Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:13 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: vraag over verbod
BerichtGeplaatst: zo mar 03, 2013 7:55 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di dec 29, 2009 1:37 pm
Berichten: 69
Locatie: Tiel
Hallo allemaal,

Volgens mij worden nummers met parkieten of papegaaien niet verboden in het circus. Maar helemaal gerust ben ik hier ook niet op.
Want denken jullie?

_________________
www.circushondjes.nl


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: vraag over verbod
BerichtGeplaatst: zo mar 03, 2013 8:56 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
In 2007 sprak ik met Jeroen van Kernebeek, de toenmalige leider van wddtu. Hij zei toen: "Ons streven is een verbod op alle dieren in het circus. Maar omdat daar op dit moment onvoldoende draagvlak voor bestaat voeren we eerst campagne om de wilde dieren te verbieden".

Trek zelf maar je conclusies. Waarbij sommige papegaaiensoorten onder de CITES regelgeving vallen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: vraag over verbod
BerichtGeplaatst: ma mar 04, 2013 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 28, 2010 8:43 pm
Berichten: 68
PeppitoClowns schreef:
Hallo allemaal,

Volgens mij worden nummers met parkieten of papegaaien niet verboden in het circus. Maar helemaal gerust ben ik hier ook niet op.
Want denken jullie?
Ron_Mikkenie schreef:
In 2007 sprak ik met Jeroen van Kernebeek, de toenmalige leider van wddtu. Hij zei toen: "Ons streven is een verbod op alle dieren in het circus. Maar omdat daar op dit moment onvoldoende draagvlak voor bestaat voeren we eerst campagne om de wilde dieren te verbieden".

Trek zelf maar je conclusies. Waarbij sommige papegaaiensoorten onder de CITES regelgeving vallen.


En daarna?? Streeft wddtu ook na een verbod op maneges en dierentuinen? Dat zou wel zo eerlijk zijn! Hopelijk kan een iemand die tegen alle dieren in het circus is deze vraag beantwoorden. (dacht dat dit soort mensen ook op dit forum lid zijn)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: vraag over verbod
BerichtGeplaatst: ma mar 04, 2013 5:13 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Dat laatste denk ik (gelukkig) niet! Ik weet dat daar juist voor gewaakt wordt.

Neemt niet weg dat ik er toch aardig wat van af weet, want al weer een heel poosje actief tégen die activiteiten.
Je moet, in dit geval en in grote lijnen, twee organisaties afzonderlijk zien. Ook al houden die, om het ingewikkeld te maken, wel weer verband met elkaar.
Er wordt gesproken over Wilde Dieren de Tent Uit. De naam zegt het in feite al. Doel is alle wilde dieren (wat dat dan ook zijn moge) uit de circustent te verdrijven.
Nog niet gelukt gelukkig, maar het speelt.
Daarnaast bestaat er een Partij voor de Dieren. Eigenlijk een verkeerde naam, want Partij tégen de Dieren zou de lading beter dekken.
Uiteraard zijn ze daar ook tegen circusdieren, zowel wild als tam. Wat vertaald uit het wild of boerderij- en huisdieren betekent.
Omdat ze vinden dat mensen met dieren niet mogen doen wat daar gebeurt.
Zo nu en dan lekt een deel of de hele verdere (nu nog deels geheime) agenda uit.
Maak je niet ongerust: na de circussen zijn de dierentuinen aan de beurt.
Want ook dat is geen natuurlijke habitat (dit is hun toverwoord...) voor dieren. Dus dicht die handel!
Vervolgens dienen alle sporten waar dieren bij betrokken zijn verboden te worden.
Genoemd in dat verband worden onder andere de jacht, de hengelsport, de duivensport en de paardensport.
Persoonlijk heb ik met een aantal hiervan ook niets.
Maar er zijn in ons land toevallig wel ongeveer een miljoen hengelaars, die je daarmee hun hobby zo maar even afpakt!
Over de paardensport was ik altijd redelijk optimistisch: zolang we een koninging hebben die zelf paardrijdt zal het allemaal wel meevallen.
Maar helaas komt daar ook binnen twee maanden een eind aan!
Gelukkig betreft het hier wel dieren van een soort waarmee ons land internationaal op hoog niveau meer dan uitstekend aangeschreven staat en een bedrijfstak waar zeer veel geld in omgaat. Dus daar wordt de kaas, om het zo te zeggen, maar niet zo één twee drie van het brood gegeten....

Lukt bovenstaande geheel of ten dele, dan komt voor deze mensen het uiteindelijk doel steeds meer in zicht!
Want, geloof het of niet, dat einddoel is dat het door mensen houden van dieren, in wat voor vorm dan ook, verboden dient te worden!
Ja, hoor, ook en zelfs huisdieren!!
En dan te bedenken dat deze partij op dit moment het grootste deel van haar stemmen krijgt van mensen die zo ontzettend veel van hun huisdier houden!
Zo veel, dat ze daardoor en daarvoor op de Partij voor de Dieren stemmen!!
Veel krommer kan het allemaal niet.....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.