erop dat je net zo onslim praat als die dierenactivisten.
Namelijk: precies hetzelfde!
Ik kan me niet voorstellen dat je dat bewust doet.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 4:26 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
circusmeisje schreef:
En Martijn weet echt wel waar hij het over heeft!
Het lijkt me op dit moment, gezien de onwetendheid waar zowel de circusbranche als de gemeenten mee te maken hebben, ook een logische reactie. Die terughoudendheid.
Want stel, een gemeente verleent een vergunning aan Circus X. Dat komt vervolgens op de geplande datum. Met dieren, in allerlei soorten en kleuren.
Kort daarvoor is de nieuwe wet aangenomen en/of in werking getreden. (Wat allemaal nog lang niet zeker is hoor!).
Die wordt vervolgens door een gemeente uitgevoerd en het betreffende circus wordt de toegang geweigerd.
Vervolgens kan die gemeente dan wel een forse schadeclaim van dit circus verwachten.....

Dit soort situaties heeft Milko dus kennelijk willen voorkomen.....

En Gera, van paarden heb je dus absoluut geen verstand! Maar dat schreef je zelf al eens. Het zou je sieren wanneer je dat wat beter verborgen wist te houden, want nu lijkt het erop dat je net zo onslim praat als die dierenactivisten.
Namelijk: precies hetzelfde!
Ik kan me niet voorstellen dat je dat bewust doet.....

De dieren blijven alleen weg omdat de Jumbo dat wil. Het hoofdkantoor heeft enkele jaren geleden al aangegeven geen circussen met "wilde" dieren te ondersteunen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Juist een supermarktketen met die naam zou de olifant in het circus moeten ondersteunen! :D

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 4:55 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Het kabinet is gewoon gek. volgens mij doen dit alleen maar zo dat ze voor de bevolking en die partij van de dieren ook nog wat aan ''Dierenwelzijn'' doen. En dat die plofkippen en varkens die het dag licht nooit meer zien lekker gefokt en vermoord kunnen worden. En dan zijn de roofdieren die een grote buitenverblijven en de olifanten die als het mooi weer is een grote padock hebben zielig!!!!Mischien moet het kabinet zelf is komen kijken bij de circussen!!!!! Nou en dit is mijn mening :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 5:05 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
magnum schreef:
De dieren blijven alleen weg omdat de Jumbo dat wil. Het hoofdkantoor heeft enkele jaren geleden al aangegeven geen circussen met "wilde" dieren te ondersteunen.


Spreek je nu namens Milko of namens Jumbo?
Of veronderstel je alleen maar iets?
Dat mag hoor, maar wel even laten merken....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 5:08 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als ze beide rapporten goed lezen dan komt er hooguit een verbod op dieren in het circus die afkomstig zijn van wildvang. Dat is namelijk de enige aanbeveling uit dat andere rapport die meteen implementeerbaar is. En waar het circus ook geen last van kan hebben. Tenzij een circus op illegale wijze aan dieren is gekomen. Dat laatste is nu al verboden. Maar het schort aan handhaving...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 6:09 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 09, 2010 6:41 pm
Berichten: 107
ten eerste hebben wij niks met de jumbo. en ten tweede dit besluit is genomen omdat er heel veel gemeentes voor uit lopen op het besluit wat al onder tekent is .en dat houd in dat er al 10 grote gemeentes een voorkeur geven aan circus zonder wilde dieren (roofdieren ,olifanten .en nog meer exotische dieren ).en aan gezien ik een bedrijf hebt met 85 man op loondienst en niet zonder die grote plaatsen kan heb ik samen met ons team dit besluit moeten nemen. en het is een besluit waar wij totaal niet achterstaan en waar ik ook nog steeds voor aan het knokken ben .en Gera ga zo door met dat achterlijke commentaar want je lult als een kip zonder kop die ergens de klok heeft horen slaan maar niet weet waar de klepel hangt . ga je voortaan eerst informeren over hoe en wat voor je hier zonder na te denken iets op het forum zet .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
hiep hoi wat zijn we weer lief voor elkaar |o|


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 8:20 pm 
Offline

Lid geworden op: ma sep 03, 2012 7:33 pm
Berichten: 6
Sommige forumsprekers zijn wel opvallend lief voor een bepaald circus. Meestal helaas voor de verkeerde.
Sorry voor ons gewaarde 'circusmeisje' maar je bent echt niet de enige met boter op zijn hoofd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 3:56 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Commanderjeep schreef:
ten eerste hebben wij niks met de jumbo. .


Hier staat de liegmodus aan.

Bravo. Als cadeau een nieuw chapiteau. Hallo Jumbo Uden !

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
OnbelangRick schreef:
Commanderjeep schreef:
ten eerste hebben wij niks met de jumbo. .


Hier staat de liegmodus aan.

Bravo. Als cadeau een nieuw chapiteau. Hallo Jumbo Uden !


Vond dat ook al zo'n vreemde opmerking 'niks met de Jumbo'. Ben niet actueel op de hoogte met het onderkomen van CHR, maar ik kan me toch wel degelijk herinneren dat Jumbo als nieuwe sponsor voor een nieuwe tent ging zorgen. Tenminste, volgens hetzelfde directielid dat hier de relatie afblaast, om in olifantentermen te blijven.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 7:52 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 09, 2010 6:41 pm
Berichten: 107
dit is het laatste wat ik hier over zeg wij hebben niks met de jumbo ook geen tent van de jumbo hier staat de jumbo compleet buiten wij hebben een contract met de sperwer groep en die heeft totaal niks met de jumbo te doen ik hoef hier niet over te liegen der komt een nieuwe tent maar niet van de JUMBO


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 8:17 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
PLUS een nieuwe tent dus :D

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.