Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:38 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 7:30 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het gaat niet om de carnavalsvereniging, dus voegt je bericht niks toe. De foto kan ook een stockfoto zijn, zeker omdat de optocht in Den Bosch pas morgen zou zijn.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 7:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
de carnavalsclub heeft ze ingehuurd volgens het bericht

op de foto is de carnavalsclub te zien met de olifanten
als je de link naar de info over de canrvalsclub bekijkt zie je de logo's die dus ook op het spandoek staan
en of een bericht iets toevoegd of niet is voor ieder de vraag
ik was in ieder geval benieuwd naar de achtergronden van deze club
en wat blijkt op zondag hebben ze dus de intocht van de prins in den bosch waar deze club elk jaar aan mee werkt

dus het blijkt wel een serieus bericht te zijn
en dan is nu dus de vraag van wie waren de olifanten

we kunnen er in ieder geval vanuit gaan dat de foto bij het bericht van omroep brabant vanmiddag pas is genomen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Inderdaad, we praten over twee verschillende foto's. Eerst stond er een foto bij van 'zo maar een olifant', tot Omroep Brabant kennelijk een actuele opname kreeg aangeboden.
Daarop staan twee AFRIKAANSE olifanten, dus absoluut niet afkomstig van welk in Nederland reizend circus dan ook.
Kunnen nog wel afkomstig zijn van een Duits circus of een verhuurder van olifanten.
Daarvan bestaat er ook één niet eens zo ver over de grens. Altijd nog beter dan helemaal uit Berlijn....
Een foto van de trailer zou opheldering kunnen brengen, vooralsnog wijst niets in de richting van wat voor circus dan ook.
Het betrof dus niet dé Carnavalsoptocht van Den Bosch, maar de Intocht van Prins Carnaval. Ook een optocht, dat wel.
De dieren werden terecht door de politie tegengehouden -terwijl de stoet al onderweg was- want volgens de verleende vergunning is het meevoeren van dieren in die optocht niet toegestaan, met uitzondering van de paarden voor de koets van de Prins.
Evengoed denk ik dat een dergelijk optreden van dit soort dieren in deze vorm los staat van de circusproblematiek zoals we die op dit moment in ons land kennen.
Overigens weten wij daar wel veel vanaf (denken we...), maar hoeft dat helemaal niet te gelden voor de Duitse verhuurder!

En te koud is ook lichtelijk overdreven, Afrikaanse olifanten komen ook wel buiten als er sneeuw ligt, dat vinden ze juist heel leuk!
Ze mogen dan erg gevoelig zijn, het zijn nog geen watjes!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 12:08 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De olifanten waren van Mr. Sonny Frankello werd mij vandaag ingefluisterd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja, zo komt de cirkel mogelijk toch nog rond!
Bij het zien van de foto dacht ik direct aan zijn olifanten, waar ik in Dordrecht uitgebreid mee kennismaakte.
In dit geval kun je ook niet volhouden dat de eigenaar niet wist wat er op dit gebied in Nederland speelt.
Want ook daar hebben we het behoorlijk uitgebreid over gehad....
En ik zal de enige niet geweest zijn....
Tenslotte was 'Dordrecht' ook het enige wintercircus dat ik bezocht dat in het programma uitgebreid een statement maakte over 'bedreigde circusdieren'.
Dat miste ik elders volledig.
Je hebt trouwens geen flauw idee hoe weinig (in feite eigenlijk helemaal niets) het Nederlandse publiek in die periode wist van wat zich op dat gebied afspeelde.
Ondanks toch redelijk veel aandacht in de pers.

Sonni Frankello heeft veel verstand van olifanten. Hij is ermee opgegroeid en weet precies wat wel of niet verantwoord is. Tenslotte heeft hij een olifantenfarm met zowel Afrkaanse als Indische dieren.
Weliswaar niet vlak over de grens, maar dan toch ook weer niet zo ver als Berlijn.

En, wat ik al eerder schreef: een optocht of iets dergelijks is wel wat anders dan optreden in een circus.
Ik denk haast dat hij dat onderscheid ook gemaakt heeft.
Want uit het principe-regeeraccoord is tenslotte niet gebleken dat ons een totaalverbod voor olifanten (of andere dieren) dreigt...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 5:51 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Er bestaat geen misverstand meer over: een foto gezien op de site van het Brabants Dagblad waarop Frankello duidelijk herkenbaar is!
Op die site uitsluitend negatieve reacties in de geest van 'hoe dom kun je zijn'.
De meeste verwijten aan het adres van die carnavalsvereniging De Bambergers, en terecht, die kozen er tenslotte voor.
Voor de rest veel speculaties en ongefundeerde opmerkingen, zoals je kunt verwachten.
Over een koude vrachtwagen enzo. Frankello een beetje kennende absolute onzin.
Ik denk dat het in de trailer warmer was dan in de cabine!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 6:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
linkje naar onderwerp dagblad?

misschien heeft hier wel een persoon uit een bekende circusfamilie bemiddeld in deze actie
deze persoon is namelijk nogal bekend p het gebied van de verhuur van dieren e.d.
lijkt me namelijk sterk dat deze mensen zelf bij dhr frankello zijn uitgekomen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 7:14 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Pammy Boltini is hier inderdaad goed in , verhuurde ook de chimpansee in de nieuwe Ushi-film en zorgde ooit voor een olifant bij de toppers.
Ik gok dat zij ook dit bemiddeld heeft, of de carnavalsvereniging is toevallig in Dordrecht geweest bij het circus en dan zou direct contact een optie zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 6:26 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja linkje, weet niet meer. De site van het Brabants Dagblad, zoekonderwerp: olifanten.

Moet wel een behoorlijk rijke carnavalsclub zijn trouwens, want er zijn (uiteraard) goedkopere diertjes te huren dan olfantjes.
Diverse prijsopgaven variëren van 1750 tot 2000 euro voor 4 tot 5 uur, let wel: PER OLIFANT en EXCLUSIEF REISKOSTEN!
Nou, wanneer je dan weet waar Frankello woont praat je toch al snel over een klein vermogen!
Ja, dat maakt het dan wel weer meer begrijpelijk.... Tenslotte moet ook daar de schoorsteen blijven roken in de winter....
En in Den Bosch, op die bewuste laatste foto, stonden ze lekker in het (winter)zonnetje...
Met die dieren nog de meeste meelij, want die houden wel van een beetje lekker rondstappen (ook zonder bier....).
Komen ze best een eind, kunnen ze binnen de kortste keren weer worden ingeladen... Sneu hoor!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 6:44 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Als je slim was geweest als Carnavalsvereniging had je gewoon je regelement even doorgelezen, dan had je die 6000-8000 euro goed uit kunnen sparen.

En ook al weet je veel over olifanten , iets onverwachts kan altijd tijdens het paradelopen gebeuren en dan sta je daar te kijken als trainer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 6:49 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
En de foto:

http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.3658712. ... 658712.jpg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 14, 2013 7:22 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Jaja, dat was de foto. Maar op de site wel een flink stukje groter....

En wat er allemaal niet zou kunnen gebeuren....
Wat dat betreft waren ze bij Frankello wel heel erg aan het juiste adres, die overtuiging heb ik wel!

Morgen, om precies te zijn, scheert die asteroïde van 50 meter doorsnee vlak langs de aarde!
Op 20.000 km afstand, maar in ruimtetermen is dat niks.... Is zelfs met het blote oog te zien!
Niet geheel uitgesloten dat de berekende koers toch verandert -bijvoorbeeld door de aantrekkingskracht van de aarde- en dat hij hier neerploft.
Met een effect en een kracht honderden keren groter dan de atoombom op Hirosjima!
Het stof dat dit ijs-, steen- en metaalbrokje zal doen opwaaien zou er voor kunnen zorgen dat we drie jaar niet over zonlicht zouden kunnen beschikken.
Het zou het einde van de mensheid betekenen, zoals eerder door een soortgelijke oorzaak de dinosauriërs uitstierven.... Want als er niks meer groeit is er weinig te eten!

Ja, een beetje lastig wanneer je dan net met je olifanten aan het wandelen bent....

Maar gelukkig is de kans dat het ding dan in zee ploft groter dan op land. Want we hebben nu eenmaal meer water dan land...
Alleen naar het effect daarvan mogen we raden....

O, en dit is wel zeker: wanneer je telefoon het plotseling niet meer doet en het hele netwerk eruit ligt, of je beeld verdwijnt, kan dat komen doordat een of meerdere satellieten zijn verpulverd door de DA 14, want zo heet tie.
Hij kruist namelijk een paar keer de baan van die dingen rond ons planeetje!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 12:47 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
kortom... as is verbrande turf :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2013 4:04 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Gaat u nu al hetzelfde denken als ik vannacht? Want ik dacht in dit verband precies hetzelfde (zinnetje)!

MartijnH schreef:
En ook al weet je veel over olifanten , iets onverwachts kan altijd tijdens het paradelopen gebeuren en dan sta je daar te kijken als trainer.


Valt me toch wel een beetje tegen, deze opmerking, nota bene van iemand die tot de bevoorrechten behoort erg veel met olifanten in contact te kunnen komen!
Dan zou je moeten weten wat deze dieren 'waard' zijn!

Ik heb in de loop der jaren talloze keren olifanten in het publiek zien paraderen.
In optochten met veel publiek, of alleen maar als publiekstrekker voor een circus.
Al die keren nog nooit meegemaakt dat het mis ging, dat ze op hol sloegen of kinderen vertrapten.
Want beide dingen doen goed-afgerichte (of -opgevoede) olifanten niet!
Was dat wel het geval dan zou het ook volkomen onverantwoord zijn ze in de piste op te laten treden.
Want waarom zouden ze op de Grote Markt in Den Bosch dat ineens wel doen en in een circustent met veel publiek en lawaai niet?
Eén ding onderschatten zelfs de mensen die dit soort dingen willen verbieden vanwege het veiligheidsaspect: een olifant die (bijvoorbeeld wegens pesten) iemand zou willen doden zal dat niet doen door er op te gaan staan.
De slurf is dan (ruim) voldoende wapen!

Vanuit veiligheidsoverwegingen dit soort dieren verbieden in een carnavalsintocht?
Wanneer je weet wie de trainer is en wat je in huis haalt: onzin.
Er zijn dieren met aanzienlijk minder verstand (en dat is al gauw...) die wel worden toegelaten!

Mènsen, dat zijn de wezens die vaak voor onverwacht onheil zorgen.
Denk maar aan Koninginnedag in Apeldoorn...
En dan is één al genoeg, zeker met een auto als wapen.
Conclusie: wanneer je mensen verbiedt, dan creëer je pas echt veiligheid....
Misschien vergezocht, maar wel de waarheid!

En bovendien, even afgezien van dieren, zelfs wanneer er ergens iets mis gaat wil dat nog niet zeggen dat het daarom maar niet meer moet gebeuren.
Zal ik eens een lijstje maken van kermisongelukken door technische mankementen?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.